Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Strengere controles als ge terug komt uit buitenland!
Ik ging ervan uit dat men na een jaar wat verder zou staan dan waar men nu staat:
-sms’je sturen dat ge toch zeker u aan de quarantaine moet houden (nog eens naïef zijn en geloven in de verantwoordelijkheidszin?)
-boete van 250 eur (=bedrag te laag en pakkans nihil)
- steekproeven doen en als ge uw deur niet opendoet gaat men uw deur inbeuken... man man...
- trouwens rechtsgeldigheid?

wie neemt er hier eens zijn/haar ontslag?
Vaccineer eens deftig (ondertussen nog maar 6% volledig gevaccineerd?) ipv ons lastig te vallen met deze onzin.
Ik snap vooral niet dat je de heropening van de grenzen ook maar voor de rest van de versoepelingen kan zetten. Verplichting van de EU, staat de EU niet net voor het uitbouwen van het concurrentieel economisch voordeel? We weten allemaal dat dit een groot risico vormt voor de heropening van verschillende sectoren in ons land. We weten dat mensen de heropening van de grenzen zullen gebruiken om in het buitenland te gaan genieten van een terrasje/restaurant eventueel zelf contactberoepen/winkels moesten die bij ons ook gesloten blijven, ik hoor bij vrienden al de roep om in juni met 15 man naar een festival in een oost-europees land te trekken. Dat men dit niet gemotiveerd kreeg snap ik niet. Of durft men de EU niet vlakaf zeggen dat hun vaccinatiestrategie gefaald heeft en veel te traag op gang is gekomen?

Als je ziet hoeveel er vandaag al hun laars lappen aan heel die regels rond buitenlandse reizen, dan vrees ik dat heel die paaspauze voor niets geweest is.
Mijn vriend had deze week bij een klant fysiek meetings samen met een buitenlandse collega (big four). Die collega was de dag ervoor geland, geen quarantaine gerespecteerd. Heeft bij de klant meetings gehad met verschillende personen, fysieke meetings intern en niemand dat daar iets durft op zeggen. Die persoon ging ervan uit dat het wel ok zou zijn na reeds corona gehad te hebben begin dit jaar. Als we zo allemaal ons eigen regels gaan maken komen we er niet.

Je doet het klinken alsof je iets weerlegt van mijn bericht. Dit is niet heel anders dan wat ik zeg. Behalve dat jij "hoogrisico" verengt tot "obees".
Desolation zegt dat IC "letterlijk zal leeglopen" en dat er "geen kat meer" zal liggen door covid als 65-plussers ingeënt zijn. Dat is fout, ook volgens de statistieken die jij laat zien. Als het gemiddelde 56 is, is er overduidelijk geen leegloop en kun je niet stellen dat er "geen kat meer" op IC zal liggen. Punt.
Chouchou dat was ik niet, ik ben de advocaat voor verhoogde capaciteit :)

staat de EU niet net voor het uitbouwen van het concurrentieel economisch voordeel
In de eerste plaats voor een comfortabele fauteuil voor uitgerangeerde politici waar ze veel kunnen praten en cashen, en vooral weinig moeten doen. Buiten dan zien dat ze hun vinger niet blesseren van er constant moraliserend mee rond te zwieren.

Ik snap vooral niet dat je de heropening van de grenzen ook maar voor de rest van de versoepelingen kan zetten. Verplichting van de EU, staat de EU niet net voor het uitbouwen van het concurrentieel economisch voordeel?
Nee, zo eng kan je de EU niet definieren

Ik ga mezelf niet populair maken met deze artikel, but who cares..

‘Als je zegt dat je niks mag of kan, is dat een gebrek aan creativiteit’

@StevenFM
@RidderBauknecht

Kijk gasten, ik ben niet de enige die zulke zaken durft zeggen.

Klaag jij dan nooit eens? Al is het eens over het weer? Want er zullen altijd mensen zijn die het erger hebben. De ene zijn draagkracht is de andere niet. Hoe ik vandaag over alles denk, kan zelfs anders zijn dan volgende week.

Kunnen we nog veel doen? Ja.
Is dit altijd voldoende? Voor mij niet. En er hoeft niemand mij te zeggen dat dat wel voldoende is en dat ik dan maar creatiever moet zijn. Want ik heb echt meer nodig om mijn batterijen op te laden en er weer te staan voor de mensen waarvoor ik zorg. En dat is iets dat ik bij veel van mijn collega's zie; dat de batterijen niet meer opgeladen raken.

Waar is mijn ochtendkrant @JPV ?

:unsure: :)

slavendrijvers :p

Binnenkort staan alle cijfers en de dagelijkse analyse van @JPV achter een paywall :laugh:

Op gebied van buitenlandse reizen moet België naar mijn mening ook gewoon eens stoppen met zo maar alle landen op de rode lijst te zetten. Wat ze doen in bv. Zwitserland is veel logischer: een relatieve regel, als de incidence in een ander land een bepaalde (vastgelegde) hoeveelheid hoger is dan in eigen land, dan wordt het rood. Als de incidence in een ander land vergelijkbaar is of lager dan in eigen land, dan wordt het groen.

Dat is uiteraard minder voorzichtig, maar wel een pak eerlijker, ook naar mensen toe die bv. familie in het buitenland hebben. En het is niet dat de situatie in Zwitserland de voorbij maanden veel afweek van de situatie in België (was meestal zelfs minder ernstig denk ik).

edit: ik vind momenteel zelfs niet direct terug wat de criteria nu zijn voor België om een land rood of groen te maken

Wat is momenteel het plan rond de fitnessen eigenlijk? Ten vroegste juni pas?
Helaas konden we minder snel versoepelen dan verwacht. Waarom?

Hierdoor

De Vlaming - of beter: de Vlaming die nog steeds de motivatiebarometer invult - houdt er in de praktijk gemiddeld 3 à 4 knuffelcontacten op na. Dat staat te lezen in het laatste GEMS-rapport, dat als basis diende voor het Overlegcomité. “Maar 4 op de 10 houdt zich wél nog aan de strikte regel van 1 knuffelcontact.”
rapport-toont-waarom-regering-moest-versoepelen-vlaming-heeft-3-a-4-knuffelcontacten

Het gaat me ook niet echt over de dagen niet gevuld krijgen, dat lukt wel. Je krijgt gewoon heel weinig nieuwe prikkels. Geen nieuwe mensen ontmoeten, een deel vriendschappen dat verwatert omdat je elkaar digitaal minder spreekt en groepen van 4 nu eenmaal mensen uitsluiten, geen festivals om naar uit te kijken, geen reizen gepland, zelfs geen barbecue met alle vrienden ... Er zijn veel zaken die het leven vroeger kleur gaven die nu al een jaar on hold staan. Als je dan enkel maar hoort dat je maar wat creatiever moet zijn en je niet mag klagen want er liggen mensen in het ziekenhuis te sterven, gaat dat echt niet helpen hoor. Als voor jou het leven van het laatste jaar voldoening geeft, super voor jou, voor veel mensen is dat echter niet genoeg en die krijgen al heel lang te horen dat ze nog heel even op hun tanden moeten bijten van een overheid die zelf een totaal gebrek aan creativiteit aan de dag heeft gelegd en gefaald is in haar beleid.

Helaas konden we minder snel versoepelen dan verwacht. Waarom?

Hierdoor

rapport-toont-waarom-regering-moest-versoepelen-vlaming-heeft-3-a-4-knuffelcontacten
En met die informatie heb je twee mogelijke reacties (wel meer ook) : Ofwel ga je er gewoon nog meer op hameren, ofwel ga je iets uitwerken wat beter werkt. Een kader dat misschien in een 100% juiste uitvoering van beide plannen minder ideaal is, maar wat veel beter uitgevoerd zal worden dan het plan dat nu te veel in de wind wordt geslagen.

Volgens onderzoek door Oxford lijkt er niet al te veel verschil te zijn tussen mRNA vaccins en het AstraZeneca vaccin op het vlak van die zeldzame trombose. De berichtgeving focust vooral op AZ en JNJ maar die tromboses komen dus ook voor bij mensen die Pfizer of Moderna gekregen hebben.

• Pfizer en Moderna: 4 per miljoen
  • AstraZeneca: 5 per miljoen
  • COVID-19 infectie: 39 per miljoen
  • Baseline scenario: ongeveer 0.4 per miljoen
30% van deze tromboses na een COVID-19 infectie zouden voorvallen bij mensen onder de 30 jaar.

En ondertussen heeft een woordvoerder van de politie op de radio laten weten dat uitbaters en klanten een boete riskeren bij terrasbezoek voor 8 mei, ongeacht wat een burgemeester daarover beslist.

Volgens onderzoek door Oxford
Daar moet je bij AZ wel een beetje mee oppassen, dat het niet een "wij van WC eend raden WC eend aan" is. Ook al is het onderzoek waarschijnlijk peer-reviewed, maar enige vorm van achterdocht is toch wenselijk als Oxford hun eigen product gaat onderzoeken/vergelijken met anderen.

Daar moet je bij AZ wel een beetje mee oppassen, dat het niet een "wij van WC eend raden WC eend aan" is. Ook al is het onderzoek waarschijnlijk peer-reviewed, maar enige vorm van achterdocht is toch wenselijk als Oxford hun eigen product gaat onderzoeken/vergelijken met anderen.
Ehm, dat is een héél straffe uitspraak! Eentje die eigenlijk grenst aan de aluminium hoedjes, hoor. Een peer reviewed onderzoek van een universiteit zo prestigieus als Oxford, maar "achterdocht is wenselijk" om geen andere reden dan dat ze eraan hebben meegewerkt?

Volgens onderzoek door Oxford lijkt er niet al te veel verschil te zijn tussen mRNA vaccins en het AstraZeneca vaccin op het vlak van die zeldzame trombose. De berichtgeving focust vooral op AZ en JNJ maar die tromboses komen dus ook voor bij mensen die Pfizer of Moderna gekregen hebben.

• Pfizer en Moderna: 4 per miljoen
  • AstraZeneca: 5 per miljoen
  • COVID-19 infectie: 39 per miljoen
  • Baseline scenario: ongeveer 0.4 per miljoen
30% van deze tromboses na een COVID-19 infectie zouden voorvallen bij mensen onder de 30 jaar.

En ondertussen heeft een woordvoerder van de politie op de radio laten weten dat uitbaters en klanten een boete riskeren bij terrasbezoek voor 8 mei, ongeacht wat een burgemeester daarover beslist.
Er is inderdaad verdacht weinig negatieve berichtgeving rond de mRNA vaccins, ondanks dat er daar bij uitzonderlijke gevallen ook wel negatieve bijwerkingen voorvallen. Bij AstraZeneca wordt er dan bij elke korrel zand een headline geschreven.

Ehm, er is een reden dat in de industrie zulke dingen absoluut not-done zijn, en dat er bedrijven zoals SGS bestaan, net om enige vorm van biasing te vermijden. Het is niet dat academische fraude niet voorkomt hé, zelfs bij prestigieuze universiteiten.

Dat werkt langs twee kanten, de windstilte rond Pfizer en Moderna is ook bedenkelijk.
EDIT: zoals hierboven dus staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan