Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, als ze Astra-Zeneca niet meer willen toedienen onder de, wat is het, 65?, dan is het logisch dat we weer serieus gaan vertragen he.

Mja, als ze Astra-Zeneca niet meer willen toedienen onder de, wat is het, 65?, dan is het logisch dat we weer serieus gaan vertragen he.
FVDB heeft dat nochtans met klem weerlegd. Tot nader order geldt die beperking ook maar voor een maand en zijn ze sowieso nog bezig aan vooral 65-plussers. Dus tenzij Van Gucht meer weet dan hij wil zeggen, is dat geen verklaring.

Van de lente van de vrijheid naar het jaar 2022 van de vrijheid.
Niets aan de hand jongens, gewoon nog even langer die knarsers op elkaar houden en doorbijten (y) 😂

Van 11 juli naar het najaar is wel een groot verschil. Tenzij het te verklaren valt door Vlaanderen vs. België, en 1e prik vs. volledig gevaccineerd. Maar dat alleen lijkt me niet voldoende om plots zulke sprong te maken in de ambitie.

Intriest, maar bon. Erge is dat hoe langer het duurt, hoe luider de roep om vaccinprivileges zal klinken, zeker met de zomervakantie in aantocht. Ik vind het degoutant.
Men houdt momenteel 12 weken tussen eerste en 2de vaccinatie.
Als ik goed geteld heb is 3 oktober exact 12 weken na 11 juli. En dan is dat wel "het najaar", niet?
Zeker als je dan nog er vanuit gaat dat men zegt dat je pas een paar weken na je 2de spuitje optimaal beschermd bent.

Als je het zo bekijkt lijkt het elkaar niet tegen te spreken.

Als ik goed geteld heb is 3 oktober exact 12 weken na 11 juli. En dan is dat wel "het najaar", niet?
Zeker als je dan nog er vanuit gaat dat men zegt dat je pas een paar weken na je 2de spuitje optimaal beschermd bent.

Maar met “een vaccin aanbieden” zie ik dat toch eerder als eerste prik.

Je zou bijna denken dat goeie communicatie de sleutel is om iedereen nog mee te krijgen! Goed om te zien dat ze nog niets bijgeleerd hebben in het laatste halfjaar.

Kom mannekes, tegen eind mei zijn de risicogroepen ingeënt en zijn grote versoepelingen mogelijk. Kijk naar de UK, nauwelijks nog besmettingen en het is niet dat iedere volwassene daar al zijn inenting heeft gekregen. Gewoon terug naar het quasi-normale vanaf eind mei of ten laatste eind juni is een must.

Kan zijn, maar dat had hij wel mogen kaderen dan. Ik mag hopen dat we qua grote versoepelingen niet moeten wachten tot wanneer de volledige bevolking volledig gevaccineerd is, alleszins.

Kan zijn, maar dat had hij wel mogen kaderen dan. Ik mag hopen dat we qua grote versoepelingen niet moeten wachten tot wanneer de volledige bevolking volledig gevaccineerd is, alleszins.
Dat gaat niet gebeuren hoor. Zelfs in Israël heeft "maar" 60% van de bevolking (minstens) 1 prik gehad hé. Van zodra de cijfers dalen komen er terug versoepelingen. Ik ben zelf niet de minst cynische persoon, maar de politici doen het nog altijd niet voor hun plezier. Ze gaan wel snel genoeg over elkaars voeten vallen om te versoepelen zodra het kan.

Nah. De helden in belgie doen gewoon wat het meeste stemmen oplevert . Precies of die hebben een strategie of lijn die ze volgen :ROFLMAO: :ROFLMAO:

2w geleden de helden met Astra zeneca. "We volgen europa". Vandaag kar draaien ondanks Europa zelfde mening behoudt.... "logica"

Je bent te naïef. Ik ken een hoge ambtenaar waar niks mee mankeert. Sportief en al... En die heeft een kaart. De "parkeerkaart".

België speelt in brussel voetbalmatch? Rijden tot voor stadion en parkeren. Als je denkt dat zelfbediening de wereld uit is... think twice .
duh. Tot voor enkele jaren had ik ook zo'n kaart als ik naar een sportwedstrijd wou gaan. Heeft niks te maken met invaliden te maken, er zijn veel andere redenen waarom je dat krijgt.
cege zei:
Idem met de risico lijst. Zoals al enkele weken geleden hier gepost ken ik meerdere families met (huis)arts in de familie die al volledig gevaccineerd zijn...
en ook dat heeft niks met de risicolijst te maken.

duh. Tot voor enkele jaren had ik ook zo'n kaart als ik naar een sportwedstrijd wou gaan. Heeft niks te maken met invaliden te maken, er zijn veel andere redenen waarom je dat krijgt. en ook dat heeft niks met de risicolijst te maken.
Het was dus wel degelihk een gehandicapten kaart. Die mens noemde dat zijn parkeerkaart.

En ivm de risico lijst. Leef maar verder in je fantasy world. Er zijn ondertussen meer 65- dan 65+ gevaccineerd. Can't explain that... tenzij de helft van belgie risico patiënt is.

En ivm de risico lijst. Leef maar verder in je fantasy world. Er zijn ondertussen meer 65- dan 65+ gevaccineerd. Can't explain that... tenzij de helft van belgie risico patiënt is.
Na de WZC zijn de zorgmedewerkers gevaccineerd hé. De meeste zijn geen 65+...

Het was dus wel degelihk een gehandicapten kaart. Die mens noemde dat zijn parkeerkaart.
ik zou pagina 6 hiervan eens lezen: https://belgianfootball.s3.eu-centr.../Toegankelijkheid+Koning+Boudewijnstadion.pdf . Zit hij dan ook nog (alsof) in een rolstoel?
cege zei:

Wanneer zal wie gevaccineerd worden?
Het vaccineren gebeurt op het ritme van de leveren. De planning hieronder is dus een voorwaardelijke inschatting op basis van de levertermijnen die momenteel gecommuniceerd zijn.

Januari: bewoners en personeel woonzorgcentra
Eind januari: zorgprofessionals ziekenhuizen
Februari: eerstelijnszorgprofessionals (op basis van hun domicilie-adres) & collectieve zorginstellingen en ander ziekenhuispersoneel

Maart: ambulante 65-plussers
April: risicopatiënten
Mei-Juni: algemene bevolking 18+

Ook geen 800k vermoed ik...
Er zijn 470.000 werknemers in deze paritaire comités alleen al:
313 apotheken en tarificatiediensten
318 diensten voor gezins- en bejaardenhulp
319 opvoedings- en huisvestingsinrichtingen en -diensten
327 beschutte werkplaatsen en sociale werkplaatsen
330 gezondheidsinrichtingen en -diensten
331 vlaamse welzijns- en gezondheidssector
332 Franstalige, Duitstalige welzijns- en gezondheidssector

En dan heb je nog niet de ambtenaren en zelfstandige verplegers, logopedisten, ergotherapeuten en werknemers in scholen die onder bepaalde types van bijzonder onderwijs vallen (die ook deels onde rdie zorginstellingen vallen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan