Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volledig mijn gevoel voor het moment.
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik gewoon vanop kantoor werk en fijne collega's heb zodat het iets draaglijker is.
Ookal sta ik enorm positief in het leven begin ik toch een lichte vorm van neerslachtigheid te krijgen. Ik weet ook wel dat iedereen zijn leven in pauze staat, maar toch. Ik zie de meeste van mijn vrienden aan kinderen beginnen en heb echt de vrees van alleen achter te blijven.
Een vrees die week na week sterker aan het worden is.

Ik merk ook dat ik mij op het werk begin te ergeren aan alles door een gebrek aan horeca.
Het klinkt belachelijk, maar de wekelijkse bezoeken aan het café mis ik enorm om te kunnen ventileren.
Door de nieuwe berichtgeving ivm de horeca heb ik terug een minder gevoel. Ik keek echt uit naar die eerste mei.

En je kan inderdaad nog afspreken, wat we soms wel doen. Maar het voelt toch niet hetzelfde.
Hier herken ik me ook wel voor een groot stuk in. Ik ben enorm blij dat ik fysiek MOET gaan werken, als alleenstaande, en ben altijd degene die zaken positief bekijkt (tot in het naïeve toe soms misschien zelfs), maar ik merk/voel gewoon aan mezelf dat ik sneller geagiteerd geraak en dat ik het ook gewoon echt beu ben. Lichte vorm van neerslachtigheid vind ik mooi omschreven.

Ik heb, per chance, wel al 'geleerd' niet teveel belang te hechte aan "vastgepinde data" juist om deze reden.

Hier herken ik me ook wel voor een groot stuk in. Ik ben enorm blij dat ik fysiek MOET gaan werken, als alleenstaande, en ben altijd degene die zaken positief bekijkt (tot in het naïeve toe soms misschien zelfs), maar ik merk/voel gewoon aan mezelf dat ik sneller geagiteerd geraak en dat ik het ook gewoon echt beu ben. Lichte vorm van neerslachtigheid vind ik mooi omschreven.

Ik heb, per chance, wel al 'geleerd' niet teveel belang te hechte aan "vastgepinde data" juist om deze reden.
Dit gevoel heb ik ook wel, hoewel ik vroeger zaken redelijk goed van mij af kan zetten merk ik toch dat soms zelfs de simpelste dingen mijn over het rooie kunnen doen gaan. Soms denk ik zelf dat ik een vat vol frustratie ben

Wij hebben toch echt een top HR....

Normaal krijgen we een sint en paas cadeau. Gewoon wat chocolate.

Met corona zit ik en collega's al sinds 12 maart 2020 thuis. 0 dagen kantoor, 0 dagen klanten bezoek, 100% thuis zonder iets of iemand te horen van management of hr (zelfs geen peptalk om te doen alsof). Collega's 1 of 2x buiten gezien vorig jaar ergens.

Edit: ik overdrijf. Om de zoveel weken krijgen we een 5min video van C staff. "I like to change between rooms at home to change it up. I like to work in de garden sometimes". En andere onzin. Want iedereen heeft meer dan 1 bureau thuis uiteraard. Of "thanks to you, we could protect the dividend"... HR hebben we in 1 jaar toch wel 3x een uurtje gehoord. "Don't work in your pyajama" en "Try to start at 9 and stop at 5"... :ROFLMAO:

Ik had gedacht dat ze het paascadeau gingen opsturen, maar zelfs dat niet. Zelfs geen email. Gewoon niks. En elke keer als je iets vraagt, is het "Je mag Content zijn dat je nog werk hebt". Dan zijn FVDB en verlinden top motivators.... 😄

Laatst bewerkt:
Alleen zijn is voor veel mensen erger in deze tijden, en als je een relatie hebt moet het toch ook zeer goed zitten

Gisteren wat groenten en fruit gaan halen in de Albert Hein. Serieus verschoten van de leegte in de dranken afdeling. Loopt het alcoholgebruik in veel huishoudens de spuigaten uit?

Alleen zijn is voor veel mensen erger in deze tijden, en als je een relatie hebt moet het toch ook zeer goed zitten

Gisteren wat groenten en fruit gaan halen in de Albert Hein. Serieus verschoten van de leegte in de dranken afdeling. Loopt het alcoholgebruik in veel huishoudens de spuigaten uit?
Waarschijnlijk wel meerdere redenen. Meer mensen die hun heil zoeken in drank, minder productie en ook nog problemen met transport/import. Ik denk niet dat je daar echt een lijn kan in trekken.

In mijn omgeving merk ik dat mensen minder per keer drinken, maar wel vaker (elke avond ipv enkel in het weekend bijvoorbeeld, maar dan wel maar enkele glazen). Wat de effecten daarvan zijn, lijkt me wel interessant.

In mijn omgeving merk ik dat mensen minder per keer drinken, maar wel vaker (elke avond ipv enkel in het weekend bijvoorbeeld, maar dan wel maar enkele glazen). Wat de effecten daarvan zijn, lijkt me wel interessant.
En wat de lange termijn effecten zullen zijn van zo'n zaken. Komt men nog terug naar zoals het voor de crisis was of zullen er toch zaken blijvend zijn. (Hoewel niks eigenlijk blijvend is)

Zo te zien zal men in de VS geen vaccinatiepaspoort invoeren

Hopelijk ziet Europa hier ook van af.

Allemaal goedbedoelde raad om mensen er boven op te helpen. Waarschijnlijk zien wij het verkeerd in.
Tuurlijk.

Je hebt 1 knuffelcontact, maar je ziet die niet...
Je mag met 4 buiten afspreken, maar je doet dat niet...

Tja

Da filmpje van MVR op die conferentie is weer viraal aan't gaan, zelfs vrienden die het doorsturen. Wat was de uitleg er nu weer voor, want ik dacht dat het uit context getrokken was?
Ik zal het toch maar vragen ,

maar is dat nu een fake filmpje of hoe zit dat nu eigenlijk ? Vreemd dat een HLN of MVR zelf daar nog niet echt opgesprongen hebben ,of heb ik dat gemist ?

Jij onderschat hoeveel mensen er echt 'eenzaam' zijn , het is allemaal niet altijd zo evident.
Nee ik onderschat dat niet. Veel mensen zien mentaal af. Dat is een feit. Ik maak enkel een onderscheid tussen mensen die echt afzien en mensen die vb afzien omdat ze niet meer met een privéjet naar Ibiza kunnen vliegen.
Volgens sommigen mogen we niet oordelen en zien beide groepen evenveel af.

Dat je minder mensen hoort irl / via gsm is wel een feit... Maar als ik voorstel aan enen voor buiten wat te gaan doen ist wel direct goed.
Enfin hopen dat de zomer beter zal zijn dan voor de moment want het is voor iedereen lastig. Ook wel de indruk dat de 75+ die ik ken en gevaccineerd is toch wat meer mensen gaan zien nu dat ze hun prik hebben ( wel in eigen leeftijdscategorie).

Nee ik onderschat dat niet. Veel mensen zien mentaal af. Dat is een feit. Ik maak enkel een onderscheid tussen mensen die echt afzien en mensen die vb afzien omdat ze niet meer met een privéjet naar Ibiza kunnen vliegen.
Volgens sommigen mogen we niet oordelen en zien beide groepen evenveel af.
Maar wie praat hier over 'met een privéjet naar Ibiza gaan' ?

Mensen zien af omdat ze hun hobbbys niet meer mogen doen ,dat ze maar met beperkt aantal mensen mogen afspreken , dat ze zelfs niet meer vrij een winkel kunnen binnenstappen , bij een crisis die al meer dan een jaar duurt . Nee dat zijn geen luxe-issues.

Mensen zien af omdat ze hun hobbbys niet meer mogen doen ,dat ze maar met beperkt aantal mensen mogen afspreken , dat ze zelfs niet meer vrij een winkel kunnen binnenstappen , bij een crisis die al meer dan een jaar duurt . Nee dat zijn geen luxe-issues.
Ik kan wel begrijpen, als je geen hobby's of een beperkt aantal vrienden hebt, dat er tussen 2019 en de huidige situatie weinig verschil is.

Ik zal het toch maar vragen ,

maar is dat nu een fake filmpje of hoe zit dat nu eigenlijk ? Vreemd dat een HLN of MVR zelf daar nog niet echt opgesprongen hebben ,of heb ik dat gemist ?
Is niet fake, maar ik dacht dat er hier werd gezegd dat het uit context getrokken was. Ik had dit vorig jaar gepost hier, maar kreeg de wind van voor :unsure: Weet enkel niet meer hoe en wat

Afspreken met beperkt aantal mensen is idd niet fijn. Maar dat wilt niet zeggen dat met helemaal niemand moet afspreken. Momenteel is dat 4, dus je kunt er maar gebruik van maken.

Denk je dat arme mensen hun kinderen elke schoolvakantie op kamp kunnen sturen? Denk je dat zij een fitnessabonnement hebben? Denk je dat zij elke maand naar de cinéma gaan? Dit zijn en blijven luxeproducten en daarom ook luxe issues. Je kunt een sociaal leven leiden zonder deze producten/hobbys.
Maar als maatschappij zijn wij natuurlijk rotverwend. "ik moet product x hebben of ik ben ongelukkig". "ik moet fitnessen want dat is mijn enige uitlaatklep, ik kan echt echt echt geen andere uitlaatklep hebben, neen sorry."

Met zo'n ingesteldheid komen we er natuurlijk niet....Het is u aanpassen of wegkwijnen.

Afspreken met beperkt aantal mensen is idd niet fijn. Maar dat wilt niet zeggen dat met helemaal niemand moet afspreken. Momenteel is dat 4, dus je kunt er maar gebruik van maken.

Denk je dat arme mensen hun kinderen elke schoolvakantie op kamp kunnen sturen? Denk je dat zij een fitnessabonnement hebben? Denk je dat zij elke maand naar de cinéma gaan? Dit zijn en blijven luxeproducten en daarom ook luxe issues. Je kunt een sociaal leven leiden zonder deze producten/hobbys.
Maar als maatschappij zijn wij natuurlijk rotverwend. "ik moet product x hebben of ik ben ongelukkig". "ik moet fitnessen want dat is mijn enige uitlaatklep, ik kan echt echt echt geen andere uitlaatklep hebben, neen sorry."

Met zo'n ingesteldheid komen we er natuurlijk niet....Het is u aanpassen of wegkwijnen.
Ge moet echt wel naïef zijn als ge denkt dat "afspreken met uw bubbel van 4" dé oplossing is en dat men niet meer moet hebben want anders is dat "verwend zijn". Spreek eens elke dag af met uw bubbel voor een hele maand en ik kan u garanderen dat dit geen effect meer zal hebben op het mentale welzijn.

Mensen hebben nu eenmaal prikkels nodig en enkel afspreken met uw bubbel is niet voldoende.

Ge moet echt wel naïef zijn als ge denkt dat "afspreken met uw bubbel van 4" dé oplossing is en dat men niet meer moet hebben want anders is dat "verwend zijn". Spreek eens elke dag af met uw bubbel voor een hele maand en ik kan u garanderen dat dit geen effect meer zal hebben op het mentale welzijn.

Mensen hebben nu eenmaal prikkels nodig en enkel afspreken met uw bubbel is niet voldoende.
Ik zeg nergens dat dat dé oplossing is. Waar zie jij dat staan?

Er bestaat trouwens geen bubbel van 4.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan