Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paaspauze zeker niet slecht. Enkel 1 mei als data voor (wss) heropening horeca was een gigantische blunder werd ook toegegeven door politici.

Maar gezien de slechte cijfers vind ik het bijzonder betreurenswaardig dat een politicus nu niet durft zeggen: neen de horeca kan nog niet open gaan op 1 mei. En dan die paljas van Horeca Vlaanderen die staat te verkondigen 'Als de cijfers niet goed zijn, dan ook geen andere versoepelingen'.

Het is wel met ons belastingsgeld dat de Horeca aan het overleven is!!!!!!
Een gigantische blunder idd , als ze nu weer afkomen met een datum en die datum wordt niet gehaald , mogen ze van mijn part allemaal collectief hun ontslag indienen , op wat stemmen wij eigenlijk? Een bende debielen?

Een gigantische blunder idd , als ze nu weer afkomen met een datum en die datum wordt niet gehaald , mogen ze van mijn part allemaal collectief hun ontslag indienen , op wat stemmen wij eigenlijk? Een bende debielen?
Maar die datums lagen toch nooit vast? Dat was toch altijd al afhankelijk van de cijfers. Er zijn zeker domme uitspraken gedaan deze periode, begrijp me niet verkeerd, maar u "vastpinnen" op een datum is gewoon verkeerd. In andere landen (zie de link over Nederland) gebeurt het blijkbaar ook.

Ik wil wel x aantal weken op mijn tanden bijten om achteraf de garantie te hebben dat we dan op een véééél lager plateau landen zodat versoepelingen mogelijk zijn.
Dus we kunnen nu de zomer redden zoals we eerder al de festivals vorig jaar, kerstmis, skireizen, pasen .. konden redden. Hoe kan je nu nog geloven dat een harde lockdown dé methode is om alles op te lossen? We zijn een jaar verder. Outdoor is er amper verspreiding van het virus. Zet in op activiteiten buiten en goede verluchting van de zaken die wel nog binnen moeten (scholen) in plaats van voor alsmaar hardere maatregelen te pleiten. Nu een harde lockdown is gewoon de mensen binnen in de huizen drijven zodat ze met gesloten gordijnen kunnen samenkomen in slecht verluchte ruimtes. Onze buurlanden hebben al versoepelingen of plannen er, dan heeft zelf volledige lockdowns invoeren helemaal geen effect.

Strengere maatregelen kan men toch niet meer gaan verkopen zeker aan de bevolking?
Zelfs de huidige maatregelen zijn niet meer houdbaar.

vanaf volgende week zal het verbod onder druk van EU niet-essentiële reizen sneuvelen.
Wat ga je dan zeggen: “allemaal nog efkes op de tandjes bijten, maar ondertussen staan de grenzen wagenwijd open”. ?

en men is toch aan het vaccineren? Of geeft men impliciet toe dat de vooropgestelde data niet meer gehaald gaan worden?

Communiceer dat dan meteen zo hé. Veel gemakkelijker voor de occasionele poster als ge gewoon zou zeggen "Kijk jongens we zijn al meer dan een jaar wereldwijde miserie verder maar ik heb nog steeds geen flauw benul wat het probleem nu eigenlijk is met dat Corona-virus", dan weten ze meteen wat ze aan u hebben. :thumb:
Nope, ik weet precies wat het probleem is met het Corona-virus, dat is wel duidelijk voor iedereen ondertussen. Ik vind gewoon dat de huidige maatregels niet in verhouding staan tot de dreiging van het Corona-virus. Dat is ook de reactie die ik te horen krijg van mensen in mijn kennissenkring, ook van mensen die al Covid gehad hebben.

"Het is ondertussen welletjes geweest" geeft een heel andere - en in uw geval zéér onoprechte - boodschap mee.
"Het is ondertussen welletjes geweest" vertegenwoordigt precies mijn mening. Ik zie niet in waarom ik dat anders zou moeten verwoorden.

Nuja als ze de grenzen weer open doen en elders kan er meer dan hier , moet men niet verbaasd zijn dat de bevolking de grens oversteekt.

Fransen steken hier ook dagelijks de grens over om naar de bloemenwinkel te gaan .

Nope, ik weet precies wat het probleem is met het Corona-virus, dat is wel duidelijk voor iedereen ondertussen.

Ah zo, is dat "ondertussen" wel duidelijk? Dan toch uw mening wat bijgesteld de afgelopen maanden? Of gewoon opnieuw een woordje gebruikt dat het tegenovergestelde communiceert van wat ge bedoelt?

Al een geluk dat wij u ondertussen al wat kennen hé. :wink:

Nuja als ze de grenzen weer open doen en elders kan er meer dan hier , moet men niet verbaasd zijn dat de bevolking de grens oversteekt.

Fransen steken hier ook dagelijks de grens over om naar de bloemenwinkel te gaan .
Aan de zee zit het vol... Stewardess bij ba vorige week 3 volle vliegers richting afrika.

Strengere maatregelen kan men toch niet meer gaan verkopen zeker aan de bevolking?
Bwa, enkele die-hards in deze thread zien dat nog wel zitten denk ik, maar de gemiddelde burger zit daar inderdaad niet op te wachten, neen.

Strenger gaat men nooit verkocht krijgen, zeker aangezien de cijfers dalen.
Een verlenging lijkt daarentegen redelijk onafwendbaar, met wellicht de scholen als uitzondering en wie weet nog één of ander niemendalletje van een versoepeling erbij om het toch maar in de rubriek "goed nieuws" te kunnen wegmoffelen. Zeer zuur, ook al is het wellicht de beste keuze, daar niet van.

De communicatie van die beslissing zal ongetwijfeld wederom zeer inspirerend zijn.
Ik kijk al uit naar de boodschap van hoop en de aanmoedigingen om "nog even" vol te houden.

Ik begrijp de roep om verstrekkingen van bepaalde personen toch niet. Ik zie niet in waarom we gezien de huidige toestand nog strenger zouden moeten zijn. Maar ik snap dan ook de kritiek niet als virologen nu pleiten om niet te snel te versoepelen, zeker als we zien hoe we het er de vorige keren van af gebracht hebben. Ik zou zeggen laten we dit gewoon nog enkele weken aanhouden desnoods met enkele lichte versoepelingen.

Ah zo, is dat "ondertussen" wel duidelijk? Dan toch uw mening wat bijgesteld de afgelopen maanden? Of gewoon opnieuw een woordje gebruikt dat het tegenovergestelde communiceert van wat ge bedoelt?

Al een geluk dat wij u ondertussen al wat kennen hé. :wink:
Misschien de betekenis van het woord "ondertussen" eens opzoeken, die term impliceert niet dat er een recente wijziging gebeurd zou zijn. En al zeker niet in de context van mijn post.

Strenger gaat men nooit verkocht krijgen, zeker aangezien de cijfers dalen.
Een verlenging lijkt daarentegen redelijk onafwendbaar, met wellicht de scholen als uitzondering en wie weet nog één of ander niemendalletje van een versoepeling erbij om het toch maar in de rubriek "goed nieuws" te kunnen wegmoffelen. Zeer zuur, ook al is het wellicht de beste keuze, daar niet van.

De communicatie van die beslissing zal ongetwijfeld wederom zeer inspirerend zijn.
Ik kijk al uit naar de boodschap van hoop en de aanmoedigingen om "nog even" vol te houden.
Ik vraag me af welke nieuwe woorden er deze keer zullen uitgevonden worden.

Ik begrijp de roep om verstrekkingen van bepaalde personen toch niet. Ik zie niet in waarom we gezien de huidige toestand nog strenger zouden moeten zijn. Maar ik snap dan ook de kritiek niet als virologen nu pleiten om niet te snel te versoepelen, zeker als we zien hoe we het er de vorige keren van af gebracht hebben. Ik zou zeggen laten we dit gewoon nog enkele weken aanhouden desnoods met enkele lichte versoepelingen.

Daar zal 't waarschijnlijk ook op uitdraaien tot er "voldoende" gevaccineerden zijn.

Tis te hopen dat ze deze keer niet weer met ne hoop loze beloftes komen. Ik snap dat dat als politicus er natuurlijk ingebakken zit maar deze keer liever niet.

Ik vraag me af welke nieuwe woorden er deze keer zullen uitgevonden worden.
Laat ons hopen dat, als men de maatregelen verlengt, men eens het goede voorbeeld geeft
en niet meer aan die desk de persconferentie geeft, maar wel via videoconference vanuit thuis.
Alsook de virologen die ipv naar de studio (al dan niet met chauffeur) eens van thuis hun riedeltje mogen afsteken.

Laat ons hopen dat, als men de maatregelen verlengt, men eens het goede voorbeeld geeft
en niet meer aan die desk de persconferentie geeft, maar wel via videoconference vanuit thuis.
Ik zie ze nog eerder een persconferentie geven verkleed als sinterklaas en de kerstman dan dat ze een videoconferentie geven. Beetje realistisch blijven he.

Zachte maatregelen? Een avondklok, quasi winkelverbod (tenzij op afspraak) en verplichte sluiting van alle horecazaken. Het is ondertussen wel welletjes geweest met die Covid regeltjes.

Wat versta jij dan onder harde maatregelen?
Wat kan jij overdrijven zeg.

Avondklok op middernacht: voor jan modaal is dat "geen avondklok". Een paar nachtraven hebben dat gevoeld mss ja. Avondklok was beter 22u geweest.

winkelverbod? Je kon overal gewoon binnen, ze gaven ter plekke een afspraak.

Gezien er nooit een tekort aan bedden is geweest en er toch nog andere zorg voor handen was vind ik de Belgische Covid-aanpak geen ramp. Kinderen konden ook vaak naar school gaan

Enkel qua duidelijke en heldere communicatie kan het veel beter, en soms heb ik wel het gevoel dat bepaalde uitspraken het Covid-beleid 'overrulen' en dat politici gewoon heel soft zijn. Tegen die baas van Horeca Vlaanderen moet de politiek toch durven zeggen je moet stoppen met zagen en stoken of we draaien de steunmaatregelenkraan dicht.

Op Europees vlak is de aanpak een complete ramp. Onvoldoende vaccins voor handen en we kunnen toch niet ontkennen dat de EU de verspreiding van het Corona virus in de hand werkt.

Daar zal 't waarschijnlijk ook op uitdraaien tot er "voldoende" gevaccineerden zijn.

Tis te hopen dat ze deze keer niet weer met ne hoop loze beloftes komen. Ik snap dat dat als politicus er natuurlijk ingebakken zit maar deze keer liever niet.
Wat noem je voldoende? Ik zou zeggen tot 45+ en dan den boel open. Maar dan ook alles. ( met maatregelen )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan