Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan ook puur overleven op vloeibare voeding, 6u slaap per dag en gesimuleerd zonlicht van speciale Philips lampen.
Overleven is niet hetzelfde als leven, mensen hebben ook psychologische en sociale noden. Dat gij dat kunt reduceren tot het absolute minimum en u nog goed voelen wil daarom niet zeggen dat dit voor iedereen opgaat.

zelfs tijdens wo2 hadden mensen meer sociale interactie als nu.

daarnaast heb ik gezegd dat het handig is. Wij hebben hier vrij basic uitrusting (wat tension bands, gewichten, ne occasie loopband en battle ropes) en dat heeft bijna 1000€ gekost. Jan en alleman is het niet gegeven om zomaar vanalles te kopen en thuis te gebruiken ipv voor 15€ de maand naar de basic fit te gaan
A de fitness is voor sociaal contact dan en niet voor uw lichaam?
Dus iedereen gaat naar de fitness voor zijn sixpack te tonen (macho's), sixpack te zien (golddigger-sletjes) of voor de groepsles van dienen macho die dat geeft (vrouwen in menopauze)

Heb net wat oefeningen gedaan met 0 euro aan toestellen

Ow ja buitensporten kan je met 4 dus dat betekend sociaal contact met 3 andere mensen!

FVD op Ter Zake ivm paaspauze:

"maatregelen die niet zeer hard zijn" vb : "we laten mensen mekaar zien,.."
en ook "ons beleid is redelijk zacht"

Ik ben het ook met hem eens, maar toen ik dat eerder hier zei reageerde sommigen toch wel verbolgen. Blij dat FVD het ook zelf eens bevestigd.

Veel mensen gaan sporten in groep (GROEPSlessen), lopen naast elkaar op de loopband, spotten elkaar bij het gewichtheffen, etc...
Daarnaast is het een activiteit waarbij ge buiten uw eigen kleine bubbel komt, wat ook goed is voor uw geestelijke gezondheid. Zelfs als ge dat alleen doet.

Zever.
Je kan zonder ook maar 1 toestel in een kamer van 5m2 al heel veel doen en je kan ook naar buiten om te gaan lopen etc

Ja je kan veel doen ja.
Maar dat kost ten eerste al een pak geld en ten tweede dat is goed om u wat te behelpen niet om u 6 maand bezig te houden.
En alles is bijna overal uitverkocht geweest. En niet iedereen gaat een smak geld uitgeven als ge niet zeker zijt of ge binnen een maand misschien terug aan de slag kunt. Want dat wisten we niet in oktober dat we hier in mei nog zo zouden zitten hé.

Hebt ge enig idee wat dat is om 10 jaar aan iets te werken op een gezonde manier om dat dan stelselmatig als sneeuw voor de zon zien te smelten om dan in het nieuws te horen dat er goed nieuws is want "we kunnen weer gaan zuipen op terras binnenkort!!!"
En dat mensen met ne ongezonde levensstijl dan ook nog es sneller kans maken op een vaccin.
En dat komt van iemand die in de zomer ook wel elke week op terras zit, hoor.

Maar een beetje begrip mag wel dat mensen dat allesbehalve aangenaam vinden. Met alle begrip voor de redenen ervoor hé.
Maar dan steekt 't wel als iemand komt zeggen dat 't allemaal niet zo erg is want ja investeer toch even 1500 euro en ga buiten wat lopen.

En er is meer dan fitness hé. Ik doe bijvoorbeeld aan contactsport. Dat is mijn favoriete manier om te ontspannen, stoom af te laten, dat is mijn plek om mijn vrienden te zien, sociale contacten te onderhouden, onderdeel van mijn geluk. Dat wordt ook allemaal afgepakt.
Heb het voorbije jaar misschien 5 lessen kunnen volgen en dat was het hé.
Waarvan geen enkele keer contact mogelijk (onze club was wat strenger plus dicht in de zomer en er zijn ook nog andere redenen waardoor ik met momenten zelf strenger moest zijn)
Dus ja. Mag het dat ik dat mis? Dat ik dat fijn vind om es "op mekaar te slaan", omdat dat nu eenmaal mijn "ding" is.
En dat ik daar es over zeur dat ik dat al een jaar niet meer kan, ondanks dat ik de maatregelen ook wel snap.

Maar zeggen dat je dat op een andere manier simpel allemaal kan oplossen toont toch wel dat je toch wel wat kennis/inlevingsvermogen mist. (met alle respect)

Laatst bewerkt:
Veel mensen gaan sporten in groep (GROEPSlessen), lopen naast elkaar op de loopband, spotten elkaar bij het gewichtheffen, etc...
Daarnaast is het een activiteit waarbij ge buiten uw eigen kleine bubbel komt, wat ook goed is voor uw geestelijke gezondheid. Zelfs als ge dat alleen doet.
A ja buiten moet je achter elkaar lopen dat was ik even vergeten.

Buiten kan je vogels spotten, wat veel minder kans op besmetting geeft dan ene die boven uw kop hangt

Het is duidelijk dat gij heel blij zijt met onze nieuwe ultra repressieve way of life, maar volgens mij beseft ge amper dat de lange termijn gevolgen van dat extreem isolement voor veel mensen minstens even erg zijn dan de ziekte zelf kan zijn.
Fitnessen kan prima mits duidelijke richtlijnen en een afgelijnd kader, net zoals zoveel andere zaken. Maar alles totaal verbieden is veel makkelijker dus doen ze dat. En dan maar kwaad worden als de bom barst en ge wantoestanden zoals ter Kameren krijgt

Zien sporten doet sporten ,ik heb ook wel iets liggen thuis ,maar van zodra de gym weer open is ga ik terug ,en ja dat is ook voor een deel om onder de mensen te komen .
Thuis sporten ga ook niet echt. Ik heb gewichten liggen, maar op één of andere manier is het mij te benauwd in mijn appartement. Schuifdeur open helpt ook niet. Plus, ik ben gelimiteerd tot bepaald gewicht. Vogeltjes spotten in't bos ga mij ook niet sterker maken

Gaan we nu echt weer verglijden in een rondje 'je kan nog x of y dus stop met zagen'? Hoe vaak is er al gezegd dat niemand de rekening van anderen kan maken...

Een volledig uitgeruste fitness gebruiken is niet hetzelfde als thuis bodyweight workouts doen.
Met z'n vieren gaan lopen is niet hetzelfde als een volledige voetbaltraining.
Buiten tot een uur of tien iets drinken op afstand is niet hetzelfde als een gezellige avond binnen aan tafel.
Enzovoorts.

Hoe kan dat nu nog niet duidelijk zijn? Als iemand het oprecht erg vindt dat hij/zij niet meer naar de fitness kan dan is dat toch gewoon zo, ik snap niet wat er valt te winnen bij daar keer op keer over te beginnen zaniken tegen elkaar. Iedereen ervaart de maatregelen en de hele COVID situatie anders.

Iemand die graag naar AC/DC luistert en dat plots niet meer mag ga je ook niet blij maken door te zeggen 'je kan toch nog naar Taylor Swift luisteren?' Ja, 't is alletwee muziek (en fitness en bodyweight is ook alletwee workout) maar toch is daar een wereld van verschil in. Dat niet door hebben is toch echt bewust dwars willen doen of proberen te argumenteren over niets.

Trouwens geen waardeoordeel over Taylor Swift, die laatste albums zijn echt moderne klassiekers.

Het is duidelijk dat gij heel blij zijt met onze nieuwe ultra repressieve way of life, maar volgens mij beseft ge amper dat de lange termijn gevolgen van dat extreem isolement voor veel mensen minstens even erg zijn dan de ziekte zelf kan zijn.
Fitnessen kan prima mits duidelijke richtlijnen en een afgelijnd kader, net zoals zoveel andere zaken. Maar alles totaal verbieden is veel makkelijker dus doen ze dat. En dan maar kwaad worden als de bom barst en ge wantoestanden zoals ter Kameren krijgt
Daarnet CEO van UZ Brussel op TV die zegt dat ze elke ochtend een lijstje afgaan van "die kunnen we behandelen, die niet".
Daar gaat het om. Dat is de essentie hier. Dat is nu topprioriteit.

Ik onderga toch liever dit dan WO2 (of 3) hoor...
Mijn buurvrouw (die het meegemaakt heeft) vond het toen nochtans niet zo erg als nu. Dus kijk, een ervaringsdeskundige aan het woord.

Kunnen we stoppen met die idiote dooddoeners als: "In de oorlog was het erger", "De kindjes in Afrika zouden hier blij mee zijn", "in China hebben ze pas écht geen vrijheid". Het helpt echt niemand vooruit.

Gaan we nu echt weer verglijden in een rondje 'je kan nog x of y dus stop met zagen'? Hoe vaak is er al gezegd dat niemand de rekening van anderen kan maken...

Een volledig uitgeruste fitness gebruiken is niet hetzelfde als thuis bodyweight workouts doen.
Buiten tot een uur of tien iets drinken op afstand is niet hetzelfde als een gezellige avond binnen aan tafel.
Enzovoorts.

Hoe kan dat nu nog niet duidelijk zijn? Als iemand het oprecht erg vindt dat hij/zij niet meer naar de fitness kan dan is dat toch gewoon zo, ik snap niet wat er valt te winnen bij daar keer op keer over te beginnen zaniken tegen elkaar. Iedereen ervaart de maatregelen en de hele COVID situatie anders.

Iemand die graag naar AC/DC luistert en dat plots niet meer mag ga je ook niet blij maken door te zeggen 'je kan toch nog naar Taylor Swift luisteren?' Ja, 't is alletwee muziek (en fitness en bodyweight is ook alletwee workout) maar toch is daar een wereld van verschil in. Dat niet door hebben is toch echt bewust dwars willen doen of proberen te argumenteren over niets.

Trouwens geen waardeoordeel over Taylor Swift, die laatste albums zijn echt moderne klassiekers.
Daar gaat de discussie niet over.

Discussie gaat over "laten we fitness openen ondanks dat de IC bedden quasi volzet zijn, want ja weetje ik fitness toch liever dan dat ik buiten loop, want het is toch niet hetzelfde".

De discussie gaat dus eerder over prioriteiten.

Het kan verkeren, Desolation die opkomt voor de watjes ^^
Ik weet hoe ik denk en ben en dat is in veel zaken recht door zee. De crisis heeft mij een job gekost waar ik 6 jaar aan getimmerd heb, dat bedrijf is rustig den dieperik in aant rollen.
Daar pikt nog altijd maar dat is geen echt drama.
Waar ik het wel echt moeilijk mee heb dat is die momenten dat ik eens langsga bij vorige klanten dat er dan van de 6 gezichten die ik altijd zag nog 1 of 2 overschieten. Als ik dan vraag “en hoe ist met de rest? Wat doen die?” Heb ik al een paar keer het antwoord gehad dat er jonge gasten uit het leven zijn gestapt omdat ze zoveel schulden hadden dat ze geen uitweg meer zagen. Ook vanachter in de 40 die door de miserie hun vrouw en kinderen kwijt zijn omdat ze zijn blijven geloven in beterschap ipv iets anders te gaan doen en er constant ruzie was over hoe ze de rekeningen moesten betalen.

ik kan u verzekeren dat uw perceptie op de hele situatie serieus bijgeschaafd word.

we moeten er geen doe wat ge wilt van maken hè, maar de focus moet zijn om zoveel mogelijk wél toe laten zodat het leven kan herbeginnen. Niet de ondergrens zoeken waar we zoveel mogelijk afpakken zonder dat de bevolking compleet ontploft.

Enzovoorts.

Het gaat om 'de fitness is dicht dus ik kan niets doen aan mijn fysiek' zever in pakskes is

Dat is hetzelfde zeggen als 'de cafés zijn toe dus ik kan niets drinken'

Geen zorgen! Binnekort krijgen atleten een vaccin, als ge dan geen goesting krijgt om te sporten zal de fitness ook ni helpen!

#watchprivelegegetmotivated!

:unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan