Je kan ook een bekwame viroloog zijn én verder een pedante blaas natuurlijk 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

niets met eerlijk te maken, gewoon soepeler.
En België gebruikt dit Europees systeem: https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAAegQIBBAC&usg=AOvVaw3XAtZRCGUa3TvzOjECj_FG
omdat je verplaatsingen tussen landen met hoge aantallen wil vermijden, omdat bvb zo ook mutaties rapper verspreiden.Ik bedoelde eerlijker in de zin van: als de situatie in een ander land min of meer hetzelfde is, waarom is dat land dan 'rood'.
die site (allez, toch dat systeem) bestaat al héél lang.JorisBlack zei:Merci voor de link trouwens. Dat betekent dus dat België een 'absoluut' systeem gebruikt (maakt niet uit wat de situatie in eigen land is), terwijl bv. Zwitserland een relatief systeem gebruikt (kleurencode gebaseerd op rechtstreekse vergelijking met de incidence in eigen land).
Naar mijn mening is dat absoluut systeem dus gewoon te voorzichtig, maar ok, het hangt er puur van af hoe voorzichtig/soepel je wil zijn.
Ik krijg de indruk dat dat vaccinatiepaspoort van de EU er toch echt zit aan te komen, met de zomervakantie die er aan komt, dus de regels rond reizen gaan waarschijnlijk veranderen de komende weken/maanden.
Volgens onderzoek door Oxford lijkt er niet al te veel verschil te zijn tussen mRNA vaccins en het AstraZeneca vaccin op het vlak van die zeldzame trombose. De berichtgeving focust vooral op AZ en JNJ maar die tromboses komen dus ook voor bij mensen die Pfizer of Moderna gekregen hebben.
30% van deze tromboses na een COVID-19 infectie zouden voorvallen bij mensen onder de 30 jaar.
- Pfizer en Moderna: 4 per miljoen
- AstraZeneca: 5 per miljoen
- COVID-19 infectie: 39 per miljoen
- Baseline scenario: ongeveer 0.4 per miljoen
![]()
Risk of rare blood clotting higher for COVID-19 than for vaccines | University of Oxford
COVID-19 leads to a several-times higher risk of cerebral venous thrombosis (CVT) blood clots than current COVID-19 vaccines.www.ox.ac.uk
Daar moet je bij AZ wel een beetje mee oppassen, dat het niet een "wij van WC eend raden WC eend aan" is. Ook al is het onderzoek waarschijnlijk peer-reviewed, maar enige vorm van achterdocht is toch wenselijk als Oxford hun eigen product gaat onderzoeken/vergelijken met anderen.
Noemt gij da boenk erop?Alweer boenk erop van MVR

omdat je verplaatsingen tussen landen met hoge aantallen wil vermijden, omdat bvb zo ook mutaties rapper verspreiden.
Fictief voorbeeld:
in België heerst er een zware epidemie van het Smurfvirus, met 1000 besmettingen/1 miljoen inwoners.
In Nederland heerst er een variant van het Smurfvirus, met ook 1000 besmettingen/1 miljoen inwoners.
Mensen kunnen besmet worden door de variant als ze het origineel kregen, dus kunnen 2 keer ziek worden, van het origineel kunnen ze bijna niet opnieuw ziek worden.
In zo'n gevallen heeft het véél nut om landen van elkaar af te sluiten.
die site (allez, toch dat systeem) bestaat al héél lang.
Ik zou dit gewoon negeren omdat het weer maar eens een 'train of thought' blurb is van jou maar je voelde de nood om me te taggen dus ik zal uit beleefdheid maar reageren.Ik ga mezelf niet populair maken met deze artikel, but who cares..
‘Als je zegt dat je niks mag of kan, is dat een gebrek aan creativiteit’
@StevenFM
@RidderBauknecht
Kijk gasten, ik ben niet de enige die zulke zaken durft zeggen.
Bron: Het NieuwsbladDat laatste ziet sociaal psycholoog Alain Van Hiel (UGent) enigszins anders. “De motivatie is laag. Dus je móét een toegift doen, nu. Kan de horeca niet open op 1 mei? Oké, maar fixeer dan 1 juni, houd je aan die datum en maak een tussenoplossing. Doe wél de terrassen open, of installeer opnieuw de buitenbubbel van tien. We hebben dat contact écht nodig.”
Onoplosbaar probleem
Ook filosoof Johan Braeckman (UGent) noemt dat sociaal contact het allerbelangrijkste. En ook hij denkt aan heropening van de terrassen. “Het wordt goed weer, en we snákken ernaar om samen te zijn. Bovendien zal er weinig begrip zijn als die terrassen niet open mogen. Eigenlijk is het een slecht argument, hoor: het is niet omdat een grote massa geen begrip heeft voor een maatregel, dat het geen correcte maatregel is. Maar niettemin moet er iets gedaan worden.
Bedankt voor uw reactieIk zou dit gewoon negeren omdat het weer maar eens een 'train of thought' blurb is van jou maar je voelde de nood om me te taggen dus ik zal uit beleefdheid maar reageren.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik keihard heb moeten lachen met de volgende zin "Voorts kan je voor vrijwel elke mening (hoe gek dan ook) wel iemand anders vinden die hetzelfde denkt" Bedankt hiervoor.Ik zou absoluut niet weten wat je daarmee denkt te 'bewijzen'. Natuurlijk ben jij niet de enige die zulke zaken 'durft zeggen' (wow, hoe dapper!). Dat is trouwens net het probleem, dat er nog veel te veel mensen zijn die de noodzaak voelen om mentale problemen/het recht om te 'zeuren' op te delen in gradaties, waarbij mensen die (volgens bepaalde personen) 'geen recht hebben om te zagen' worden weggezet als irrelevant. Op een zekere manier bevestig jij dus mijn stelling, dat die verouderde denkwijze nog veel te vaak voorkomt, en dat dat schadelijk kan zijn voor het 'alledaags maken' van psychologische hulp.
Voorts kan je voor vrijwel elke mening (hoe gek dan ook) wel iemand anders vinden die hetzelfde denkt. Genoeg mensen die denken dat de aarde plat is. Daarmee zet ik jouw mening niet op hetzelfde niveau als flat earthers, maar ik wil maar zeggen dat een opiniestuk (waar 'argumenten' in staan die ik en anderen trouwens al tig keer ontkracht hebben in deze thread) gewoon waardeloos is in deze. Er staat bijvoorbeeld nergens: breaking: mentale "weerbaarheid" (zoals jij dat graag stelt) ligt te laag. Oplossing kan gevonden worden door het "gewoon anders te bekijken en te genieten van de dingen die nog wel mogen."
Natuurlijk zijn meer sociale bubbels en meer versoepelingen zoals openen van de terrassen een héél goed idee om mensen mentaal te ondersteunen. Ik wil dat ook bereiken, maar ik wil dat bereiken op een snelle manier, via de korte pijn(harde lockdown) dus.Kijk, jij mag jouw mening hebben (en die verkondig je hier vaak genoeg in Tweet-style berichten) en die kent iedereen ondertussen al wel, maar wat betreft jouw opvattingen over het mentale aspect zit je er gewoon naast. Dat zegt by the way zelfs de persoon die jij hier komt posten (deels) zelf ook:
Bron: Het Nieuwsblad
De man die jij hier zo fier komt posten zegt dus eigenlijk ook dat de heropening van de terrassen een goed idee is, en dat dat soort sociaal contact 'het allerbelangrijkste' is. Ofte: kijk gast, ik ben niet de enige die zulke zaken durft zeggen.
Mensen zoals jij hebben doden op hun geweten. Mensen zoals jij zijn de reden waarom wij collectief aan het afzien zijn, waarom onze economie ten onder wordt gebracht. Als iedereen die je kent is zoals jij, dan zijn jullie allemaal een schande voor onze maatschappij.Ik ken persoonlijk niemand die zich tot 4/5 dichte contacten beperkt, echt niemand.
Als ik die definitie hanteer zit ik op het werk al aan +10 knuffelcontacten en in mijn privésfeer ook nog eens +15. En ik weet van die mensen zeker dat ze zicht niet beperken tot 4-5 knuffelcontacten.
Inderdaad maar ik denk ook dat een aantal mensen het meer creatief zijn hebben verleerd.. dit in tegenstelling met vroegere generaties. Heeft ook veel te maken met de digitalisering en overaanbod van hobby's, reizen, .... Iets wat men vroeger veel minder of nauwelijks had.Het gaat me ook niet echt over de dagen niet gevuld krijgen, dat lukt wel. Je krijgt gewoon heel weinig nieuwe prikkels. Geen nieuwe mensen ontmoeten, een deel vriendschappen dat verwatert omdat je elkaar digitaal minder spreekt en groepen van 4 nu eenmaal mensen uitsluiten, geen festivals om naar uit te kijken, geen reizen gepland, zelfs geen barbecue met alle vrienden ... Er zijn veel zaken die het leven vroeger kleur gaven die nu al een jaar on hold staan. Als je dan enkel maar hoort dat je maar wat creatiever moet zijn en je niet mag klagen want er liggen mensen in het ziekenhuis te sterven, gaat dat echt niet helpen hoor. Als voor jou het leven van het laatste jaar voldoening geeft, super voor jou, voor veel mensen is dat echter niet genoeg en die krijgen al heel lang te horen dat ze nog heel even op hun tanden moeten bijten van een overheid die zelf een totaal gebrek aan creativiteit aan de dag heeft gelegd en gefaald is in haar beleid.
Niet per definitie. Wat hij daar zegt is nog altijd een mening. Voorts kan ik ook gaan graven naar experts die hetzelfde zeggen als ik (namelijk dat jij het allemaal veel te simpel brengt wat betreft het mentale) want zo zijn er ook genoeg. Voorts is 'een expert' niet gelijk aan 'de alwetende', dat zou na deze crisis toch wel zeer duidelijk mogen zijn. Zoek maar eens Prof. Dr. Lieven Annemans op, ook een 'expert'.Maar als ik toch experts kan vinden in de academische wereld die hetzelfde zeggen als ik.......mss zeg ik toch geen gekke dingen? Neen?
Jouw 'held' sprak daar specifiek over dat zo snel mogelijk te doen in het licht van het overleg van deze week, dus hij spreekt jou daar wel een beetje tegen met je 'harde lockdown' praat. Wilt dat dan zeggen dat jij fout zit, of is het woord van 'een expert in de academische wereld' plots minder waard als hij tegen je kar spreekt?Natuurlijk zijn meer sociale bubbels en meer versoepelingen zoals openen van de terrassen een héél goed idee om mensen mentaal te ondersteunen. Ik wil dat ook bereiken, maar ik wil dat bereiken op een snelle manier, via de korte pijn(harde lockdown) dus.
Dat ze niet altijd de nodige afstand tot de gevangen kunnen bewaren snap ik nog, maar in Gent is er een uitbraak in de gevangenis waar er enkel cipiers besmet zijn. Lijkt me dat die onderling wel de nodige afstand kunnen en moeten bewaren. Het is erg dat er iemand gestorven is, maar die lopen volgens mij niet meer risico als de mensen aan den band bij bv de volvo. Ik denk dat er groepen zijn die meer nood hebben aan prioritaire vaccinatie dan de cipiers.Tijd om nog eens een rotuitspraak de wereld in te gooien:
![]()
Minister Van Quickenborne na stakingsdreiging van cipiersbonden: "Vaccineren in gevangenissen moet voorrang krijgen" | VRT NWS Nieuws
Het gevangenispersoneel én de gevangenen moeten voorrang krijgen bij de vaccinatie tegen het coronavirus. Dat zegt minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) nadat de cipiersbonden een stakingsaanzegging hadden ingediend. De minister toont begrip voor de schrik die leeft bij het...www.vrt.be
Cipiers prioritair vaccineren? Prima, vaccineer ze inderdaad maar op een gelijk niveau met de politie die nu ook voorrang krijgt.
Gevangenen? Als je in België in de gevangenis zit, heb je het zelf gezocht. Criminelen zou ik niet alleen geen voorrang geven, ik zou ze als laatste vaccineren.
Daaruit blijkt enkel dat die modellen op niks trekken en de maatregelen redelijk random zijn.Helaas konden we minder snel versoepelen dan verwacht. Waarom?
Hierdoor
rapport-toont-waarom-regering-moest-versoepelen-vlaming-heeft-3-a-4-knuffelcontacten
Ik ben het hier niet mee akkoord...Tijd om nog eens een rotuitspraak de wereld in te gooien:
![]()
Minister Van Quickenborne na stakingsdreiging van cipiersbonden: "Vaccineren in gevangenissen moet voorrang krijgen" | VRT NWS Nieuws
Het gevangenispersoneel én de gevangenen moeten voorrang krijgen bij de vaccinatie tegen het coronavirus. Dat zegt minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) nadat de cipiersbonden een stakingsaanzegging hadden ingediend. De minister toont begrip voor de schrik die leeft bij het...www.vrt.be
Cipiers prioritair vaccineren? Prima, vaccineer ze inderdaad maar op een gelijk niveau met de politie die nu ook voorrang krijgt.
Gevangenen? Als je in België in de gevangenis zit, heb je het zelf gezocht. Criminelen zou ik niet alleen geen voorrang geven, ik zou ze als laatste vaccineren.
Dat ze niet altijd de nodige afstand tot de gevangen kunnen bewaren snap ik nog, maar in Gent is er een uitbraak in de gevangenis waar er enkel cipiers besmet zijn. Lijkt me dat die onderling wel de nodige afstand kunnen en moeten bewaren. Het is erg dat er iemand gestorven is, maar die lopen volgens mij niet meer risico als de mensen aan den band bij bv de volvo. Ik denk dat er groepen zijn die meer nood hebben aan prioritaire vaccinatie dan de cipiers.
Ze zeggen ook "“Maar 4 op de 10 houdt zich wél nog aan de strikte regel van 1 knuffelcontact.”"Daaruit blijkt enkel dat die modellen op niks trekken en de maatregelen redelijk random zijn.
We gaan de bubbels van 1 naar 2 verhogen want het model zegt xyz. Wat is de waarde daarvan als we eigenlijk al op 3.4 zitten???
Mensen zoals jij hebben doden op hun geweten. Mensen zoals jij zijn de reden waarom wij collectief aan het afzien zijn, waarom onze economie ten onder wordt gebracht. Als iedereen die je kent is zoals jij, dan zijn jullie allemaal een schande voor onze maatschappij.
Je bent een crimineel, die hier zijn crimineel gedrag verheerlijkt en vergoelijkt. Niet meer, niet minder. En eigenlijk zouden de mods dit gewoon moeten doorgeven aan de politie. Ik zever niet.
Moesten vrienden of familie het doen, ik belde persoonlijk naar de politie hoor.Be careful what you wish for, grote kans dat er bij jouw vrienden of familie mensen zitten die net hetzelfde doen.
En als je zegt dat het niet zo is, wel, wie zou het aan jouw neus gaan hangen als ze weten dat je zo reageert?