Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Duidelijke perspectieven.
1. Horeca opening lijkt me niet realistisch
2. Volledige opening van de scholen ook niet
3. Indien mogelijk nog sneller vaccinaties

Wat die kerel van Horeca Vlaanderen verkondigd in de media is mi beneden alle peil. De regering kan toch sneller bij een komen om horeca, scholen en contactberoepen te bespreken he???
Ge zegt net zelf dat ze woensdag bijeen komen, dat is toch vroeg genoeg voor al die zaken die je net opsomt? Die 4 weken lockdown zijn sowieso nog niet voorbij.

Kijk, is de paaspauze nu zoveel beter geweest? Het waren al bij al zachte maatregelen en tis niet snel genoeg gedaald.
Khad toch liever de korte harde pijn met garantie dat horeca en school opengingen.

Nu is het voor iedereen mossel noch vis.

Kijk, is de paaspauze nu zoveel beter geweest? Het waren al bij al zachte maatregelen en tis niet snel genoeg gedaald.
Khad toch liever de korte harde pijn met garantie dat horeca en school opengingen.

Nu is het voor iedereen mossel noch vis.
Wat stel je concreet voor?
Scholen dicht, horeca dicht, contactberoepen dicht, buitencontacten terug naar vier, winkelen enkel op afspraak.
Bovenop de al geldende maatregelen met een mondmaskerplicht in veel stadskernen en binnen, op het openbaar vervoer, verplicht telewerk, 1 contact binnenshuis, geen sport (kort door de bocht), reisverbod, avondklok, samenscholingsverbod, ...

't Is een waardeoordeel maar "zacht" zou ik de huidige maatregelen niet noemen.

Hoe zie jij de harde pijn concreet?

Ze gaan nu woensdag nog eens samenkomen, dan nog eens de laatste week van april, dan gaan ze nog eens samenkomen om het Astra Zeneca vaccin te bespreken, dan gaan ze nog eens samenkomen om de zomer te bespreken 🙄.
Aan hen zal het niet liggen he. Of dat er nu politici gaan samenkomen of een bende bavianen, wat maakt het uit?. Ze gaan beide zich baseren op de ziekenhuiscijfers.....Ons gedrag is cruciaal, niet de datum dat de politici samenkomen.
Als je zelfs op dit forum mensen ziet die perfect kunnen telewerken, maar doodleuk aankondigen "morgen naar kantoor!"....Aan wie ligt het dan?

Wat stel je concreet voor?
Scholen dicht, horeca dicht, contactberoepen dicht, buitencontacten terug naar vier, winkelen enkel op afspraak.
Bovenop de al geldende maatregelen met een mondmaskerplicht in veel stadskernen en binnen, op het openbaar vervoer, verplicht telewerk, 1 contact binnenshuis, geen sport (kort door de bocht), reisverbod, avondklok, samenscholingsverbod, ...

't Is een waardeoordeel maar "zacht" zou ik de huidige maatregelen niet noemen.

Hoe zie jij de harde pijn concreet?
Maar ze handhaven te wenig de softe maatregelen. Verkeerstrafiek stijgt, aantal mensen die telewerken stijgen,.controle is niet altijd mogelijk of de pakkans is te klein....Het zijn die 20% die het fucken voor de 80%. Dan nog liever een harde lockdown, dan daalt alles veel sneller...

Er komt een overlegcomité aan en het wilde zalmen Whatsapp-groepje overspoelt weer de media met doemberichten. Je kan er tegenwoordig je klok op gelijk zetten. Nog maar eens de weken van de waarheid en de vrijheid is in zicht maar verschuift weer eens een paar weken. Tegen dan zal er wel weer ergens een cijfertje zijn dat stijgt en kunnen ze nog eens hetzelfde riedeltje spelen.

Zien wat het wordt zeker? Maar afijn, er wordt al gesproken over heropening van de horeca in Nederland. Dus voor de liefhebbers 19 april wordt het reisverbod opgegeven. Iets gaan drinken of eten in Nederland is mogelijk als de horeca daar open gaat.

Maar ze handhaven te wenig de softe maatregelen. Verkeerstrafiek stijgt, aantal mensen die telewerken stijgen,.controle is niet altijd mogelijk of de pakkans is te klein....Het zijn die 20% die het fucken voor de 80%. Dan nog liever een harde lockdown, dan daalt alles veel sneller...
Da's niet echt een antwoord op mijn vraag.
Je zou dus wel eerder pleiten voor strenger handhaven dan voor strengere maatregelen?

Want hoe zie jij een harde lockdown? Waarin zou die nog verschillen met deze drie (scholen)/vier (aangekondigde termijn) weken?
Volgens jou/Devroey is dit niet genoeg.

Hoe zou je strenger handhaven? Want dat wordt al lang geroepen, blijkbaar vinden mensen het het risico op een boete waard.

Aan hen zal het niet liggen he. Of dat er nu politici gaan samenkomen of een bende bavianen, wat maakt het uit?. Ze gaan beide zich baseren op de ziekenhuiscijfers.....Ons gedrag is cruciaal, niet de datum dat de politici samenkomen.
Als je zelfs op dit forum mensen ziet die perfect kunnen telewerken, maar doodleuk aankondigen "morgen naar kantoor!"....Aan wie ligt het dan?
Kan je ook uitleggen waarom het afgaan op ziekenhuisopnames slechter is volgens jou dan louter afgaan op besmettingscijfers?
Doel blijft flatten the curve, niet crush the curve. De zorg overeind houden, niet nul besmettingen.
Dus kijken naar ziekenhuisopnames/totaal aantal testen/besmettingen/gevaccineerden ... lijkt me logischer dan enkel de positief getesten.

Er komt een overlegcomité aan en het wilde zalmen Whatsapp-groepje overspoelt weer de media met doemberichten. Je kan er tegenwoordig je klok op gelijk zetten. Nog maar eens de weken van de waarheid en de vrijheid is in zicht maar verschuift weer eens een paar weken. Tegen dan zal er wel weer ergens een cijfertje zijn dat stijgt en kunnen ze nog eens hetzelfde riedeltje spelen.
Tis erg, ze hoeven dat niet te doen, want ellke burger ziet dat de cijfers te hoog zijn. Goed dat de burgers slim genoeg zijn om de cijfers te analyseren he. :sarcastic:

Ook met nog strengere maatregelen heb je geen enkele garantie hoor. Als je garanties wilt moet je vaccineren of Wuhan-stijl alle deuren dichtlassen, alles daartussen is een moeilijke evenwichtsoefening tussen het in stand houden van het zorgsysteem en, wel ja, al de rest.

De fout die men blijft maken is om dingen te beloven die je (misschien) niet kan geven. Dat lukt één of misschien twee keer maar de derde keer hebben de meeste mensen dat wel door, denk ik.

Zachte maatregelen? Een avondklok, quasi winkelverbod (tenzij op afspraak) en verplichte sluiting van alle horecazaken. Het is ondertussen wel welletjes geweest met die Covid regeltjes.

Wat versta jij dan onder harde maatregelen?

Het is ondertussen wel welletjes geweest met die Covid regeltjes.
Dat zei ge ergens eind maart 2020 al, dus zo veel waarde hoeven we niet echt te hechten aan wat gij er "ondertussen" over denkt. Ge impliceert een verandering van mening door de aanhoudende crisis maar uiteindelijk klopt ge al maanden en maanden opdezelfde afgezaagde nagel. Niet echt een oprechte manier om uw mening te geven he.

Tis erg, ze hoeven dat niet te doen, want ellke burger ziet dat de cijfers te hoog zijn. Goed dat de burgers slim genoeg zijn om de cijfers te analyseren he. :sarcastic:

Hun insteek is ook maar een mening, er is geen wetenschappelijke consensus hoe zeer dat handvol mensen die de enige zijn die media-aandacht krijgen dat ook willen doen geloven. Het reproductiegetal is onder 1, de cijfers vlakken af en zitten onder de basislijn van de modellen van 2 weken geleden. Je kan van alles een doembericht maken als je je cijfers maar juist cherrypickt. Nu pleiten voor strengere maatregelen als het effect van de vorig nog niet eens zichtbaar is, slaat op niets. De enige manier om nu voor een lockdown te pleiten is als je een zero-risk en zero-covid strategie wil volgen.

Da's niet echt een antwoord op mijn vraag.
Je zou dus wel eerder pleiten voor strenger handhaven dan voor strengere maatregelen?

Want hoe zie jij een harde lockdown? Waarin zou die nog verschillen met deze drie (scholen)/vier (aangekondigde termijn) weken?
Volgens jou/Devroey is dit niet genoeg.

Hoe zou je strenger handhaven? Want dat wordt al lang geroepen, blijkbaar vinden mensen het het risico op een boete waard.
Mo vent toch. Natuurlijk zijn strengere handhaving beter dan strengere maatregelen.....maar als dat niet werkt, moet je iets extra doen. Toch logisch?

Hoe zie ik een harde lockdown....zoals de 1ste lockdown. Scholen zijn dicht, horeca dicht, contactberoepen dicht, alle niet essentiele winkels dicht, geen huwelijken, mensen mogen zich maximum 10km begeven van woonplaats. En het mag nog verder gaan. Controle via gsmtrafiek, controle via camera's,...

Ik wil wel x aantal weken op mijn tanden bijten om achteraf de garantie te hebben dat we dan op een véééél lager plateau landen zodat versoepelingen mogelijk zijn.

Kan je ook uitleggen waarom het afgaan op ziekenhuisopnames slechter is volgens jou dan louter afgaan op besmettingscijfers?
Doel blijft flatten the curve, niet crush the curve. De zorg overeind houden, niet nul besmettingen.
Dus kijken naar ziekenhuisopnames/totaal aantal testen/besmettingen/gevaccineerden ... lijkt me logischer dan enkel de positief getesten.

Ik kijk eerder naar IC cijfers en dan pas naar besmettingscijfers. Als we al aan hoge besmettingen zitten, wat gaat dat dan geven als we versoepelen? En wat gaat de impact zijn zijn op de IC? Dus dan nog liever een harde lockdown die gaat sneller dalen naar een véél lager plateau. Dan heb je meer marge om te versoepelen. Voor de 3de golf zaten we al een relatief hoge plateau.....

Paaspauze zeker niet slecht. Enkel 1 mei als data voor (wss) heropening horeca was een gigantische blunder werd ook toegegeven door politici.

Maar gezien de slechte cijfers vind ik het bijzonder betreurenswaardig dat een politicus nu niet durft zeggen: neen de horeca kan nog niet open gaan op 1 mei. En dan die paljas van Horeca Vlaanderen die staat te verkondigen 'Als de cijfers niet goed zijn, dan ook geen andere versoepelingen'.

Het is wel met ons belastingsgeld dat de Horeca aan het overleven is!!!!!!

Dat zei ge ergens eind maart 2020 al, dus zo veel waarde hoeven we niet echt te hechten aan wat gij er "ondertussen" over denkt. Ge impliceert een verandering van mening door de aanhoudende crisis maar uiteindelijk klopt ge al maanden en maanden opdezelfde afgezaagde nagel.
Ik impliceer helemaal geen verandering van mening hoor, mijn mening is vandaag nog altijd krak hetzelfde als in maart 2020. Ik zie niet in waarom ik die mening zou moeten veranderen zolang de situatie ongewijzigd blijft.

Mo vent toch. Natuurlijk zijn strengere handhaving beter dan strengere maatregelen.....maar als dat niet werkt, moet je iets extra doen. Toch logisch?
Je roept nochtans om strengere maatregelen en wanneer ik iets concreet vraag kom je met strengere handhaving.
Hoe zie ik een harde lockdown....zoals de 1ste lockdown. Scholen zijn dicht, horeca dicht, contactberoepen dicht, alle niet essentiele winkels dicht, geen huwelijken, mensen mogen zich maximum 10km begeven van woonplaats. En het mag nog verder gaan. Controle via gsmtrafiek, controle via camera's,...

Ik wil wel x aantal weken op mijn tanden bijten om achteraf de garantie te hebben dat we dan op een véééél lager plateau landen zodat versoepelingen mogelijk zijn.
Dat proberen we dus al twee weken, en nog minstens een/twee weken die komen. Het enige verschil met de situatie nu is niet-essentiële winkels gesloten vs. op afspraak, en de maximum afstand van de woonplaats. Vertel gerust hoe je nog verder zou gaan.
Kan je van beide ook even vertellen op welke manier dit invloed heeft op de besmettingen? Zeker naar de afstand van de woonplaats ben ik nieuwsgierig.
Ik kijk eerder naar IC cijfers en dan pas naar besmettingscijfers. Als we al aan hoge besmettingen zitten, wat gaat dat dan geven als we versoepelen? En wat gaat de impact zijn zijn op de IC? Dus dan nog liever een harde lockdown die gaat sneller dalen naar een véél lager plateau. Dan heb je meer marge om te versoepelen. Voor de 3de golf zaten we al een relatief hoge plateau.....
Devroey, die je als "de waarheid" bestempelt, toont enkel besmettingscijfers.
Nu de risicogroepen (obv leeftijd) gevaccineerd zijn, lijkt het logisch gevolg dat voor een gegeven aantal besmettingen, het aantal IC-gevallen drastisch daalt. Da's toch de reden dat we in die volgorde vaccineren?

Ik impliceer helemaal geen verandering van mening hoor, mijn mening is vandaag nog altijd krak hetzelfde als in maart 2020. Ik zie niet in waarom ik die mening zou moeten veranderen zolang de situatie ongewijzigd blijft.
Communiceer dat dan meteen zo hé. Veel gemakkelijker voor de occasionele poster als ge gewoon zou zeggen "Kijk jongens we zijn al meer dan een jaar wereldwijde miserie verder maar ik heb nog steeds geen flauw benul wat het probleem nu eigenlijk is met dat Corona-virus", dan weten ze meteen wat ze aan u hebben. :thumb:

"Het is ondertussen welletjes geweest" geeft een heel andere - en in uw geval zéér onoprechte - boodschap mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan