Nu wel, op de dag dat men de beslissing maakte niet. OP DAT moment was het nog niet vervuld, de voorwaarde. Wat exact is waarop Matthias doelde.
Hij doelde niet op dit moment. Hadden de cijfers gestegen, dan hadden ze ofwel hun beslissing moeten terugnemen ofwel wegens de druk om te versoepelen toch moeten doorzetten.
Dus het was een berekend risico. In volkstermen sjans.
Ja dan gaan we in cirkels blijven redeneren he, ze rekenen op modellen in de toekomst om op basis daarvan versoepelingen, opnieuw in de toekomst, door te voeren. Als blijkt dat die modellen dan de waarheid spraken en ze effectief mogen versoepelen dan is dat allesbehalve sjaans dan is dit sterk onderzoek en bijhorende even sterke modellen en dan kan je alleen zeggen dat ze er, ik ga hem ook eens gebruiken, BOENK OP, zaten.
Uiteraard is een maand ofwat voor er versoepelingen mogelijks doorgevoerd worden als dan aan bepaalde voorwaarden voldaan is, aan die voorwaarden nog niet voldaan he, anders konden ze op die dag zelf versoepelen, dat lijkt me nu toch echt elementaire logica die iedereen zelfs de jongste hier aanwezig zouden moeten kunnen volgen en begrijpen. Ze rekenden op 8 mei cijfers die goed genoeg zouden zijn, en (wonder boven wonder) de cijfers zijn de laatste week sterk in positieve zin geëvolueerd.
Mathias kwam enige tijd geleden af me sterke bewoordingen over de versoeplingen op 8 mei, die zouden volgens hem absoluut dan nog niet mogen doorgevoerd worden. Nu worden ze toch doorgevoerd omdat aan de voorwaarden voldaan is en nu is het sjaans.
Ik herhaal mezelf maar zo heb je altijd gelijk, eerst roepen dat ze absoluut niet zullen mogen doorgevoerd worden, en dan als de cijfers toch goed genoeg zijn het op geluk steken. Als hij nu eens zou toegeven dat hij zelf fout was he een maand ofwat terug en de overheid correct. Dan zou ik zeggen even goede vrienden, missen is des mensen. Maar nu? Nee hij beweert zelfs dat aan de voorwaarden NIET voldaan zijn. Als ik een artikel link waar de voorwaarden instaan en zeg dat aan de voorwaarden nu wél voldaan zijn, dan is er radiostilte (al kan een post liken zoals die van u blijkbaar wél nog). Dit is gewoon langs alle kanten fout.
Edit je post hierboven:
Want het had altijd kunnen misgaan ongeacht de kleine kans die het had.
Dan is het als het misgaat een pechke, niet als het niet misgaat een sjaanske.
De lotto niet winnen is zo omgekeerd geen pechke want die kans is zeer groot, de lotto wel winnen een sjaanske (enfin meer dan dat maar bon).