Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hou mijn hart vast voor als er een merkbare breuk komt in graad tussen Vlaanderen, Brussel & Wallonië.
Brussel ligt idd nog wat op achterstand maar ze schakelen huisartsen, buurtgroepen en andere sociale partners in om de mensen op te zoeken en te overtuigen. Wallonië is goed op weg over de 80%. Vlaanderen zal wel rond 11 juli willen landen, maar eind augustus zie ik Brussel en Wallonië ook richting 85% gaan en mss 90%.

Israël, VK en VS tonen aan dat een inenting van 50% van de bevolking al enorme voordelen in lage besmettingen, ziekenhuisopnames en overlijdens. We moeten zoveel mogelijk streven richting 100% maar de grote afremming zal deze twee maanden ingezet worden.

Ben ik de enige die deze beslissingen weer erg voorbarig vindt?

Onlangs nog ergens gelezen dat ze eerst de effecten willen afwachten van de heropening van de terrassen. Nu beslissen ze al om de horeca volledig te openen binnenkort.

Onlangs nog ergens gelezen dat ze eerst de effecten willen afwachten van de heropening van de terrassen. Nu beslissen ze al om de horeca volledig te openen binnenkort.

Niet vergeten dat het uiteindelijk nog een maand duurt vooraleer het zover is en we in die maand aan een razendsnel tempo aan het vaccineren zullen zijn.

Je bedoelt de effecten waarvan we na 2 weken de eerste resultaten gaan zien & de volledige heropening van de horeca 4 weken na die terrassen? Er zit weldegelijk tijd tussen om het te zien.

Ik vind het plan op zich niet verkeerd, het enige waar ik me wel aan stoor is:
voor de versoepelingen van 9 juni: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve --> OK
voor de versoepelingen van 1 juli: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve --> hm?
voor de versoepelingen van 30 juli: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve --> :unsure:
voor de versoepelingen van 1 september: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve --> wtf jongens

Ik weet dat 0 patiënten op intensieve te hoog gegrepen gaat zijn, maar dit is dezelfde ambitie tonen als ik in het hoger onderwijs, namelijk met de hakken over de sloot is goed genoeg. Als er dan iets fout loopt hebt ge het weer vlaggen. Vooraleer ge die massa events genre Tomorrowland weer gaat toelaten zou ik toch hopen dat we iets meer buffer inbouwen dan wat er nu is zodanig dat de zorg:
a) even op adem kan komen
en
b) tijd en ruimte heeft om heel die uitgestelde zorg bij te trekken

Daar ben ik dus wel wat teleurgesteld/ongerust in. Die vaccinaties zijn allemaal goed en wel, maar met hetgeen nu allemaal op tafel ligt zijn er versoepelingen genoeg om iedereen het een week langer te doen trekken als dat nodig zou blijken. Hier mocht gerust meer ambitie in.

Van Gucht merkte deze morgen de trend (nogmaals) op dat de 80-plussers zelden op intensieve terecht komen en de data van vaccinaties tonen ook aan dat een zwaar ziektebeeld wordt voorkomen, dus een graad van 70% vaccinaties zou het aantal patiënten op IC stevig moeten drukken. Een ambitie van 100 bedden zou mogen maar ze kunnen het doel nog altijd bijstellen in de loop van de zomer, het is niet het laatste Overlegcomité geweest.

Van Gucht merkte deze morgen de trend (nogmaals) op dat de 80-plussers zelden op intensieve terecht komen en de data van vaccinaties tonen ook aan dat een zwaar ziektebeeld wordt voorkomen, dus een graad van 70% vaccinaties zou het aantal patiënten op IC stevig moeten drukken. Een ambitie van 100 bedden zou mogen maar ze kunnen het doel nog altijd bijstellen in de loop van de zomer, het is niet het laatste Overlegcomité geweest.
Ik ben ermee akkoord dat het waarschijnlijk geen belemmering gaat vormen voor de versoepelingen, maar ik had het toch respectvol gevonden naar de zorg dat er een signaal was geweest genre "We weten dat jullie overuren draaien & we willen dat het rustiger wordt".

Allez in Gent gaan ze er nu ook an beginnen. Je vraagt u af waarom ze er niet in 2020 mee zijn begonnen...

Allez in Gent gaan ze er nu ook an beginnen. Je vraagt u af waarom ze er niet in 2020 mee zijn begonnen...
jij bent tegen innovatie, ontwikkeling en de vrije markt?

Het kan compleet misplaatst zijn, of ook niet, maar sinds de terrassen open zijn voel ik me toch ook voor het eerst sinds vorige zomer ietwat optimistisch...

Ik heb nochtans al voldoende zaken gezien, waarvan ik me afvraag, of het niet weer de verkreerde kant gaat uitgaan of niet...

Waarom altijd dat pessimisme? Kijk naar Israel, UK en zelfs US waar men met 50-60% vaccinaties (1e shots, dus niet eens volledige!) al enorme resultaten boekt. In Israel maar 0,2% positieve tests en bijna geen ICU en doden meer. Aan het tempo dat we nu vaccineren halen we in Vlaanderen die 60% over enkele weken. Laat ons ons daar eens aan optrekken.

Het kan compleet misplaatst zijn, of ook niet, maar sinds de terrassen open zijn voel ik me toch ook voor het eerst sinds vorige zomer ietwat optimistisch...
Same here, het gevoel van hoop en positiviteit overheerst bij mij sinds maanden. Hopelijk leest puni hier ergens nog mee en is dat bij hem ook het geval.
Door voorgaande ontgoochelingen blijf ik wel realistisch en is er van euforie of complete blijheid geen sprake, maar laten we hopen dat dat nog komt. Ik durf ook eindelijk sinds lange tijd plannen te maken!

Laat het vaccin maar komen!

de politiek heeft gewoon schrik, ze denken enkel aan hun zelf. en als het mis loopt weet geen ene van niks en met de handjes in de lucht van tis niet mijn schuld.

Nee dit is gewoon weer vragen om problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan