Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij geen antwoord, heb je direct je antwoord... :D

En dat gaat niemand ontkennen, toch niet bij de B117 variant die momenteel ook de dominante variant is in het VK in de groep 0-19 jarigen...
minder dan 24h geleden ontkende Boris het.

zoals er hier zovelen hetzelfde ontkennen.

minder dan 24h geleden ontkende Boris het.

zoals er hier zovelen hetzelfde ontkennen.
Waar ontkennen mensen het hier? We hebben het over B117 hé, die hier nog maar in heel minieme mate rondgaat.
Maar in het VK is het een ander verhaal...

Bijna iedereen heeft zich hier al uitgesproken over de huidige situatie in België en velen hebben ook al bij vermeld dat het compleet anders zou zijn als de B117 hier zo wijdverspreid zou zijn als in het VK.

Waar ontkennen mensen het hier? We hebben het over B117 hé, die hier nog maar in heel minieme mate rondgaat.
Maar in het VK is het een ander verhaal...

Bijna iedereen heeft zich hier al uitgesproken over de huidige situatie in België en velen hebben ook al bij vermeld dat het compleet anders zou zijn als de B117 hier zo wijdverspreid zou zijn als in het VK.

al degenen die alle voorzichtigheid overboord gooien natuurlijk.

die pas willen blussen als hun kot in brand staat.
zoals Ben Weyts en Jan Jambon het willen.
en zoals Boris het gisteren verkondigde.

Kan je dit nu eens citeren waar men dit hier zegt. Of is deftig discussieren een hele opgave? Het enige wat hier verdedigd wordt is dan men zaken afstemt op feiten en niet op aannames

En by the way, ben, jan en boris zitten nog niet op het nieuwe forum.

Laatst bewerkt:

een brand blussen met water is een idioot idee als het over een frituurbrand gazt. Elke brand heeft de gepaste maatregelen. Komt B117 hier écht binnen, dan moeten de maatregelen aangescherpt worden om op de juiste manier te bestrijden, met strengere maatregelen voor kinderen dus. Maar nu is dat nog niet aan de orde.

Zie de 2 posts hierboven + uw uitspraak i.v.m. blussen doelt op een situatie toen er nog geen sprake was van de B117 variant. Dus wederom, zeg mij eens wie/waar er zo'n uitspraak doet (ik had het op hier op het forum, maar kom, mag ook gewoon in België) over B117 en niet over de huidige situatie waar deze variant nog maar in minimale mate rondgaat.

Mag ik de compleet nutteloze opmerking maken dat B117 wel een awesome naam is voor een corona-mutant?

an-f-117-nighthawk-flies-over-the-sierra-nevada-mountain-news-photo-2552350-1565571093.jpg

blijkt heel moeilijk te zijn om te bevatten wat voorzichtigheid inhoudt.

en maar blijven vasthouden aan puur reactionair beleid.

Zie de 2 posts hierboven + uw uitspraak i.v.m. blussen doelt op een situatie toen er nog geen sprake was van de B117 variant. Dus wederom, zeg mij eens wie/waar er zo'n uitspraak doet (ik had het op hier op het forum, maar kom, mag ook gewoon in België) over B117 en niet over de huidige situatie waar deze variant nog maar in minimale mate rondgaat.
voor wie voorzichtig is, maakt de variant niet uit.

zoals het beleid in Duitsland bijvoorbeeld.

het zijn enkel jullie die niet over de variant kunnen zwijgen, niet de mensen die tot voorzichtigheid manen.

de variant, maant hoogstens uit tot extra voorzichtigheid.

maar ook dat gaat volledig aan de mensen voorbij die zich in alle bochten wringen om toch maar de kinderen naar school te kunnen sturen.

voor wie voorzichtig is, maakt de variant niet uit.
de variant, maant hoogstens uit tot extra voorzichtigheid.

maar ook dat gaat volledig aan de mensen voorbij die zich in alle bochten wringen om toch maar de kinderen naar school te kunnen sturen.
Da's zever in pakskes hé. Besmettelijkheid is compleet anders alsook welke leeftijdsgroepen het treft.
Enige oplossing als je dan echt voorzichtig wilt zijn is harde lockdown van maart (2020 hé) tot 80~85% van de bevolking gevaccineerd is (en dat het duidelijk is dat de vaccins ook voor de gekende varianten werken).

Ik zie nu Birgit Herteleer op het VTM nieuws, maar die is toch ook vorige week terug gekomen uit Zwitserland. Kzie ze graag verschijnen op tv, maar moet die niet in quarantaine of krijgen reporters een uitzondering daar op?
Er is een uitzondering voor professionele reizen.

kijk eens in deze draad wie er allemaal ontkent dat de scholen een bron van infectie KUNNEN zijn.

en je hebt je antwoord.
Wie ontkent dat ze dat kunnen zijn? Mensen zeggen enkel dat met de huidige variant die dominant is in België de scholen geen voornaamste bron van infectie zijn en dat de scholen sluiten een grotere impact (socio-economisch) gaat hebben dan de voordelen die eruit voortvloeien.

kijk eens in deze draad wie er allemaal ontkent dat de scholen een bron van infectie KUNNEN zijn.

en je hebt je antwoord.
Kunt ge mij eens aantonen wie hier ontkent dat er ook infecties plaatsvinden op school? Die kunnen namelijk plaatsvinden bij elk sociaal contact. Kunt gij anders eens aantonen waar in België de brandhaarden in scholen zijn aangetoond?

Kunt ge mij eens aantonen wie hier ontkent dat er ook infecties plaatsvinden op school? Die kunnen namelijk plaatsvinden bij elk sociaal contact. Kunt gij anders eens aantonen waar in België de brandhaarden in scholen zijn aangetoond?µ
Aangezien kinderen er veel minder zwaar ziek van worden vermoed ik dat zich dat niet als brandhaard zou manifesteren. Worden er eigenlijk al systematisch testen gedaan, ook van mensen zonder klachten, of is het nog steeds enkel bij een vermoeden van corona dat er getest wordt? Als er nog steeds enkel bij een vermoeden van corona getest wordt dan lijkt het me moeilijk om sterk gefundeerde uitspraken te doen over wat de rol van scholen is in deze epidemie.

Aangezien kinderen er veel minder zwaar ziek van worden vermoed ik dat zich dat niet als brandhaard zou manifesteren. Worden er eigenlijk al systematisch testen gedaan, ook van mensen zonder klachten, of is het nog steeds enkel bij een vermoeden van corona dat er getest wordt? Als er nog steeds enkel bij een vermoeden van corona getest wordt dan lijkt het me moeilijk om sterk gefundeerde uitspraken te doen over wat de rol van scholen is in deze epidemie.
Er wordt getest op basis van symptomen en contact tracing, bij mijn weten. En wanneer ge terugkomt uit een rode zone tegenwoordig.

Maar als iemand hier komt beweren dat kinderen dé motor zijn van het virus, dan mag hij dat wel eens staven ipv gewoon zaken te verzinnen. Want die indicatie is er, in BE althans, niét. De VK variant is een ander verhaal.

Nogmaals de cijfers van de waarschijnlijke oorzaak van de besmettingen van begin december zijn gecommuniceerd
- 37% van de infecties in het gezin
- 20% van de infecties op 't werk
- 13% van de infecties door vrienden en familie buiten het gezin
- 5% door infectie op scholen

De positiviteitsratio van testen bij jonge kinderen en de besmettingsgraad bij jonge kinderen was toen ook de laagste van alle bevolkingsgroepen.
Wanneer je kijkt naar besmettingen tussen generaties, zie je dat jonge kinderen zelden andere familieleden besmetten, en dat de echt motor van de besmettingen 20-40 jarigen zijn.

Dat zijn de cijfers, geen waanideeën van onheilsprofeten of van zelfverklaarde experten

Maar we gaan dus de kinderen opsluiten... Ik denk dat onze energie meer zou moeten gaan om die 20% op 't werk en die 13% tussen vrienden en familie buiten 't gezin onder controle te krijgen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan