Dat is ook zo'n dooddoener hé, je kan geen chronisch probleem, dat een langetermijnoplossing nodig heeft, beginnen aanpakken als er een acuut gezondheidsrisico significant door stijgt hé. De obese persoon die gaat trainen om binnen x weken, maanden, jaren een gezond BMI te hebben kan dan corona krijgen en de zorg verder belasten.Hoe we in een gezondheidscrisis er eerder aan denken om cafés te openen dan mensen hun favoriete sport te laten beoefenen, en dan heb ik het niet enkel over fitness. Om maar te zeggen hoe ridicuul het afgelopen jaar is geweest. Ik heb het in mijn post een hele tijd geleden hier reeds aangehaald. Van alle opgelegde maatregelen is er geen enkele die werkelijk het oogpunt heeft om de gezondheid van mensen te gaan verbeteren. Hier en daar wat symptoombestrijdingsmaatregelen tot in het belachelijke zelfs maar geen enkele waar een beetje visie of beleid inzit. Overgewicht en een ongezonde levensstijl zijn na leeftijd zowat de trigger points om zwaar ziek te worden. En dan geldt trouwens niet enkel voor Covid.
![]()
‘Het lijkt alsof we corona nodig hadden om te beseffen dat obesitas een probleem is’
België maakt zich op voor het vaccineren van 1,2 tot 1,5 miljoen risicopatiënten. Ook mensen met obesitas horen daarbij, en met reden. Dat het coronavirus hen extra hard raakt, drukt ons met de neus op de feiten van de groeiende gezondheidscrisis die zwaarlijvigheid is. ‘Het blijft verwonderlijk...www.tijd.be
![]()
Studie: ‘90% coronadoden valt in landen met veel obesitas’
Bijna 90 procent van alle overlijdens door het coronavirus wordt opgetekend in landen met veel obesitas. Dat blijkt uit een nieuwe studie van de World Obesity Federation, waar de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aandacht voor vraagt.www.demorgen.be
Het kan niet volgens experten zie ik sommigen hier schrijven, als we moeten wachten op experten a la Vlieghe en Van Ranst zitten we in de zomer 2022 nog steeds in dezelfde situatie. In hun vakgebied waarschijnlijk wereldtop maar een maatschappij en alles wat er rondhangt is nu eenmaal meer dan enkel virologie...
eerder oktober geloof ek
Tot wanneer duurt volgens jou de zomer?

.
Waarop plots mijn frank viel: er had gewoon iemand random in de fichebak de fiche van mijn zoontje teruggevonden die aangeduid was als hoogrisico-contact, dus met mijn gsm-nummer bij, en gebeld. Leeftijd staat waarschijnlijk nergens genoteerd dus die dachten al constant dat ze met mac-bc junior aan het praten waren. Vond ik toch redelijk amateuristisch overkomen na 10 minuten aan de lijn en een volledig jaar waarbij ze dergelijke kinderziektes er konden uithalen. Geeft er dan niemand feedback intern?