Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grafieken, nieuw aantal besmettingen per dag neemt af (let op dit is niet hetzelfde als het totaal aantal besmette/zieke mensen).
En totaal aantal mensen dat op ICU stijgt nog vrij hard hopelijk zal dat gauw afvlakken want:

“Als deze trend aanhoudt, kunnen we over vijf dagen - midden volgende week - de drempel van 1.000 patiënten op intensieve bereiken”, aldus Van Gucht.
De toestand is anders dan tijdens vorige golven, omdat er nu meer niet-Covidpatiënten op intensieve zorg liggen. “Er is heel wat uitgestelde zorg en de bevolking is een stuk actiever dan in de vorige golven”, aldus Van Gucht. “Er zijn bijvoorbeeld meer ongevallen in het verkeer en op werk, waardoor patiënten vaker op intensieve behandeld moeten worden. De capaciteit voor niet-Covidpatiënten op intensieve is dus absoluut cruciaal.”

unknown.png

unknown.png

Al mijn buitenlandse vrienden hebben al minstens 1 vaccinatie gehad terwijl ik volgens de berekening nog tot oktober 2021-januari 2022 ga mogen wachten. Zucht, gelukkig kan ik mij goed bezighouden in huis.

Vaccinatietempo verder de hoogte in: volgende week 358.000 inentingen in Vlaanderen, vaccinatiecentra gaan nu ook in weekend werken

welke berekening heb je gemaakt?

Deze keer ziet de Europese Commissie het wel groot. Er zouden plannen zijn om 900 miljoen vaccins te bestellen voor varianten van het virus, met een optie van nog eens 900 miljoen. Hier zouden dan ook toekomstige vaccins voor kinderen bijzitten. Als we uitgaan van één prik per jaar per inwoner is dat voldoende voor een jaar of 4 na de eerste ronde.

Interessant is dat mRNA expliciet één van de eisen van de EU zou zijn. In principe valt er met deze technologie het kortst op de bal te spelen.

Naar verluidt zou de Commissie als criterium willen hanteren dat de vaccins gebaseerd moeten zijn op de mRNA-technologie. Met Pfizer/BioNTech en Moderna zijn momenteel twee vaccins toegelaten die gebruikmaken van deze technologie. Daar kan later nog het vaccin van Curevac bijkomen.

Vaccinatietempo verder de hoogte in: volgende week 358.000 inentingen in Vlaanderen, vaccinatiecentra gaan nu ook in weekend werken

welke berekening heb je gemaakt?
Ik ben de site kwijt maar via die berekeningstool, de niet-regering berekening (die was in juli voor mij) omdat de site zei dat die het accuraatst was

Ik ben de site kwijt maar via die berekeningstool, de niet-regering berekening (die was in juli voor mij) omdat de site zei dat die het accuraatst was
Wacht, een site met een berekening die zelf zegt dat hun berekening het accuraatst is? Hoe verrassend.

Pas op, er zullen nog weken met minder leveringen zijn, maar het loopt dus wél beter van velen voorspelden.

Wacht, een site met een berekening die zelf zegt dat hun berekening het accuraatst is? Hoe verrassend.

Pas op, er zullen nog weken met minder leveringen zijn, maar het loopt dus wél beter van velen voorspelden.
Nee, maar ik heb het niet goed uitgelegd, 'k had er te vlug over gelezen. 't Was deze site: https://www.omnicalculator.com/health/calculator-vaccinwachtrij-belgie En dan het werkelijke vaccinatietempo. 't Is ondertussen wel al een drietal weken opgeschoven, hoera!

Al mijn buitenlandse vrienden hebben al minstens 1 vaccinatie gehad terwijl ik volgens de berekening nog tot oktober 2021-januari 2022 ga mogen wachten. Zucht, gelukkig kan ik mij goed bezighouden in huis.
Waar wonen die dan mss, functie en hoe oud + onderliggende aandoeningen?

Volgens uw site kom ik in juni aan de beurt

Laatst bewerkt:
Nee, maar ik heb het niet goed uitgelegd, 'k had er te vlug over gelezen. 't Was deze site: https://www.omnicalculator.com/health/calculator-vaccinwachtrij-belgie En dan het werkelijke vaccinatietempo. 't Is ondertussen wel al een drietal weken opgeschoven, hoera!
Uw gegevens
Leeftijd
18 Jaar

Bewoner/medewerker in een verzorgingstehuis?
Nee

Zwanger? 🤰
Nee

Zorgverlener? 👩‍⚕️
Nee

Hebt u minstens één van de onderliggende aandoeningen van deze lijst?

Nee

Oefent u een essentieel beroep uit? Voor meer informatie, raadpleeg deze link.

Nee

Inzet van de vaccins
Vaccinatietempo
Overheidsprognoses

U kunt de prognoses hier raadplegen.
Tijdsduur van de vaccinaties
0.59
jaren

Vaccinatiebereidheid
%

Uw resultaat
📅 Volgens uw profiel en de prognoses van de Belgische overheid zou u uw vaccin in juni moeten krijgen.

Volgens hun 'berekening' Aan een vaccinatietempo van 328 363 per week en met een vaccinatiebereidheid van 68%, zou u uw eerste dosis van het vaccin tussen 01/07/2021 en 28/10/2021 moeten krijgen.

Ze houden dus geen rekening met verhoging van aantal vaccinaties en geven een tijdspanne 4 maanden

Inzet van de vaccins
Vaccinatietempo
Overheidsprognoses
-->

Waar wonen die dan mss, functie en hoe oud + onderliggende aandoeningen?

Al mijn vrienden in buitenland hebben ook nog geen spuitje gehad.

De meeste in US, Canada en UK. UK-persoon heeft wel een frontline-beroep, van de andere weet ik het niet 100% zeker of zij risico beroepen of ziektes hebben. Geeft ook niet, ik moet gewoon eventjes de "Pfizer-gang" "part of the Moderna-club" posts etc negeren :p

Heb je een idee waarom? Enkel om kort op de bal te spelen qua variaties, of zijn er nog redenen?
De beweegredenen zijn niet gekend maar het zou dus om een tender gaan die specifiek op mRNA vaccins gericht is.

Bloomberg schrijft dat de EU een deal wil met één producent die binnen de EU moet produceren.

Ik zou denken dat snelheid zeker een rol speelt. Moderna heeft hun vaccin op twee dagen tijd ontwikkeld, hetgeen het langste duurt is bewijzen dat het werkt en door de goedkeuring geraken. Bovendien zijn de mRNA vaccins ook diegene die tot nu toe het beste presteren, zeker tegen de nieuwe varianten.

Laatst bewerkt:
Wil de horeca de terrassen open of niet?

Horeca Vlaanderen heeft een enquete gedaan bij café uitbaters:
  • 5% wil de terrassen open.
  • 55% is volledig tegen.
  • 40% wil terrassen open indien er voldoende steunmaatregelen zijn.
Het aandeel dat dit ziet zitten is nog lager dan ik verwacht had. Meerderheid vreest er dus serieus hun broek aan te scheuren.

De beweegredenen zijn niet gekend maar het zou dus om een tender gaan die specifiek op mRNA vaccins gericht is.

Bloomberg schrijft dat de EU een deal wil met één producent die binnen de EU moet produceren.

Ik zou denken dat snelheid zeker een rol speelt. Moderna heeft hun vaccin op twee dagen tijd ontwikkeld, hetgeen het langste duurt is bewijzen dat het werkt en door de goedkeuring geraken. Bovendien zijn de mRNA vaccins ook diegene die tot nu toe het beste presteren, zeker tegen de nieuwe varianten.
Blijkbaar hebben ze ook al een voorkeur voor Pfizer, al is dit nog niet officieel.
The EU official, who asked not to be named because the matter is confidential, said the EU executive had already decided to approach Pfizer-BioNTech and that EU governments backed the plan, though definitive approval is pending.

A commission spokesperson confirmed plans to buy the additional doses, of which half would be optional.

He also confirmed that the EU executive had already identified one supplier, a manufacturer of mRNA vaccines, but declined to comment on which company would be approached to negotiate the contract.
The source would not say which "sole supplier" would be tapped, but did not demur when asked if it was Pfizer/BioNTech, which has already agreed to bring forward deliveries to the EU of its first-generation mRNA vaccine.

De reden voor mRNA lijkt me dan vooral op maat geschreven van Pfizer. Ik vind niet meteen productiecapaciteit van Moderna in de EU maar daarin kan ik mis zijn.

Uw gegevens
Leeftijd
18 Jaar

Bewoner/medewerker in een verzorgingstehuis?
Nee

Zwanger? 🤰
Nee

Zorgverlener? 👩‍⚕️
Nee

Hebt u minstens één van de onderliggende aandoeningen van deze lijst?

Nee

Oefent u een essentieel beroep uit? Voor meer informatie, raadpleeg deze link.

Nee

Inzet van de vaccins
Vaccinatietempo
Overheidsprognoses

U kunt de prognoses hier raadplegen.
Tijdsduur van de vaccinaties
0.59
jaren

Vaccinatiebereidheid
%

Uw resultaat
📅 Volgens uw profiel en de prognoses van de Belgische overheid zou u uw vaccin in juni moeten krijgen.

Volgens hun 'berekening' Aan een vaccinatietempo van 328 363 per week en met een vaccinatiebereidheid van 68%, zou u uw eerste dosis van het vaccin tussen 01/07/2021 en 28/10/2021 moeten krijgen.

Ze houden dus geen rekening met verhoging van aantal vaccinaties en geven een tijdspanne 4 maanden

Die omnitool slaat nergens op. 46 jarige risico patienten worden volgens die tool in maart verwacht...45 jarige in juni.

Stevig verschilletje wel.

Wil de horeca de terrassen open of niet?

Horeca Vlaanderen heeft een enquete gedaan bij café uitbaters:
  • 5% wil de terrassen open.
  • 55% is volledig tegen.
  • 40% wil terrassen open indien er voldoende steunmaatregelen zijn.
Het aandeel dat dit ziet zitten is nog lager dan ik verwacht had. Meerderheid vreest er dus serieus hun broek aan te scheuren.
Vooral die 55% is vreemd (zou vooral in laatste meeste volk verwachten)
Schrik om besmet te geraken of te lui om te werken?

Blijkbaar hebben ze ook al een voorkeur voor Pfizer, al is dit nog niet officieel.

De reden voor mRNA lijkt me dan vooral op maat geschreven van Pfizer. Ik vind niet meteen productiecapaciteit van Moderna in de EU maar daarin kan ik mis zijn.
Imo mag men zeker de voorkeur voor pfizer hebben. Het is de enige firma die momenteel redelijk goed de afspraken nakomt en dat mag imo ook beloond worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan