MiniJeffrey
Well-known member
Als je het dan niet toelaat, wanneer dan wel? Nog een jaar de grote concertsector op slot houden? In augustus zou iedereen dubbel gevaccineerd moeten zijn en zou iedereen z'n vaccin nog op full power moeten zijn. Ziekenhuizen zouden terug op een normale bezetting moeten zijn. Als de cijfers effectief zo evolueren als verwacht, lijkt het me toch zeer aanvaardbaar om eind augustus al gecontroleerde events toe te laten onder voorwaarden.
Dit dus. Ik snap echt niet hoe we zelfs met een quasi volledig gevaccineerde bevolking (lees: 70% en wss gaan we vlot daarover gaan) nog altijd dingen op slot moeten houden. Als ik Erika Vlieghe bezig hoor over 'de varianten', ja sorry maar dan gaan we nooit naar een normaal leven. Als je altijd bang gaat zijn dat een variant (of heck: een nieuw virus) gaat opduiken dan kunnen we beter allemaal als kluizenaars gaan leven.
En zoals Jambon zei: de ICU bedden zijn er en die dienen daarvoor, dus je moet dat op een aanvaardbaar niveau houden zoals we ICU bedden voorzien voor het hele gamma aan aandoeningen en ziektes waar we ook mee moeten leren leven hebben. Nu vind ik persoonlijk wel dat 500 bedden voor één ziekte doorheen de hele zomer een hoge grens is, dat zou lager moeten kunnen hopelijk. Maar ik ga akkoord met hem dat je niet met voleldige vaccinatie opnieuw aan de bevolking gaat zeggen: "bedankt, maar een normaal leven dat gaat nog altijd niet".
Gelukkig geven Israel, UK en US wel aan dat eht aantal ICU sterk daalt naar mate vaccinatie vorder.
Laat die festivals maar komen dus.