Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De regels zijn in sommige gevallen puur onduidelijk en Kafka. Maar de redenen daarvoor moet puur bij de bevolking gezocht worden in plaats van de regering imo.

Als Belg zijn we heer en meester in het achterpoortjes zoeken. Je ziet nu zelf hoe de allerduidelijkste regels zelfs met de voeten worden getreden.
Ook de algemene verontwaardiging van de horeca vind ik dan ook niet terecht.
Als fervente bezoeker kan ik hier in de omgeving duidelijk aangeven welke zaken ik wel of niet bezoek in deze periode. En dat niet alles met de meetlat wordt gedaan is volkomen begrijpelijk. Maar gezond verstand is in deze situatie al veel waard.
Met wie ga je nu ook op café of restaurant? Jouw eigen partner? Of met vrienden (en dan al dan niet de eigen partner). Daar wringt heel het schoentje. Je zit niet op 1,5 meter van elkaar aan een tafel. En dat is nog altijd de regel, in uw eigen tuin of op een terras.
Ook het argument: ‘Er zijn amper besmettingen in de horeca’ waarmee graag geschermd wordt… Als je verhoudingsgewijs het aantal besmettingen zet tegenover het aantal meldingen in de horeca, dan vrees ik dat het besluit is dat dat een onrealistisch scenario is dat er amper mensen nog een zaak hebben bezocht in de dagen voorafgaand.
Mensen melden zoiets niet.
Het registreren was een Nobel initiatief. Maar ofwel werd het niet gedaan/gecontroleerd door de zaak, ofwel registreerde men zichzelf onder een valse naam, of er werd geen melding gemaakt als iemand positief was. Ten nadele van de vele ondernemers die wel alles op alles hadden gezet.
Let op de 2 sarcasme emoticons na mijn post.

Uit het VK nu ook berichten over gevaccineerden die met B.1.617.2 gehospitaliseerd moeten worden. In Schotland zes personen, waarvan één persoon die twee prikken gekregen had, en in Engeland ook nog eens zes personen.
Er dan misschien ook direct bij vertellen dat het volgens de Minister van Volksgezondheid van het VK gaat over mensen die allemaal verzwakt waren.

Is gebaseerd op basis van de verwachte leveringen, niet enkel de bevestigde. Belangrijke opmerking wel: het is ook gebaseerd op 100% vaccinatiebereidheid, wat er sowieso niet is. 95% ipv 100% lijkt mss niet zoveel verschil, maar kan vlug een week minder wachten betekenen voor de laatste.
Thx. Hopelijk krijgen we snel uitsluitsel over de leveringen van AZ en J&J dan, want als die haperen zijn we er nog (lang) niet. Pfizer alleen is wel een pak, maar daarmee gaan we het niet halen.
Nu, ik verwacht wel dat er meer en meer vaccins gaan vrijkomen aangezien de VS langzamerhand meer vaccins heeft dan mensen die ze willen laten zetten. Daar zal sowieso een deel van onze richting uitkomen.

Thx. Hopelijk krijgen we snel uitsluitsel over de leveringen van AZ en J&J dan, want als die haperen zijn we er nog (lang) niet. Pfizer alleen is wel een pak, maar daarmee gaan we het niet halen.
Nu, ik verwacht wel dat er meer en meer vaccins gaan vrijkomen aangezien de VS langzamerhand meer vaccins heeft dan mensen die ze willen laten zetten. Daar zal sowieso een deel van onze richting uitkomen.
Vergeet niet dat Curevac over twee-drie weken ook resultaten bekend maakt, dus die gaan ook redelijk snel beschikbaar zijn (grote productiecapaciteit, in eerste instantie was dit Europees vaccin één van de vaccins in het plan van Europa). Curevac is iig al gestart met het produceren van vaccins, dat geeft aan dat het vaccin goed werkt (ook tegen de nieuwe varianten).

Uit het VK nu ook berichten over gevaccineerden die met B.1.617.2 gehospitaliseerd moeten worden. In Schotland zes personen, waarvan één persoon die twee prikken gekregen had, en in Engeland ook nog eens zes personen.
Er zal altijd een klein percentage gevaccineerden zijn die nog gehospitaliseerd zullen worden.
Dat is zelfs het geval bij de "gewone" coronavariant.

Uit Nieuwsblad artikel (ivm J&J)

daarom zijn ze extra handig in bepaalde omstandigheden. “We hebben ze tot nu vooral gebruikt voor thuisvaccinaties”, zegt Briat. “Ook in grootsteden kunnen ze handig zijn bij daklozen, sekswerkers en andere mensen die je misschien niet makkelijk een tweede keer te pakken krijgt.
:ROFLMAO:

Vergeet niet dat Curevac over twee-drie weken ook resultaten bekend maakt, dus die gaan ook redelijk snel beschikbaar zijn (grote productiecapaciteit, in eerste instantie was dit Europees vaccin één van de vaccins in het plan van Europa). Curevac is iig al gestart met het produceren van vaccins, dat geeft aan dat het vaccin goed werkt (ook tegen de nieuwe varianten).
Klopt, Curevac helemaal uit het oog verloren. Ik dacht dat dat pas eind juni zou zijn, maar ze zitten blijkaar on track voor eind mei. Goed nieuws in elk geval :)

aanvraag eind mei, geen goedkeuring eind mei. Dus zal weinig effect hebben op de datum van 11 juli, denk ik.

Er dan misschien ook direct bij vertellen dat het volgens de Minister van Volksgezondheid van het VK gaat over mensen die allemaal verzwakt waren.
Die "frail" slaagt volgens mij exclusief op de persoon die twee prikken gekregen had. Toch op basis van eerste deel van het interviewstukje, in het tweede deel lijkt hij mij wat moeilijker uit zijn woorden te komen.
Er zal altijd een klein percentage gevaccineerden zijn die nog gehospitaliseerd zullen worden.
Dat is zelfs het geval bij de "gewone" coronavariant.
Dat is de million dollar question natuurlijk. Of dat aantal zal meevallen in een situatie waarin iedereen (die het wil) gevaccineerd is en er geen of amper restricties meer zijn. Als dat er pakweg tien per dag zijn, geen probleem.

De beelden van die betoging in Gent zien en iets daarna lezen dat een tuinfeest voor + 10 personen een professionele cateraar verplicht is omdat zij naleving van de regels kunnen garanderen :laugh:

Zaterdag middag gaan eten aan de zee op een terras, moet zeggen, alles mooi uit elkaar. Er stonden minder tafels dan voor corona.
Buiten de frisse wind en de regen heeft het wel gesmaakt.

Op de zeedijk wel verschillen: de ene met mondmasker en dan regelmatig oudere personen zonder. Gelukkig niet al te veel volk, in NIeuwpoort was het zoals gewoonlijk over de koppen lopen en niet aangenaam.

Die "frail" slaagt volgens mij exclusief op de persoon die twee prikken gekregen had. Toch op basis van eerste deel van het interviewstukje, in het tweede deel lijkt hij mij wat moeilijker uit zijn woorden te komen.
"A small number have had one jab and then there's one case where they've had two jabs and they've ended up in hospital and they were frail." is de quote die ik terugvind...
En in een interview met skynews geeft hij ook aan dat op basis van labo-onderzoel van Oxford University been 'high degree of confidence' geeft dat de vaccins ook werken tegen de Indische variant.

Ze zijn weer daar met hun onnozel regels:

Tuinfeest deze zomer kan enkel met professionele catering

Dus we mogen schouder aan schouder met 66000 naar pukkelpop, maar een bbq in de tuin, ho maar.

Ik vraag me echt af wie dat gaat volgen.
Ik moet zeggen dat de logica hierin mij ook volledig ontgaat. Als je inderdaad gaat naar situaties zoals festivals kan je moeilijk verwachten dat je die tafels van 4 gaat blijven toepassen in privékring. Je kan nog zeggen dat je op festivals die coronapas moet tonen, maar dat lijkt me een heel flauw argument.

Dat die regel overeind gaat blijven kan ik me (bijna) niet voorstellen, maar ik ben nog al verbaasd geweest :p

Dus we mogen schouder aan schouder met 66000 naar pukkelpop, maar een bbq in de tuin, ho maar.

De cateraar zal er voor zorgen dat de regels gevolgd worden, zoals de horeca nu toeziet op de naleving van de regels. Gelooft de politiek eigenlijk nog wat ze zelf verkondigen :unsure:
Wie betaalt die cateraars? Of hoe het gezegde ook weer geld: diens brood men eet, diens woord men spreekt.

De protocols voor de laatste stappen in de versoepelingen moeten volgens mij nog vastgelegd worden.
We kennen ook de voorwaarden voor het organiseren van pukkelpop nog niet.
Ik zou zeggen : afwachten

Yep en ik ga een festival organiseren voor 300.000 man en ze mogen allemaal naakt over elkaar rollen terwijl ze aan de gratis beschikbare drugs high liggen te worden.

Of hoe een privépersoon wel iets kan zeggen maar dat het daarvoor niet gaat uitkomen zo.
Ja hij is organisator van een bekende festival maar zoals @ugar zegt : we weten nog de voorwaarden niet.
Goed mogelijk dat z'n 66000 wordt herleid naar 6600 met mondmasker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan