Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Gent: jullie hadden ook recht kunnen staan en vertrekken. Blijven zitten en er u aan ergeren is geen oplossing.
Hoe is "opstaan een vertrekken" een oplossing voor het verspreiding van het virus als daardoor de anderen toch nog altijd gewoon op een hoopje zitten?

Eigenlijk zeg je : "Als anderen de wet breken, dan kun je toch gewoon wegkijken?" Of wat bedoel je?

Hoe is "opstaan een vertrekken" een oplossing voor het verspreiding van het virus als daardoor de anderen toch nog altijd gewoon op een hoopje zitten?
Eigenlijk zeg je : "Als anderen de wet breken, dan kun je toch gewoon wegkijken?" Of wat bedoel je

Als je steeds naar een ander kijkt?
Is een beetje als : "de boot maakt water, maar ik ga geen water hozen want een ander doet het ook niet, dus laat ons maar zinken".

Ik zeg toch niet dat je mag wegkijken? Integendeel! Dat is wat iedereen blijkbaar doet, zich wat zitten ergeren maar toch blijven zitten.

IAH kon ook rechtgestaan hebben, misbaar gemaakt hebben en naar huis zijn gegaan.

Wat verstond je hier niet van?

Laatst bewerkt:
Is het huidige vaccinatieschema en de timing eigenlijk gebaseerd op enkel de bevestigde leveringen van Pfizer en Moderna of zitten de verwachte leveringen van Astrazeneca en J&J hier ook al in verwerkt? Want daar zou (in theorie) toch ook nog een berg van moeten komen dacht ik? Enkel hebben die nog geen bevestiging gedaan voor juni (tenzij ik het artikel ergens gemist heb)
Is gebaseerd op basis van de verwachte leveringen, niet enkel de bevestigde. Belangrijke opmerking wel: het is ook gebaseerd op 100% vaccinatiebereidheid, wat er sowieso niet is. 95% ipv 100% lijkt mss niet zoveel verschil, maar kan vlug een week minder wachten betekenen voor de laatste.

Euhm, wat is daar nu zo erg aan? Allé, ik ben al verschillende keren op terras geweest en meestal zitten ze stampvol met tientallen mensen en aan tafel draagt niemand zijn masker. Niemand maakt daar een drama van, dus ik zie niet goed in wat er zo verschrikkelijk is aan jouw ervaring op het Belfort?
Aan tafel moet ge uw masker niet dragen nee, maar de regel is met 4 (tenzij uw gezin groter is). Niet met 5-6-8 of 13! Duidelijke reden, duidelijke grens.

Die kerel aan het belfort die zijn masker OP DE GROND legt? Tja qua hygiëne kan het wel tellen ja.

Wat een gezaag hier weeral. Vaccinaties gaan echt snel nu en er liggen steeds minder en minder mensen in het ziekenhuis. Bijt nog ff door en stop met mierenneuken.

Die kerel aan het belfort die zijn masker OP DE GROND legt? Tja qua hygiëne kan het wel tellen ja.

Dat kan tellen inderdaad, echter past in het rijtje als
-meerdere dagen hetzelfde masker dragen
-masker op uw tafel leggen met uw gsm erop
-masker in uw broekzak steken
-...

Maken we er ons allemaal niet eens schuldig aan?

Ergste was een kerel aan het Belfort. Had een ffp2 masker op, wilt zijn jas uitdoen. Zet zen masker af, legt het op de grond, jas uit en masker terug op :wallbash:
Het ergste is dat toch niet? Als die mens helemaal géén mondmasker bij had en op jou lag te kuchen, dan is dat dus minder erg volgens jou? :tongue:
(Grapje hé, ik begrijp wel wat je bedoelt, het is id soms frustrerend)

Ik snap nu ook niet goed hoe je nu een probleem kan maken van wat iemand anders met zijn masker doet. Dat van mij zit ook in mijn broekzak, soms ligt het op het dashboard in de auto, dan weer op mijn bureau. Ik ben daar nu ook niet zo bewust mee bezig.

Vooral wat J&J betreft is het momenteel erg stil in de leverschema's.
De Europese Commissie bevestigde de annulatie van extra AZ en J&J zou ook niet worden verlengd, dus het kan goed zijn dat we daar uiteindelijk niet veel van zien. Er zijn er voor België 5,2 miljoen van besteld, dus mss dat er uiteindelijk maar een fractie bij ons terecht komt (genre 1 tot 2 miljoen, maar als dat pas juli zou zijn dan denk ik niet dat het veel zal ingespoten worden, iedereen is dan al aan de beurt geweest).

Eind maart werden 1,4 miljoen J&J vaccins in het 2e kwartaal verwacht, of die in juni allemaal komen, mathematisch kan het nog.

Ik snap nu ook niet goed hoe je nu een probleem kan maken van wat iemand anders met zijn masker doet. Dat van mij zit ook in mijn broekzak, soms ligt het op het dashboard in de auto, dan weer op mijn bureau. Ik ben daar nu ook niet zo bewust mee bezig.
Ik denk dat een klein percentage er echt rekening mee houdt, maar da zijn de mensen die momenteel thuisblijven want het is te vroeg

VRTNws heeft een verklaring voor de mankerende J&J vaccins:

Voorlopig geen leveringen van het coronavaccin van Johnson & Johnson aan ons land​

Het is nog niet bekend wanneer het vaccin van Johnson & Johnson opnieuw geleverd zal worden aan ons land. Tot nog toe leverde Johnson & Johnson zo'n 100.000 vaccins, maar voor de komende weken zijn er nog geen leveringen aangekondigd. Dat is slecht nieuws voor moeilijk bereikbare doelgroepen.

"Er is een productieprobleem opgetreden bij Johnson & Johnson, waarbij een groot aantal klaargemaakte vaccins niet bruikbaar bleek te zijn. Dat moeten ze nu inhalen", zegt emeritus-professor huisartsgeneeskunde Jan De Maeseneer (UGent), die ook lid is van de Taskforce Vaccinatie. "We hopen dat in de komende weken de bestelde leveringen van Johnson & Johnson er zullen doorkomen."

"Het probleem is vooral lastig voor de doelgroepen die we graag met het vaccin van Johnson & Johnson zouden inenten. Het is een eenmalige injectie. En we zouden daar graag de mensen mee bereiken die zich niet kunnen verplaatsen en mensen die in moeilijke sociale omstandigheden leven, zoals daklozen."
Het probleem situeert zich in de VS:

Gisteren naar de apotheker geweest.. hoor ik ene voor mij "ja ik kom hier zelftests halen, want al mijn huisgenoten hebben corona"..
Echt met een grote boog rond die man gewandeld hoor. Verbijsterend dat mensen nog niet eens weten wat doen op zo'n moment. Ge gaat dan toch ni naar de apotheker, maar naar de dokter en blijft zoveel mogelijk thuis..

Op de koers hier was ook mondmasker verplicht.

We zetten een tentje langs de kant, BBQ en bakken bier en kruipen met 10 tijdens de regen onder dat tentje zonder mondmasker want anders kan dat bier/vlees niet in hun bakkes

De politie wandelde gewoon voorbij

Als je in de zomer op vakantie wil en nog niet (volledig) gevaccineerd bent, ga je dan altijd test moeten ondergaan voor je vertrekt? Of hangt dat puur af van naar waar je gaat (dus wat de regels daar zijn)?

Als je in de zomer op vakantie wil en nog niet (volledig) gevaccineerd bent, ga je dan altijd test moeten ondergaan voor je vertrekt? Of hangt dat puur af van naar waar je gaat (dus wat de regels daar zijn)?
Koffiedik kijken. Paar dagen geleden op vrt nws radio zender. Was er iemand die over dat coronapaspoort zei dat het 3 zaken kan aantonen:
Volledig vaccinatie
Testen ( ook voor wie maar 1 prik heeft gekregen)
En anti lichamen.

Maar pas op 25 mei worden er knopen doorhakt op de europese top dat over reizen binnen europa gaat.

In Gent: jullie hadden ook recht kunnen staan en vertrekken. Blijven zitten en er u aan ergeren is geen oplossing.

In Zeeland: hoe controleert men “1 huishouden per tafel”?

edit:

voor de criticasters: ik verlang ook naar een terrasje of een etentje, maar ik ga bewust nog wat wachten.
Tijdens uw hoofdgerecht rechtstaan zou evenzeer not done zijn.

In zeeland kwam een koppel met hun kindje en de grootouders het terras op. Men vroeg de grootouders uitdrukkelijk een ander tafeltje te nemen.

Maar de regels zijn zo ingewikkeld, echt op zijn Belgisch, pure kafka :sarcastic: :sarcastic:
De regels zijn in sommige gevallen puur onduidelijk en Kafka. Maar de redenen daarvoor moet puur bij de bevolking gezocht worden in plaats van de regering imo.

Als Belg zijn we heer en meester in het achterpoortjes zoeken. Je ziet nu zelf hoe de allerduidelijkste regels zelfs met de voeten worden getreden.
Ook de algemene verontwaardiging van de horeca vind ik dan ook niet terecht.
Als fervente bezoeker kan ik hier in de omgeving duidelijk aangeven welke zaken ik wel of niet bezoek in deze periode. En dat niet alles met de meetlat wordt gedaan is volkomen begrijpelijk. Maar gezond verstand is in deze situatie al veel waard.
Met wie ga je nu ook op café of restaurant? Jouw eigen partner? Of met vrienden (en dan al dan niet de eigen partner). Daar wringt heel het schoentje. Je zit niet op 1,5 meter van elkaar aan een tafel. En dat is nog altijd de regel, in uw eigen tuin of op een terras.
Ook het argument: ‘Er zijn amper besmettingen in de horeca’ waarmee graag geschermd wordt… Als je verhoudingsgewijs het aantal besmettingen zet tegenover het aantal meldingen in de horeca, dan vrees ik dat het besluit is dat dat een onrealistisch scenario is dat er amper mensen nog een zaak hebben bezocht in de dagen voorafgaand.
Mensen melden zoiets niet.
Het registreren was een Nobel initiatief. Maar ofwel werd het niet gedaan/gecontroleerd door de zaak, ofwel registreerde men zichzelf onder een valse naam, of er werd geen melding gemaakt als iemand positief was. Ten nadele van de vele ondernemers die wel alles op alles hadden gezet.

Uit het VK nu ook berichten over gevaccineerden die met B.1.617.2 gehospitaliseerd moeten worden. In Schotland zes personen, waarvan één persoon die twee prikken gekregen had, en in Engeland ook nog eens zes personen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan