Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er al specifiek over fitness iets gezegd geweest? Mogen die vanaf juni terug opengaan?

Is er al specifiek over fitness iets gezegd geweest? Mogen die vanaf juni terug opengaan?
Zal eerder juli worden vrees ik gezien fitness e.d. in onderstaand artikel specifiek genoemd worden in combinatie met ventilatieprotocol en extra beperkingen. Althans volgens het voorstel van de Vlaamse regering maar het zou mij sterk lijken moest de federale regering eerder willen versoepelen.

Zal eerder juli worden vrees ik gezien fitness e.d. in onderstaand artikel specifiek genoemd worden in combinatie met ventilatieprotocol en extra beperkingen. Althans volgens het voorstel van de Vlaamse regering maar het zou mij sterk lijken moest de federale regering eerder willen versoepelen.

Thxs. Het zou wel straf zijn als indoor horeca sneller open mag dan de fitness..

Eén van de redenen waarom het in India zo snel gaat is dat veel mensen zich niet zo goed aan de regels hielden, steden zijn daar ook hyper dicht bevolkt. Armen doen verder of het is sterven van honger, of corona denk ik ....
Ziekenhuis artsen vluchtten daar bvb NA agressie van familieleden bovenop uitgeputte resources, en dan krijg je agressie op iets waar je machteloos tegenover staat.

Dus gelukkig zitten we hier nog op een grote boot met nog wat ruimte, zelfs in de onderbuik (@Killjoy) ... en geen snowpiercer.
Wel mooie analogie.

ps ouwe mensen van 70 - 80+ -> euthanasie en koekjes van maken jong :sarcastic:

Thxs. Het zou wel straf zijn als indoor horeca sneller open mag dan de fitness..
Eerlijk gezegd vind ik van niet. Ik vermoed dat, als ventilatie en andere factoren hetzelfde zijn, je veiliger bent aan je eigen tafel die ontsmet werd door het personeel, op een zekere afstand van andere gasten, dan in een fitness waar je van toestel tot toestel gaat, je aangewezen bent op je eigen voorzichtigheid of die van andere om alles te ontsmetten, en waar iedereen zwaar zit in en uit te ademen wegens inspanningen.

En natuurlijk, de horeca zal economisch ook meer voorstellen dat de fitness-sector.

Eerlijk gezegd vind ik van niet. Ik vermoed dat, als ventilatie en andere factoren hetzelfde zijn, je veiliger bent aan je eigen tafel die ontsmet werd door het personeel, op een zekere afstand van andere gasten, dan in een fitness waar je van toestel tot toestel gaat, je aangewezen bent op je eigen voorzichtigheid of die van andere om alles te ontsmetten, en waar iedereen zwaar zit in en uit te ademen wegens inspanningen.

En natuurlijk, de horeca zal economisch ook meer voorstellen dat de fitness-sector.
Hangt ervan af, je wisselt van toestel naar toestel, maar uw uitgeademde lucht is tegen dan normaal al gecirculeerd. Bij Horeca heb je altijd uw obers die alle tafels bedienen. Ik durf echt niet zeggen welke van de 2 nu het veiligste is.

Net niet. Horeca is nog iets veiliger, zeker voor de HO & RE .

Mja over het algemeen als je één lijn moet trekken wel.

Maar als ik bijvoorbeeld naar onze fitness kijk toch niet.
Dat zijn plafonds van 5-6 meter, zéér veel ruimte en met registratie van max aantal personen.

Ik zou de kubieke meters es moeten uittellen, maar dat zal gemiddeld vlotjes 4-5 keer hoger zijn dan de meeste restaurants waar ik ga.

Misschien dat er meer heil zit in te kijken naar die kubieke meters, luchtkwaliteitsmetingen, etc... dan een lijn per sector.

Hangt ervan af, je wisselt van toestel naar toestel, maar uw uitgeademde lucht is tegen dan normaal al gecirculeerd. Bij Horeca heb je altijd uw obers die alle tafels bedienen. Ik durf echt niet zeggen welke van de 2 nu het veiligste is.
Die obers dragen wel een masker en doen geen zware inspanningen. Uiteraard kan je moeilijk gaan veralgemenen naar heel de sector, maar volgens wat ik vorige zomer in mijn fitness heb gezien, waar een groot deel niets ontsmette, zou ik toch voor de horeca opteren.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Dat met die plexiwanden kan ik nog begrijpen dat er verwarring was, maar dit moeten ze nu toch wel zelf beseft hebben, mannekes toch.

Mja over het algemeen als je één lijn moet trekken wel.

Maar als ik bijvoorbeeld naar onze fitness kijk toch niet.
Dat zijn plafonds van 5-6 meter, zéér veel ruimte en met registratie van max aantal personen.

Ik zou de kubieke meters es moeten uittellen, maar dat zal gemiddeld vlotjes 4-5 keer hoger zijn dan de meeste restaurants waar ik ga.

Misschien dat er meer heil zit in te kijken naar die kubieke meters, luchtkwaliteitsmetingen, etc... dan een lijn per sector.

Jullie vergeten dat er natuurlijk nog een aantal andere factoren zijn:
  • In horeca gebruikt niet iedereen constant dezelfde toestellen, in wisselwerking, waar deze niet ontsmet worden door het personeel maar het van de gebruikers afhangt.
  • Je doet in de fitness een inspanning, wat zweten en zware ademhaling betekent. Wat dus een hogere uitstoot van aerosollen en droplets betekent.
  • Zelfs indien men fitness toelaat met mondmasker, zal dit mondmasker door bovenstaande reden snel verzadigd raken en minder/niet meer efficiënt zijn. Om maar te zwijgen dat veel mensen het niet gaan willen doen.
  • Ook om bovenstaande reden, is het mogelijk dat ventileren net een omgekeerd effect heeft en de droplets gewoon verspreid.

het ging perfect fitnessen tussen de eerste en tweede golf ,ik zal echt niet snappen waarom dat nu niet meer kan , stop met mensen te kloten .
Een Antwerpse uitbraak die de voorbode was van de volgende golf, was nochtans toch te herleiden tot een fitnesszaak? Dat lijkt me niet bepaald "ging perfect". Ja, ze zijn in die fitnesszalen niet doodgevallen, dat klopt.

Een Antwerpse uitbraak die de voorbode was van de volgende golf, was nochtans toch te herleiden tot een fitnesszaak? Dat lijkt me niet bepaald "ging perfect". Ja, ze zijn in die fitnesszalen niet doodgevallen, dat klopt.
En wat voor fitnesszaak, is dat geweten? Want een kleinere gym kan je niet met zo’n Basic Fit vergelijken waar god weet wat voor volk komt trainen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan