Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Facts : de stringency index faalt op het sociale deel van strengheid en is voornamelijke een economische kijk erop.
Het is dus niet volledig beeld.
Heb hierover al eens uitgebreid geschreven.
Deze maatstaf gebruiken om te zeggen kijk we zijn niet het strengste is dus ook fout imo.
Als ik mij niet vergis is er maar 1 marker van de 20 dat echt sociaal contact is en dat gaat rond de grote van de groepen, waarbij het gaat over sociale bijeenkomsten < 10.
Imo zijn we op sociaal vlak en mensen dicht bij ons ontmoeten bij de strengste van Europa.
Sociale deel van strengheid zit er zeker in. Dit zijn de metrics die gebruikt worden:
- sluiting van scholen
- sluiting van bedrijven
- publieke evenementen
- publieke samenkomsten (de X personen regels)
- sluiting van transport
- verplichtingen om thuis te blijven
- publieke informatiecampagnes
- beperkingen in binnenlandse verplaatsingen
- controle op internationaal transport

Er zijn dus véél zaken die gaan over het sociaal contact. Is het perfect? nee. maar het geeft een goed idee.

Dus we zijn nog altijd wereld top in aantal doden?

Als we toch publiekelijk lijstjes gaan gebruiken?

Of is het dan "we tellen anders"?

:woohoo:
We zijn wereldwijd top in (relatief) aantal doden die aan corona geattribueerd worden (dus meest aantal geregistreerd). We zijn géén wereldtop qua registraties qua oversterfte. Het is aan iedereen zelf om te oordelen bij welke je de minste kans hebt op gefoefel.

"Het zijn nu echt cruciale dagen en weken" volgens Pierre Van Damme.
Ik kan amper beschrijven hoe weinig die woorden nog betekenen inmiddels. Doe gewoon voort.
Hoe bedoelt ge, Nahrtent? Dat die woorden zoveel gebruikt worden dat ze betekenis verliezen?
ml6k8b.jpg
Vanmorgen voor de sport:
mbm6kej.jpg

Waanzin die gast. De tijd van zijn leven.

Hoe bedoelt ge, Nahrtent? Dat die woorden zoveel gebruikt worden dat ze betekenis verliezen?
ml6k8b.jpg
Vanmorgen voor de sport:
mbm6kej.jpg

Waanzin die gast. De tijd van zijn leven.

Gij moet dringend een website beginnen man. Iets als SCEPTR maar dan niet voor idioten, en eerder voor de lol en voor de sport dan vanuit een oprecht engagement.

We zijn wereldwijd top in (relatief) aantal doden die aan corona geattribueerd worden (dus meest aantal geregistreerd). We zijn géén wereldtop qua registraties qua oversterfte. Het is aan iedereen zelf om te oordelen bij welke je de minste kans hebt op gefoefel.

Dan heb je eens iets waarmee onze politici zouden moeten foefelen om er internationaal minder bekaaid vanaf te komen, dan foefelen ze niet.
Maar als er subsidies verduisterd moet worden of vastgoed verkocht worden met wat geld onder tafel of andere persoonlijke voordelen... dan kan je op de Belgische politiek rekenen!

Alle gekheid op een stokje, vanuit een wetenschappelijk oogpunt verkies ik uiteraard zo nauwkeurig mogelijke registraties, maar als iedereen anders internationaal de boel belazert en zaken als economische ratings of internationale investeringen daardoor in gevaar gebracht kunnen worden, benadeel je alleen jezelf door "te eerlijk" te zijn.

Dat met die atletetn
Dit is geen of-of, maar een en-en verhaal. Die paar 100 vaccins voor de sportmensen gaan er echt niet voor zorgen dat jouw vader zijn vaccin later krijgt dan anders hoor...
En dit is gewoon een goede zaak, andere landen doen het ook, sommige al veel vroeger, zo kunnen je atleten zich zonder zorgen voorbereiden op de OS en heb je meer kansen op medailles.
Voor de niet-sportfanaten zegt dit niks, maar voor een groot deel van de bevolking gaan die OS een leuke afleiding worden deze zomer, er gaat al zoveel niet mogen, maar dan kan je binnen je eigen bubbel supporteren voor Nafi of Wout of Matthias, terwijl ze strijden voor het absolute sportsummum...

Ik kan het BOIC alleen maar feliciteren met hun media campagne dat ze mensen daar zo in mee kunnen laten gaan.

Gevaarlijk precedent. Straks nog alle voetballers voor de Europese kampioenschappen, dan nog alle wielrenners (en ploegleiders, medewerkers van de service-course,...),...
Ik zie er weinig 'gevaarlijks' aan, eerlijk gezegd. Elk geval kan afzonderlijk beoordeeld worden.

De wielrenners zijn al sinds augustus terug volop aan de slag, dus ik zou niet weten waarom zij nu ineens plots gevaccineerd moeten worden. De voetballers voor het EK. Het kan ja, dat daar nog druk kom vanuit de voetbalbond. Al blijft dat een heel andere situatie dan de OS. Het EK verschilt niet veel met wat de voetballers nu doen voor bijvoorbeeld de Champions League.

Maar goed, die lobby's ga je altijd hebben hé. Al sinds de eerste leveringen van de vaccins heb je elke week wel een andere belangengroep die ijvert voor een versnelde vaccinatie.

We zijn vertrokken:

De voetballers staan waarschijnlijk ook al te springen nu...
Gevaarlijk precedent. Straks nog alle voetballers voor de Europese kampioenschappen, dan nog alle wielrenners (en ploegleiders, medewerkers van de service-course,...),...
Met dat verschil dat die voetballers al heel de tijd hun job kunnen beoefenen (net als wielrenners), veel meer betaald worden en vooral niet afhankelijk zijn van hun prestatie op de OS / EK voor de rest van hun carrière.

Dus ge woont eigenlijk in Zwitserland en ge komt naar hier om dan wat te klagen en te kappen op het beleid hier.
Jama het leven is daar veel duurder he.
Dat is zoals die in Brussel gaan werken voor meer loon en in hol van pluto wonen omdat het daar goedkoper is, maar wel klagen dat ze lang onderweg zijn naar hun job!

Er zijn dus véél zaken die gaan over het sociaal contact. Is het perfect? nee. maar het geeft een goed idee.
Als de strengste regels van ons beleid er niet inzitten, geeft dat dan een goed idee? Ik vind van niet
We mogen 1 persoon zien en max 4 buiten, dat is hetzelfde strengheid niveau als iedereen mogen zien thuis en max 10 buiten.

Als dat gelijkaardige strengheid is, ja dan geeft dan een goed idee.

Ik wil zeggen deze index zonder meer context eigenlijk onvoldoende zegt om strengheid te ranken, gezien er (imo) cruciale markers ontbreken.
Alle ik vind even ongenuanceerd als mensen zeggen: we zijn het strengste en de reply is nee gemiddeld kijk deze grafiek.

Dus ge woont eigenlijk in Zwitserland en ge komt naar hier om dan wat te klagen en te kappen op het beleid hier.
Tja, hij heeft waarschijnlijk een duidelijker (breder) beeld op de crisis dan iemand die alleen maar kijkt naar wat er in België gebeurt.
Ik zie bv. dat in Zwitserland de terrassen vanaf vandaag open mogen (cafe+resto), weliswaar met beperkingen, en dat men daar bv. ook 5 gratis zelftesten per persoon per maand krijgt. En ik vermoed ook dat de ziekenhuizen het daar nog vrij goed aankunnen momenteel...
Daar is precies zelfs de fitness terug open, alsook de cinema's enz.

Ik zie ook niet in waarom hij minder recht zou hebben om te kappen op het Belgisch beleid, tenzij jullie jaloers zijn op zijn loon (precies wel).

Met dat verschil dat die voetballers al heel de tijd hun job kunnen beoefenen (net als wielrenners), veel meer betaald worden en vooral niet afhankelijk zijn van hun prestatie op de OS / EK voor de rest van hun carrière.

Tiens, het EK indooratletiek is nochtans gewoon kunnen doorgaan in maart? De atleten hebben toch ook gewoon hun job nog kunnen uitoefenen?

Tja, hij heeft waarschijnlijk een duidelijker (breder) beeld op de crisis dan iemand die alleen maar kijkt naar wat er in België gebeurt.
Ik zie bv. dat in Zwitserland de terrassen vanaf vandaag open mogen (cafe+resto), weliswaar met beperkingen, en dat men daar bv. ook 5 gratis zelftesten per persoon per maand krijgt. En ik vermoed ook dat de ziekenhuizen het daar nog vrij goed aankunnen momenteel...

Ik zie ook niet in waarom hij minder recht zou hebben om te kappen op het Belgisch beleid, tenzij jullie jaloers zijn op zijn loon (precies wel).
Dus in Zwitserland is men soepeler wil je zeggen ? Maar toch komt hij dan hier zitten om dan te kappen op het beleid en de regels flagrant te overtreden. (En hier op het forum dan nog dagelijks daarvan verslag uit te brengen)

Wat zijn loon hiermee te maken zou hebben begrijp ik niet.

idd, of zijn er hier dat geloven dat de VS 550K doden heeft? Of Brazilië 373K en China 4.636 :ROFLMAO: ?

Nee want hij zit al sinds begin in Belgie omdat dat voor hem goedkoper is en hem TW was
Eigenlijk wilt hem gewoon niet bijdragen aan onze maatschappij, dan moet hem er ook niet op kakken

Tiens, het EK indooratletiek is nochtans gewoon kunnen doorgaan in maart? De atleten hebben toch ook gewoon hun job nog kunnen uitoefenen?
Dat is 1 wedstrijd, of denk jij dat die anders geen wedstrijden doen?
Aantal wedstrijden van de meeste is gewoon drastisch verminderd.

Nee want hij zit al sinds begin in Belgie omdat dat voor hem goedkoper is en hem TW was
Eigenlijk wilt hem gewoon niet bijdragen aan onze maatschappij, dan moet hem er ook niet op kakken

Dat is 1 wedstrijd, of denk jij dat die anders geen wedstrijden doen?
Aantal wedstrijden van de meeste is gewoon drastisch verminderd.
Ik heb nooit gezegd dat ik in Belgie zit omdat dat goedkoper is, dat is ook de reden niet hoor. En via de btw en naft accijnzen draag ik heel wat bij aan de Belgische maatschappij.

Ik lig niet echt wakker van die vaccins voor de OS. Zoals iemand vermeldde zijn er niet zoveel vaccins nodig plus het is iets waar ik naar uitkijk deze zomer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan