Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waalse collega die terug is van 2 weken Corsica. Zijn vrouw is leerkracht. Net een telco gehad "Ah, en, vind je het niet vervelend om 7 dagen quarantaine te doen?"

"Nee is nergens voor nodig, we hebben een negatieve sneltest, dus mijn vrouw is les gaan geven nu & ik ga straks op mijn gemak naar de winkel" :wallbash:

En ziedaar de reden dat het blijft duren. Da's ook dezelfde die op kantoor kwam vertellen dat zijn vrouw getest moest worden, waarop mijn baas hem niet fysiek buitengestampt heeft.

Afin, om dus maar aan te geven dat het gezond verstand niet echt iets is om op te rekenen, helaas.
En juist daarom: harde lockdown: NU!!

De paaspauze heeft 0 effect gehad. Nog meer regels invoeren gaat ook geen effect hebben. Door de gebrekkige communicatie, vasthouden aan nutteloze regels die geen effect hebben, geen risk-reward afweging of aanpassing van de strategie aan nieuwe inzichten in het laatste jaar ben je al veel te veel mensen kwijtgeraakt. Die mensen komen nu sowieso samen, als je het niet buiten toelaat dan wel binnen. Het beste dat je kan doen is die mensen zoveel als mogelijk leiden naar activeiten en plaatsen met zo weinig mogelijk risico en hopen dat een deel van de mensen die nu binnen samenkomt dat binnenkort op een terras doet.
Ik vind ook dat er het afgelopen jaar veel fouten gemaakt zijn. Maar ik vind het nonsense om bepaalde versoepelingen door te voeren puur omdat een groep mensen zich niet meer aan bepaalde regels houdt. Dat is die typische wishful thinking die er nu al bijna zes maanden aan een stuk voor zorgt dat bepaalde sectoren volledig toe zijn.

En ik durf niet zomaar zeggen dat terrassen veiliger zijn dan wat nu in de praktijk gebeurd. De meeste terrassen zijn helemaal niet zo groot, groepen mensen gaan daar standaard veel dichter bijeen zitten dan in een park of op een dijk.

En er zijn nu nog geen versoepelingen. Op het moment dat er effectief versoepelingen ingaan, zullen de ziekenhuis bezettingen al een heel stuk gedaald zijn volgens alle schattingen. Het grootste effect van vaccinaties van +65 komt maar de komende weken.
Het gaat hem ten eerste over de mensen die nu om versoepelingen roepen. En ten tweede over mensen genre Bouchez die nu roepen dat die versoepelingen er sowieso moeten komen, ongeacht de situatie op het moment dat de finale beslissing genomen moet worden. En ja laat ons hopen dat binnen een week of twee IC al voor een groot deel leeggelopen is, dan is bovenstaande al minder een probleem.

En juist daarom: harde lockdown: NU!!
Ge weet toch dat de enigste manier om efficient een lockdown op dit moment nog te doen is quasi iedereen thuis te zetten, we doen nen COVID test nu, en binnen 10 dagen nog eens. In tussentijd zet ge geen voet buiten uw huis en het leger komt u wel voedselpakketten leveren en uw vrijheden zijn vanaf nu 0 voor de komende 10 dagen. Gaat het terug naar omhoog repeat.

Die boot van lockdowns zijn we een jaar geleden gepasseerd. Als ge de mensen hoort dan is het altijd hetzelfde verhaaltje: "ja 1x een lockdown nu, dan mogen we alles". Zo werkt het feitelijk niet echt met deze methode.

Lockdowns nu zijn gewoon één gigantische jojo, steeds dezelfde inspanningen van dezelfde mensen vragen om dan tot de constatatie te komen dat elke BTW nummer met grote groepen gaat tafelen in Dubai. Waarna deze doodgewoon twee weken later samen met hun business die ze daar gezocht hebben elke variant doodleuk terug importeren. En het spelleke begint opnieuw.

Als je een lockdown echt wilt laten tellen moet het virus stil staan. Daar is noch, draagvlak voor, noch wetgevend kader voor, en pannekoek Europa gaat daar sowieso een stokje voor steken met de filosofie dat "vrij verkeer en goederen" heiliger is dan de paus.

De randvoorwaarden en parameters om een lockdown te doen lukken zijn op dit moment afwezig.

Laatst bewerkt:
Lockdowns nu zijn gewoon één gigantische jojo, steeds dezelfde inspanningen van dezelfde mensen vragen om dan tot de constatatie te komen dat elke BTW nummer met grote groepen gaat tafelen in Dubai. Waarna deze doodgewoon twee weken later samen met hun business die ze daar gezocht hebben elke variant doodleuk terug importeren. En het spelleke begint opnieuw.
Steunmaatregelen goed gespendeerd hè.. 😅

Waalse collega die terug is van 2 weken Corsica. Zijn vrouw is leerkracht. Net een telco gehad "Ah, en, vind je het niet vervelend om 7 dagen quarantaine te doen?"

"Nee is nergens voor nodig, we hebben een negatieve sneltest, dus mijn vrouw is les gaan geven nu & ik ga straks op mijn gemak naar de winkel" :wallbash:

En ziedaar de reden dat het blijft duren. Da's ook dezelfde die op kantoor kwam vertellen dat zijn vrouw getest moest worden, waarop mijn baas hem niet fysiek buitengestampt heeft.

Afin, om dus maar aan te geven dat het gezond verstand niet echt iets is om op te rekenen, helaas.
Lol, en die hebben dus ook normaal gezien een formulier (verklaring op eer) moeten invullen dat hun reis essentieel was.

Ge weet toch dat de enigste manier om efficient een lockdown op dit moment nog te doen is quasi iedereen thuis te zetten, we doen nen COVID test nu, en binnen 10 dagen nog eens. In tussentijd zet ge geen voet buiten uw huis en het leger komt u wel voedselpakketten leveren en uw vrijheden zijn vanaf nu 0 voor de komende 10 dagen. Gaat het terug naar omhoog repeat.

Die boot van lockdowns zijn we een jaar geleden gepasseerd. Als ge de mensen hoort dan is het altijd hetzelfde verhaaltje: "ja 1x een lockdown nu, dan mogen we alles". Zo werkt het feitelijk niet echt met deze methode.

Als je een lockdown echt wilt laten tellen moet het virus stil staan. Daar is noch, draagvlak voor, noch wetgevend kader voor, en pannekoek Europa gaat daar sowieso een stokje voor steken met de filosofie dat "vrij verkeer en goederen" heiliger is dan de paus.

De randvoorwaarden en parameters om een lockdown te doen lukken zijn op dit moment afwezig.
Dat is een kwestie van politieke moed

ziekenhuisbedden-te-vinden-voor-slachtoffers-felle-brand-anderlecht-blijf-preventiemaatregelen-naleven~ Druk deze feit in het neus van de mensen en je zult wat meer draagvlak vinden.

De EU gaat op zich wel akkoord als het tijdelijk is.

Omdat er idioten aan beide zijde van het spectrum zitten wil jij terug jan modaal die doet wat hij moet doen gaan straffen.
Met andere woorden: niks nieuws onder de zon.

Ik heb het ook gelezen. Et quoi alors? Ga je bedden vrijhouden voor een potentiële treinramp die morgen 0.00001% kans heeft plaats te vinden?

Over politieke moed gesproken, als je Bouchez ziet ga je er wel alleen gaan staan.
Niet zorgen voor meer marge is voor mij schuldig verzuim ja.

Ik heb het ook gelezen. Et quoi alors? Ga je bedden vrijhouden voor een potentiële treinramp die morgen 0.00001% kans heeft plaats te vinden?
Mensen vergeten de basis blijkbaar. De maatregelen zijn er voornamelijk om ervoor te zorgen dat ons zorgsysteem niet overbelast wordt. Dit soort taferelen toont aan dat we er totaal niet zijn en dat het niet de moment is om nog maar aan versoepelingen te denken.

Dit toont eigenlijk aan dat we op het randje staan van verzuipen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan