Ben ik de enige die deze beslissingen weer erg voorbarig vindt?
Onlangs nog ergens gelezen dat ze eerst de effecten willen afwachten van de heropening van de terrassen. Nu beslissen ze al om de horeca volledig te openen binnenkort.
Je bedoelt de effecten waarvan we na 2 weken de eerste resultaten gaan zien & de volledige heropening van de horeca 4 weken na die terrassen? Er zit weldegelijk tijd tussen om het te zien.
Ik vind het plan op zich niet verkeerd, het enige waar ik me wel aan stoor is:
voor de versoepelingen van 9 juni: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve --> OK
voor de versoepelingen van 1 juli: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve --> hm?
voor de versoepelingen van 30 juli: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve -->
voor de versoepelingen van 1 september: maximaal 500 coronapatiënten op intensieve --> wtf jongens
Ik weet dat 0 patiënten op intensieve te hoog gegrepen gaat zijn, maar dit is dezelfde ambitie tonen als ik in het hoger onderwijs, namelijk met de hakken over de sloot is goed genoeg. Als er dan iets fout loopt hebt ge het weer vlaggen. Vooraleer ge die massa events genre Tomorrowland weer gaat toelaten zou ik toch hopen dat we iets meer buffer inbouwen dan wat er nu is zodanig dat de zorg:
a) even op adem kan komen
en
b) tijd en ruimte heeft om heel die uitgestelde zorg bij te trekken
Daar ben ik dus wel wat teleurgesteld/ongerust in. Die vaccinaties zijn allemaal goed en wel, maar met hetgeen nu allemaal op tafel ligt zijn er versoepelingen genoeg om iedereen het een week langer te doen trekken als dat nodig zou blijken. Hier mocht gerust meer ambitie in.