Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
“Als scholen volgens afspraak terug mogen openen, dan mag horeca dat ook”

Kleuterklasniveau is begonnen: "als scholen openen, dan horeca ook".

De maatschappij zit in een tweestrijd: scholen of hereca's....wat wordt het?
Of gewoon allebei? Of toch tenminste de terrassen en de scholen.
Ze hebben nog 3 weken, en tegen dan zullen ze het excuus dat de ouw peekes nog niet gevaccineerd zijn niet meer kunnen gebruiken. 🥳

Open up, open up, open up. De cinema heeft lang genoeg geduurd.

"Het zijn nu echt cruciale dagen en weken" volgens Pierre Van Damme.
Ik kan amper beschrijven hoe weinig die woorden nog betekenen inmiddels. Doe gewoon voort.

Of gewoon allebei? Of toch tenminste de terrassen en de scholen.
Ze hebben nog 3 weken, en tegen dan zullen ze het excuus dat de ouw peekes nog niet gevaccineerd zijn niet meer kunnen gebruiken. 🥳

Open up, open up, open up. De cinema heeft lang genoeg geduurd.
Cinema is nochtans toe... Maar we lopen wel min of meer samen met horeca. Heb er nog mijn twijfels over.
In spanje en nl zijn we ook dicht.

"Het zijn nu echt cruciale dagen en weken" volgens Pierre Van Damme.
Ik kan amper beschrijven hoe weinig die woorden nog betekenen inmiddels. Doe gewoon voort.

Die woorden betekenen voor mij helemaal niks meer. Net zoals: "het huis staat in brand" of "we zijn in oorlog". Met van die dooddoeners moet niemand meer afkomen.

doe maar horeca 👍👍
Ik hoop ook op horeca. Fuck de toekomst van de kinderen.
Of gewoon allebei? Of toch tenminste de terrassen.

De prijs die je begint te betalen voor het eindeloos gegijzeld houden van de samenleving.
Horeca ziet zelf "enkel terassen" niet zitten dacht ik.
Die woorden betekenen voor mij helemaal niks meer. Net zoals: "het huis staat in brand" of "we zijn in oorlog". Met van die dooddoeners moet niemand meer afkomen.
Het zal afhangen van de draagkracht van de ziekenhuizen. Met 900 gevulde IC bedden zie ik openen van horeca niet gebeuren.

En echt erg dat mensen niks anders om handen hebben dan hunkeren naar horeca. Het is echt niet gezond dat mensen nu al daarnaar hunkeren wetende da we met 900+ gevulde IC bedden zitten.. Straks blijft horeca dicht en krijgen we straatprotresten. Mensen geven er geen moer meer om.

Ik vind het trouwens grappig hoe Horeca Vlaanderen zo tegen enkel de terrassen open, al is het een tussenstap voor een week of 2.
Dan met uitvluchten zoals als het beetje slecht weer is dan gaan mensen niet komen op terras zitten.
In normale tijden ja, in deze tijden gaan mensen blij zijn dat ze eens een pintje kunnen drinken op café ook al is het buiten.

Het zal afhangen van de draagkracht van de ziekenhuizen. Met 900 gevulde IC bedden zie ik openen van horeca niet gebeuren.

En echt erg dat mensen niks anders om handen hebben dan hunkeren naar horeca. Het is echt niet gezond dat mensen nu al daarnaar hunkeren wetende da we met 900+ gevulde IC bedden zitten.. Straks blijft horeca dicht en krijgen we straatprotresten. Mensen geven er geen moer meer om.

Mijn ouders zijn zelfstandig in de evenementensector (DJ's voor privéfeesten) en zijn dus al een jaar zonder omzet, moeten het doen met de schamele premies die je van de overheid krijgt. Gelukkig kunnen ze het hoofd boven water houden, maar fraai is het allerminst. Als ik dan het brokkenparcours van politici en virologen zie en hoe die wel hun vette pree maand na maand blijven binnenhalen, maar ondertussen wel iedereen verbieden te leven en hun zaak open te houden, dan word ik daar echt razend van. Het is makkelijk iemand anders zijn brood af te nemen en zelf ondertussen geen cent in te leveren. En alle blunders er dan nog bovenop, wraakroepend.

Can you blame them? Inderdaad, ik hunker naar de heropening van de horeca en gyms. De ongoing doom sentences die we dagelijks lezen doen mij letterlijk niets meer 🤷‍♂️

Morgen naar kantoor! Eindelijk !

Can you blame them? Inderdaad, ik hunker naar de heropening van de horeca en gyms. De ongoing doom sentences die we dagelijks lezen doen mij letterlijk niets meer 🤷‍♂️

Morgen naar kantoor! Eindelijk !
Mijn mentaliteit is: kheb al zoveel opofferingen gedaan, kga niet bij de eindmeet opgeven. We zitten juist in een gevaarlijke zone omdat iedereen nonchalant wordt. Ikzelf ben naar een trouw van zus geweest(dat mag met max15 personen). Op een bepaald moment zegt de ceremoniemeester van de gemeente om hun masker uit te doen voor een foto. (enkel bruid, bruidegom en getuigen wel). Bij het buitengaan waren wij al met 15, maar er komen nog buitenstaanders(nieuwsgierigen, toeristen) ook nog eens kijken, want het was juist het moment van zo'n witte duif los te laten. Zéér interessant zenne. Ik vertrouw het niet. Ga dus een sneltest kopen morgen :(

Mijn ouders zijn zelfstandig in de evenementensector (DJ's voor privéfeesten) en zijn dus al een jaar zonder omzet, moeten het doen met de schamele premies die je van de overheid krijgt. Gelukkig kunnen ze het hoofd boven water houden, maar fraai is het allerminst. Als ik dan het brokkenparcours van politici en virologen zie en hoe die wel hun vette pree maand na maand blijven binnenhalen, maar ondertussen wel iedereen verbieden te leven en hun zaak open te houden, dan word ik daar echt razend van. Het is makkelijk iemand anders zijn brood af te nemen en zelf ondertussen geen cent in te leveren. En alle blunders er dan nog bovenop, wraakroepend.
Zeker geen gemakkelijke situatie.

Die virologen krijgen hier geen rotte cent voor hoor

Webers, een laptop gaat meer dan een uur lang mee op batterij + je kan via uw telefoon hotspot zetten en even via 4g werken ook he

Ik ben nog steeds benieuwd hoe men de controles en sancties voor mensen die zich niet laten testen bij terugkeer uit een rode zone zal aanpakken, nu het (theoretische) verbod op niet-essentiële reizen niet zal worden verlengd.

Het blijft een farce dat men grote delen van het leven in binnenland aan banden legt, ook onderwijs, maar men wel vrijelijk allerlei virusvarianten mag importeren.

En terwijl het normale leven op veel plaatsen overal begint te hernemen of asap zal hernemen worden meme en pepe in België nu gevaccineerd.

Pas vanaf vandaag wordt er ook op zondag gevaccineerd (door 3 vaccinatiecentra). 's Nachts wordt er zelfs niet gevaccineerd. Het gaat nog altijd niet snel genoeg.

Na bijna zes maanden geen fitness wil ik ook graag nog eens deftig gaan trainen maar ik vrees er toch voor. Na meer dan een jaar ga ik gewoon uit van het slechtste geval, dan ben ik niet zo hard teleurgesteld als de realiteit nog slechter blijkt te zijn.

Pas vanaf vandaag wordt er ook op zondag gevaccineerd (door 3 vaccinatiecentra). 's Nachts wordt er zelfs niet gevaccineerd. Het gaat nog altijd niet snel genoeg.
Moeten ze dan lucht inspuiten? En welk nut gaat 's nachts vaccineren hebben? Want de gemiddelde bejaarde gaat om 03:00 zich naar het vaccinatiecentrum begeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan