Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als we de coronacijfers internationaal vergelijken is er meteen commentaar van je kan dat niet vergelijken , socio-cultureel verschillend ,andere manier van tellen , ...

Maar een internationale studie over fitnesscentra(wss in Amerika) zou uiteraard wel meteen hier ook van tel moeten zijn ? Nee .
Ok, sinds jij de discussie gestart hebt en nog steeds geen bewijs gegeven hebt voor uw stelling: geef mij dan de Belgische studie die aantoont dat fitnessen 100% veilig kan.

En niet uw factcheck artikel waar niet instaat wat je denkt.

Als we de coronacijfers internationaal vergelijken is er meteen commentaar van je kan dat niet vergelijken , socio-cultureel verschillend ,andere manier van tellen , ...

Maar een internationale studie over fitnesscentra(wss in Amerika) zou uiteraard wel meteen hier ook van tel moeten zijn ? Nee .
Ik wil me niet moeien in de discussie, maar ik hoop dat je dat verschil toch wel zelf inziet.

Een sector die op vlak van gezondheid of naleven van wetten het niet nauw neemt met de regels, kan je ook niet vertrouwen op het naleven van deze wetten.

Zie ook https://m.gva.be/cnt/aid832391

Uit héél goeie bron weet ik dat de link tussen sectorfederaties fitness en bodybuildingfederaties er wel degelijk is.
Je haalt één subgroep, die inderdaad gekend staat voor middelenmisbruik, uit een sector en concludeert daaruit dat het voor een ganse sector van toepassing is?
Zwart wit
Buiten sporten in een groep van 4 is al lang terug mogelijk.

Buiten op café nog maar net en als het binnen zal kunnen, zal ook sport binnen in kleine groepen (groter dan cafés) wss kunnen.

Sport is dus prioritair. Maar bepaalde soorten sporten niet, zoals ook dancings geen goed idee zijn nu.
Voetbal, basket en tennis kunnen perfect buiten. Ik zie dit hier even verder ongeveer dagelijks. Alleen fitness niet, omwille van wetenschappelijke redenen.
Ja zwart op wit of gaan we nu echt in twijfel trekken dat sporten gezond is?
Buiten sporten in groep van 4 is al lang terug mogelijk. Je vergeet er wel nog een heleboel andere voorwaarden bij te vermelden waardoor heel veel sporten voor heel veel mensen niet mogelijk waren/zijn. Andermaal niet iedereen vindt lopen of fietsen leuk of kan dat überhaupt doen. Stop toch eens met voor mensen uit te maken wat voor hobbies en hoe ze deze hobbies zouden moeten uitvoeren want ja je mag niet ... maar je kan altijd wel... en dat moet je maar even leuk of geschikt vinden.
Voetbal, basket,... kunnen perfect buiten. Juist ja daarom dat al deze clubs zowat al maanden verplicht gesloten zijn en zelfs geen enkele training meer hebben gehouden...

Internationaal of gevonden door de Belgische contact-tracing? :unsure:
Kies maar. Ik wil maar zeggen, ik geloof gerust dat argumenten zijn om fitnesszaken gesloten te houden en ik geloof gerust dat er besmettingen plaatsvinden of zelfs besmettingshaarden zijn.
Maar de argumenten die hier voorbij komen zijn toch maar wankel.
"Er zijn internationaal besmettingshaarden gevonden" --> In welke sector niet? Behalve uiteraard diegene die gesloten bleven.
"Er wordt gefoefeld met x dus logisch gevolg er wordt ook met y gefoefeld"
En bewijs jij dan eens dat Belgen genetisch zo ander zijn of dat Belgische fitness centra zo anders zijn?

Serieus vent. :rofl:
Net zoals dit, wat voor bullshit is dit nu weer?
De gangbare praktijk is dat je als je parallellen trekt, je aantoont waarom die wel mag trekken. Dus bijvoorbeeld of de maatregelen die in die onderzochte zaak golden - als er überhaupt maatregelen golden -, ook gelden in de Belgische zalen.

Ik wil me er niet te veel in moeien, ik heb er geen uitgesproken mening over, maar 't is niet omdat je met enkele mensen denkt het grote gelijk te hebben dat de argumentatieskills plots overboord mogen en er gewoon drogredeneren opgebouwd kunnen worden.

Ik vind het ook bijzonder dat er van Black Devil verwacht wordt te bewijzen dat iets niet gebeurt, terwijl andersom de bewijslast vooral drogredenatie/eigen "logica" is.

Laatst bewerkt:
niet de normale sporters, wel de uitbaters :).

Maar nu scheer je alle uitbaters over dezelfde kam?

Zwartwerk, fraude, niet-respecteren vorige corona-maatregelen,... Je moet eens langs terrassen lopen, weinig maatregelen die strikt gerespecteerd worden hoor ;)

En dat doe je ook hier.

Hoe fiscale fraude in dit plaatje past zie ik niet echt. Je opsomming was niet exhaustief dat weet ik. Maar eenzelfde oordeel dan over de bouwsector?

Ok, sinds jij de discussie gestart hebt en nog steeds geen bewijs gegeven hebt voor uw stelling: geef mij dan de Belgische studie die aantoont dat fitnessen 100% veilig kan.

En niet uw factcheck artikel waar niet instaat wat je denkt.
Uiteraard zullen er daar geen studies over zijn , omdat het geen gigantisch probleem is . Zijn er studies die aantonen dat naar de bakker gaan veilig is ? Naar de bloemenwinkel? De krantenzaak ? Dat de centra 5 maand open was zonder commotie is al bewijs genoeg .

Droegen ze in Amerika een mondmasker?Was er onstmetting? Social distance?

Maar nu scheer je alle uitbaters over dezelfde kam?
nee, ik zeg wel dat de kans klein is dat de sector voldoende interne controle heeft, dat het protocol dat ze opstellen dus weinig waard is. Dat er individuele uitbaters zich perfect aan houden, kan gerust zijn.
Hoe fiscale fraude in dit plaatje past zie ik niet echt. Je opsomming was niet exhaustief dat weet ik. Maar eenzelfde oordeel dan over de bouwsector?
bouwsector heeft ism vakbonden een aantal onafhankelijke controleurs op de corona-maatregelen in dienst genomen. Zeker niet perfect, maar daar is een grotere wil. Probleem ligt daar echter ook deels bij de werknemers, die zelf die maatregelen niet altijd nauw nemen. Maar bij grote bedrijven is daar een goeie wil.

nee, ik zeg wel dat de kans klein is dat de sector voldoende interne controle heeft, dat het protocol dat ze opstellen dus weinig waard is. Dat er individuele uitbaters zich perfect aan houden, kan gerust zijn.
bouwsector heeft ism vakbonden een aantal onafhankelijke controleurs op de corona-maatregelen in dienst genomen. Zeker niet perfect, maar daar is een grotere wil. Probleem ligt daar echter ook deels bij de werknemers, die zelf die maatregelen niet altijd nauw nemen. Maar bij grote bedrijven is daar een goeie wil.
Grotere wil om corona protocol te volgen in de bouw/horeca? Omdat er al dan niet doping gebruikt wordt in fitnesscentra? Wat een onzin, JPV. Je vergelijkt appels met peren.

Ja zwart op wit of gaan we nu echt in twijfel trekken dat sporten gezond is?
niet zwart op wit, maar zwart wit. Zwart wit denken dus.
The Prodigy zei:
Buiten sporten in groep van 4 is al lang terug mogelijk. Je vergeet er wel nog een heleboel andere voorwaarden bij te vermelden waardoor heel veel sporten voor heel veel mensen niet mogelijk waren/zijn.
maar wel degelijk méér mogelijk dan cafés.
The Prodigy zei:
Andermaal niet iedereen vindt lopen of fietsen leuk of kan dat überhaupt doen. Stop toch eens met voor mensen uit te maken wat voor hobbies en hoe ze deze hobbies zouden moeten uitvoeren want ja je mag niet ... maar je kan altijd wel... en dat moet je maar even leuk of geschikt vinden.
ik zeg niet welke sporten je moet doen, ik geef aan dat 3 van de 4 sporten die je aangaf wel degelijk mogelijk zijn en dat die méér kunnen dan cafés konden.
The Prodigy zei:
Voetbal, basket,... kunnen perfect buiten. Juist ja daarom dat al deze clubs zowat al maanden verplicht gesloten zijn en zelfs geen enkele training meer hebben gehouden...
tiens, vreemd, basketclub van mijn zoon heeft, voor alle leeftijden, wekelijks verder getraind van zodra het kon. Idem voor turnclub van m'n dochter. néé, ze hebben niet alle toestellen buiten kunnen oefenen, maar er lag een airtrack buiten en basket werd wel degelijk buiten geoefend.

Grotere wil om corona protocol te volgen in de bouw/horeca? Omdat er al dan niet doping gebruikt wordt in fitnesscentra? Wat een onzin, JPV.
waar zeg ik "omdat"? Je blijkt niet te beseffen dat ik de VOLGORDE, waarbij terrassen van cafés NA andere sporten maar VOOR fitness opengesteld wordt, verdedig.

waar zeg ik "omdat"?
Wat is dan de associatie die je probeert te leggen of de redenering die je probeert op te bouwen? Of is het het doel zo veel onzin te spuien dat niemand er nog een touw aan kan vastknopen wat je nu eigenlijk probeert te zeggen?

tiens, vreemd, basketclub van mijn zoon heeft, voor alle leeftijden, wekelijks verder getraind van zodra het kon. Idem voor turnclub van m'n dochter. néé, ze hebben niet alle toestellen buiten kunnen oefenen, maar er lag een airtrack buiten en basket werd wel degelijk buiten geoefend.
Protocollen voor jeugd zijn al altijd anders geweest dan voor volwassenen dus niet echt een faire vergelijking.

Komt dit niet neer op een waardeoordeel dat jij hier velt over die sectoren en daaraan dan conclusies in verband met corona vast pint?

Dat enkele grotere firma's in de bouw goede wil vertonen weegt in jouw argumentatie precies harder door dan een grote groep (kleine) zelfstandigen die eenzelfde motivatie aan de dag leggen in de horeca. En in hun geval waarschijnlijk niet omdat er her en der eens een controleur kan verschijnen maar wel omdat ze moeten trappelen om boven te blijven en een (nieuwe) opgelegde sluiting wel eens het einde van de zaak kan zijn.

Ik begrijp ook niet goed hoe het in de bouwsector voornamelijk de schuld van de werknemers is maar bij overvolle terrassen of fitnesszaken plots wel de uitbater z'n schuld is. Waarop baseer je je om uitbaters in de horeca (of fitness zaken) zo weg te zetten? Waarom zou de motivatie of drang bij uitbaters in die sector er niet zijn?

Maar heeft doping of de bouw hier dan mee te maken, anders dan een dampscherm opwerpen?
- de bouw was een antwoord op een vraag van een andere persoon die dit erin betrok.
- doping van bodybuilders heeft wel degelijk een link met de sectorfederatie. Kan ik jammer genoeg niet in detail over gaan, zoals reeds gezegd.

ik had het over "voor alle leeftijden".
Nee
, ik geef aan dat 3 van de 4 sporten die je aangaf wel degelijk mogelijk zijn en dat die méér kunnen dan cafés konden. tiens, vreemd, basketclub van mijn zoon heeft, voor alle leeftijden, wekelijks verder getraind van zodra het kon. Idem voor turnclub van m'n dochter. néé, ze hebben niet alle toestellen buiten kunnen oefenen, maar er lag een airtrack buiten en basket werd wel degelijk buiten geoefend.
Dus die anekdote is 100 % irrelevant, want die geldt niet voor alle leeftijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan