uHet schept een enorm slecht precedent, ondermijnt het gezag van de overheid, en is bovendien concurrentievervalsing. Dedecker zegt hier eigenlijk gewoon eigen volk eerst. En voor wie een café met terras heeft in de buurgemeenten? Pech.
Ik vind dat veel erger als een bende apen in Ter Kameren omdat het over een verkozen functionaris gaat. Van zo iemand verwacht ik wel meer plichtsbesef.
Komkom over precedenten te scheppen, het is gewoon duidelijk dat het langs alle kanten kraakt en scheurt. Over pandemiewetten die er niet zijn, het gebraggel van ministriële besluiten (waar Dedecker feitelijk gewoon op een populistische manier tussen fietst) en de regen van rechtzaken om er nog maar enkele te noemen.
Het gezag van een groep ondermijnen die wel ergens elke maand een blunder, politieke rel of andere klucht veroorzaakt. Deze zijn natuurlijk in het zelfde bedje ziek. "Gezag ondermijnen" is toch wel een duur woord voor volk dat met momenten toch privileges naar zich toe trekt zoals de wind blaast (crembo zijn eten, koffie corner parlement, etc...). Die zijn ook niet heiliger dan de paus.
In Zeebrugge staan blijkbaar ook gewoon picknicktafels op de dijk. Een gemeente kan toch altijd zelf beslissen waar ze tafels of banken zetten? Hier in het park bij ons staan er ook.
Dedecker maakt er een statement van ja, maar dat hoeft het eigenlijk helemaal niet te zijn?
Exact, er zijn vorige zomer toch ook serieus wat zaken gefaciliteerd voor de horeca in bepaalde gemeentes. Zelfs giga terassen door straten volledig af te sluiten (die feitelijk na verloop van tijd toch ook niet zo coronaproof te noemen waren).
En dat er nu banken, stoelen of tafeltjes op een dijk staan, daar mag toch elke gemeente over beslissen? Dan blijven tenminste die gehuurde rot karrekes daar weg die iedereen overhoop rijden.
En het feit dat Dedecker daar een statement van maakt is gewoon om volk naar zijn gemeente te lokken. Om aan te tonen dat ten tijde van corona zijn gemeente even saai dan de rest. Bekijk het gewoon als een burgervader die zijn gemeente graag in het daglicht zet.
Op vrijdag avond om 19u gaan winkelen in de Colruyt heb ik meer kans om besmet te raken dan aan Dedecker zijn tafeltjes te zitten, daar staat meer volk bijeen getroept aan de kassa.