Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
was dit vergeten te beantwoorden:

- die 4% daar zitten we imho zeker onder eind juni, daar moet je je geen zorgen over maken.
- 25/100k over 2 weken, dat is zo'n 200 besmettingen per dag. We zitten nu aan zo'n 3000. Het lijkt me onzinnig om daar nu al een concrete voorspelling over te doen, want voor zoiets kan je er weken naast zitten.

(tenzij je 25/100k daggemiddelde bedoelde?)
"There are now exemptions from entry quarantine for travellers from EEA countries and Switzerland where there are fewer than 25 confirmed cases per 100 000 inhabitants during the last two weeks (evaluated on a national level), and fewer than 4 per cent positive tests on average per week over the last two weeks."

Interpreteer jij het maar, ik ben niet zeker :p

Achja, een besmetting is rap gebeurd eh.

Wa is da voor wereldvreemde klap? Van rustig een pintje drinken op een terras naar "maatschappelijke schande".
Beep beep queen victoria is calling

Het drinken van alcoholische consumpties 's morgens moet niet getoond worden op televisie, krantenwebsites en radio. Heel mooi dat de horeca open kan gaan, maar als je van 's morgens al alcohol aan het drinken bent dan ben je een alcoholieker.

Het drinken van alcoholische consumpties 's morgens moet niet getoond worden op televisie, krantenwebsites en radio. Heel mooi dat de horeca open kan gaan, maar als je van 's morgens al alcohol aan het drinken bent dan ben je een alcoholieker.
En wat doe je dan met een arbeider die om 17 uur op gestaan heeft, om 21 uur gaan werken is en om 6 uur thuis komt en dan nog eens op zijn gemak een pint drinkt om zijn werkdag af te sluiten? Ook een dikke marginaal noemen?
Misschien eens wat minder vastgeroest zitten in oude patronen.

En wat doe je dan met een arbeider die om 17 uur op gestaan heeft, om 21 uur gaan werken is en om 6 uur thuis komt en dan nog eens op zijn gemak een pint drinkt om zijn werkdag af te sluiten? Ook een dikke marginaal noemen?
Dingen als alcohol (moeten) gebruiken als integraal deel van uw dag ..jep. Dik weet ik niet, hangt af van de andere problemen die iemand heeft :p

Dingen als alcohol (moeten) gebruiken als integraal deel van uw dag ..jep. Dik weet ik niet, hangt af van de andere problemen die iemand heeft :p
Het gaat hier wel om sporadisch gebruik. Gaan we dan bij een trouwfeest ook praten over alcoholiekers als men om 9 uur een fles champagne opentrekt? Of bij de fanclub van sportheld x als hij zojuist wereldkampioen geworden is langs de andere kant van de wereld en in het buurthuis het feest om 8 uur losbreekt. Of bij de nieuwjaarsrecepties waar men smorgens vroeg de eerste gasten een glas voorschotelt? Zolang het sporadisch is en men geen drank nodig heeft om te functioneren zie ik niet in waarom we een ander alcoholiekers moet noemen op basis van een of andere arbitraire uurgrens.

Zeker niet, alle begrip voor dat die mensen dat doen. Net terug van een verkwikkend fietstochtje en ben een bestelling bij de bakker gaan halen. In een plaatselijk café vloeit de Sangria en Duvel al rijkelijk. 't Is nog geen 9 uur!!!!

Zeker niet, alle begrip voor dat die mensen dat doen. Net terug van een verkwikkend fietstochtje en ben een bestelling bij de bakker gaan halen. In een plaatselijk café vloeit de Sangria en Duvel al rijkelijk. 't Is nog geen 9 uur!!!!
En heb je daar last van?

Het moet toch erg zijn om zo verzuurd door het leven te gaan.
Dan moet je nog weten dat hij hoogst waarschijnlijk ook al door een ander zal veroordeeld geweest zijn als ene die weer met zijn fiets op een zondagochtend moet buiten komen om in de weg te rijden en sportief te zijn. Maar vraag hem eens om zijn werk te doen met de fiets, dat zou wel te lastig zijn hoor. Waarschijnlijk weer zo een die van een ganse week geen klop doet maar de zondag is hij sportief hoor. Maar werken? :unsure::unsure:

Mensen moeten zich wat minder aantrekken van een ander en wat meer leven en laten leven.

Mensen moeten zich wat minder aantrekken van een ander en wat meer leven en laten leven.
Vooral dit.
Zolang je er geen overlast van hebt zie ik niet in dat mensen zich geen duvel mogen bestellen om 9u.

Ook niet vergeten dat we uit een uitzonderlijke situatie aan het komen zijn en de mensen dit willen vieren.
Binnen enkele weken zal het al wat minder zijn.

Vooral dit.
Zolang je er geen overlast van hebt zie ik niet in dat mensen zich geen duvel mogen bestellen om 9u.

Ook niet vergeten dat we uit een uitzonderlijke situatie aan het komen zijn en de mensen dit willen vieren.
Binnen enkele weken zal het al wat minder zijn.
Ze mogen die Duvel bestellen, maar dat maakt het toch niet minder marginaal?

Dan moet je nog weten dat hij hoogst waarschijnlijk ook al door een ander zal veroordeeld geweest zijn als ene die weer met zijn fiets op een zondagochtend moet buiten komen om in de weg te rijden en sportief te zijn. Maar vraag hem eens om zijn werk te doen met de fiets, dat zou wel te lastig zijn hoor. Waarschijnlijk weer zo een die van een ganse week geen klop doet maar de zondag is hij sportief hoor. Maar werken? :unsure::unsure:

Bah 'k weet niet. In september wordt de Ronde van Italië gereden met 2 goede vrienden. (wel met 5 rustdagen). Vorige week het parcours van La Doyenne gereden. Daarvoor moet je toch meer fietsen dan de zondagmorgen😄

Je bedoelt dat als je dagelijks niet zonder kan en elke dag in het midden van de dag rijkelijk alcohol moet nuttigen of dat je anders begint te rillen en trillen, dan heb je inderdaad een probleem. Maar let op met wat je zegt, want je post kan ook anders geinterpreteerd worden.

Marginaal voor jou.
Ik vind dat niet per se marginaal. Veel hangt af van de context.
Inderdaad. Zo heb ik zelfs een keertje ne duvel gedronken na een marathon en dat was dan rond de middag. Maar dat is dan voor de energie en de suikers hé. En ja dat helpt snel en enorm goed.

Ze mogen die Duvel bestellen, maar dat maakt het toch niet minder marginaal?
Het hangt toch echt van de context af sé. Ik voel mij zeker niet aangesproken maar als ik uw post letterlijk interpreteer dan ben ik als fanatiek loper die na een zware inspanning ne duvel drink rond de middag om snel te recupereren (en ik drink anders zo goed als nooit), ne marginale *sul*. :tongue:

Laatst bewerkt:
Dit stoort mij dus mateloos dat er niet tegen opgetreden worden. Als je met 3 op een bankje zat te eten kreeg je €250 boete, als je met 1000 bent gebeurt er niets.
Het probleem zit bij die buitenproportionele boete die ze daar in Kortrijk toen hebben gegeven, niet bij een paar jongeren die eigenlijk niets mis deden. Die beelden van het Flagey plein zijn heel normaal, iedereen is terug blij dat de horeca eindelijk terug opengaat. Wie nog altijd schrik heeft van een besmetting kan nog altijd thuis blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan