Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

- sector van fitness is gekend voor veel gefoefel (net zoals horeca) met anabole steroiden
en liet vorige keer de ontsmetting vaak over aan de klanten zelf. Beide zaken samen garanderen niet de correcte toepassing. Horeca heeft OOK dat probleem, maar is, zeker voor terrassen, gemakkelijker zichtbaar.

JPV hier ga je echt uit de bocht.

JPV hier ga je echt uit de bocht.

mét de nuance dat ze de doelgroep specifiek opzoeken, dit kom je véél minder tegen in andere sporten.

mét de nuance dat ze de doelgroep specifiek opzoeken, dit kom je véél minder tegen in andere sporten.
Ik moet zeggen dat ik de link met corona wel niet goed snap :unsure: Ze hebben tenminste geen schrik van spuiten, das een voordeel!

Omdat de tests ‘gericht’ zijn uitgevoerd, namelijk in fitnesscentra waarvan ernstig vermoed wordt dat er doping gebruikt wordt (targetting), is het percentage vermoedelijk wel hoger dan het algemene gemiddelde in de doorsnee fitnesscentra, maar toch moet het aantal afwijkende resultaten als zorgwekkend worden gezien.

Dat zegt dus niet veel vrees ik.

Waarover spreek je als je het hebt over 'gefoefel' in die sectors? Wat is de link met corona?

Dat zegt dus niet veel vrees ik.

Waarover spreek je als je het hebt over 'gefoefel' in die sectors? Wat is de link met corona?
Een sector die op vlak van gezondheid of naleven van wetten het niet nauw neemt met de regels, kan je ook niet vertrouwen op het naleven van deze wetten.

Zie ook https://m.gva.be/cnt/aid832391

Uit héél goeie bron weet ik dat de link tussen sectorfederaties fitness en bodybuildingfederaties er wel degelijk is.

Dus je wil de sportclubs open als soort symbool dat de regering inzit met de volksgezondheid, terwijl de inschatting door experts is dat het beter voor de volksgezondheid is om ze gesloten te houden?

Verder moet de overheid ook mensen extra aanzetten tot sporten, wat ze al doen door media-acties en terugbetaling.

Als iemand nu écht inzit met zijn gezondheid, heeft die dan een sportclub nodig? Misschien kan je én mensen redden door contacten te beperken met gesloten clubs, én ergens een start to run beginnen?
Ik wil sportclubs open omdat het zwart op wit vast staat dat sport beoefenen goed is voor de fysieke en mentale gezondheid, dit in tegenstelling tot zuipen op een terras of in een café. Niet dat ik de terras- en cafébezoeker zijn pint niet gun, allesbehalve. Maar enerzijds pleiten voor de opening van terrassen en cafés en anderzijds pleiten voor het gesloten houden van sportclubs omdat het "te gevaarlijk" zou zijn terwijl er niet één cijfer is die dergelijke stelling staaft is echt wel scheef getrokken. En nogmaals, experts a la Vlieghe en Van Ranst? Als het van hen afhangt zitten we in 2022 nog steeds met dezelfde maatregelen als we nu hebben. Er is meer in onze maatschappij dan virologie alleen...

"Misschien kan je én mensen redden door contacten te beperken met gesloten clubs, én ergens een start to run beginnen?" Over dooddoeners gesproken. Niet iedereen loopt of fiets graag en misschien moeten we ook maar eens stoppen met te gaan bepalen voor mensen welke sport ze moeten doen of leuk vinden. Laat mensen gewoon de sport doen die ze kunnen of graag doen. Of dit nu gaat van de lokale voetbal- en basketclub tot de tennisclub of fitnesszaal...

Een sector die op vlak van gezondheid of naleven van wetten het niet nauw neemt met de regels, kan je ook niet vertrouwen op het naleven van deze wetten.

Uit héél goeie bron weet ik dat de link tussen sectorfederaties fitness en bodybuildingfederaties er wel degelijk is.
Dus omdat er gevallen zijn die betrapt zijn op anabolen en dergelijke, is het ook duidelijk dat er wordt gefoefeld met de coronacijfers omtrent fitnesscentra , sterk.

Als er na 5 maanden openen van centra geen grote uitbraken kunnen worden aangetoond met fitness als bron , lijkt me het dat het toch niet zo gevaarlijk is .

Ik weet niet hoe de cijfers waren toen ze in mei/juni terug openden , maar ik zie niet in waarom je nu niet bij diezelfde cijfers opnieuw niet zou openen . En dan heb je de nog de vaccinatie nu als verzachtende omstandigheid.

Als je die professionele bodybuilders ziet rondlopen kan je je vragen stellen. Maar die sector is meer als professionals alleen. Je scheert daarmee alle andere normale sporters over eenzelfde kam.

Maar dat verklaart nog niet wat 'gefoefel' als link heeft met de horeca. Gaat het dan over gefoefel met regels rond hygiëne in een eetgelegenheid of keuken? Waarover heb je het?

Ik wil sportclubs open omdat het zwart op wit vast staat dat sport beoefenen goed is voor de fysieke en mentale gezondheid, dit in tegenstelling tot zuipen op een terras of in een café.
Zwart wit
Buiten sporten in een groep van 4 is al lang terug mogelijk.

Buiten op café nog maar net en als het binnen zal kunnen, zal ook sport binnen in kleine groepen (groter dan cafés) wss kunnen.

Sport is dus prioritair. Maar bepaalde soorten sporten niet, zoals ook dancings geen goed idee zijn nu.
"Misschien kan je én mensen redden door contacten te beperken met gesloten clubs, én ergens een start to run beginnen?" Over dooddoeners gesproken. Niet iedereen loopt of fiets graag en misschien moeten we ook maar eens stoppen met te gaan bepalen voor mensen welke sport ze moeten doen of leuk vinden. Laat mensen gewoon de sport doen die ze kunnen of graag doen. Of dit nu gaat van de lokale voetbal- en basketclub tot de tennisclub of fitnesszaal...
Voetbal, basket en tennis kunnen perfect buiten. Ik zie dit hier even verder ongeveer dagelijks. Alleen fitness niet, omwille van wetenschappelijke redenen.

Maar dat is, zoals @JPV ook al zei, niet wat je beweerde in je eerste post.

Het is niet omdat er geen bewezen aanwijzingen zijn, dat het daarom bewezen is dat het niet gebeurt. Dit betekent enkel dat men ze niet opgespoord heeft.
In België wordt dan vooral verwezen naar de contact-tracing (komt uit uw bron). Iets wat, zoals al meermaal aangekaart in deze thread, niets zegt over effectieve besmettingen. Enkel dat contact-tracing ze niet gevonden heeft. En ter referentie, contact-tracing vindt nog steeds maar ~63% van de bronnen van besmetting (bron). En ~34% wordt thuis besmet, 9% bij familie/vrienden thuis, 8% op school, 8% op het werk, 1.5% via creche/kleuterschool, 1% in het ziekenhuis/zorginstelling. Dan een andere 1.5% komt op "andere locatie". Dus maak u geen illusies, resultaten van gevonden clusters door contact-tracing zijn geen bewijs. Want (zie bovenstaande bron, staat daar ook in) contact-tracing gaat nog altijd af op de vraag waar de patiënten zelf denken besmet geweest te zijn.

Er zijn echter wel al bewijzen dat het weldegelijk gebeurt.
"Perfect" was idd overdreven , maar het is niet dat fitness en binnensport bij volwassenen tout cours de grote besmettingshaarden zijn .

Als je die professionele bodybuilders ziet rondlopen kan je je vragen stellen. Maar die sector is meer als professionals alleen. Je scheert daarmee alle andere normale sporters over eenzelfde kam.
niet de normale sporters, wel de uitbaters :).
Maar dat verklaart nog niet wat 'gefoefel' als link heeft met de horeca. Gaat het dan over gefoefel met regels rond hygiëne in een eetgelegenheid of keuken? Waarover heb je het?
Zwartwerk, fraude, niet-respecteren vorige corona-maatregelen,... Je moet eens langs terrassen lopen, weinig maatregelen die strikt gerespecteerd worden hoor ;)

"Perfect" was idd overdreven , maar het is niet dat fitness en binnensport bij volwassenen tout cours de grote besmettingshaarden zijn .
Wederom dezelfde foute conclusie. Het is niet bewezen dat het geen grote besmettingshaarden zijn.
Er zijn echter wel al besmettingshaarden gevonden in fitnesscentra internationaal; en wanneer deze gevonden worden, zijn het wel grote (als in, bijna alle aanwezigen besmet).

Wederom dezelfde foute conclusie. Het is niet bewezen dat het geen grote besmettingshaarden zijn.
Er zijn echter wel al besmettingshaarden gevonden in fitnesscentra internationaal; en wanneer deze gevonden worden, zijn het wel grote (als in, bijna alle aanwezigen besmet).
Er zijn geen Belgische bewijzen . Openen bij dezelfde cijfers als de vorige keer (of zelf iets vroeger). En 1 fitnesscentrum met besmettingen maakt niet per definitie dat alle fitnesscentra gevaarlijk zijn

Er zijn geen Belgische bewijzen . Openen bij dezelfde cijfers als de vorige keer (of zelf iets vroeger). En 1 fitnesscentrum met besmettingen maakt niet per definitie dat alle fitnesscentra gevaarlijk zijn
En bewijs jij dan eens dat Belgen genetisch zo ander zijn of dat Belgische fitness centra zo anders zijn?

Serieus vent. :rofl:

Zijn er überhaupt sectoren waar geen besmettingshaarden zijn geweest? :unsure:

Maar er zijn ook geen bewijzen dat ze er niet zijn in België :p

En sinds de bewijzen er internationaal wel zijn, is het logische gevolg dat het in België ook zo zou zijn.

Ik begrijp dat het niet voor iedere zaak mogelijk is, maar zijn er geen fitnesszaken die hun materiaal buiten zetten? Want in Maastricht gebeurt dat blijkbaar wel.

Maar er zijn ook geen bewijzen dat ze er niet zijn in België :p

En sinds de bewijzen er internationaal wel zijn, is het logische gevolg dat het in België ook zo zou zijn.
Als we de coronacijfers internationaal vergelijken is er meteen commentaar van je kan dat niet vergelijken , socio-cultureel verschillend ,andere manier van tellen , ...

Maar een internationale studie over fitnesscentra(wss in Amerika) zou uiteraard wel meteen hier ook van tel moeten zijn ? Nee .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan