Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is toch één van de redenen waarom experts bezorgd zijn nu? De onwetenheid over de duur van de periode van hoge immuniteit na vaccinatie en hoe de opmars van allerlei varianten daar een impact op gaat hebben. Iedereen één of twee prikken en tegen de herfst corona volledig weg en vergeten dat lijkt mij echt een best case scenario. Hopelijk is dat zo maar het afgelopen jaar is er van die best case scenario's en wishful thinking nog niet veel uitgekomen :sop:
Da's een ander verhaal dan de twijfel aan de werking van vaccins. De huidige vaccins werken zonder meer voor de huidige varianten, voor een ongekende termijn - omdat ze ook bij de eerste proefpersonen nog steeds werken en er dus nog geen termijn gevonden is (er is nog geen verminderde immuniteit gevonden bij proefpersonen).

En de reden dat de miljarden dosissen extra besteld werden bij onder meer Pfizer: boosters voor verlengde immuniteit en tegelijk aanpassingen voor varianten.

De vraag is niet of het idee/concept van de vaccins werkt voor varianten. Daar is afaik geen twijfel over. De vraag is vooral hoe hard de spike eiwitten afwijken bij varianten. Als die afwijking niet groot is herkent het afweersysteem de variant gewoon. Pas als de afwijking groot genoeg is, moet de "code" in het vaccin aangepast worden. Niet de werking, niet de manier van produceren, enkel de code voor de spike eiwitten. Dat kan relatief snel gaan - ik geloof dat er geen nieuwe fase 3 studies moeten gebeuren. Het is dan een kwestie van die variant snel genoeg in te dijken voor die zich kan verspreiden, wat ook realistischer is als de focus niet tegelijk op het behandelen van de ziektebeelden in overvolle IC's moet liggen.

Dat is toch één van de redenen waarom experts bezorgd zijn nu? De onwetenheid over de duur van de periode van hoge immuniteit na vaccinatie en hoe de opmars van allerlei varianten daar een impact op gaat hebben. Iedereen die het wil één of twee prikken en tegen de herfst corona volledig weg en vergeten dat lijkt mij echt een best case scenario. Hopelijk is dat zo maar het afgelopen jaar is er van die best case scenario's en wishful thinking nog niet veel uitgekomen :sop:

Als de experts wat minder in de tv-studio's zouden zitten en wat meer zouden bezig zijn met hun job, zouden ze weten dat hun vrees momenteel grosso modo onterecht is.

Eén prik van AZ beschermt (minstens) elf maanden, er is sprake van langdurige immuniteit omwille van immunologisch geheugen, en het staat zowat vast dat de vaccins die in de Westerse wereld gebruikt worden goede tot uitstekende bescherming bieden tegen alle tot nu toe bekende varianten (inclusief de Indische).

Veel leesplezier. :)

Uitstekend nieuws voorlopig dan toch.. de besmettingen stabiliseren of stijgen zelfs licht maar dat is niet meer belangrijk in de statistieken..
Waarom zou dat niet meer belangrijk zijn? Ik haal het quasi elke dag aan.
kimme1975 zei:
Die bedden naar 500 krijgen en dan is de druk zogezegd weg op de ziekenhuizen.. ? Ze spelen met onze voeten.. welkom 4e golf na de zomer
Niemand zegt dat de druk weg is. Wel dat het verminderen naar 500 ook zal betekenen dat het in de praktijk lager zal zijn.
over de paasvakantie:
Jaja, met zijn allen dicht opeen buiten aan de Kust, in parken, steden.. dan en dan is het hek ook weer van de dam.. We kennen het probleem ondertussen wel van opeens meer loslaten..
Het hek is dus niet van de dam gegaan... Je welkom 4e golf mag dus ook onder die voorspellingen gecatalogeerd worden.

Als de experts wat minder in de tv-studio's zouden zitten en wat meer zouden bezig zijn met hun job, zouden ze weten dat hun vrees momenteel grosso modo onterecht is.

Eén prik van AZ beschermt (minstens) elf maanden, er is sprake van langdurige immuniteit omwille van immunologisch geheugen, en het staat zowat vast dat de vaccins die in de Westerse wereld gebruikt worden goede tot uitstekende bescherming bieden tegen alle tot nu toe bekende varianten (inclusief de Indische).

Heb je dat zelf gelezen ook? Of laat je moedwillig bepaalde context weg?

Hoeveel mensen krijgen griep in een normaal jaar? Hoeveel mensen krijgen een verkoudheid? Een longonsteking? Een andere infectie?

Als we deze zomer 5.000 besmettingen per dag hebben en de hospitalisaties en ICU onder controle houden, wat is dan het probleem?
Weeral gaan vergelijken met griep en dergelijke is werkelijk tenenkrommend en bewijst dat er nog altijd mensen corona onterecht afdoen als een fait divers..

Weet jij 100% zeker dat die stijgende besmettingen nooit gaan leiden tot extra zieken en opnames? Ik vrees van niet..

Ach ja.. zolang ik corona niet krijg of rondom mij niemand ziek of besmet is dan is er geen enkel probleem.. ist niet?

Hoeveel mensen sterven er in het verkeer elk jaar, aan kanker, alcohol, drugs.. zo blijf je bezig.. met een eindeloze en zinloze discussie

Eén prik van AZ beschermt (minstens) elf maanden
Recent reports demonstrate robust serological responses to a single dose of messenger RNA (mRNA) vaccines in individuals previously infected with SARS-CoV-2.
Dat lijkt mij toch een zeer belangrijke nuance, zeker als ze in de eerste zin van het onderzoek staat.

Maar die komt niet naar boven in jouw post, waardoor die dan weer overkomt alsof je gewoon wat gratuit op de virologen wil komen commentaar geven, verdoezeld met een twitter post om dat te staven.

Laatst bewerkt:
Waarom zou dat niet meer belangrijk zijn? Ik haal het quasi elke dag aan.
Niemand zegt dat de druk weg is. Wel dat het verminderen naar 500 ook zal betekenen dat het in de praktijk lager zal zijn.
over de paasvakantie:
Het hek is dus niet van de dam gegaan... Je welkom 4e golf mag dus ook onder die voorspellingen gecatalogeerd worden.
Zelfs Van Gucht en anderen vinden de aangekondigde massa versoepelingen veel te vroeg en te snel gaan.. maarja die kent er wss niks van.

Weeral gaan vergelijken met griep en dergelijke is werkelijk tenenkrommend en bewijst dat er nog altijd mensen corona onterecht afdoen als een fait divers..

Vergelijken met de griep als in "het is maar een griepje dus het is niet erg!" is inderdaad fout.

Maar de vergelijking "andere ziektes zoals de griep die onze zorg niet overbelasten", is natuurlijk nog iets anders.
De voornaamste (imo zelfs zowat de enige) reden waarom er het voorbije jaar maatregelen genomen werden, is om de druk op te zorgsector niet te hoog te laten worden. Zodra die druk aanvaardbaar is, moeten er imo ogen geen/amper nog maatregelen zijn. Wanneer die druk terug té hoog dreigt te worden, moeten er wel maatregelen zijn, ongeacht welke ziekte het ook is die die druk veroorzaakt.

Weet jij 100% zeker dat die stijgende besmettingen nooit gaan leiden tot extra zieken en opnames? Ik vrees van niet..

Ach ja.. zolang ik corona niet krijg of rondom mij niemand ziek of besmet is dan is er geen enkel probleem.. ist niet?

Hoeveel mensen sterven er in het verkeer elk jaar, aan kanker, alcohol, drugs.. zo blijf je bezig.. met een eindeloze en zinloze discussie

Tuurlijk ga je dat vergelijken met andere ziektes en zeker infectieziektes.

Dat lijkt mij toch een zeer belangrijke nuance, zeker als ze in de eerste zin van het onderzoek staat.

Maar die komt niet naar boven in jouw post, waardoor die dan weer overkomt alsof je gewoon wat gratuit op de virologen wil komen commentaar geven, verdoezeld met een twitter post om dat te staven.
Ik had ze inderdaad verkeerd gelezen, I stand corrected. Neemt niet weg dat omwille van immunologisch geheugen de kans groot is dat vaccinatie langdurige bescherming biedt, en dat vaccinatie wel degelijk beschermt tegen de varianten.

En ik heb geen probleem met 'de virologen', ik heb problemen met de communicatie van het GEMS en de manier waarop ze continu het debat in de media probeert te sturen in plaats van te doen wat ze moeten doen, namelijk informatie verzamelen en de overheid adviseren.

Ik vind het ronduit hallucinant dat politici een beleid proberen te bepalen (waarover we ook een serieus boompje kunnen opzetten), maar dat na elke bekendmaking, vaak zelfs nog tijdens de persconferentie, overgeschakeld wordt naar iemand van het GEMS in de studio die dan zijn duim omhoog of omlaag steekt. Dat is, m.i., compleet verkeerd.

werken de vaccins niet maar een bepaalde duur ? ja, serieuze vraag .

Dat is uiteraard ook nog een vraag, ja. Dat kunnen we gewoon nog niet weten... waarschijnlijk volgt men de testgroep nog steeds om dat te bepalen (de duizenden vrijwilligers op wie ze de effectiviteit van de vaccins getest hebben eind vorig jaar).

Voordeel in Europa is dat we, met onze latere vaccinatiecampagne, op dat gebied meer tijd hebben. Want als de vaccins toch na een bepaalde duur stoppen met werken, is het waarschijnlijk eerst duidelijk in Israël en de UK... :unsure:

Puni is back! Dat wil zeggen dat het rijk der vrijheid is begonnen! Allen richting de terassen!
Hopelijk alles goed man, doet me een plezier u hier terug te zien na een lange afwezigheid :hug:

Puni is back! Dat wil zeggen dat het rijk der vrijheid is begonnen! Allen richting de terassen!
Hopelijk alles goed man, doet me een plezier u hier terug te zien na een lange afwezigheid :hug:
Ik heb mij bezig gehouden met nuttige zaken: Trainen, werken en mijn sociale contacten verzorgen (tot spijt van wie het benijdt :sneaky:). Verbazingwekkend hoeveel dat, in combinatie met het mijden van toxische discussies, doet voor uw mentale gezondheid.

Soit, ik begrijp dat paniekgetoeter niet. Alle data die tot nu toe uit landen komt die voor liggen op ons wijst erop dat de resultaten na vaccinatie ronduit spectaculair zijn. De continue negativiteit die onder andere het GEMS elke dag opnieuw in de media brengt, werkt volgens mij zelfs averechts, zowel voor het volgen van de maatregelen als voor de vaccinatiebereidheid. Door dat soort communicatie haalt ge het plaatje dat vaccinatie de oplossing is, volledig onderuit.

Zelfs Van Gucht en anderen vinden de aangekondigde massa versoepelingen veel te vroeg en te snel gaan.. maarja die kent er wss niks van.
Van Gucht: "er zijn grote versoepelingen, kans dat versoepelingen te snel gaan"

Jij: "grens van 500 icu-opnames is te hoog, welkom vierde golf."

Beetje zoals iemand tegen jou zou zeggen dat je met een condoom ook zwanger kan geraken en jij zou claimen dat een condoom mensen zwanger maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan