iamhollywood
Well-known member
Ik snap vooral niet dat je de heropening van de grenzen ook maar voor de rest van de versoepelingen kan zetten. Verplichting van de EU, staat de EU niet net voor het uitbouwen van het concurrentieel economisch voordeel? We weten allemaal dat dit een groot risico vormt voor de heropening van verschillende sectoren in ons land. We weten dat mensen de heropening van de grenzen zullen gebruiken om in het buitenland te gaan genieten van een terrasje/restaurant eventueel zelf contactberoepen/winkels moesten die bij ons ook gesloten blijven, ik hoor bij vrienden al de roep om in juni met 15 man naar een festival in een oost-europees land te trekken. Dat men dit niet gemotiveerd kreeg snap ik niet. Of durft men de EU niet vlakaf zeggen dat hun vaccinatiestrategie gefaald heeft en veel te traag op gang is gekomen?Strengere controles als ge terug komt uit buitenland!
Ik ging ervan uit dat men na een jaar wat verder zou staan dan waar men nu staat:
-sms’je sturen dat ge toch zeker u aan de quarantaine moet houden (nog eens naïef zijn en geloven in de verantwoordelijkheidszin?)
-boete van 250 eur (=bedrag te laag en pakkans nihil)
- steekproeven doen en als ge uw deur niet opendoet gaat men uw deur inbeuken... man man...
- trouwens rechtsgeldigheid?
wie neemt er hier eens zijn/haar ontslag?
Vaccineer eens deftig (ondertussen nog maar 6% volledig gevaccineerd?) ipv ons lastig te vallen met deze onzin.
Als je ziet hoeveel er vandaag al hun laars lappen aan heel die regels rond buitenlandse reizen, dan vrees ik dat heel die paaspauze voor niets geweest is.
Mijn vriend had deze week bij een klant fysiek meetings samen met een buitenlandse collega (big four). Die collega was de dag ervoor geland, geen quarantaine gerespecteerd. Heeft bij de klant meetings gehad met verschillende personen, fysieke meetings intern en niemand dat daar iets durft op zeggen. Die persoon ging ervan uit dat het wel ok zou zijn na reeds corona gehad te hebben begin dit jaar. Als we zo allemaal ons eigen regels gaan maken komen we er niet.

Ik weet niet hoe ik met jou in m'n kop zat... Het was