Om het Europees vaccinatiebeleid te evalueren lijkt het me nogal logisch dat ik vergelijk met blokken buiten de EU. Het gaat hier niet over verschillen binnen de EU. Als je je altijd als de grote solidaire partij wil opstellen, wordt er van je geprofiteerd dat is nu eenmaal hoe de wereld werkt. Als je in een gigantische gezondheids en economische crisis zit, lijkt het me maar logisch dat een regering (de Europese in dit geval, niet de Belgische) zich sterk opstelt en haar eigen burgers voor die van andere landen/unies, die ook niet solidair zijn, plaatst. Rustig afwachten en hopen dat iedereen maar solidair vaccins gaat verdelen, is hopeloos utopisch.
Het is de 1000ste keer omdat jij dat ervan maakt en er een punt bij betrekt dat hier helemaal niet ter zake doet. Laat Israel uit mijn post, en er verandert niets aan de rest. Vergelijk EU met de UK en de USA en we doen het heel slecht. Enkel kijken naar prijzen aan de meet gaat voorbij aan de impact van de verlengde maatregelen in landen waar de meet pas maanden later wordt bereikt.