Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als virologen etc maatregelen opleggen: "dit zijn de experts, ze weten het best!!"
Als virologen etc versoepelen: "ik vind het te vroeg en te gevaarlijk"
Euh nee die vinden het ook geen goed idee:

Euh nee die vinden het ook geen goed idee:
Het is de regering die versoepelt, de experts zijn er momenteel ook bezorgd over.
De versoepelingen zijn net als de maatregelen in samenspraak gebeurd gebaseerd op cijfers en modellen. Had het té gevaarlijk geweest, hadden ze hoogstwaarschijnlijk een latere datum ingepland.

Hebben ze iets gezegd van mondmaskers? Ben dat ding wel echt serieus beu nu, hopelijk ergens tegen de zomer ook gedaan daarmee

De versoepelingen zijn net als de maatregelen in samenspraak gebeurd gebaseerd op cijfers en modellen. Had het té gevaarlijk geweest, hadden ze hoogstwaarschijnlijk een latere datum ingepland.
Dat weet je niet, het zou niet de eerste keer zijn dat het "in samenspraak" gebeurt maar men eigenlijk totaal niet naar de experts luistert.

En dan nog klopt jouw stelling niet, experts versoepelen niet :sarcastic:

Rustig aan met het enthousiasme jongens en meisjes, dokter Devroey ziet het nog steeds somber in.

tenor.gif

@gumball4000 : je vriendin zou al een uitnodiging of heel binnenkort 1 hebben. Tegen eind deze maand moeten de risicopatienten ook gevaccineerd zijn.
Vrouw risicopatiënt, zelfs online is er nog geen vaccinatie voorzien. In de huidige planning worden risicopatiënten gevaccineerd, ten laatste tegen eind mei hé. We zullen zien of ze die datum halen hé.

Rustig aan met het enthousiasme jongens en meisjes, dokter Devroey ziet het nog steeds somber in.

Ziet hij het ooit positief in? Neen toch? Hij heeft natuurlijk gelijk dat je kritisch mag en moet zijn maar ik zie hem altijd het worst case scenario zeggen en nooit iets anders. Maar goed dat is zijn job zeker? :)

Ik heb nochtans al voldoende zaken gezien, waarvan ik me afvraag, of het niet weer de verkreerde kant gaat uitgaan of niet...
Dat gevoel ga je hebben tot je .. overlijdt van ouderdom. Garanties zijn er nooit (meer) hé.

Laatst bewerkt:
Vrouw risicopatiënt, zelfs online is er nog geen vaccinatie voorzien. In de huidige planning worden risicopatiënten gevaccineerd, ten laatste tegen eind mei. We zullen zien of ze die datum halen hé.

Hier ook nog geen enkel bericht gehad. Al paar keer gebeld en bij het vaccinatiecentrum denken ze nog steeds binnen de 14 dagen risicopatienten gevaccineerd te hebben..."maar als je tegen 1 juni nog geen bericht gehad hebt moet je maar nog eens bellen."

Ik hoop dat ik verdorie tegen 9 juni wanneer de zaak weer open mag, toch veilig op de vloer te kunnen staan. Na een ruim half jaar zou dat toch echt mogen lijkt me. Maar he, net als in andere niet nader genoemde Limburgse steden enten ze ook hier liever stiekem het stadspersoneel in met de restjes dan mensen uit de lijsten op te roepen voor een reserve dosis.

Wat is jullie mening na een jaar covid ervaring bij versoepelingen, beloftes, etc.
Zal je kunnen trouwen zonder mondmasker en mét feest zonder afstand eind augustus?
Of zullen ze enkel en alleen de massaevenementen toelaten eventueel?

Te overhaast. Stap voor stap versoepelen en tussentijds evalueren was imo beter geweest. Hier is gewoon duidelijk een politieke agenda aanwezig. De slechtnieuwsbrengers beginnen ze te nijpen...

Om al even voor te lopen op JPV zijn cijfers van morgen (sorry JPV :hug:)

Uit het Nieuwsblad:

"Maandag stond de teller van Covid-bedden op intensieve zorg nog op 710. Dinsdag, rond 15 uur, was die al gezakt tot 686."

Het gaat echt wel razendsnel nu, waanzin gewoon. Dat zijn er een goeie 100 minder per week de laatste 2 weken. Ik snap nog steeds die antivaxxers niet als je nu die effecten ziet op de cijfers.

Te overhaast. Stap voor stap versoepelen en tussentijds evalueren was imo beter geweest. Hier is gewoon duidelijk een politieke agenda aanwezig. De slechtnieuwsbrengers beginnen ze te nijpen...

En wie zegt dat ze niet gaan evalueren? Er zitten 3 tot 4 weken tussen de meeste versoepelingen, ruimte dus om tussentijds nog te evolueren en in te grijpen als de cijfers tegen de verwachtingen in toch niet blijven dalen.

Dat werd er dan ook duidelijk bij gezegd he, dat dit alles uiteraard onder voorbehoud is en dus niets 100% is.

We zitten allemaal al maanden om perspectief te roepen, en dat is er nu. Binnenkort kunnen we weer meer, deze zomer nog veel meer en vanaf september zo goed als álles terug.

Ik vind het op zich wel zeer goed dat men een vrij duidelijk plan op tafel legt, mét voorwaarden die vervuld moeten zijn om elke stap te kunnen laten doorgaan. Eindelijk dus een soort van langere termijn visie...

De experten zijn bezorgd, maar dat is dan ook hun taak. Ik heb het voorbije jaar eigenlijk nog geen enkele keer een viroloog horen zeggen: goh het is tijd om te versoepelen.
Maar als de cijfers even hard blijven dalen: geen probleem. Indien niet, dan zijn de voorwaarden niet vervuld en dus: geen versoepeling.

Eindelijk dus wat duidelijkheid.

Om al even voor te lopen op JPV zijn cijfers van morgen (sorry JPV :hug:)

Uit het Nieuwsblad:

"Maandag stond de teller van Covid-bedden op intensieve zorg nog op 710. Dinsdag, rond 15 uur, was die al gezakt tot 686."

Het gaat echt wel razendsnel nu, waanzin gewoon. Dat zijn er een goeie 100 minder per week de laatste 2 weken. Ik snap nog steeds die antivaxxers niet als je nu die effecten ziet op de cijfers.

maar de versoepelingen komen te rap

Dan moet jij geen fysieke inspanningen doen op uw werk.
Haha, daar zou je nog van verschieten kerel. :laugh:

't Is wss juist daarom dat ik me er weinig tot niet aan stoor, ik heb quasi constant mijn bezigheid. Als je de hele tijd stil zit dan ga je je er volgens mij aan irriteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan