Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zuiver machtsmisbruik toch?
Hangt er vanaf of het last minuten overschotjes opgebruikt worden was en ze zelf in centrum werkzaam is bv

Inschattingsfoutje.
Oppositie die haar zwart wilt maken gewoon :unsure:

Eigenlijk toch zot dat er nog steeds 100+ 90-plussers dagelijks besmet geraken. Want normaal zouden daar toch al veel gevaccineerd van moeten zijn .

zouden dat dan allen grootouders zijn die door hun kleinkinderen besmet worden?
Vaccinatie reduceert de kans op besmetting, maar geeft geen waterdichte protectie. Wel zie je dat mensen die ziek worden, meestal niet zwaar ziek meer worden.
Bovendien zijn al die mensen nog niet volledig beschermd zeker niet de mensen die Astra Zeneca hebben gekregen en nog op hun tweede prik wachten.

Eigenlijk toch zot dat er nog steeds 100+ 90-plussers dagelijks besmet geraken. Want normaal zouden daar toch al veel gevaccineerd van moeten zijn .

128 is het weekgemiddelde, dus ongeveer 18 per dag.

zeg @JPV kan je een projectie doen om te zien wanneer Belgie onder het niveau zou zakken dat reizen naar daar zou toelaten?

dus

- minder dan 25/100k inwoners in 2 weken
- minder dan 4% positief gemiddeld over twee weken

Inschattingsfoutje.
Zou me niks verbazen dat bepaald forumleden eveneens via via eerder zijn gevaccineerd.
Maar deze zullen wel zwijgen of Veerle verdedigen ;)

Zou me niks verbazen dat bepaald forumleden eveneens via via eerder zijn gevaccineerd.
Maar deze zullen wel zwijgen of Veerle verdedigen ;)
Is dit je derde insinuatie waarvoor je geen enkele onderbouwing hebt? Want waar had de burgemeester over gelogen toen haar ernaar gevraagd werd? Genoeg voor ontslag volgens jou. Dat na je claims over de Indiase variant, die je nog altijd ging onderbouwen eens je wat tijd had, zei je toen.

Ik meen trouwens ook elders gelezen te hebben dat je zo sterk tegen trial by media was, wel straf dat je nu al precies weet hoe het gegaan is, en dat haar kop moet rollen.

Zoals WimJ al zegt gaat het over een optelling over een ganse week.

Enkele redenen:
- Nog altijd zijn niet alle 85+'ers die willen gevaccineerd worden ook effectief allemaal 2 keer gevaccineerd.
- Zoals Ugar zegt is het vaccin een bescherming, maar geen garantie op niet-infectie.
- Er zijn ook redelijk wat 85+'ers die ze niet zullen vaccineren, wegens medische redenen. Zij kunnen wel nog altijd gevaccineerd worden.
- Er zijn ook mensen die in rusthuizen wonen, hé, niet altijd zijn de contacten vooral met (klein)kinderen. Eens een virus daar binnenkomt, is de kans door het vaccin natuurlijk kleiner dat het zich verspreidt (en is het ziektebeeld kleiner), maar die verspreiding gaat daar wel vlugger door het hoger aantal contacten tussen mensen dan bij 85+'ers die alleen wonen.

Ik ga verder niet ingaan op uitlokking. Wat een toon weer.
U zit echt te wachten tot bepaalde mensen (oa ik) iets posten.
Nee, jij post dingen zonder onderbouwing, en als ik daarnaar vraag is het "mijn toon" of "uitlokking". Uitlokking van wat, precies? Van inhoud? Want die zou ik heel graag eens lezen van je. Mijn toon is de toon van het beu te zijn om telkens dingen zonder enige onderbouwing te lezen, en als daarnaar gevraagd wordt, is de ander het probleem. Mag er niemand ingaan op wat je schrijft? Dan zou ik een blog beginnen.

128 is het weekgemiddelde, dus ongeveer 18 per dag.

Zoals WimJ al zegt gaat het over een optelling over een ganse week.

Enkele redenen:
- Nog altijd zijn niet alle 85+'ers die willen gevaccineerd worden ook effectief allemaal 2 keer gevaccineerd.
- Zoals Ugar zegt is het vaccin een bescherming, maar geen garantie op niet-infectie.
- Er zijn ook redelijk wat 85+'ers die ze niet zullen vaccineren, wegens medische redenen. Zij kunnen wel nog altijd gevaccineerd worden.
- Er zijn ook mensen die in rusthuizen wonen, hé, niet altijd zijn de contacten vooral met (klein)kinderen. Eens een virus daar binnenkomt, is de kans door het vaccin natuurlijk kleiner dat het zich verspreidt (en is het ziektebeeld kleiner), maar die verspreiding gaat daar wel vlugger door het hoger aantal contacten tussen mensen dan bij 85+'ers die alleen wonen.
Ok, verkeerd gelezen zo 's morgens :) Ik vond 100+ per dag veel omdat velen al gevaccineerd zijn, vandaar dat ik me afvroeg gewoon hoe dat nog kwam. maar 20 per dag is inderdaad een normaler getal.

openbare melding
Berichten over (het onderzoek naar) de vaccinfraude van de Truiense burgemeester mogen hier:

Vaccinatie reduceert de kans op besmetting, maar geeft geen waterdichte protectie. Wel zie je dat mensen die ziek worden, meestal niet zwaar ziek meer worden.
Bovendien zijn al die mensen nog niet volledig beschermd zeker niet de mensen die Astra Zeneca hebben gekregen en nog op hun tweede prik wachten.
Inderdaad en sommige worden zelf ondanks vaccinatie nog fel ziek. Had artikel van Pierre Van Damme deze week zien passeren naar aanleiding van het overlijden van de man van Leah Thys. Het koppel was gevaccineerd, man is toch overleden aan corona, zij is sinds maandag opgenomen in het ziekenhuis. Vooral ouderen of mensen met medische voorgeschiedenis kunnen ondanks vaccinatie nog steeds fel ziek worden. Zou mij niet verbazen moest de klap van het overlijden van haar echtgenoot bijvoorbeeld de weerstand van Leah zelf verminderd heeft waardoor zij zelf fel ziek werd van de besmetting.
We gaan altijd een zeker risico moeten aanvaarden..

Nee, jij post dingen zonder onderbouwing, en als ik daarnaar vraag is het "mijn toon" of "uitlokking". Uitlokking van wat, precies? Van inhoud? Want die zou ik heel graag eens lezen van je. Mijn toon is de toon van het beu te zijn om telkens dingen zonder enige onderbouwing te lezen, en als daarnaar gevraagd wordt, is de ander het probleem. Mag er niemand ingaan op wat je schrijft? Dan zou ik een blog beginnen.
Ik had mijn post al verwijderd en toch reageer je nog - ik vind dit alles maar vreemd.
Ik wens u een fijne werkdag en veel succes.

Ik mis de : "Maar de ICU ligt vol, terrassen open doen is crimineel" - posts
:thinking:
Dat was ook crimineel. Daarom dat ze het uitgesteld hebben van 1 mei naar 8 mei. En op moment van de beslissing lagen de cijfers ook niet goed. Ze hebben gegokt en gewonnen. Moest het anders uitdraaien gingen ze de ballen aan hun lijf niet gehad hebben om het alweer een weekje uit te stellen. Dus al bij al, onze eigen slapjanussen(politici) kennende, hebben we geluk gehad dat het goed uitdraaide.

Dat was ook crimineel. Daarom dat ze het uitgesteld hebben van 1 mei naar 8 mei. En op moment van de beslissing lagen de cijfers ook niet goed. Ze hebben gegokt en gewonnen. Moest het anders uitdraaien gingen ze de ballen aan hun lijf niet gehad hebben om het alweer een weekje uit te stellen. Dus al bij al, onze eigen slapjanussen(politici) kennende, hebben we geluk gehad dat het goed uitdraaide.

of ze hadden meerdere modellen voor hen die aangaven dat aantallen gingen zakken tegen dan en hebben ze beslist om de modellen te vertrouwen.
Een berekend risico genomen dus.
Experten hebben ook altijd aangegeven dat buiten altijd veiliger is dan binnen daarom ook enkel de terrassen voorlopig.
Mss dit in combinatie met advies van andere experten over motivatie en huidige maatregelen opvolgen hebben ze de 'juiste' beslissing genomen.
Want in mijn buurt merk ik wel dat het een versoepeling is dat wel werd naar uit gekeken.
Veel veel meer dan de testevenementen bij de cultuursector bv of wegvallen van de avondklok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan