Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
"There are now exemptions from entry quarantine for travellers from EEA countries and Switzerland where there are fewer than 25 confirmed cases per 100 000 inhabitants during the last two weeks (evaluated on a national level), and fewer than 4 per cent positive tests on average per week over the last two weeks."

Interpreteer jij het maar, ik ben niet zeker :p
Dat ziet er héél verdacht dit uit:

Dus het gaat over 25 gemiddelde dag besmettingen per 100k inwoners over 2 weken. Nu zitten we ongeveer aan 370, dus nog een héél lange weg te gaan. Maar: eind maart zaten we nog aan 560, dus die daling kan rap gebeuren en zal ook relatief rap gebeuren denk ik.

Als je van plan bent om in juli naar België te reizen, zou ik wel maken dat de terugkeer (als die datum van belang is) zo laat mogelijk in juli is. Want een 2-weeks gemiddelde bevat natuurlijk altijd de data van 2 weken geleden, hé...

Het cijfer waar jij je moet op richten is het weekcijfer van het aantal besmettingen (in m'n eerste tabel de kolom 'BESM 7D') en dat cijfer zal ongeveer van 20862 (5 mei) naar iets minder dan 2000 moeten gaan. Dan hebben we op 2 weken 25 besmettingen/100k inwoners.

Dat is een daling van 20% per week gedurende ongeveer 10 weken. héél veel, maar mits we het ritme van de vaccinaties zoals de afgelopen weken kunnen blijven aanhouden, zeker haalbaar. Zeker als het effect van de laatste 3 weken begint door te sijpelen in de besmettingen (verwacht ik vanaf 20/05), zullen het aantal besmettingen héél sterk dalen denk ik. Niet vergeten dat we vorig jaar soms -40 tot -50% hadden op 1 week...

Soit nee ik ga mijn epistel dat ik had klaarstaan niet posten. Ik ga het houden op leven en laten leven is iets dat ik persoonlijk enkel kan aanraden en situatie A valt niet met situatie B te vergelijken.

Cijfers blijven precies in orde qua richting, vaccinaties lopen hard genoeg, ik klaag niet.

Dus het gaat over 25 gemiddelde dag besmettingen per 100k inwoners over 2 weken. Nu zitten we ongeveer aan 370, dus nog een héél lange weg te gaan. Maar: eind maart zaten we nog aan 560, dus die daling kan rap gebeuren en zal ook relatief rap gebeuren denk ik.

Als je van plan bent om in juli naar België te reizen, zou ik wel maken dat de terugkeer (als die datum van belang is) zo laat mogelijk in juli is. Want een 2-weeks gemiddelde bevat natuurlijk altijd de data van 2 weken geleden, hé...

Het cijfer waar jij je moet op richten is het weekcijfer van het aantal besmettingen (in m'n eerste tabel de kolom 'BESM 7D') en dat cijfer zal ongeveer van 20862 (5 mei) naar iets minder dan 2000 moeten gaan. Dan hebben we op 2 weken 25 besmettingen/100k inwoners.

Dat is een daling van 20% per week gedurende ongeveer 10 weken. héél veel, maar mits we het ritme van de vaccinaties zoals de afgelopen weken kunnen blijven aanhouden, zeker haalbaar. Zeker als het effect van de laatste 3 weken begint door te sijpelen in de besmettingen (verwacht ik vanaf 20/05), zullen het aantal besmettingen héél sterk dalen denk ik. Niet vergeten dat we vorig jaar soms -40 tot -50% hadden op 1 week...
Ik ben niet van plan naar Belgie te komen voor september/oktober. Maar ik hoop dat mijn ouders in de zomer naar hier kunnen komen zonder dat we ze eerste 10 dagen moeten opsluiten

Of die mensen zijn gewoon blij dat ze terug een terrasje kunnen doen? Of zijn vrienden met de eigenaar en willen hem meteen steunen?

Echt waar, aan iedereen hier, bol het af met uw continue veroordelen van mensen die niet uw exacte gedachtengang volgen. Je komt alleen maar zielig over, nog zieliger dan die “marginalen” waarover je bezig bent.
Ieder zijn ding, maar al kuchend in de rij aanschuiven aan een café een half uur voor openingstijd doe ik zelf niet (dat is mijn recht en eigen beslissing hé!). Ik ben daarvoor te ongeduldig en ik zou mij dan serieus ergeren.

Ik kom dan liever een half uur na openingstijd. Is er géén plaats meer? (Wat eigenlijk nog nooit gebeurd is op 30+ jaar tijd)
Dan heb ik pech zeker? :)

Maar er mag niks extra he, je kon evengoed een verzameling bieren gaan halen in de Colruyt en ze op uw eigen terras opdrinken. Diegenen die daar gisteren (in de regen btw) zijn gaan zitten, zijn gewoon aandachtzoekers. Dat er tieners zijn die dat doen om stoer te doen, dat kan ik nog snappen, maar als ge u als volwassen man met zoiets bezig houdt, tja...
Niet iedereen heeft een terras, in heel de omgeving mocht je hier niet op openbaar terrein alcohol benuttigen. Dus ik snap dat voor mensen in de stad dat een verademing is. Daarnaast is het na dagen regen eindelijk weer zonnig.

Wij zijn evenzeer gaan genieten van een terrasje en het voelde echt als een bevrijding om u eens laten te bedienen. Maar vooral om onder de mensen te zijn, die sfeer, mensen zien genieten en er een klein feest van maken. Ik heb nergens een overtreding gezien, het was druk maar mensen hadden respect voor de maatregelen. Eens thuis zijn we te voet naar het dorp gewandeld om nog even na te genieten van een terrasje bij zonsondergang. Hoe je het ook draait of keert, het breekt het vast patroon van de voorbije maanden.

Ik ben ook enorm blij dat we weer met mensen buiten mogen gaan sporten. Ik ga nu een 3 keer per week met de club gaan sporten. Het voelt goed om eindelijk weer een hobby te hebben die wat structuur in de week brengt. Thuiswerk maakt dat je op den duur geen wekker meer zet, van de douche achter bureau kruipt om daar te ontbijten. Lopen/fietsen/online lessen doe je wanneer het past. De structuur om tegen een bepaald uur af te ronden en u naar de club te verplaatsen, om weer onder de mensen te zijn, geeft echt energie.
Wij zijn en blijven sociaal mensen. Het virus is niet weg en het risico is en blijft er zeker. Maar we hadden ook wel nood aan zuurstof.

(Een deel van) Nederland is zowaar één van de slechste leerlingen van héél Europa als ik het goed bekijk. Is daar een specifieke reden voor? Ze staan daar qua vaccinaties toch niet achter tegenover de rest van Europa of wel?

(Een deel van) Nederland is zowaar één van de slechste leerlingen van héél Europa als ik het goed bekijk. Is daar een specifieke reden voor?
Er zijn vele redenen. Ze hebben een dringend advies om hun contacten te beperken maar vele mensen slaan dat in de wind, dit leidt tot overvolle parken en pleinen. In hoeverre achter de deuren van huizen mensen samen troepen is niet gekend, het wordt ook niet gerapporteerd want echt verboden is het niet.

Daarnaast is er een harde kern van gelovigen (de zogenaamde bible belt) die samen troepen om te bidden. Er wordt geadviseerd om diensten af te schaffen maar grondwettelijk is het niet mogelijk. Het leidt zelfs tot confrontaties met de pers:

De berichtgeving in Nederland spitst zich wel meer toe op de avondklok en volle IC bedden, waar ze besmet worden is een redelijk afwezige factor in de discussie. Nochtans is veel gesloten (pretparken, musea en tot voor kort winkels op afspraak en gesloten horeca).

(Een deel van) Nederland is zowaar één van de slechste leerlingen van héél Europa als ik het goed bekijk. Is daar een specifieke reden voor? Ze staan daar qua vaccinaties toch niet achter tegenover de rest van Europa of wel?
Omdat Nederlanders gewoon hun voeten vegen aan de regels. Zeer laks. Mondmasker, ho maar.. een afspraak maken.. in de praktijk niemand let er op. Dan is het ook niet verbazend dat de cijfers zo hoog zijn.

Als je als agent optreedt tegen deze jongeren en je hebt pech de verkeerde jongeren aan te spreken, dan slagen ze u gewoon bij elkaar.
Als ze u nadien op straat tegenkomen, en ze herkennen jou, dan slaan ze uwe kop in. (Er was er toch ene werkonbekwaam hierdoor)
En je riskeert door die jongeren (of hun familie) aangeklaagd te worden voor buitensporig geweld als je te hard optreedt.
Niets doen is dan voor jou als agent het veiligste.

Als 3 jongeren op een bankje zitten kan je als agent zelfs lekker stoer doen. Er zal je niets gebeuren.
Zoals in Israël.. met vuurpijlen schieten om het volk uiteendrijven.. dan zal het rap gedaan zijn. Wie niet wil luisteren moet voelen.. zeker als je meermaals vraagt om rustig het plein te verlaten en dat gebeurt niet.. sja zelf gezocht dan.

De hyperbool is niet nodig.
Zoals in Israël.. met vuurpijlen schieten om het volk uiteendrijven.. dan zal het rap gedaan zijn. Wie niet wil luisteren moet voelen.. zeker als je meermaals vraagt om rustig het plein te verlaten en dat gebeurt niet.. sja zelf gezocht dan.
Je bedoelt rubberen kogels en traangasgranaten?

Ja waarom niet meteen met scherp, zelf gezocht hé.
:sarcastic:

Ja waarom niet meteen met scherp, zelf gezocht hé.:sarcastic:
Als één van die relschoppers een revolver zou nemen en op een agent zou schieten met de intentie die mens te doden, dan mag die agent indien het niet anders kan, met scherp terug schieten. (wettelijke zelfverdediging en alleen als het niet anders kan, in eerste instantie moet die agent proberen die andere mens uit te schakelen zonder hem/haar te doden)

Maar alleen dan hé. En zelfs dan komt er mogelijks een rechtzaak van en als de agent niet de correcte procedure gevolgd heeft, kan ie alsnog vervolgd worden.

PS. Ik weet dat een agent eerst waarschuwingsschoten moet lossen en xxx keren moet herhalen om het wapen neer te leggen dacht ik ??? (zoiets ..) .. maar ja soms ben je tegen dan al morsdood. Dus dat is soms gemakkelijker gezegd dan gedaan.

En ja, in Israël gelden andere wetten en regels, Israël is België niet. We leven nog altijd in België hé.

Als één van die relschoppers een revolver zou nemen en op een agent zou schieten met de intentie die mens te doden, dan mag die agent indien het niet anders kan, met scherp terug schieten. (wettelijke zelfverdediging) Maar alleen dan hé. En zelfs dan komt er mogelijks een rechtzaak van en als de agent niet de correcte procedure gevolgd heeft, kan ie alsnog vervolgd worden.

En ja, in Israël gelden andere wetten en regels, Israël is België niet. We leven nog altijd in België hé.
We moeten misschien gewoon geen voorbeeld nemen aan hoe een land dat geregeld de mensenrechten schendt, zijn 2derangsburgers behandelt?

Al jouw tekst over wettige zelfverdediging heeft daar weinig mee te maken.

We moeten misschien gewoon geen voorbeeld nemen aan hoe een land dat geregeld de mensenrechten schendt, zijn 2derangsburgers behandelt?

Al jouw tekst over wettige zelfverdediging heeft daar weinig mee te maken.
Mee eens. Anders kan je meteen vergelijken met China of nog véél erger: Noord Korea. That makes no sense. ;)

Je bedoelt rubberen kogels en traangasgranaten?

Ja waarom niet meteen met scherp, zelf gezocht hé.
:sarcastic:
Wel grappig hoe het gaat van iemand die zegt dat de mensen op La Boum het zelf gezocht hebben en de gevolgen dan maar moeten dragen als ze met meer geweld uit elkaar gedreven worden. En dan plots "ja, waarom niet ineens met scherp!". Dat is dus éxact wat er niet bedoeld wordt he, het gaat namelijk om de niet-dodelijke wapens die daarvoor bedoeld zijn.

Zo kan je alles gaan in het belachelijke trekken. "Ja, die hondenbrigade helpt om de kalmte te bewaren" "Waarom niet ineens kernwapens!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan