Maar daar reageerde ik ook niet op, ik reageerde op iemand die er iets in zag wat niet zo was

Nergens zei hij dat die persoon x moest doen om zich beter te voelen; hij stelde vragen en deed suggesties dat die persoon misschien kon helpen om gewoon een andere kijk te krijgen op de situatie.
Zeg ik dan ergens dat je je er niet kut bij mag voelen? Heeft
@Mathias55 dat ergens gedaan? Want daar reageerde ik op hé!
Je legde mensen woorden in de mond, wat niet zo was. Hij stelde gewoon vragen, en had die persoon daar gewoon nee op geantwoord of dat het niet mogelijk was, was de kous af. In plaats van het op te blazen en er een groter spel van te maken dan het werkelijk was.
Ja, veel mensen hebben het moeilijk. Maar als je het karikaturaal voorstelt zoals die persoon ("Iedereen heeft immers een gezin om zich mee bezig te houden."), dan is het toch niet onlogisch dat iemand daar terecht op antwoord dat er heel veel mensen ook alleenstaand zijn en in een gelijkaardige situatie zitten. En als je dan ook zegt dat hij "Ik ga uit miserie dan al maar wat meer naar kantoor zodat'k toch nog eens 2 mensen op een dag zie.", dan is het toch ook niet onlogisch om te vragen of je niet beter met je knuffelcontact afspreekt (zeker omdat binnen de huidige maatregelen je eigenlijk niet eens naar kantoor mag gaan gewoon om mensen te zien).
Want uiteindelijk wordt er hier nu weer geklaagd over exact datgene waarmee dit begonnen is (en geen commentaar op gekomen is), namelijk wat
@apzoeir deed: de eigen situatie opgeblazen voorstellen en verder met oogkleppen naar de situatie kijken en projecteren.
Want zoals ik al zei, veel mensen hebben het moeilijk. Maar als je hier zo'n dingen komt posten, gaan er reacties op komen. En niemand die zei wat hij moest doen, enkel iemand die vragen stelden zodat hij misschien eens met een ander daglicht op de situatie kon kijken. Wat je onmogelijk als slecht kan aanzien, maar wat dan wel bestempeld werd als "zeggen hoe iemand anders zich moet gedragen"