Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zolang we niet weten wat de voorwaarden zijn voor de opening alsook de voorwaarden om italie als buitenlander binnen te mogen is het koffiedik kijken. Dus sta me toe het belachelijk te vinden dat we daar nu al conclusies moeten uit trekken en commentaar gaan op leveren. Het begint hier precies een trend te worden om het minste aan te grijpen om te zagen en te ranten, anderen te verwijten mis bezig te zijn en kritiek op de politiek te geven. Dit alles van het niveau van toogpraat. Dus sta me toe van die "nieuwsfeitjes" in het belachelijke te trekken.

Ps, dit is geen aanval naar de 2e bovenstaande post moest dit onduidelijk zijn.

Zolang we niet weten wat de voorwaarden zijn voor de opening alsook de voorwaarden om italie als buitenlander binnen te mogen is het koffiedik kijken. Dus sta me toe het belachelijk te vinden dat we daar nu al conclusies moeten uit trekken en commentaar gaan op leveren. Het begint hier precies een trend te worden om het minste aan te grijpen om te zagen en te ranten, anderen te verwijten mis bezig te zijn en kritiek op de politiek te geven. Dit alles van het niveau van toogpraat. Dus sta me toe van die "nieuwsfeitjes" in het belachelijke te trekken.

Ps, dit is geen aanval naar de 2e bovenstaande post moest dit onduidelijk zijn.
Mij doet het denken aan vergaderingen op 't werk.
"We gaan oplossing A uitvoeren. "
"Maar wat als A mislukt?"
"Wel dan hebben we nog oplossing B "
"Maar kunnen we ook nog eens zien welke welke oplossing we hebben als A niet blijkt te werken en B niet blijkt te werken?"

"Neen. We gaan nu onze energie steken in wat we nu denken te moeten doen (A), en we steken pas energie in B en daarna C als ze zich effectief nodig zijn."

Anders maak je een vlucht vooruit in plaats van de echte problemen van de dag op te lossen (A)

Als Italië zijn skipistes opent voor buitenlanders dan zullen we bepalen wat we hier gaan doen.

Mij doet het denken aan vergaderingen op 't werk.
"We gaan oplossing A uitvoeren. "
"Maar wat als A mislukt?"
"Wel dan hebben we nog oplossing B "
"Maar kunnen we ook nog eens zien welke welke oplossing we hebben als A niet blijkt te werken en B niet blijkt te werken?"

"Neen. We gaan nu onze energie steken in wat we nu denken te moeten doen (A), en we steken pas energie in B en daarna C als ze zich effectief nodig zijn."

Anders maak je een vlucht vooruit in plaats van de echte problemen van de dag op te lossen (A)

Als Italië zijn skipistes opent voor buitenlanders dan zullen we bepalen wat we hier gaan doen.
Is leuk om zo te opereren in een bedrijf.
Is iets anders om zo om te gaan met potentieel zeer gevaarlijke virussen.

Op het werk is dat meestal ok, met een virus dat pandemiepotentieel heeft leidt zulke nonchalance tot de shit waarmee we nu al bijna een jaar mee geconfronteerd zijn.

Na bijna een jaar wordt duidelijk dat de mens doorgaans niet goed in staat is te leren uit het verleden en al zeker niet in staat is om een exponentieel proces te begrijpen, zelfs als het dreigend is.

Is leuk om zo te opereren in een bedrijf.
Is iets anders om zo om te gaan met potentieel zeer gevaarlijke virussen.

Op het werk is dat meestal ok, met een virus dat pandemiepotentieel heeft leidt zulke nonchalance tot de shit waarmee we nu al bijna een jaar mee geconfronteerd zijn.
Neen. Er is nog geen besluit genomen over skivakanties in Italië door Italië. Nu daarover discussiëren is je aandacht verliezen aan non-issues, terwijl er andere dingen zijn die onze aandacht nu verdienen. Wanneer Italië effectief overgaat tot het openen van de skipistes, kunnen we bepalen wat er moet gebeuren. Dan hebben we nog tijd genoeg.
Na bijna een jaar wordt duidelijk dat de mens doorgaans niet goed in staat is te leren uit het verleden en al zeker niet in staat is om een exponentieel proces te begrijpen, zelfs als het dreigend is.
Na een jaar hier op het forum begrijp ik dat je hier al een heel jaar een heel pessimistische kijk hebt op de zaak. Daar is geen nood toe. Alles is redelijk onder controle.
Ik heb liever dat onze overheid zich nu bezig houdt met het controleren of de mensen die vorige week op vakantie zijn gegaan zich houden aan de quarantaine-regels, dan dat ze zich bezig houden met het opstellen van een actieplan wanneer de Italiaanse regering zou overgaan tot groen licht geven voor skivakanties in februari.

de standaard laat weten dat de Belgische skiverhuurders weer willen opengaan, omdat er sneeuw ligt.

het ski virus gaat rap.

Alles is redelijk onder controle.
(y)
Bijna 20000 doden.
Revisionisme en ontkenning.

Neen. Er is nog geen besluit genomen over skivakanties in Italië door Italië. Nu daarover discussiëren is je aandacht verliezen aan non-issues, terwijl er andere dingen zijn die onze aandacht nu verdienen. Wanneer Italië effectief overgaat tot het openen van de skipistes, kunnen we bepalen wat er moet gebeuren. Dan hebben we nog tijd genoeg.
Het is mogelijk om meerdere dingen gelijktijdig aandacht te geven.
Dit is het type non-issue dat vorige korkusvakantie toch zeer zuur is opgebroken.

Tijd genoeg is de ideale manier om weer eens te wachten tot het te laat is.

Afwachten, passiviteit, dat is mss wat een ambtenaar of een rentmeester, regent of regering in lopende zaken ,of curator kan doen. In een crisis lijkt mij dat men vanuit beleid zeker ook proactief en preventief tot besluiten mag komen, ipv al dat afwachtend gedoe tot zaken enorm grote problemen worden.

het zal sommigen hier verbazen, maar dezelfde quarantaine regels zijn elders al vele maanden van kracht, als belangrijk deel van een nationale corona strategie (die verrassend genoeg echt wel bestaat).

Helaas willen Belgen blijkbaar enkel naar zichzelf kijken
- de reacties hier zijn typerend - en willen per sé alle fouten zelf maken vooraleer eruit te leren.

het zal sommigen hier verbazen, maar dezelfde quarantaine regels zijn elders al vele maanden van kracht, als belangrijk deel van een nationale corona strategie (die verrassend genoeg echt wel bestaat).

Helaas willen Belgen blijkbaar enkel naar zichzelf kijken
- de reacties hier zijn typerend - en willen per sé alle fouten zelf maken vooraleer eruit te leren.

Wat is het nu, de ene keer zitten we teveel naar anderen te kijken, de andere keer weer veel te weinig. Maar wat verwacht je dan, dat we opeens eigen landgenoten de toegang tot het land gaan ontzeggen? Dat we iedere inwoner gaan tracken?

Wat is het nu, de ene keer zitten we teveel naar anderen te kijken, de andere keer weer veel te weinig. Maar wat verwacht je dan, dat we opeens eigen landgenoten de toegang tot het land gaan ontzeggen? Dat we iedere inwoner gaan tracken?

ik lees in de krant dat het niet werkt.

ik verbaasde mij erover dat men in België met papieren formulieren werkt.

anno 2021.

lijkt me nogal voorspelbaar dat die verwerking tot chaos leidt, zonder enige voorbereiding e.d.

en dat dan nog midden in een periode van verlof met een piek aan reizigers.

Elders doet men dat online en je wordt gecontacteerd voor je test.

(y)
Bijna 20000 doden.
Revisionisme en ontkenning.
zie naar de reactie van puni

We hebben per inwoner een significant lagere oversterfte dan Italië, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Een oversterfte vergelijkbaar met die in Zweden, Nederland, Frankrijk.

Stop met het citeren van cijfers waarvan je weet dan alle landen ze op een andere manier bepalen. We doen het voor een dichtbevolkt land waar voorrang gegeven wordt aan privacy niet zo slecht

Laatst bewerkt:

anno 2021.

lijkt me nogal voorspelbaar dat die verwerking tot chaos leidt, zonder enige voorbereiding e.d.

Neen, er bestaat een elektronische en een papieren versie van, voor wanneer je geen GSM bij je hebt.
Ik verbaas me erover dat je dat soort dingen hier neerschrijft, terwijl eenvoudig googelen leert dat dat niet klopt

anno 2021.

Zoals @ugar al zei, men gebruikt digitale als papieren versies, kwestie van niemand uit te sluiten. Anders kon de bomma zonder gsm of pc haar formuliertje niet invullen nietwaar. Technologie, ongelofelijk voor wie het kent, maar niet iedereen is er al mee weg.

Nog even iets anders, en best wel interessant maar ook wat zorgwekkend. Er werd de voorbije dagen gediscussieerd over mensen slechts éénmalig te vaccineren.
Blijkt dat dit voor Astra-Zeneca een interessante piste is, op een kleine groep deelnemers (3000 man) blijkt dat mensen die hun booster (herhaling) later toegediend kregen (tot 26 weken na de eerste vaccinatie) veel beter beschermd zijn.
Astra/Zeneca had aangegeven dat mensen die een halve dosis toegediend kregen beter beschermd zouden zijn maar volgens het MHRA is 't feit dat voor die groep mensen de booster veel later werd toegediend de reden van de beter bescherming
Bij Astra/Zeneca zijn toch echt wel heel veel fouten gemaakt in die procedure... och ook wel zorgwekkend...

Neen, er bestaat een elektronische en een papieren versie van, voor wanneer je geen GSM bij je hebt.
Ik verbaas me erover dat je dat soort dingen hier neerschrijft, terwijl eenvoudig googelen leert dat dat niet klopt

ik heb een papier moeten invullen en achterlaten in het vliegtuig.

ik moet daar niet voor googelen

ik heb een papier moeten invullen en achterlaten in het vliegtuig.

ik moet daar niet voor googelen
Omdat ge de moeite niet had gedaan om dat op voorhand on-line te doen. Zoals de bomma's en de bompa's waar puni over spreekt. Wanneer je dat online doet krijg je een dossier naar je GSM doorgestuurd

Mijn laatste post voor vandaag. En niet zo opbeurend nieuws. Deze studie lijkt te bewijzen dat B1.1.7 effectief besmettelijker is. Studie moet wel nog een peer-review krijgen...

Terwijl de besmette stalen van andere varianten in slechts 10% een hoge virusconcentratie bevatten, is dat voor de B.1.1.7 variant in 35% van de stalen het geval... Alle andere studies waren gebaseerd op statistische analyses, hier wordt echt een causaliteit aangewezen.

Omdat ge de moeite niet had gedaan om dat op voorhand on-line te doen. Zoals de bomma's en de bompa's waar puni over spreekt. Wanneer je dat online doet krijg je een dossier naar je GSM doorgestuurd
onze eindbestemming was niet België.

dat mocht niet, we zijn met te veel voor familie bezoek.

Credit where it's due, de uitspraak over de bomma's en bompa's kwam van mijn goede vriend @nestorius

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan