Ik quote jou en the_fox waar je dat doet, dus ja ...
Ik ben ook de eerste om toe te geven als ik fout zit, maar dan krijg je blijkbaar kinderachtige reacties als "je hebt het gelikedt!!!"
Is deze bullshit een bewijs op wetenschappelijk grond? Of is een aanname dat de maatregelen in die staten vergelijkbaar zijn met hier op basis van dat artikel niet meer dan een aanname? Heb je intussen al kunnen opzoeken of de maatregelen ginder overeen komen met die hier? Jij beweert immers (door zo onnozel te reageren) dat die overeenkomst er zonder meer is.
Ik vraag niet om aan te tonen dat wetenschap hetzelfde werkt in België he. Da's het nogal in het absurde trekken. Ik vraag of je meer info hebt over de context en omstandigheden omdat die wel degelijk kunnen verschillen. Op basis van het artikel kan ik al genoeg
mogelijke verschilpunten aanhalen waarover het artikel met zijn anekdotes
geen informatie geeft of ze al dan niet verschillend zijn maar waar wel wetenschappelijk bewijs (see what i did) is dat dat factoren zijn die een verschil kunnen maken. Dus, voldoende om niet zonder meer aan te nemen dat de situatie in de staten uit de anekdotes hetzelfde is als hier.
En dan hoop ik natuurlijk dat je met het "wetenschappelijk bewijs en internationaal onderzoek" het niet hebt over dat HLN-artikel - wat hier (niet door jou) wel x posts werd opgeworpen als "zie je wel".
Behalve de anekdotes uit HLN is er de afgelopen 10 pagina's niets van "bewijs" gepost.
Ik verwerp niets, ik stel enkel dat de argumenten zoals ze hier gepost worden, bullshit zijn of minstens wat meer onderbouwing kunnen gebruiken. Heb ik ook al veel gezegd nochtans, ik geloof best dat er goede argumenten zijn om de fitness gesloten te houden maar volgens mij gebeurt dat niet door linken te leggen met doping of kinderen in het verhaal te sleuren, of anekdotes uit de US, of zelfbedachte theoriën. JPV begint over vliegtuigpassagiers maar kan niet zeggen of het over de gangen in het vliegtuig of in de vertekhal gaat, wat me wel belangrijk lijkt als het over ventilatie en bewegingen van personen gaat. Hoe kan je dan zoiets als argument gebruiken? Post dan toch minstens een link naar een samenvattend populair artikel als het originele artikel te moeilijk vindbaar is.
Gewoon droppen "er is wetenschappelijk bewijs" maar verder niets posten over de randvoorwaarden of context, da's niet meer dan een autoriteitsargument. Dat is niet wetenschap tegenspreken, integendeel.
Omdat je er elke keer over lijkt te lezen: het laat me koud of de fitness open gaat, dus ik heb er geen belang bij x of y goed te praten, wat je me probeert in de mond te leggen. Ik denk helemaal niets over het openen van de fitnesscentra, net
omdat er weinig degelijke argumenten (van twee kanten) gepost worden. Het lijkt meer op twee echokamers die door elkaar galmen. Dat er random users de nood voelen om om de drie posts te roepen "stop met zagen" zonder een woord gelezen te hebben, helpt niet. Ik ben er verder klaar mee.