Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sja.. dan valt er niets meer te zeggen..Tuurlijk ga je dat vergelijken met andere ziektes en zeker infectieziektes.

Ik vrees dat je me helemaal niet begrijpt.. trek het maar in het belachelijkeVan Gucht: "er zijn grote versoepelingen, kans dat versoepelingen te snel gaan"
Jij: "grens van 500 icu-opnames is te hoog, welkom vierde golf."
Beetje zoals iemand tegen jou zou zeggen dat je met een condoom ook zwanger kan geraken en jij zou claimen dat een condoom mensen zwanger maakt.

Gewoon uit curiositeit, heb jij eigenlijk ooit al meegedraaid op intensieve tijdens een zwaar influenzaseizoen? Of tijdens de coviddrukte?Sja.. dan valt er niets meer te zeggen..
Ik zou zeggen ga eens op een IC werken en kijk dan hoe de mensen er aan toe zijn ivg met griep en dergelijke.. en welke druk en stress er op zo een afdeling heerst.

Daar ga ik mee akkoord, het probleem daar ligt volgens mij echter niet bij het GEMS, maar bij de politici die de adviezen naast zich neerleggen.Ik had ze inderdaad verkeerd gelezen, I stand corrected. Neemt niet weg dat omwille van immunologisch geheugen de kans groot is dat vaccinatie langdurige bescherming biedt, en dat vaccinatie wel degelijk beschermt tegen de varianten.
En ik heb geen probleem met 'de virologen', ik heb problemen met de communicatie van het GEMS en de manier waarop ze continu het debat in de media probeert te sturen in plaats van te doen wat ze moeten doen, namelijk informatie verzamelen en de overheid adviseren.
Ik vind het ronduit hallucinant dat politici een beleid proberen te bepalen (waarover we ook een serieus boompje kunnen opzetten), maar dat na elke bekendmaking, vaak zelfs nog tijdens de persconferentie, overgeschakeld wordt naar iemand van het GEMS in de studio die dan zijn duim omhoog of omlaag steekt. Dat is, m.i., compleet verkeerd.
Buiten dat ik VDB op vlak van intelligentie vrij hoog inschat, is dat ook niet een beetje eigen aan zijn positie als wit(gewassen) konijn? En ik bedoel dat positief, ik vermoed dat hij wat minder dan de andere geconcentreerd is op welk beeld hij uitdraagt en hoe hij herverkozen gaat worden.Daar ga ik mee akkoord, het probleem daar ligt volgens mij echter niet bij het GEMS, maar bij de politici die de adviezen naast zich neerleggen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210511_97343336 en vooral deze: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210512_94982734
Dat vind ik hallucinant, dat de andere politici zo voor de goed nieuws show kiezen.
Oh god, wat ben ik blij dat ik niet religieus ben opgevoed, laat staan als Hindoe... Katholieken beperken de spirituele onzin tenminste nog tot wat kaarsen en wierrook, en dat ruikt tenminste nog goed (plus 't camoufleert de geur van oude mensen in de Kerk). Maar koeienstront? Sh*t... ieuw.Buiten dat ik VDB op vlak van intelligentie vrij hoog inschat, is dat ook niet een beetje eigen aan zijn positie als wit(gewassen) konijn? En ik bedoel dat positief, ik vermoed dat hij wat minder dan de andere geconcentreerd is op welk beeld hij uitdraagt en hoe hij herverkozen gaat worden.
De werkelijke bliksemafleiders zijn natuurlijk de mensen van de GEMS zelf.
Sja.. dan valt er niets meer te zeggen..
Ik zou zeggen ga eens op een IC werken en kijk dan hoe de mensen er aan toe zijn ivg met griep en dergelijke.. en welke druk en stress er op zo een afdeling heerst.
Er is een groot verschil tussen corona krijgen vóór het vaccin en nà het vaccin. De bedoeling van het vaccin is weldegelijk om ervoor te zorgen dat het ziektebeeld beheersbaar blijft, waardoor je inderdaad naar een soort van griep-variant zal gaan. Het blijft besmettelijk, er zullen mensen ziek van worden, maar je gaat geen massale opnames meer krijgen in het ziekenhuis. Op dàt moment is het weldegelijk vergelijkbaar met een "banale" virale infectie zoals er elk jaar zijn.Sja.. dan valt er niets meer te zeggen..

Normaal gezien krijgt ge uwe 2e AstraZeneca 12 (nu 8) weken na uw eerste spuit. Dus als ge 11 juli uw eerste zou gekregen hebben duurt het nog tot begin september voor ge volledig gevaccineerd zijt.Als in augustus de maximale vaccinatie is bereikt, waarom openen we dan niet alles ?
Op wat word er dan nog gewacht? Als zelfs na de vaccinaties we de regels niet willen laten vallen.
Het lijkt dat we de goalposts weer aan het verplaatsen zijn.
Van Gucht: "er zijn grote versoepelingen, kans dat versoepelingen te snel gaan"
Jij: "grens van 500 icu-opnames is te hoog, welkom vierde golf."
Beetje zoals iemand tegen jou zou zeggen dat je met een condoom ook zwanger kan geraken en jij zou claimen dat een condoom mensen zwanger maakt.
Vooral het gegeven dat het een paar weken duurt na je tweede vaccinatie-spuit voordat je als volledig gevaccineert wordt beschouwd lijkt me? Aangezien er nu al sprake is van grote festivals (mogelijks) door te laten gaan half Augustus, dan zitten we toch quasi aan het laten vallen van alle regels?Als in augustus de maximale vaccinatie is bereikt, waarom openen we dan niet alles ?
Op wat word er dan nog gewacht? Als zelfs na de vaccinaties we de regels niet willen laten vallen.
Het lijkt dat we de goalposts weer aan het verplaatsen zijn.
Vooral het gegeven dat het een paar weken duurt na je tweede vaccinatie-spuit voordat je als volledig gevaccineert wordt beschouwd lijkt me? Aangezien er nu al sprake is van grote festivals (mogelijks) door te laten gaan half Augustus, dan zitten we toch quasi aan het laten vallen van alle regels?
Daarnaast spreek je nu over iets wat nog minstens 3 maanden verwijderd is in tijd. Als je ziet wat er allemaal gepasseerd is, waarbij we nooit gedacht hadden zo'n hoog plateau te hebben na de tweede golf ed. Door oa. de varianten ed. dan lijkt voorzichtigheid me toch ook een goed gegeven? Wat winnen we er mee om te zeggen : Vanaf 1 September mag je alles als we hierdoor terug in de shit komen te zitten. Dan heb ik liever no wat kleine beperkingen in deze periode dan achteraf weer strengere maatregelen te moeten opleggen.
Maar dus vooral : Afwachten.
Hoe ik dat zie?Als voorzichtigheid strenge regels betekend die pre corona ondenkbaar waren, dan hoop ik dat we niet te lang voorzichtig blijven...
Hoe zie jij dat ? Nog maanden lang na de zomer mondmaskers verplicht op de trein bijvoorbeeld? Nog tot in 2022 ?
Liever een klein risico nemen dan. Zoals bijvoorbeeld Texas heeft gedaan
Nee, dat nu wel niet. Kan me wel voorstellen dat het voor mensen met een bril minder amusant is. Zie er soms ook waarvan de glazen zijn aangedampt.Heb je een bril?
Da's echt shit jong met een bril. Nu het warmer wordt gaat dat weer beter worden, maar hoeveel keer ik deze winter gaan wandelen ben en eigenlijk als een halve blinde moest rondlopen ...Nee, dat nu wel niet. Kan me wel voorstellen dat het voor mensen met een bril minder amusant is. Zie er soms ook waarvan de glazen zijn aangedampt.
Vandaar dat ik ook zei 'vind ik persoonlijk'. Als ik een bril heb zou ik er wss ook zsm vanaf willen.