Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik veronderstel dat je zus niet de enige verdeler is van die producten?
Zij is de enige in de regio die de producten mag verdelen. En het zou toch vrij onlogisch zijn dat mijn zus haar klanten op een ander moet sturen zeker. De overheid sluit al maanden aan een stuk haar zaak en dan gaan ze ook nog zo een stoten uithalen. Nuja, vrij makkelijk om zo'n beslissing te nemen als uw 7000 per maand blijft gestort worden natuurlijk.

Zij is de enige in de regio die de producten mag verdelen. En het zou toch vrij onlogisch zijn dat mijn zus haar klanten op een ander moet sturen zeker.
Het is imho nog minder logisch dat ze overheidssteun bedoeld voor volledig gesloten bedrijven combineert met verkoop mét winst van die producten.

En ik weet niet waar je dat cijfer vandaan haalt :s.

Het is imho nog minder logisch dat ze overheidssteun bedoeld voor volledig gesloten bedrijven combineert met verkoop mét winst van die producten.
De winst die ze behaald op haar producten is vrij minimaal. De bulk van haar inkomsten komen uit contactbehandelingen die ze momenteel niet meer kan uitvoeren.

Dat cijfer was niet op u persoonlijk gericht hoor.

Laatst bewerkt:

En ik weet niet waar je dat cijfer vandaan haalt :s.

Ik denk dat hij doelt op het loon van de politiekers.

Met alle begrip voor de persoonlijke situatie van u zus, maar het is toch zoals JPV zegt.
Het combineren van een "uitkering" met het verkopen van producten lijkt me logisch dat dat niet mag.
Horeca uitbaters die aan takeaway doen zullen ook geen uitkering krijgen

Met alle begrip voor de persoonlijke situatie van u zus, maar het is toch zoals JPV zegt.
Het combineren van een "uitkering" met het verkopen van producten lijkt me logisch dat dat niet mag.
Horeca uitbaters die aan takeaway doen zullen ook geen uitkering krijgen
In normale omstandigheden zou ik het perfect snappen (en het zal ook deels persoonlijk gevoel zijn). Maar op dit moment is haar zaak gesloten zonder eigen inspraak of keuze. En ik snap dat ze haar klanten nog zo veel mogelijk wilt helpen, aangezien ze bij een heropening haar klanten ook wilt behouden natuurlijk.

De inkomsten van takeaway horecazaken kan je absoluut niet vergelijken. Maar bon, die discussie kan blijven duren natuurlijk. Het is niet omdat iets de wet is dat het daarom ook correct is.

In normale omstandigheden zou ik het perfect snappen (en het zal ook deels persoonlijk gevoel zijn). Maar op dit moment is haar zaak gesloten zonder eigen inspraak of keuze. En ik snap dat ze haar klanten nog zo veel mogelijk wilt helpen, aangezien ze bij een heropening haar klanten ook wilt behouden natuurlijk.

De inkomsten van takeaway horecazaken kan je absoluut niet vergelijken. Maar bon, die discussie kan blijven duren natuurlijk. Het is niet omdat iets de wet is dat het daarom ook correct is.
Nog 4 weken te gaan tot de maatregel in gaat?
Tijd genoeg om een rechtsgeldige manier te bedenken om hiermee om te gaan. En om je klanten te verwittigen en zich hierop voor te bereiden.

De winst die ze behaald op haar producten is vrij minimaal. De bulk van haar inkomsten komen uit contactbehandelingen die ze momenteel niet meer kan uitvoeren.
En voor dat laatste krijgt ze een uitkering als ze stopt met haar activiteiten.

Je verstaat toch ook dat zo'n oplossing zoals jij voorstelt, tot héél veel misbruik zou leiden? En dat de mogelijkheid om te controleren als je bepaalde verkoop wél toelaat ("maar geen grote hoeveelheden" of "geen nieuwe klanten") quasi nihil is?

Een globaal verbod op verkoop bij niet-meische contactberoepen leidt ook niet tot grote praktische problemen (het even uitstellen van een behandeling kan hooguit leiden tot het opnieuw moeten starten van een behandeling als er écht geen alternatief product verkrijgbaar is).

Ik snap de maatregel: inkomen hebben en tegelijk steun krijgen is moeilijk te rechtvaardigen, maar ik snap ook de situatie van uw zus en dat zo`n logische maatregel in haar geval ergens het mes op de keel zetten is.
Dan zouden ze ergens een tussenmaatregel moeten vinden, wat wel moet kunnen aangezien je ook kan doppen en toch als bijberoep blijven verder doen. (zelf zo iemand in mijn klas van de vdab gehad, dus ik ben zeker dat het kan). Bijv steunmaatregel - de netto-inkomsten uit de producten. Nog altijd niet leuk voor uw zus, want dan wordt ze nog altijd ergens benadeeld tov die helemaal niets doen, maar zo kan ze tenminste haar klantenbestand beschermen.

Ik snap de maatregel: inkomen hebben en tegelijk steun krijgen is moeilijk te rechtvaardigen, maar ik snap ook de situatie van uw zus en dat zo`n logische maatregel in haar geval ergens het mes op de keel zetten is.
Dan zouden ze ergens een tussenmaatregel moeten vinden, wat wel moet kunnen aangezien je ook kan doppen en toch als bijberoep blijven verder doen. (zelf zo iemand in mijn klas van de vdab gehad, dus ik ben zeker dat het kan). Bijv steunmaatregel - de netto-inkomsten uit de producten. Nog altijd niet leuk voor uw zus, want dan wordt ze nog altijd ergens benadeeld tov die helemaal niets doen, maar zo kan ze tenminste haar klantenbestand beschermen.
Dat klopt, maar de beperkingen zijn zo streng dat het voor de zus van Carrion ook geen oplossing is (mochten ze iets vergelijkbaars organiseren voor zelfstandigen).

Als scholen, naar werk gaan en terugkerende reizigers geen effect hebben dan kan er binnen 7-10 weken versoepelt worden.
Als scholen wel effect hebben, werk wel effect heeft, of terugkerende reizigers wel een effect zouden hebben dan zal het langer duren. Maar die dingen zijn triviaal volgens de experts op dit forum want België doet alles zo goed dat het allemaal geen probleem zal zijn.

Ziet er dus goed uit voor versoepeling over een goeie twee maand.
Tegen dan zal ook al een aanzienlijk deel van de bevolking gevaccineerd zijn, want de Belgische overheid doet het ook zeer goed op dat vlak volgens wat ik hier kan lezen. Ze waren prima voorbereid voor de uitrol van de vaccinatiecampagne.

De Britse variant zou wel nog een probleem van andere grote orde zijn.

Schotland gaat vanaf middernacht in volledige lockdown (jaja JPV buiten sporten mag wel nog), Engeland volgt wellicht ook met strengere maatregelen vanavond.

Van wat ik begrijp is het vrijwel volledig toe te schrijven aan de nieuwe variant die het aantal besmettingen heeft doen exploderen. We kunnen er imo wel van uitgaan dat die variant hier ondertussen ook zit en het dus niet onrealistisch is als de boel hier binnen enkele weken opnieuw ontspoort (men kan het dan gemakshalve volledig aan de scholen wijten uiteraard).

Tja, wat moet je daar dan nog van zeggen...

Als scholen, naar werk gaan en terugkerende reizigers geen effect hebben dan kan er binnen 7-10 weken versoepelt worden.
Als scholen wel effect hebben, werk wel effect heeft, of terugkerende reizigers wel een effect zouden hebben dan zal het langer duren. Maar die dingen zijn triviaal volgens de experts op dit forum want België doet alles zo goed dat het allemaal geen probleem zal zijn.

Ziet er dus goed uit voor versoepeling over een goeie twee maand.
Tegen dan zal ook al een aanzienlijk deel van de bevolking gevaccineerd zijn, want de Belgische overheid doet het ook zeer goed op dat vlak volgens wat ik hier kan lezen. Ze waren prima voorbereid voor de uitrol van de vaccinatiecampagne.

De Britse variant zou wel nog een probleem van andere grote orde zijn.
Niemand heeft gezegd dat die dingen triviaal zijn, en uw uitspraken die andermans mening wat in het belachelijke proberen te trekken zijn dan ook helemaal niet nodig.

Wat wel gezegd is, is dat het sluiten van de scholen veel meer schade veroorzaakt dan het openhouden ervan, net zoals zoveel mogelijk economische activiteit aan de gang houden minder schade veroorzaakt dan heel uw economie plat te leggen. En niemand heeft de terugkeer van reizigers hier geminimaliseerd.

PS: Devroey stond twee weken geleden nog te toeteren dat de feestdagen een ramp gingen worden en dat we op dit eigenste moment in een horrorscenario zouden zitten. Neemt iemand die mens nog serieus?

Schotland gaat vanaf middernacht in volledige lockdown (jaja JPV buiten sporten mag wel nog), Engeland volgt wellicht ook met strengere maatregelen vanavond.

Van wat ik begrijp is het vrijwel volledig toe te schrijven aan de nieuwe variant die het aantal besmettingen heeft doen exploderen. We kunnen er imo wel van uitgaan dat die variant hier ondertussen ook zit en het dus niet onrealistisch is als de boel hier binnen enkele weken opnieuw ontspoort (men kan het dan gemakshalve volledig aan de scholen wijten uiteraard).

Tja, wat moet je daar dan nog van zeggen...
Het voelt een beetje zoals maart vorig jaar vind ik. Ik vrees dat die euforie over de goede Belgische cijfers van korte duur gaat zijn. Tenzij die nieuwe mutatie buiten kan gehouden worden maar buiten een rondje vrachtwagenchauffeurs pesten is er op dat vlak nog niet veel bewogen.

Het is goed mogelijk dat we volgende week of de week daarop een sterke stijging van het aantal gevallen zien ten gevolge de B117 variant (het Boris-virus). Indien dat het geval is, kunnen er bijkomende maatregels getroffen worden, op basis van de vaststellingen die men doet.
Nu schreeuwen en roepen voor extra maatregels is disproportioneel.
Indien het aantal gevallen snel stijgt, moet de beslissing om in te grijpen gewoon voldoende snel genomen worden. Bijkomende maatregels zonder draagvlak bij de bevolking zorgen ervoor dat de mensen die nu geen risico lopen dat nog altijd niet doen, en de mensen die de regels niet volgen zich nog altijd niks van de regels gaan aantrekken

Het is goed mogelijk dat we volgende week of de week daarop een sterke stijging van het aantal gevallen zien ten gevolge de B117 variant (het Boris-virus). Indien dat het geval is, kunnen er bijkomende maatregels getroffen worden, op basis van de vaststellingen die men doet.
Nu schreeuwen en roepen voor extra maatregels is disproportioneel.
Daar ben ik het absoluut mee eens hoor. Ik pleit dan ook niet specifiek voor extra maatregelen, ik probeer mij er gewoon mentaal op voor te bereiden.

Duitsland gaat de scholen ipv een week langer dichte te houden ze voor onbepaalde tijd dichthouden.
Lijkt het verstandigst gezien hun cijfers en de dreiging van de Britse variant.

Ouders die hun kind toch moedwillig naar school gestuurd hebben mogen toch enige vorm van sanctie krijgen in mijn ogen.

Ik zie nu Birgit Herteleer op het VTM nieuws, maar die is toch ook vorige week terug gekomen uit Zwitserland. Kzie ze graag verschijnen op tv, maar moet die niet in quarantaine of krijgen reporters een uitzondering daar op?

Denemarken gebruikt 102% van zijn vaccins al (meer dan 100% omdat men extra dosissen kan halen uit die flesjes).
België: ~0.5%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan