Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moeten ze dan lucht inspuiten? En welk nut gaat 's nachts vaccineren hebben? Want de gemiddelde bejaarde gaat om 03:00 zich naar het vaccinatiecentrum begeven.

Er zijn toch stilaan wel genoeg vaccins? Iemand van 65 kan zich 's nachts wel naar een vaccinatiecentrum begeven zeker? Het gaat niet meer over hoogbejaarden.

Laatst bewerkt:
Er zijn toch stilaan wel genoeg vaccins? Iemand van 65 kan zich 's nachts wel naar een vaccinatiecentrum begeven zeker? Het gaat niet meer over hoogbejaarden.
Ze hebben die mensen ook elders nodig dacht ik.

Er worden in Vlaanderen komende week (volgens de planning) afgerond 358.000 vaccins gezet. Dat zijn er er 71.600 per dag als we naar een gewone werkweek kijken. Oftewel 753 per dag per vaccinatiecentrum in Vlaanderen. Voor een gewone werkdag zijn dat er 94 per uur, aangezien de meeste centra meerdere lijnen hebben is er gewoonweg geen nut om 's nachts te vaccineren aangezien je toch geen vaccins hebt en je ze allemaal gewoon tijdens de dag gezet krijgt.

Laatst bewerkt:
Er moet, naar mijn mening, wel echt overwogen worden om (als de hoeveelheid geleverde vaccins de hoogte in gaat) de openingsuren van die vaccinatiecentra verder te rekken om die allemaal geplaatst te krijgen. Bvb beginnen om 05h30 en eindigen op 23h30. En dan met twee shiften werken. Hoeft daarom niet direct aan 100% van de capaciteit te zijn.

Zien wat het wordt zeker? Maar afijn, er wordt al gesproken over heropening van de horeca in Nederland. Dus voor de liefhebbers 19 april wordt het reisverbod opgegeven. Iets gaan drinken of eten in Nederland is mogelijk als de horeca daar open gaat.

Er moet, naar mijn mening, wel echt overwogen worden om (als de hoeveelheid geleverde vaccins de hoogte in gaat) de openingsuren van die vaccinatiecentra verder te rekken om die allemaal geplaatst te krijgen. Bvb beginnen om 05h30 en eindigen op 23h30. En dan met twee shiften werken. Hoeft daarom niet direct aan 100% van de capaciteit te zijn.
Eens die capaciteit er is qua vaccins is dit inderdaad een piste die genomen zou moeten worden. Maar momenteel zijn die er niet dus waarom roepen dat ze centra 's nachts moeten verder doen.

Zomaar van de vrijwilligerswebsite van een enkele willekeurige centra:
Voorlopig zijn er geen vaste openingsuren, alles is afhankelijk van de toelevering van de beschikbare vaccins.
Van zodra het vaccinatiecentrum op volle capaciteit kan draaien, zijn er drie shifts per dag en dit zeven dagen op zeven.
- 09.00u -13.00u | shift 1
- 13.00u-17.00u | shift 2
- 17.00u-21.00u | shift 3
Is er ook avond- en weekendwerk?
  • Momenteel is dat niet het geval: er is nog te weinig aanvoer van vaccins.
  • Zodra er meer vaccins zijn, zullen we meerdere dagen open zijn. Ook avond- en weekendopeningen zijn dan mogelijk.

Ik geloof echt wel dat alle vaccinnatiecentra ook gewoon alle vaccins zo snel mogelijk willen zetten. Dat de doorlooptijd korter kan hoor je me niet zeggen, maar het laatste waar het aan ligt volgens mij aan ligt zijn wel de openingsuren van de centra.

Ze gaan nu woensdag nog eens samenkomen, dan nog eens de laatste week van april, dan gaan ze nog eens samenkomen om het Astra Zeneca vaccin te bespreken, dan gaan ze nog eens samenkomen om de zomer te bespreken 🙄.

Ze gaan nu woensdag nog eens samenkomen, dan nog eens de laatste week van april, dan gaan ze nog eens samenkomen om het Astra Zeneca vaccin te bespreken, dan gaan ze nog eens samenkomen om de zomer te bespreken 🙄.
En wat is hier precies het probleem mee?

Waarom de uren rekken als je daardoor minder gemakkelijk mensen zal vinden als vrijwilliger, mensen minder gemakkelijk naar het centrum geraken (kinderopvang, transport,...),...

Beter aan 100% capaciteit en eventueel het aantal lijnen uitbreiden dan zo'n uren.

05u30 tot 23u30 zijn trouwens al minstens 3 shiften.

Zien wat het wordt zeker? Maar afijn, er wordt al gesproken over heropening van de horeca in Nederland. Dus voor de liefhebbers 19 april wordt het reisverbod opgegeven. Iets gaan drinken of eten in Nederland is mogelijk als de horeca daar open gaat.
Alleen het terras meen ik. De rest pas eind mei, net als binnensporten.

Maar niet zo groot dat het effectief zetten in de vaccinatiecentra de bottleneck wordt. En gezien zowat alle centra aangeven indien nodig hun openingsuren te verruimen en meer lijnen in te zetten indien nodig, zie ik daar ook weinig kans om een bottleneck te worden.

Aanvulling: het zou goed zijn als ik binnenkort ongelijk heb en dat wel de bottleneck wordt. Dat zou willen zeggen dat het probleem volledig intern (i.e. Belgisch) is, en we genoeg leveringen hebben gekregen. Moest dat het geval zijn schat ik dat er wel een "efforeke" gedaan kan worden om die hypothetische voorraad zo snel mogelijk te zetten, de belangen zijn groot genoeg. Moesten er morgen 20 miljoen dosissen geleverd schakelen we wat mij betreft de medische component van het leger in, vorderen we alle bekwaam zorgpersoneel voor one last run en zetten we ze binnen de week. Maar zoals het er nu naar uit ziet ligt de bottleneck extern (bij de leveringen) en hebben we er helaas geen controle over.

Laatst bewerkt:
Het duurt gewoon te lang
Wat wilt ge? Dat ze om de 2 dagen samenzitten om dan te klagen dat ze niets hebben besloten aangezien de cijfers nog krak hetzelfde zijn als 2 dagen ervoor tijdens de vorige vergadering?

Allé, gefundeerde kritiek hoort er te zijn. Maar gij zijt nu echt wel gewoon aan het zagen om te zagen eh.

Ge roept hier "er moet 's nachts gevaccineerd worden", zonder eerst eens 5 minuten de cijfers erbij te nemen hoeveel er geleverd worden en uit te rekenen hoeveel er per dag ongeveer gezet worden.

De keiharde waarheid.
Als je enkel naar besmettingen an sich kijkt natuurlijk. En de positiviteitsratio, totaal aantal testen en ziekenhuisopnames negeert.

Als hij zegt dat de huidige maatregelen niet werken (volstaan), kunnen we ze beter afvoeren denk ik dan. :oink:
Strenger handhaven is al vaak geopperd maar lijkt in de praktijk niet zo eenvoudig.

Wat wilt ge? Dat ze om de 2 dagen samenzitten om dan te klagen dat ze niets hebben besloten aangezien de cijfers nog krak hetzelfde zijn als 2 dagen ervoor tijdens de vorige vergadering?

Allé, gefundeerde kritiek hoort er te zijn. Maar gij zijt nu echt wel gewoon aan het zagen om te zagen eh.

Ge roept hier "er moet 's nachts gevaccineerd worden", zonder eerst eens 5 minuten de cijfers erbij te nemen hoeveel er geleverd worden en uit te rekenen hoeveel er per dag ongeveer gezet worden.

Duidelijke perspectieven.
1. Horeca opening lijkt me niet realistisch
2. Volledige opening van de scholen ook niet
3. Indien mogelijk nog sneller vaccinaties

Wat die kerel van Horeca Vlaanderen verkondigd in de media is mi beneden alle peil. De regering kan toch sneller bij een komen om horeca, scholen en contactberoepen te bespreken he???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan