Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaan we op de man spelen? Wat boeit het mij wat gij vindt van mijn postings. Ik heb nog altijd recht om mijn mening hier te verkondigen.. En voor u ga ik mij hier alvast zeker niet inhouden om mijn mening te blijven verkondigen.
eerlijk gezegd was dat niet eens een mening :unsure: Daarbij gaat ge ervan uit dat na de zomer, als iedereen gevaccineerd is, een 4de golf komt waardoor ge dus de werking van vaccins in twijfel trekt

Uitstekend nieuws voorlopig dan toch.. de besmettingen stabiliseren of stijgen zelfs licht maar dat is niet meer belangrijk in de statistieken.. Die bedden naar 500 krijgen en dan is de druk zogezegd weg op de ziekenhuizen.. ? Ze spelen met onze voeten.. welkom 4e golf na de zomer
wat boeit besmetting als ge er niet ziek van wordt en het geen effect heeft op ziekenhuisopnames? serieus man, informeer u eens of ga ergens anders wat trollen, uw posts zijn echt van bedroevende kwaliteit.

Deze zomer wordt in ieder geval een pak aangenamer, daar ben ik al blij om.

Wat kimme1975 zegt over een "4e golf na de zomer", dat is uiteraard erg pessimistisch, en nergens op gebaseerd.
Maar sowieso wordt september/oktober de echte test: werken de vaccins goed genoeg of niet (bv. ook tegen de mutaties). Voorlopig lijkt het toch de goede richting uit te gaan, waarbij gevaccineerde mensen zelfs tegen de mutaties nog goed beschermd zijn (pak +60%). Dus zelf minder ziek worden, en ook minder kans om anderen ziek te maken.

eerlijk gezegd was dat niet eens een mening :unsure: Daarbij gaat ge ervan uit dat na de zomer, als iedereen gevaccineerd is, een 4de golf komt waardoor ge dus de werking van vaccins in twijfel trekt
Ah nee wat is dat dan? Ik zou als ik van u was eens opzoeken wat het woord "mening" effectief inhoudt ;) :thumb:.. Ik ben sceptisch ivm de vaccins dat mag toch. We zullen moeten afwachten of de werking effectief op alle varianten voldoende zal zijn en of men dan ondertussen al werkt aan een vaccin om die andere varianten de baas te kunnen.. Een 4e golf is uiteraard verre van zeker.. het is een mogelijkheid al dan niet op basis van de werking van de vaccins.. wait and see

Ziekenhuzien zijn idd nog zeer streng. Mijn oude buurman ligt nu al 2maand in ziekenhuis (non corona)
Bezoek: enkel z'n vrouw en dochter (welke mantelzorger is voor haar ouders).
Voor die regeling had ik grof geld betaald. Ik heb ze gewoon meer dan 4 maanden niet gezien. Ik begrijp niet goed dat ziekenhuizen dat gewoon zelfstandig kunnen beslissen tegen de federale adviezen in. Het is logisch dat het bezoek sterk beperkt moet worden maar ze maken er gewoon een isolatiecel van op sommige plaatsen.

66k (volle capaciteit) vind ik ook wel wat veel/rap, een beperkte capaciteit leek mij meer aangeraden, zolang niet min 80% volledig gevaccineerd is.
Anderzijds zal tegen dan iedereen (die wilt) al één keer gevaccineerd zijn en een groot aantal al volledig. Daarnaast is het vooral de jongere bevolking die naar festivals gaat en die is minder vatbaar en wordt minder ziek. Tegen dan zijn er ook veel kleinere evenementen gebeurd waaruit geleerd kan worden.
Dus ik zie dat wel goed komen, het is vooral een groot verschil met het afgelopen jaar en je moet terug wennen aan het idee van zo'n massa.

Ik vind dat een specifieke capaciteit (in de komende fase) sowieso niet meer zo relevant is.

Ofwel beslist ge dat een evenement coronaproof georganiseerd moet worden, dus met aandacht voor afstand, zitten in bubbels, drank/eten enkel aan tafel gebracht, ... om zo samentroepen en wachtrijen te voorkomen.

Ofwel beslist ge dat de situatie gunstig genoeg is om toe te staan dat social distancing niet meer zo belangrijk is en in dat geval doet de capaciteit er toch weinig toe?

Of PKP nu 60.000 tickets of 20.000 tickets verkoopt... Als er geen sprake is van afstandsregels dan gaat toch iedereen dicht tegen elkaar samentroepen vooraan het podium, drankstanden, ... ongeacht hoeveel volk er nu rondloopt. Mensen hebben nu eenmaal van nature uit de neiging om zo dicht mogelijk aan te sluiten in wachtrijen "want dan gaat het vlugger vooruit". Uuiteraard moet dit wel nog in orde zijn met brandveiligheid en comfort van bezoekers enz, maar dat is weer een andere discussie Maar viriologisch gewijs? Ofwel doet ge het coronaproof, ofwel doet ge het gewoon all the way.

Die maximumcapaciteit van 2500 (of hoeveel het ook is) vanaf 1 juli vind ik daarom ook nutteloos. Voor sommige evenementen (dorpsfeesten) betekent 2500 een drukte van jewelste, voor andere evenementen is dat dan weer weinig, mss zelfs te weinig om rendabel te draaien.

En deze mening komt van iemand die hier vaak genoeg kritiek heeft zitten uiten op mensen die de regels niet volgende het afgelopen jaar. Maar nu we éindelijk die fase naderen waarop het kán om te lossen, vind ik ook dat we het gewoon moéten lossen :)

Voor die regeling had ik grof geld betaald. Ik heb ze gewoon meer dan 4 maanden niet gezien. Ik begrijp niet goed dat ziekenhuizen dat gewoon zelfstandig kunnen beslissen tegen de federale adviezen in. Het is logisch dat het bezoek sterk beperkt moet worden maar ze maken er gewoon een isolatiecel van op sommige plaatsen.

Komt blijkbaar heel hard aan bij m'n buurvrouw nu die zelden alleen was in 65 jaar. Twaren wat corona recidivisten met al dat bezoek daar dagelijks de laatste 12 maand, maar dit wens je niemand toe.
Afijn dat 'niet' iemand mogen zien in een ziekenhuis voor maanden moet idd erg zijn voor jou en iedereen die het meemaakt.

Ziekenhuzien zijn idd nog zeer streng. Mijn oude buurman ligt nu al 2maand in ziekenhuis (non corona)
Bezoek: enkel z'n vrouw en dochter (welke mantelzorger is voor haar ouders).
En dan te bedenken dat een collega van mij zijn oma in Maastricht ligt met corona momenteel (niet opgenomen door corona, maar het daar gekregen) en 1u per dag bezoek mag ontvangen. Wel volledig ingepakt, maar dan nog. Mijn tante lag een maand geleden en nu opnieuw op het ziekenhuis en haar zoon mocht alleen maar iets afgeven aan de receptie.

is het al zomer?
zijn de huidige maatregelen goed opgevolgd?

nee en nee

Ivm britse variant:
Nee die is niet dodelijker
Hier, nog zo ene
Ik zei niet dat die dodelijker is, wel dat ze ergere symptomen geeft, vandaar dat er zoveel mensen op de IC belanden.
Graag dus lezen wat ik typ en er niet uw eigen verhaal van maken om te kunnen stromannen.

Uw andere vragen interesseren mij geen fluit. Winter zomer herfst of lente, het enigste dat telt is dat dankzij de vaccinaties de cijfers dalen en we dus terug kunnen openen omdat mensen dankzij de vaccins niet meer snel in het ziekenhuis belanden.

Misschien ter herinnering voor u, het opvolgen van de maatregelen is geen doel op zich, da's maar een middel. Als blijkt dat dat middel voorbijgestreefd is en het vooral dankzij vaccinaties zal lukken om het echte doel, de zorg te vrijwaren, te behalen kan het mij gestolen worden of maatregelen gevolgd worden of niet.

Wat kimme1975 zegt over een "4e golf na de zomer", dat is uiteraard erg pessimistisch, en nergens op gebaseerd.
Maar sowieso wordt september/oktober de echte test: werken de vaccins goed genoeg of niet (bv. ook tegen de mutaties). Voorlopig lijkt het toch de goede richting uit te gaan, waarbij gevaccineerde mensen zelfs tegen de mutaties nog goed beschermd zijn (pak +60%). Dus zelf minder ziek worden, en ook minder kans om anderen ziek te maken.
We moeten niet wachten tot na de zomer, kijk naar Israël. 60% gevaccineerd en amper nog doden of ICU opnames. Idem voor het VK waar deze week dagen zijn zonder een dode door covid.

We moeten niet wachten tot na de zomer, kijk naar Israël. 60% gevaccineerd en amper nog doden of ICU opnames. Idem voor het VK waar deze week dagen zijn zonder een dode door covid.

Ben akkoord, hoor, we moeten niet wachten. Maar ik bedoel dat we, als we na een hoop versoepelingen deze zomer rond oktober zien dat er zich echt geen nieuwe piek ontwikkelt, dat we dan echt zekerheid hebben. Nu zitten we toch nog altijd met onzekerheid, bv. rond varianten zoals de Indische...

Israël, inderdaad. Daar is de situatie zo genormaliseerd dat ze eindelijk opnieuw kunnen beginnen vechten :unsure:

Ben akkoord, hoor, we moeten niet wachten. Maar ik bedoel dat we, als we na een hoop versoepelingen deze zomer rond oktober zien dat er zich echt geen nieuwe piek ontwikkelt, dat we dan echt zekerheid hebben. Nu zitten we toch nog altijd met onzekerheid, bv. rond varianten zoals de Indische...

Israël, inderdaad. Daar is de situatie zo genormaliseerd dat ze eindelijk opnieuw kunnen beginnen vechten :unsure:
a rocket a day keeps the virus at bay :unsure:

Hier, nog zo ene
Ik zei niet dat die dodelijker is, wel dat ze ergere symptomen geeft, vandaar dat er zoveel mensen op de IC belanden.
Graag dus lezen wat ik typ en er niet uw eigen verhaal van maken om te kunnen stromannen.

Uw andere vragen interesseren mij geen fluit. Winter zomer herfst of lente, het enigste dat telt is dat dankzij de vaccinaties de cijfers dalen en we dus terug kunnen openen omdat mensen dankzij de vaccins niet meer snel in het ziekenhuis belanden.

Misschien ter herinnering voor u, het opvolgen van de maatregelen is geen doel op zich, da's maar een middel. Als blijkt dat dat middel voorbijgestreefd is en het vooral dankzij vaccinaties zal lukken om het echte doel, de zorg te vrijwaren, te behalen kan het mij gestolen worden of maatregelen gevolgd worden of niet.

Dodelijker interpreteer ik als: zonder hulp sterven er meer. Een virus wilt nl liever zijn gastheer niet doden
Mensen die op IC liggen zouden toch zonder hulp sterven?

Aangezien de cijfers vorige zomer ook al heel hard onder de '500' zaten maakt vaccinatie geen fluit uit, die cijfers zouden zonder ook gehaald worden.

Van mij mogen de versoepelingen, maar die 500 is gewoon een belachelijk hoog getal
Ze zouden beter meer focus leggen op hoe we alles veilig kunnen doen en dus vooral de maatregelen om varianten buiten houden / mensen uit risicozone (of belgen die naar daar gaan) harder aan te pakken

Laatst bewerkt:

werken de vaccins niet maar een bepaalde duur ? ja, serieuze vraag .

Uitstekend nieuws voorlopig dan toch.. de besmettingen stabiliseren of stijgen zelfs licht maar dat is niet meer belangrijk in de statistieken.. Die bedden naar 500 krijgen en dan is de druk zogezegd weg op de ziekenhuizen.. ? Ze spelen met onze voeten.. welkom 4e golf na de zomer

Hoeveel mensen krijgen griep in een normaal jaar? Hoeveel mensen krijgen een verkoudheid? Een longonsteking? Een andere infectie?

Als we deze zomer 5.000 besmettingen per dag hebben en de hospitalisaties en ICU onder controle houden, wat is dan het probleem?

Waarom 4de golf? Bedoeling van het vaccineren is toch om die te vermijden?
Gaan er nadat iedereen is gevaccineerd geen zieken meer vallen of mensen in het ziekenhuis belanden, nee dat niet maar toch minder zieken en als iemand besmet geraakt dan worden ze/we minder hard ziek. Dat is toch de bedoeling.
Zie niet waarom of hoe er opnieuw een golf/lockdown moet komen?
Ik hoop idd dat er geen nieuwe lockdown meer komt maar dat er altijd wel een minimumbezetting zal zijn van de covid-bedden , alleen dat die beheersbaar is en dat het leven weer zijn gang kan .

Een virus wilt nl liever zijn gastheer niet doden
Een virus wil helemaal niets. Er is geen enkele vorm van bewustzijn, wil, sturing of drang. Het is slechts afhankelijk van toeval wat de uitwerking van een mutatie op mensen is. Het laat een virus echt koud of zijn gastheer dood dan wel levend is. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat een virus dat zijn gastheer niet onmiddellijk doodt, meer kans heeft om geproduceerd te worden en verspreid te worden. Ik schrijf dat bewust in de passieve vorm.

Ik ben redelijk allergisch aan dat antropomorfisme op kleuterniveau.

Edit: typo, thanks sylver.

Laatst bewerkt:
Want iedereen moet blindelings aannemen dat het vaccin een godenmiddel is.

Want iedereen moet blindelings aannemen dat het vaccin een godenmiddel is.
Als je de inspanningen het afgelopen jaar met een blik van pak em beet vijftig jaar geleden zou bekijken zou je inderdaad aan godenwerk kunnen denken.

Wat beweer jij? Dat vaccins niet werken? Hoe zou jij de spectaculaire daling in IC-opnames en sterftes dan verklaren bij groepen die gevaccineerd zijn?

Iets meer eigen commentaar mag wel.

:unsure:

Dat is toch één van de redenen waarom experts bezorgd zijn nu? De onwetenheid over de duur van de periode van hoge immuniteit na vaccinatie en hoe de opmars van allerlei varianten daar een impact op gaat hebben. Iedereen die het wil één of twee prikken en tegen de herfst corona volledig weg en vergeten dat lijkt mij echt een best case scenario. Hopelijk is dat zo maar het afgelopen jaar is er van die best case scenario's en wishful thinking nog niet veel uitgekomen :sop:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan