het was Black Devil die hier zei dat er nauwelijks/geen besmettingen waren. dat is cijfermateriaal dat serieus flawed is, al genoeg hier aangetoond.
Flawed cijfermateriaal wil ik gerust aannemen, maar dat werkt in twee richtingen he, je kan er niet mee aantonen dat er nauwelijks besmettingen zijn, maar ook niet omgekeerd.
Zo werkt het niet hé, jij kwam met deze stelling af:
bron?

Wantja, is wel makkelijk hé. Eerst een grote stelling doen waar je geen bewijs voor levert, en dan voor elke tegenspraak een bron vragen
Ik zal beginnen met
bronnen uit het buitenland:
Fitnesscentra broeihaard voor corona: in één zaal raken 55 sporters in week tijd besmet
Nu ik toch bezig ben. Enkelvoud, dus bron, niet bronnen. HLN zonder vermelding vanwaar ze hun info halen, iets natrekken of de context er op na slaan wordt zo wel heel moeilijk. Verder natuurlijk mooie anekdotes en als je al daar moet zoeken terwijl dichter bij huis de fitnesscentra ook open zijn geweest ... Andere besmettingshaarden in binnen- en nabij buitenland kwam groot in het nieuws.
Geval per geval ook niet te vergelijken met België zonder meer info:
Chicago: De uitbraak gebeurde op een moment waarop nog maar 25 procent van de normale capaciteit toegelaten was. Concreet waren er per les tien à vijftien personen aanwezig.
Hoeveel % wordt bij ons toegelaten? Ventilatie? Ontsmetten? Ik geloof zelfs überhaupt geen groepslessen maar daar ben ik niet zeker van.
De 37-jarige man uit Honolulu gaf les in verschillende clubs.
Oei. In het onderwijs is het bijvoorbeeld al het hele schooljaar zo dat leerkrachten zich zo veel mogelijk beperken tot 1 school.
De vergelijking met België en dit artikel gaat dus echt voor geen meter op
zolang er niet wordt aangegeven dat de situatie wel vergelijkbaar was. Dat kan je op basis van dit artikel echt niet zeggen.
En bewijs jij dan eens dat Belgen genetisch zo ander zijn of dat Belgische fitness centra zo anders zijn?
Serieus vent.
Het is dus
aan jou om aan te geven waarom je dit
wel zou kunnen vergelijken.
De argumenten ivm gedeeld gebruik van toestellen, de grotere productie van aerosollen etc worden nergens gecounterd.
Ook ergens kwantitatief, of een grootteorde van hoe groot die impact is, mits ventilatie en ontsmetting?
Of bijvoorbeeld een vergelijking met zwembaden die open zijn?
Kwestie van de impact (die ik niet ontken) toch wat te kunnen plaatsen in het groter geheel.
Jij gaat er, zonder er een voet binnen gezet te hebben, (zo klinkt het toch) vanuit dat de protocollen niet gevolgd worden maar trekt dan wel vrijelijk users hun - toegegeven, anekdotisch - aangeven dat dit
wel is in twijfel, louter op buikgevoel:
Sta me toe dit heel sterk te betwijfelen dat dit een algemeen principe was. Het was wat moet, maar daar is geen voldoende personeel voor om dat te controleren, laat staan om het zelf te doen.
Zelfs basisdingen zoals 10m² per bruikbaar toestel werd vaak al niet gerespecteerd.
Wc's natuurlijk ook niet, maar daar zijn ze in hetzelfde bedje ziek als de horeca

.
Sta me toe daar heel weinig waarde aan te hechten?
Wat we wel weten, is dat 20% regelmatig brol in hun lichaam spuit, en van hen verwacht je om eerlijk te zijn over hun gezondheid
Heb een maandje geduld en ga tussentijds een terrasje gaan doen. Dat doe ik ook tot wanneer er weer echte concerten doorgaan.
Ik kom zelfs nooit in een fitnesscentrum dus eigenlijk laat het me koud, maar het niveau van argumenteren is bijzonder laag als het gaat over het verdedigen van beslissen. Er mag wat mij betreft gerust kritiek komen, en die kan gerust gecounterd worden, maar damn toch niet met zo'n drogredeneringen?
Net zoals dit:
Ok, sinds jij de discussie gestart hebt en nog steeds geen bewijs gegeven hebt voor uw stelling: geef mij dan de Belgische studie die aantoont dat fitnessen 100% veilig kan.
Heb je ergens van 1 situatie het afgelopen anderhalf bewijs dat dit 100 % veilig kan? Waarom leg je de lat dan hier wel zo hoog?
Edit: als dit op een andere reactie waar iemand 100 % veilig beweert, trek ik dit terug - ik vond niet zo snel een post waar dit beweerd werd.
Mijn ervaring vorig jaar was dat mensen zelf moesten ontsmetten en dat dat niet altijd (correct) gebeurde.
Eigen verantwoordelijkheid, zoals overal? De (door de winkels verplichte) karretjes in de supermarkt om maar iets te noemen.