Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet er iemand wat nu exact de regels zijn voor een daguitstapje Nederland? Je leest zoveel tegenstrijdige titels met het volledig artikel achter een paywall :/. Een dagje verlof voor een terrasje Zeeland zou fijn zijn!

Voorbije 2 avonden eindelijk opnieuw met 9-10 man buiten gesport. Heeft zoveel deugd gedaan. Ik voel mij lijk herboren, ik bruis van energie. Iedereen had dat euforisch gevoel. Meerendeel van ons groepje is ook wel significant bijgekomen (+5 kilo). Ik had de voorbije weken continu een hongerig gevoel en enorme drang naar zoet, soms bijna schaamtelijk hoe we van elke avond een 'verlofdag' maakten met apero's/alcohol en vettige snacks. Had zelf een zwangerschapstest gedaan omdat ik dit niet meer normaal vond :p. Blijkbaar hadden mijn vriendinnen exact hetzelfde gevoel. Op den duur ga je uw gebrek aan sociaal contact opvullen met een andere beloning. De eerste maanden had ik nog veel aan online groepslessen maar de laatste weken was die uitlaatklep echt niet meer bevredigend genoeg. Ik kijk al uit naar de volgende sessie morgenavond ^^. Al voel ik mezelf wel verplicht om wat zelftesters in te slaan voor het geval dat ik andere mensen zou moeten ontmoeten op kantoor/familie/babybezoek. Ook al sporten we buiten, het virus is niet weg en je bent toch nooit 100% zeker. We zetten wel ons mondmasker enkel tijdens het sporten af en we sporten op ruime afstand. Politie is paar keer gepasseerd tijdens reguliere controles en stak geëntertaind een duim op :D.

Quarantaine als je Nederland binnengaat.
Nederlandse ziekenhuizen zijn bezig met voorbereiden op code zwart : triage van patienten.

En cijfers stijgen daar : positiviteitsratio van 10,6%

mss weekje wachten tot 8 mei.

Weet er iemand wat nu exact de regels zijn voor een daguitstapje Nederland? Je leest zoveel tegenstrijdige titels met het volledig artikel achter een paywall :/. Een dagje verlof voor een terrasje Zeeland zou fijn zijn!

Voorbije 2 avonden eindelijk opnieuw met 9-10 man buiten gesport. Heeft zoveel deugd gedaan. Ik voel mij lijk herboren, ik bruis van energie. Iedereen had dat euforisch gevoel. Meerendeel van ons groepje is ook wel significant bijgekomen (+5 kilo). Ik had de voorbije weken continu een hongerig gevoel en enorme drang naar zoet, soms bijna schaamtelijk hoe we van elke avond een 'verlofdag' maakten met apero's/alcohol en vettige snacks. Had zelf een zwangerschapstest gedaan omdat ik dit niet meer normaal vond :p. Blijkbaar hadden mijn vriendinnen exact hetzelfde gevoel. Op den duur ga je uw gebrek aan sociaal contact opvullen met een andere beloning. De eerste maanden had ik nog veel aan online groepslessen maar de laatste weken was die uitlaatklep echt niet meer bevredigend genoeg. Ik kijk al uit naar de volgende sessie morgenavond ^^. Al voel ik mezelf wel verplicht om wat zelftesters in te slaan voor het geval dat ik andere mensen zou moeten ontmoeten op kantoor/familie/babybezoek. Ook al sporten we buiten, het virus is niet weg en je bent toch nooit 100% zeker. We zetten wel ons mondmasker enkel tijdens het sporten af en we sporten op ruime afstand. Politie is paar keer gepasseerd tijdens reguliere controles en stak geëntertaind een duim op :D.
Je kan gerust gaan eten op restaurant in NL, in Zeeland althans. Restaurants hebben geen probleem met belgische reservaties.
Daguitstapjes lijken me dus geen probleem.

Ik til zwaarder aan de import van de Indiase variant door die studenten uit India.
Dat was dan wel op papier volgens de regels, maar zoals we weten is papier gewillig als ge zelf de regeltjes maakt of laat aanpassen.

daar kon zelfs geen sorry vanaf. En daar wisten de burgemeesters zogezegd ook van niks.
Helaas kon (of kan) het al weer te laat zijn, zoals met de Britse variant.
Achter de feiten aanlopen doen ze hier.
Waarop baseren jullie je dat die "regionale" varianten ook regionaal zijn en blijven? En dat ze ook maar érgens buiten te houden zijn?
Die mutaties hebben die naam niet gekregen omdat ze alleen op die plek bestaan, hè. Het zijn succesvolle mutaties omdat ze sneller/beter/langer rondgaan dan de andere, en nemen dus de plaats in van die andere mutaties. Ze hebben die naam gekregen, omdat ze daar voor het eerst zijn vastgesteld. Kan zijn dat die mutatie al eerst in Rusland zat ook, maar in India is ontdekt. Wat helpt een specifiek inreisverbod van Indiase studenten dan?

Kortom: Tot nu toe is nog geen enkele versie van het covidvirus buiten de grenzen gehouden. Nergens in de wereld. Waarom zou dat in dit ene geval anders zijn?

Wat als er op die reis iets ernstigs gebeurd was met één van die leerlingen (of met de ganse groep, bv een busongeval)? Qua verzekerings-miserie zou dat kunnen tellen hebben.

Het getuigt van een stuitend gebrek aan verantwoordelijkheidszin om a) zoiets te organiseren, terwijl duidelijk is dat dat thans verboden is en b) de ouders voor te houden dat dit uitgaat van de school...

@Loser: Dan is er geen nut om extra maatregelen te nemen? Want het komt toch ooit binnen?
Britse variant zorgt voor extra overlast in UK --> Eurostar blijft open tussen Brussel & London. Da's toch om miserie vragen? Hou dat dan zo lang mogelijk buiten om tijd te kopen om aan te passen aan de nieuwe situatie. Want snel schakelen in Belgie, daar zijn we top in

Wat als er op die reis iets ernstigs gebeurd was met één van die leerlingen (of met de ganse groep, bv een busongeval)? Qua verzekerings-miserie zou dat kunnen tellen hebben.

Het getuigt van een stuitend gebrek aan verantwoordelijkheidszin om a) zoiets te organiseren, terwijl duidelijk is dat dat thans verboden is en b) de ouders voor te houden dat dit uitgaat van de school...
Gewoon op de persoonlijke verzekering veronderstel ik, zoals altijd wanneer je iets aan de hand hebt op vakantie.

@Loser: Dan is er geen nut om extra maatregelen te nemen? Want het komt toch ooit binnen?
Britse variant zorgt voor extra overlast in UK --> Eurostar blijft open tussen Brussel & London. Da's toch om miserie vragen? Hou dat dan zo lang mogelijk buiten om tijd te kopen om aan te passen aan de nieuwe situatie. Want snel schakelen in Belgie, daar zijn we top in
Ik zou het niet weten, maar als jij komt met "het is alweer te laat", dan neem ik aan dat jij daar wel degelijk een onderbouwing voor hebt?
In alle andere gevallen zag je dat het niet hielp, in geen enkel land, dus ik vraag me af welke onderbouwing precies.

Nogmaals: De Britse variant zit niet alleen in het VK, en zit misschien niet eens voornamelijk in het VK.

Gewoon op de persoonlijke verzekering veronderstel ik, zoals altijd wanneer je iets aan de hand hebt op vakantie.

Als het goedgekeurd is door school valt het allemaal onder de schoolverzekeringen.

@dertjoo : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...rens-in-nederland-meepikken-liever-niet-zegt/
Dat bevestigt NOS-correspondent Joris van Poppel in “De wereld vandaag” op Radio 1: “Alle terrassen van Sluis tot Maastricht staan vanaf woensdag klaar maar alleen voor Nederlanders helaas. In principe is het niet de bedoeling dat Belgen naar Nederland komen, tenzij het noodzakelijk is. Dan moet je wel in quarantaine, en wel voor 10 dagen. Eventueel wordt dat 5, als je je na 5 dagen laat testen en de uitslag negatief is.”

niks spreekt over toeristen omdat alles rood is voor hen.

Ik denk gewoon dat ze het nog niet kunnen verplichten

Vanaf 15 mei quarantaineplicht voor reizigers uit risicogebieden, ook voor gevaccineerden​

Ik zou het niet weten, maar als jij komt met "het is alweer te laat", dan neem ik aan dat jij daar wel degelijk een onderbouwing voor hebt?
In alle andere gevallen zag je dat het niet hielp, in geen enkel land, dus ik vraag me af welke onderbouwing precies.

Nogmaals: De Britse variant zit niet alleen in het VK, en zit misschien niet eens voornamelijk in het VK.
De Britse variant zit niet enkel meer daar , klopt. Hoe zou dat komen? Het is nochtans een eiland
Ik vind dat een correct voorbeeld om daarop mijn betoog te bouwen.
Waarop baseer jij om te stellen dat het niks uitmaakt?

Ja, maar deze reis was niet goedgekeurd door de school. (of ik heb dat ergens gemist, heb het artikel vrij snel overlopen).

dat is ook een deel van de miserie mocht er iets verkeerd zijn gegaan.
Welke verzekering komt tussen? Schoolverzekering want leerlingen en ouders dachten dat het een schoolreis was?
Persoonlijke verzekering maar je mocht niet reizen dus wat doe je in Istanboel?

De Britse variant zit niet enkel meer daar , klopt. Hoe zou dat komen? Het is nochtans een eiland
Ik vind dat een correct voorbeeld om daarop mijn betoog te bouwen.
Waarop baseer jij om te stellen dat het niks uitmaakt?

Maar ga eens in op wat ik zeg? De Britse variant is misschien niet eens ontstaan in het VK. Die is daar voor het eerst opgemerkt. Net als de SA-variant. Of deze Indiase. Hoe helpt het dan om Indiase studenten te weren, als die variant al ontstaan is in pakweg Rusland? Welke variant (inclusief de originele) is ooit al volledig uit een land geweerd?

Ten tijde van de Britse variant is er nog uitgelegd dat het aantal besmettingen op dat moment niet aan het stijgen was bij ons, maar het aantal besmettingen "met die Britse variant" wel. Dus was er sprake van een golf binnen een golf. Zo konden ze voorspellen dat er een nog veel zwaardere golf zou uitbreken daarna. En dat is dus ook gebeurd. Ook al was reizen niet toegelaten.

Maakt dat uit waar die ontstaat? Als London kreunt onder eender welke variant, die op dat moment hier (nog) niet zo hard toeslaat, verbreek je gewoon de directe overdrachtsroute om de golf, zoals je het wil noemen, minder hard te laten toeslaan.

Als India kreunt onder een variant, eender welke variant, en die is op dat moment hier nog niet talrijk aanwezig, importeer je geen studenten.

Maarja, ik bekijk het waarschijnlijk te simpel, terwijl het steeds nodeloos complex gemaakt moet worden.

Maakt dat uit waar die ontstaat? Als London kreunt onder eender welke variant, die op dat moment hier (nog) niet zo hard toeslaat, verbreek je gewoon de directe overdrachtsroute om de golf, zoals je het wil noemen, minder hard te laten toeslaan.

Als India kreunt onder een variant, eender welke variant, en die is op dit moment hier talrijk aanwezig, importeer je geen studenten.

Maarja, ik bekijk het waarschijnlijk te simpel, zo zit het niet elkaar :)
Natuurlijk maakt het niet uit waar het ontstaat, het gaat erom dat als Londen kreunt onder de Britse variant, en die in de rest van de wereld ook zit en het aan het overnemen is, het geen sikkepit helpt dat je Londen gaat afsluiten. Net als met India. Maar ik bekijk het misschien te simpel...

Neenee, is prima zo. Ik zou niet liever hebben dan dat alle verkeer terug wordt toegelaten.

Zo'n nieuwe variant brengt altijd een zeer hoge besmettingsgraad met zich mee hé, nota bene

Neenee, is prima zo. Ik zou niet liever hebben dan dat alle verkeer terug wordt toegelaten
Maar ik vind dit wel straf, eigenlijk... Dus het antwoord op mijn vraag naar welke onderbouwing er is dat jouw voorgestelde maatregelen helpen, is dus "geen". @Biljart hoor ik ook niet meer. Terwijl die er nochtans zwaarder aan tilde dan aan dingen waarvoor hij een ontslag terecht vond. Dus zou ontslagen willen zien omat er geen maatregelen worden genomen. Maar niet vragen naar of en hoe die maatregelen zouden helpen, want daar is geen antwoord op te geven.

Dat klinkt toch wel heel erg als boos zijn omdat de regering een aanstormende gorilla niet bestookt heeft met een spruitjeslucht. Zou het helpen? Geen idee, maar het klinkt wel alsof het had kunnen helpen? Dus zijn er zware fouten gebeurd!

Maar ik vind dit wel straf, eigenlijk... Dus het antwoord op mijn vraag naar welke onderbouwing er is dat jouw voorgestelde maatregelen helpen, is dus "geen". @Biljart hoor ik ook niet meer. Terwijl die er nochtans zwaarder aan tilde dan aan dingen waarvoor hij een ontslag terecht vond. Dus zou ontslagen willen zien omat er geen maatregelen worden genomen. Maar niet vragen naar of en hoe die maatregelen zouden helpen, want daar is geen antwoord op te geven.

Dat klinkt toch wel heel erg als boos zijn omdat de regering een aanstormende gorilla niet bestookt heeft met een spruitjeslucht. Zou het helpen? Geen idee, maar het klinkt wel alsof het had kunnen helpen? Dus zijn er zware fouten gebeurd!

loser, sommige mensen werken, dus kunnen niet per kerende antwoorden....

Je kan niet weten of bepaalde maatregelen zouden geholpen hebben. Nooit , jamais.
Net zoals je niet kan zeggen dat terrassen openen 2 maand geleden misschien ook geen verschil had gemaakt. Of kappers nooit open mochten.

Ik baseer mij op hoge besmettingsgraad op dat moment in London (of Indië) en stel vast dat wanneer zich dat voordoet, hier in Belgie pas geschakeld wordt aanzienlijke tijd na die vaststelling.

Is dat een zware fout? Don't know, geen glazen bol. Maar ik mag toch wel zeggen dat ik dit niet normaal vindt?
Als gij zeker zijt dat het toch geen verschil zou maken, graag de winnende lottocijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan