Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd. Persvrijheid moet er zijn. Maar de rol van de media mag toch stilletjes aan eens in vraag gesteld worden. Slinger slaat al tijdje door.
Dat is ergens de kern van het probleem, de pers is helemaal niet vrij. De pers kan enkel overleven door een enorme staatssteun, de hand voed bijt men niet.

Als de pers een communicatiekanaal wordt om eenzijdige boodschappen de wereld in te sturen en/of een debat onmogelijk te maken door andere kant(en) niet voldoende te belichten, dan heeft de pers gefaald.

Is dat niet de bedoeling van de ontiegelijke codes op de belastingsbrief? Gokken op de financiele ongeletterdheid bij de burger zodat ze zo weinig mogelijk dienen terug te betalen?
Ik ben ook zo iemand hoor. Ik snap er geen snars van. Gelukkig heb ik iemand voor mij die de belastingsbrief invult.
Want bij een stroom/gas maatschappij krijgt ge wel kortingen al ge ze niet vraagt?
Bij verbouwingen krijgt ge ook subsidies die ge niet vraagt?

Ook al lijkt het zo, maar onze overheid is toch geen liefdadigheidsinstelling? Als je iets wilt als burger moet je toch een beetje moeite doen lijkt mij 🙂

Dat moeten ze ook geen rondleidingen lopen organiseren, en zorgen dat er degelijke mogelijkheden zijn voor videocalls.
"Moeten, moeten". Het is niet omdat bezoek verboden is dat er daarvoor ineens andere toegevingen moeten worden gedaan. Ge moet goed beseffen dat iedereen in een ziekenhuis zijn handen al vol heeft, nu zeker, en videocalls een extra dienst is binnen het ziekenhuis. Ik ben wat biased omdat ik zelf op vrijwillige basis videocalls doe met COVID-patiënten en familie en er vaak nul besef komt van familie uit wanneer er eens wordt gezegd dat er geen personeel is dat om 18u30 kan bellen omdat dan "alle kinderen en kleinkinderen thuis zijn om bomma te zien".

Want bij een stroom/gas maatschappij krijgt ge wel kortingen al ge ze niet vraagt?
Bij verbouwingen krijgt ge ook subsidies die ge niet vraagt?

Ook al lijkt het zo, maar onze overheid is toch geen liefdadigheidsinstelling? Als je iets wilt als burger moet je toch een beetje moeite doen lijkt mij 🙂
akkoord maar de overheid weet verdomd goed genoeg dat niet iedereen dit doet. Zeker niet door de materie steeds complexer te maken.
Het lijkt me wat kort door de bocht om te stellen... je moet maar wat moeite doen.

“Zo verloor een koppel met drie kinderen dat feitelijk samenwoont, in totaal 2.672 euro aan fiscale voordelen vorig jaar”, haalt de Ombudsman een voorbeeld van een klacht aan. “Reden? De vrouw stond automatisch aangeduid als diegene die de kinderen ten laste heeft. Zij is bij de gemeente de referentiepersoon van het gezin, waardoor de FOD Financiën de kinderlast standaard aan haar toekende.” Ook al is dat in dit voorbeeld niet logisch: want de vrouw is werkloos en is haar partner een zelfstandig ondernemer.” Baele zag heel wat feitelijk samenwonenden die het belastingvoordeel voor kinderen ten laste gedeeltelijk of volledig verliezen. “Ik beveel het parlement dan ook aan om de regelgeving voor de toewijzing van de kinderen ten laste te vereenvoudigen.
3 kinderen ten laste, verkeerd of niet naar uw belastingsbrief gekeken. pech 2672euro door uw neus geboord.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200927_96777854

Bon we zijn oftopic aant gaan. Ben wel benieuwd naar de belastingen van de tijdelijke werklozen op dit forum. De cijfers zullen wel komen.

"Moeten, moeten". Het is niet omdat bezoek verboden is dat er daarvoor ineens andere toegevingen moeten worden gedaan. Ge moet goed beseffen dat iedereen in een ziekenhuis zijn handen al vol heeft, nu zeker, en videocalls een extra dienst is binnen het ziekenhuis. Ik ben wat biased omdat ik zelf op vrijwillige basis videocalls doe met COVID-patiënten en familie en er vaak nul besef komt van familie uit wanneer er eens wordt gezegd dat er geen personeel is dat om 18u30 kan bellen omdat dan "alle kinderen en kleinkinderen thuis zijn om bomma te zien".
Als jij het normaal vindt dat men mensen een half jaar aan een stuk in isolatie mag leggen zonder enig alternatief zijn we uitgepraat denk ik.
Een aparte dienst? Je bedoeld één psychologe met één tablet die de calls moet doen tussen haar gebruikelijke werk door voor het hele ziekenhuis, want zo is het effectief in Geel. Wij hadden nog geluk dat die zich uit de naad werkte en overuren maakte zodat we 1-2x per week een kwartiertje konden bellen. Als de tablet degelijk functioneerde natuurlijk. Ik ben regelmatig op de snelweg de kant in gevlogen om toch maar even contact te hebben. Aja want om 5 uur is ze naar huis en is het gedaan met calls (wat geen verwijt is, ze kan geen 24/24 werken en deed echt wel wat ze kon).

Ik ben wel zeer benieuwd naar de beslissing van EMA wat betreft het J&J vaccin.

Daar hangt toch veel van af, anders vrees ik dat we juli nooit zullen halen

Letterlijk enkele minuten later: EMA geeft groen licht aan Johnson & Johnson-vaccin
Er is wel degelijk een mogelijke link tussen het coronavaccin van Johnson & Johnson en een aantal gevallen van zeldzame en ongewone bloedklonters, maar de voordelen van het vaccin wegen op tegen het mogelijke risico. Dat zegt het EMA, het Europees Geneesmiddelenagentschap, in een nieuw advies.

Letterlijk enkele minuten later: EMA geeft groen licht aan Johnson & Johnson-vaccin
Er is wel degelijk een mogelijke link tussen het coronavaccin van Johnson & Johnson en een aantal gevallen van zeldzame en ongewone bloedklonters, maar de voordelen van het vaccin wegen op tegen het mogelijke risico. Dat zegt het EMA, het Europees Geneesmiddelenagentschap, in een nieuw advies.
Konden we twee weken geleden ook al voorspellen.. Dat men maar snel weer start dan.

Hangt het er dan niet vanaf of J&J wel wil leveren? Als die iets hebben van "ja, EMA kan zeggen wat ze willen, maar wij vinden het niet veilig, we stoppen de verkoop (tot x of y uitgeklaard is)"?

Hangt het er dan niet vanaf of J&J wel wil leveren? Als die iets hebben van "ja, EMA kan zeggen wat ze willen, maar wij vinden het niet veilig, we stoppen de verkoop (tot x of y uitgeklaard is)"?

J&J is een Amerikaans bedrijf : ze zijn grotendeels bang van law suits die hen miljoenen kunnen kosten.
Als ze die liability niet hebben door bv in de bijsluiter dat toe te voegen dan zullen ze wel willen leveren. Niet leveren is geen geld en dat is ook niet goed voor hen.

Ondertussen VDB in de pers aan het verkondigen dat “de mensen niet beseffen...”.

Dus alweer de verantwoordelijkheid leggen bij de bevolking, terwijl het parcours van de regering(en) eerder past in het grote blunderboek.

Ik vind dit getuigen van arrogantie.

Laatst bewerkt:
Ondertussen VDB in de pers aan het verkondigen dat “de mensen niet beseffen...”.

Dus alweer de verantwoordelijkheid leggen bij de bevolking, terwijl het parcours van de regering(en) eerder past in het grote blunderboek.

Ik vind getuigen van arrogantie.
Maar dat klinkt toch wel als "zij hebben het ook niet goed gedaan, dus dan hoef ik ook niet meer!"

Maar dat klinkt toch wel als "zij hebben het ook niet goed gedaan, dus dan hoef ik ook niet meer!"

Deels. En ook dat zij niet (meer) de aangewezen personen zijn om de bevolking terecht te wijzen.

VDB is waarschijnlijk een heel verstandig man, maar op die manier krijg je de bevolking niet (meer) mee.

Een oprechte mega culpa zou een mogelijke oplossing zijn?

Laatst bewerkt:
Deels. En ook dat zij niet (meer) de aangewezen personen zijn om de bevolking terecht te wijzen.

VDB is onwaarschijnlijk een heel verstandig man, maar op die manier krijg je de bevolking niet (meer) mee.

Maar je zegt "de bevolking", maar bedoelt eigenlijk gewoon jezelf, toch?

Ik vraag me wel af op welk vlak je dat nog toepast... Zijn er flaters gebeurd bij Justitie, moet je dan niet meer de wet volgen? Flaters bij Financiën en je hoeft geen belastingen meer te betalen?

VDB is onwaarschijnlijk een heel verstandig man, maar op die manier krijg je de bevolking niet (meer) mee.

Mea culpa? Voor wat?

Begin jij anders?

Maar je zegt "de bevolking", maar bedoelt eigenlijk gewoon jezelf, toch?

Ik vraag me wel af op welk vlak je dat nog toepast... Zijn er flaters gebeurd bij Justitie, moet je dan niet meer de wet volgen? Flaters bij Financiën en je hoeft geen belastingen meer te betalen?

Als er teveel flaters begaan worden door de mensen die deze instituten vertegenwoordigen zit je met een probleem.
Zeker als er nooit verantwoordelijkheid genomen wordt of openlijk toegeven wordt dat er flaters zijn.

Ik trek de instituten zelf niet in twijfel (dit is trouwens off topic).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan