Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kans om te sterven door een vaccinatie met AZ is kleiner dan de kans om volgende week te sterven in het verkeer, zonder zelf in fout te zijn bij dat ongeval in het verkeer.
Dodelijke verkeersslachtoffers in Vlaanderen per miljoen inwoners was 46 per jaar in 2017, per week is dat minder dan 1 per miljoen inwoners, in corona tijden zijn er dan nog eens veel minder mensen in het verkeer dan in 2017 en dat houdt niet eens in rekening wie er in fout was.

Wat is uw bron? HLN comments?

Laatst bewerkt:
Dodelijke verkeersslachtoffers in Vlaanderen per miljoen inwoners was 46 per jaar in 2017, per week is dat minder dan 1 per miljoen inwoners, in corona tijden zijn er dan nog eens veel minder mensen in het verkeer dan in 2017 en dat houdt niet eens in rekening wie er in fout was.

Er zijn in het VK 7 mensen gestorven aan een trombose na 18 miljoen vaccinaties.
Mijn bron is een publicatie van de MHRA, het Britse geneesmiddelenagentschap, ik ga U moeten ontgoochelen, ik lees het HLN niet.
En nog drie opmerkingen:
- de statistieken van dodelijke slachtoffers in het verkeer zijn ook nog niet volledig. Je telt maar mee als dodelijk slachtoffer wanneer je snel genoeg sterft
- waarom neem je 2017, terwijl er in 2019 meer slachtoffers waren?
- niet al die trombose zijn causaal gelinkt aan die inenting

Laatst bewerkt:
Dodelijke verkeersslachtoffers in Vlaanderen per miljoen inwoners was 46 per jaar in 2017, per week is dat minder dan 1, in corona tijden zijn er dan nog eens veel minder mensen in het verkeer dan in 2017 en dat houdt niet eens in rekening wie er in fout was.

Volgens het nieuwsblad krijgt 0.0006% van de gevaccineerden een trombose, ofwel 6 per miljoen. Wat dus 7 keer minder is dan het aantal overlijdens in het verkeer. Die 6 ongelukkkigen hebben dan nog 90% kans om het te overleven.

Er zijn in het VK 7 mensen gestorven aan een trombose na 18 miljoen vaccinaties.
Mijn bron is een publicatie van de MHRA, het Britse geneesmiddelenagentschap, ik ga U moeten ontgoochelen, ik lees het HLN niet.
Ik wist niet dat het Britse geneesmiddelenagentschap MHRA expert in oorzaak van de huidige wekelijkse verkeersdoden in Vlaanderen was.
Duidelijk niet dus.

En nog drie opmerkingen:
- de statistieken van dodelijke slachtoffers in het verkeer zijn ook nog niet volledig. Je telt maar mee als dodelijk slachtoffer wanneer je snel genoeg sterft
Je moet binnen de 30 dagen sterven om als verkeersdode te tellen dus uw statement dat de kans groter is om volgende week te sterven in het verkeer past daar perfect binnen als een verkeersdode.
- waarom neem je 2017, terwijl er in 2019 meer slachtoffers waren?
Waarom neem je 2019, terwijl er in 2020 10-20% minder verkeersdoden waren? VRT verkeersslachtoffers 2020
En wie daar zelf van in fout was lijkt me een behoorlijk gedeelte als je dat artikel leest, maar jij kent de cijfers vast beter, ik vind ze niet.

Laatst bewerkt:
Ergernis: hoewel ik positief testte op 01/04 is mijn vriendin tot tweemaal toe negatief getest. Dit terwijl we totaal geen afstand of iets van rekening mee hielden. In theorie moet mijn vriendin nu nog eens 10 dagen in quarantaine vanaf vandaag. (Ik kon haar zogezegd gisteren nog besmet hebben.) Is dit er niet wat over? Indien ik mijn vriendin zou besmet hebben, zou dat toch de eerste dagen moeten gebeuren nadat ik het virus opgelopen had? Of werkt het niet op die manier? Ik vind het echt sneu voor haar, ze mag terug uit quarantaine als de paasvakantie afgelopen is. In totaal gaat ze dan 20 dagen in quarantaine gezeten hebben, das toch niet menselijk?
Ik snap dat het kak is, maar als je zelf aangeeft dat "Dit terwijl we totaal geen afstand of iets van rekening mee hielden", tsjah. Ik snap dat het niet evident is, maar toen ik het gehad heb hebben mijn vrouw en ik aparte kamers & badkamers gebruikt. Ok, je moet de mogelijkheid hebben, als dat niet lukt mijn excuses. Maar je wist het toch op voorhand dat als je geen afstand hield en dergelijke zij 20 dagen in quarantaine ging zitten?

En 2 personen per afdeling valt goed mee, gezien in die 14% niet gevaccineerden ook mensen zitten met tegenindicaties
Bwaa ja, als ze daar content mee zijn. Ik denk dat het ook veel verschilt van afdeling tot afdeling/van werkplek tot werkplek. Bij het verplegend personeel dat constant in aanraking is met patiënten is zo goed als iedereen gevaccineerd (ik ken er persoonlijk zelfs geen die het niet kregen), maar dat wordt dan weer naar beneden getrokken door iedereen die niet in contact komt met patiënten (wat uiteindelijk minstens de helft van het personeel is).

Het feit dat je dat vraagt bewijst nog maar eens dat je niet weet wat je hier aan't lullen bent. Dat zijn er hier al 2 die wekenlang de interessante komen uithangen omdat ze er simpelweg den tijd voor hebben maar eigenlijk van toeten nog blazen weten.

Ik herhaal mezelf nog eens: alle ingrepen waarbij de patiënt mogelijks op IC terecht kan komen zijn gehalveerd. Als je de puzzel niet kunt leggen kan ik er niet aan doen.

Ik verwacht mijn zoveelste infra hier omdat ik in ga op van die *chter*ijke posts. Maar degene die hier al maanden alles aan't opjutten zijn mogen voort jerken in de cirkel. Da's ook zowat de reden dat het hier na een tijd een beperkt clubje wordt die elkaar alleen nog maar bevestigd. Echt, wat een k*tforum soms.
Je bedoelt iets als deze grafiek neem ik aan:

unknown.png

Hier zie je inderdaad dat op magische wijze het aantal niet-covid patienten op de ICU daalt wanneer het aantal covid patienten stijgt.

Bron https://www.hln.be/nieuws/live-overlegcomite-komt-woensdag-opnieuw-samen~a3e44cea/

Laatst bewerkt:
Je bedoelt iets als deze grafiek neem ik aan:

unknown.png

Hier zie je inderdaad dat op magische wijze het aantal niet-covid patienten op de ICU daalt wanneer het aantal covid patienten stijgt.

Bron https://www.hln.be/nieuws/live-overlegcomite-komt-woensdag-opnieuw-samen~a3e44cea/
De IC capaciteit is een tweetal weken geleden opnieuw opgelegd van hogerhand. Maar ik ging ervan uit dat de wizzards in deze topic daar wel van op de hoogte waren, alsook wat de gevolgen hiervan zijn voor de dagelijkse werking van een ziekenhuis en onze maatschappij in het algemeen.

Het is oprecht te hopen dat hier niemand de komende dagen/weken een adervernauwing krijgt, een zware beenbreuk of eender welke ingreep die enkele dagen kan uitgesteld worden. Want dan gebeurd dit ook degelijk met als gevolg dat de consequenties achteraf veel zwaarder kunnen zijn.

Ik ben geen moderator, maar mag ik toch vragen om eens minder persoonlijk te zijn allemaal.

Je kan ook discussiëren zonder elkaar te verwijten à la 'zielig', 'net slim genoeg om niet in de keuken te kakken', 'achterlijk', 'niet eens oud genoeg om te mogen werken' etc. En als dat niet kan, gewoon stoppen is altijd een goede optie.

Kunnen we het beleefd houden aub? Op een onbeleefd bericht op hetzelfde niveau antwoorden helpt niemand vooruit. Dat verziekt de hele thread.

Goed gedaan van de vele mensen die het rapporteerden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan