Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Loser het originele artikel was dus weldegelijk (gedeeltelijk) fout he, anders moesten ze het niet aanpassen na kritiek op social media.
Maar die fout lag dan mogelijks bij de uitspraken van die Van Ballaer (of bij de communicatie tussen hem en de journalist die dit geschreven heeft).

In ieder geval goed dat vrtnws het artikel aanpast als er iets niet klopt.

Ik kan even niet luisteren, maar zegt hij expliciet 'in het ziekenhuis van Geel'? (want dat stond er in het oorspronkelijke artikel he)
- "Ik denk dat ik niet alleen voor mijn collega's in Geel en Mol spreek, maar bij uitbreiding in een keer voor heel België"
Verder: het is druk op de IC's en dat heeft een impact (parafrasering).
De interviewster stelt de vraag "hebben jullie al veel mensen de boodschap moeten geven, ondanks dringend onderzoek toch moeten wachten?".
- "Al bij al valt dat nog mee, we doen alle moeite om iedereen de nodige zorg te geven". (Wel afschalen geplande ingrepen)
Interviewster "Liggen die IC's vol?"
- "Wel het is zo, dat die inderdaad vol liggen, die liggen enerzijds vol, of goed vol" parafrasering: covid en niet-covid. Mensen uit OK's weggetrokken voor IC.
- "Langs de andere kant, minder plaats voor niet-covid patiënten op IC."
Verder: vergelijking met vorige golf, Britse variant, volg de maatregelen, vierde golf, veerkracht personeel ...

Dus nee, hij zegt het niet expliciet over Geel. Zelfs expliciet niet.
@Loser de nuancefout ligt hier imo wel degelijk bij de journalist van de VRT, Van Ballaer antwoordt (in het gelinkte audiofragment) meteen dat hij niet alleen voor Geel en Mol spreekt.

Dat ze het pas rechtzetten na op hun fout te zijn gewezen door social media voorspelt niet veel goeds.

Hoeveel ziekenhuizen zouden zo'n tweet niet sturen ? In al die gevallen blijft de misinformatie gewoon staan. Waarschijnlijk is er in de meeste ziekenhuizen nog de druk om geen correctie te tweeten om de mensen niet te veel pushen naar versoepelingen.

En jullie springen hier allemaal in hun verdediging. Wanneer ze een foutje maken over iets in jullie kamp (of gewoon vermelden dat bepaalde vaccins volgens persoon X mogelijks gevaarlijk zijn) is het 'onverantwoordelijke media'.

Dat is het probleem met de media. Het is duidelijk dat hun agenda is de maatregelen promoten/zorgen dat er niet te snel versoepelt word/... Ze gaan (meestal) niet fragrant liegen, maar ze reporten toch met meer force/met minder te checken over dingen die in hun narratie passen dan degene die er niet in passen.

Laatst bewerkt:
Mijn 2 buren werken beide op gasthuisberg, mijn tante op cardiologie in Aalst, kameraad van mij is nachtambulancier voor de ICU, allemaal zijn ze gevraagd om dringend hun vakantiedagen zoveel mogelijk op te nemen.
Iedereen heeft namelijk zijn vakantie van 2020 mogen overdragen en ze moeten opgebruikt worden.
Maar dat is gewoon wettelijke verplichting van de werkgever, je moet uw werknemers de kans geven om verlof op te nemen

Ach in Geel hebben ze altijd wel plek. Als er gevallen bijkomen leggen ze de "beste" patiënten wel naar een tussenafdeling, dan is het ook opgelost. Maar als je een keer te veel belt voor informatie krijg je een uitbrander en is het daar blijkbaar WO III. Rondleidingen geven aan profvoetballers die zitten te feesten als "straf", daar is natuurlijk wel alle tijd voor. Uiteraard met de bijhorende krantenartikels. Bezoek voor de patiënten (covid-en non covid) daarentegen is natuurlijk al een half jaar compleet onmogelijk door de extreme werkdruk.

Ik zal het haar zeggen dat ze liegt, en een workaholic is! :unsure:
Maar enfin. De basisvereiste van fatsoenlijk te praten, is wel dat je ook leest wat de ander schrijft:
"Wie HIERVAN MAAKT dat het niet druk is". Heeft jouw kennis in het ziekenhuis dit bericht gelezen, en concludeert zij daaruit dat de cijfers worden opgeklopt en het eigenlijk helemaal niet drukker is in ziekenhuizen?

Nog los van het feit dat dàt er een rechtzetting staat (die bij andere artikels dus niet nodig was), net aangeeft dat er wel degelijk controle en correctie gebeurt. Dus dat de artikels net wel te vertrouwen zijn.
Zolang iemand extern de waarheid wereldkundig maakt en er genoeg sociale kritiek op komt, dan wel ja.

Maar enfin. De basisvereiste van fatsoenlijk te praten, is wel dat je ook leest wat de ander schrijft:
"Wie HIERVAN MAAKT dat het niet druk is". Heeft jouw kennis in het ziekenhuis dit bericht gelezen, en concludeert zij daaruit dat de cijfers worden opgeklopt en het eigenlijk helemaal niet drukker is in ziekenhuizen?
Mijn volgende vraag doet er misschien niet echt toe maar ik ben er wel benieuwd naar.
Weet er hier trouwens iemand als het effectief drukker is momenteel in ziekenhuizen dan pakweg maart of april in 2018 of 2019? Ergens cijfermateriaal te vinden van totaal aantal dagopnames?

Mannekes, toch even melden dat vrtnws het artikel heeft gewijzigd:

(erratum onderaan het artikel)
Kan mij geen ruk schelen, de schade is snel gedaan ....hier word ook zwaar gehamerd op fact checks .... En dan hebben de kranten zo'n fact check reeksen :laugh: ... waar ze maar al te graag populistische politieke uitsrpaken recht zetten, begin met jezelf zeg ik dan!
Maar aan het verdienmodel zal niet snel geraakt worden

Dus hetzelfde geld voor de f*ck*n VRT, VTM, HLN. Oei wacht, VTM is HLN (dpg media) en ook de joepie en dag allemaal ... en je weet genoeg. Van de VRT verwacht ik toch iets meer, nu ja fouten maken kan ook. Duidelijk te snel op de bal willen spelen hier van de VRT.

Ik denk ook dat de overheid liefst een overdrijving ziet in de media omwille van opvolging regels en draagvlak.

ps. niet persoonlijk op jou hé Joris

Kan mij geen ruk schelen, de schade is snel gedaan ....hier word ook zwaar gehamerd op fact checks .... En dan hebben de kranten zo'n fact check reeksen :laugh: ... waar ze maar al te graag populistische politieke uitsrpaken recht zetten, begin met jezelf zeg ik dan!
Maar aan het verdienmodel zal niet snel geraakt worden

Dus hetzelfde geld voor de f*ck*n VRT, VTM, HLN. Oei wacht, VTM is HLN (dpg media) en ook de joepie en dag allemaal ... en je weet genoeg. Van de VRT verwacht ik toch iets meer, nu ja fouten maken kan ook. Duidelijk te snel op de bal willen spelen hier van de VRT.

Ik denk ook dat de overheid liefst een overdrijving ziet in de media omwille van opvolging regels en draagvlak.

ps. niet persoonlijk op jou hé Joris
Ze beginnen toch met henzelf?

Ja ze hebben het recht getrokken, das ook een feit. Ik spreek dan ook over meer dan de VRT en vele kranten hun ganse onophoudende shitstream aan COVID artikels. Misschien wat trager gaan, en wat meer kwaliteits controle :p

IC opnames

15/04: 930
16/04: 923
17/04: 923
18/04: 931
19/04: 938

Zijn jullie hoopvol wat betreft de versoepelingen? Het wordt toch krapper om de deadline te halen imho. En wanneer is het volgend overlegcomité precies? Want ze moeten nog evalueren ook he

IC opnames

Zijn jullie hoopvol wat betreft de versoepelingen? Het wordt toch krapper om de deadline te halen imho. En wanneer is het volgend overlegcomité precies? Want ze moeten nog evalueren ook he

De 23e was er een overlegcomite in teken van de horeca heropstart (protocollen enzo).
De versoepelingen van de 25e (bubbel van 10 onder andere) gingen wel normaal zoiezo door.

Ben ook wel benieuwd wat ze deze keer uit hun duim gaan zuigen :)

IC opnames

Ik zie de versoepelingen er niet doorkomen en weer een hoop lobbyisten op tv voor hun zaak spreken.

Volgende overlegcomité is nu vrijdag.

Er ligt nu een paar man minder op IC dan vorige woensdag, misschien valt dat wel te spinnen als een noemenswaardige verbetering :unsure:

Het meest klote aan het beroep kapster is dat velen zelfstandig zijn en dus niet de mogelijkheid hebben om flexijobs te doen om nog iets te kunnen verdienen. Zet jezelf eens zonder een jaar inkomen... crazy.

Ook de mensen die technisch werkloos zijn gaan lelijk verschieten bij hun belastingen volgend jaar.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210420_93350280
called it!
Mei nadert en dus het moment om de belastingbrief in te vullen, met de inkomsten van 2020, het coronajaar. Het jaar waarin meer dan een miljoen landgenoten technisch werkloos was. Voor de helft van hen wacht een onaangename verrassing, die kan oplopen tot meer dan 1.000 euro.

Het is dus toch zoals vrienden van mij die "op de spoed" werken (als arts of verpleegkundige) al een hele tijd zeggen. De media klopt de verhalen op uit pure sensatiezucht of "om het volk neer te zwepen op vraag van de instanties" (of om een draagvlak te creëren voor de maatregelen). Allerlei dramatische verhalen over bijna instorting, personeel dat op zijn tandvlees zit, dramatische keuzes die gemaakt moeten worden, terwijl ze het daar "ietske drukker als normaal" is. Ze zien harder af tijdens de 10 dagen Gentse Feesten.
Mijn neef die kon zelf met gemak een niet dringende operatie doen in UZ Gent :unsure:

Van de VRT verwacht ik toch iets meer, nu ja fouten maken kan ook. Duidelijk te snel op de bal willen spelen hier van de VRT.
We herinneren ons nog hun "onderzoeksreportage" van begin vorig jaar, vlak voor het autosalon, toen ze op zoek waren naar welk type wagen het milieuvriendelijkst was, en dan hun gegoochel met parameters om de narrative van "electriciteit is het beste" te laten kloppen ("groene stroom is een optie, dus een EV is per definitie 100% CO²-neutraal", "in Amerika lekt er aardgas weg bij het winnen van schaliegas, dus een aardgasvoertuig heeft een zeer hoge methaanuitstoot, wat een zeer kwalijk broeikasgas is").

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210420_93350280
called it!

Mei nadert en dus het moment om de belastingbrief in te vullen, met de inkomsten van 2020, het coronajaar. Het jaar waarin meer dan een miljoen landgenoten technisch werkloos was. Voor de helft van hen wacht een onaangename verrassing, die kan oplopen tot meer dan 1.000 euro.
En welk verlies is dit dan eigenlijk ? Want ik kan het hele artikel niet lezen..

Of ze nu elke maand 100€ netto minder hadden gehad of 1200€ op het eind moeten betalen. Dat is geen verlies, dat blijft hetzelfde.
Als die mensen dachten dat ze als werkloze evenveel gingen krijgen als als werkende (en bijgevolg al dat geld ook hebben uitgegeven), dan zit daar de fout. Er zijn thans ook genoeg artikels over geweest.
Wat een krantenkop weer

En welk verlies is dit dan eigenlijk ? Want ik kan het hele artikel niet lezen..

Of ze nu elke maand 100€ netto minder hadden gehad of 1200€ op het eind moeten betalen. Dat is geen verlies, dat blijft hetzelfde.
Als die mensen dachten dat ze als werkloze evenveel gingen krijgen als als werkende (en bijgevolg al dat geld ook hebben uitgegeven), dan zit daar de fout. Er zijn thans ook genoeg artikels over geweest.
Wat een krantenkop weer
Mijn loonbrief is nochtans zo berekend dat ik op het einde van de rit niet moet bijbetalen.
met de vergoeding hebben ze gewoon de belasting op het minimum gezet en wie moet bijbetalen heeft pech.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan