Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verwachten dat de overheid na maanden werk een toepassing ontwikkelt die werkt volgens de standaarden van vandaag is natuurlijk te veel gevraagd. Nee, een Javascript redirect uit de jaren stillekes als oplossing en iedereen die niet volgt is een pester! Vingerwijzen is makkelijker dan oplossingen zoeken, het credo van Corona-beleid.
En hoe ligt dit aan de overheid? Queue-it wordt wereldwijd gebruikt door tal van firma's.

Deze omzeiling van het systeem was zelfs mogelijk bij Sony voor de PS5...

Maarja, foei overheid, laten we daar maar met de vinger naar wijzen! :unsure:

Kan prima zijn dat de wachtrij omzeilen een berekend risico is dat afgewogen wordt ten opzichte van de meerkost om dat moeilijker te maken.
Maar om dan de mensen die dat ook doen met de vinger te gaan wijzen is ook niet heel fair.

Dat feesten staat voor vrijheid, die voor het eerst sinds WOII collectief wordt afgepakt. Dat zijn maatregelen die we niet te lang kunnen rekken, en het verwondert me dat er niet vaker en ergere rellen zijn.

(Ik steun het geweld niet en zit braafjes thuis, maar het geklaag begrijp ik voor 100%.)
Dat er geklaag is ok, dat is begrijpbaar. Maar dat ze stilaan hun eigen exitstrategie inplannen, dat niet. @MiniJeffrey zit zijn eigen op te fokken, de zaken slechter voor te stellen dan het is, om dan voor zijn eigen te beslissen om "foert" te zeggen.
Ik denk dat dit gebeurt bij 1000'den mensen. En dat is echt niet goed.

En hoe ligt dit aan de overheid? Queue-it wordt wereldwijd gebruikt door tal van firma's.

Er effe van uit gaan dat het vooral de database server is die ze willen vrijwaren (want iedereen in de wachtrij heeft al 2 pagina’s bezocht terwijl heel dat proces op 2 pagina’s kan gebeuren), is een server-side check van je rijksregister-nummer een mogelijke oplossing om de registraties te spreiden. Vandaag enkel 60+, morgen 50+, overmorgen 40+, etc. ...

En wat hebben die mensen er aan dat ze de wachtrij kunt omzeilen? Wat langer op voorhand vrije data doorgeven waarop ze toch nog geen prik gaan krijgen? Oudjes pesten die voor de computer zitten te wachten?
Het was inderdaad gewoon wachten op de eerste fouten in de programmatie.

Wanneer neemt er eens iemand zijn of haar verantwoordelijkheid in het hele Corona-verhaal?

Terwijl er mensen genoeg zijn die het echt niet meer zien zitten omdat ze veel van wat voor hun persoonlijk het leven zin gaf al ruim een jaar niet meer mogen of kunnen afkomen met termen als pietluttige mierenneukerij, faut le faire.

Inlevingsvermogen mag (net als de solidariteit die gisteren terecht gepreekt werd) ook echt wel langs twee richtingen gaan.
Je hebt zeker gelijk.
MiniJeffrey is wel een krak in dingen zeggen die gewoon niet waar zijn.
Er zijn periodes geweest waarin we niet veel mochten doen en niet veel mensen mochten zien maar er zijn ook periodes geweest waarin we tot 15 verschillende mensen elke week mochten zien, 200/400 mensen op in/outdoor evenementen en 5 knuffelcontacten (of welke namen ze er allemaal al voor hebben gebruikt)

Nu zitten we in een periode waar we al even weinig volk mochten zien en dat valt voor de ene zwaarder als voor de ander, alle begrip voor.
Maar persoonlijk zie ik niet wat we daaraan kunnen doen.

Het is iets dat we niet volledig in hand hebben dat virus

Het was inderdaad gewoon wachten op de eerste fouten in de programmatie.

Wanneer neemt er eens iemand zijn of haar verantwoordelijkheid in het hele Corona-verhaal?
En wat is dan de verantwoordelijkheid die vasthangt aan het te makkelijk maken van het omzeilen van een artificiële wachtrij, waardoor mensen nu hoogstens ietsjes vlugger zijn ingeschreven op de lijst van Deinze en Roeselare?

Hm... en op welke manier heb je precies oplossingen gezocht voor dit probleem? Want doe jij niet hetzelfde met het vingerwijzen?

De oplossing is een aanmeld -en wachtrijsysteem volgens de huidige standaarden. De wachtrijen van websites die werken volgens de methodes die nu standaard zijn, zijn echt wel iets geavanceerder dan clientside doorsturen naar een andere site. Als een IT-leek je toepassing kan omzeilen door simpelweg op escape te klikken ligt de fout bij je toepassing, niet bij de gebruiker.

Dat is geen dooddoener, dat is de realiteit. Jij "beseft" moeilijke zaken niet graag. Je wilt het niet geloven of voelen, puur omdat je jezelf wilt beschermen hiermee. Dat is uw verdedigingsmechanisme, alle respect ervoor. Maar de zaken zijn wel echt.

Je wilt stilaan bij familie zijn? Dat mag.
Je wilt stilaan reizen? Dag mag
Feesten? Neen helaas nog niet.

Maar kijk eens, 2 van de 3 zaken die jij denkt niet te mogen, mag wel! Ook al is het onder voorwaarden, het mag! Je stelt de zaken bewust of onbewust slechter voor dan de realiteit. Dit om uw eigen geweten voldoende redenen te geven om "foert" te zeggen.

Met alle respect, maar jij kan psychologische hulp gebruiken om de opgekropte frustraties te kanaliseren.

Ik heb het overlijden van mijn grootmoeder mogen doen met 15 personen, allemaal op 2m van elkaar, waar is het menselijke aspect in dat? Een koffietafel, mocht niet. Samenkomen met familie om overlijden te regelen, erfenis, notaris, mocht niet. Een laatste groet brengen, mocht niet. En ja mijn grootmoeder is aan covid gestorven. En weet je wat daar het ergste aan was? Niet dat ze gestorven is aan covid, maar dat ze het half jaar daarvoor geen kat meer mocht zien/doen en zat weg te kwijnen van eenzaamheid in haar kamertje. Maar niemand caret daarover, het enige wat telt is de +1 voor de covid statistieken om deze junta (zwaar woord, I know maar zo denk ik er stilaan over) in stand te houden.

Ik ben getuige voor het huwelijk van één van mijn beste maten, we zijn mogen op restaurant gaan in kleine kring: heel blij dat dat kon dat geef ik toe. Maar we hebben nog niet eens een echt huwelijksfeest kunnen geven. Hij heeft ondertussen ook een kleine. Kraambezoek mag niet, thuisbezoek ook niet.

Dus hoezo mag je stilaan bij je familie zijn? Ik mag 1 iemand zien in theorie en dat is mijn knuffelcontact: mijn moeder. En neen "je kan met 4 buiten afspreken", daar neem ik geen genoegen meer mee.

Reizen? Je mag niet reizen naar het buitenland in dit land. En als het mocht of weer zal mogen mag je twee weken in quarantaine gaan voor of na je reis. Dus hoezo mag je reizen?

Wist je dat... er ook nog andere problematieken zijn in de wereld behalve covid? Maar die tellen natuurlijk allemaal niet; zolang je jezelf maar kunt opspelden dat je in de moraalbrigade zit.

De oplossing is een aanmeld -en wachtrijsysteem volgens de huidige standaarden. De wachtrijen van websites die werken volgens de methodes die nu standaard zijn, zijn echt wel iets geavanceerder dan clientside doorsturen naar een andere site. Als een IT-leek je toepassing kan omzeilen door simpelweg op escape te klikken ligt de fout bij je toepassing, niet bij de gebruiker.
De post die je genegeerd hebt:

Queue-it is zowat de huidige internationale standaard qua virtuele wachtrijen; niet iets dat ze vlugvlug uit hun mouw geschud hebben...

Je mag niet reizen naar het buitenland in dit land.
Als je niet tot de elite behoort... of "elite". Dàt is het wraakroepende.

694

694

De manier waarop die BV's het reisverbod omzeild hebben, is dezelfde manier waarop gij en ik ook het reisverbod kunnen omzeilen indien we een eigen zaak zouden hebben. Er zullen dus heus ook wel niet-bekende zelfstandigen/ondernemers zijn die de voorbije weken op reis zijn geweest "voor het werk".

De manier waarop die BV's het reisverbod omzeild hebben, is dezelfde manier waarop gij en ik ook het reisverbod kunnen omzeilen indien we een eigen zaak zouden hebben. Er zullen dus heus ook wel niet-bekende zelfstandigen/ondernemers zijn die de voorbije weken op reis zijn geweest "voor het werk".
Het valt dan ook voor mij onder "de kantjes er van aflopen". De brede bevolking doet het, maar de "elite" is een makkelijke schietschijf zeker.

Verder wil ik toch zeggen dat ik kots van woorden zoals "junta" terwijl er in landen waar je dat woord wel terecht kan gebruiken het vuur wordt geopend op burgers.

Zaken als "feesten" vallen daar niet onder. Ik lach niet met mensen die hun basisbehoeften missen. Dat mierenneukerij ging om "feesten"

Mss moeten die mensen wat mee relativeren? Een bezoekje brengen aan de IC care of zo? Dat zaken als "feesten" nu efkes niet meer kan, is toch echt de allerlaatste prioriteit nu. Na 1 jaar corona moeten we dat nog steeds uitleggen. Het dringt echt niet door bij sommigen.
En toch zijn er mensen (ik ben daar niet eens per se bij hoor niet op cafe vind ik wel jammer maar niet meer dan dat). Wiens voornaamste bron van ontspanning na een zware werkweek of wat dan ook is om eens los te gaan in een discotheek of naar twee films te gaan in de cinema of iets gelijkaardigs. Ik probeer wel absoluut te begrijpen dat dit dan enorm zwaar kan zijn als dat zolang wegvalt en zou dat dan toch geen mierenneukerij durven noemen. De allerlaatste prioriteit tja voor mij sommige dingen zeker wat mij betreft nooit nog fitness ik kom daar toch nooit maar voor iemand die dat gebruikt om al dan niet met vaste kameraden te ontspannen is dat een ander verhaal neem ik aan.

Als leren relativeren zo makkelijk was dan zou er op zijn minst hier bij ons niemand mogen zijn met depressies etc want in Afrika is t slechter. Relativeer even is makkelijk gezegd als je zelf niet diep zit.

De post die je genegeerd hebt:

Queue-it is zowat de huidige internationale standaard qua virtuele wachtrijen; niet iets dat ze vlugvlug uit hun mouw geschud hebben...

En toch is het niet wat grote ticketvendors en andere bedrijven die geregeld met massaregistraties te maken hebben, gebruiken. Als je deze toepassing gebruikt waarvan blijkbaar op heel het internet beschreven is hoe het gemakkelijk kan omzeild worden, was het afdwingen van wachtrijprioriteit geen belangrijke factor. Voor mij geen probleem maar kom dan ook niet af met iedereen die van de shortcut gebruik maakt een pester van de ouderen te noemen. Als wachtrijprioriteit belangrijk was, hadden ze een beter wachtrijsysteem moeten gebruiken.

[...]

Wist je dat... er ook nog andere problematieken zijn in de wereld behalve covid? Maar die tellen natuurlijk allemaal niet; zolang je jezelf maar kunt opspelden dat je in de moraalbrigade zit.
Ik geef je wel volledig gelijk dat sommigen hier nogal licht gaan over de zaken die allemaal (toch al geruime tijd) niet mogen en dat dat zwaar begint te wegen op veel mensen, maar COVID is nu wel niets iets dat je zomaar kan negeren he. In dat geval gaan de vergelijkingen met een woningbrand of oorlog (hoewel ik die wel echt beu gehoord ben) wel op vind ik: je kan zoiets niet gewoon negeren of 'weg wensen'. Dat men kan proberen om een andere balans te vinden is zeker waar, maar natuurlijk is COVID nu HET probleem in veel landen, da's nogal wiedes. Het is de grootste gezondheidscrisis sinds WOII, dan tellen veel andere problemen iets minder mee natuurlijk. Hoe je het ook draait of keert gaan er daaromtrent maatregelen moeten genomen worden, tot er voldoende vaccinaties zijn geweest.

Opnieuw: dat er hier in dit land nogal weinig aandacht wordt geschonken aan het mentale/sociale aspect en er in vergelijking enorm veel aandacht gaat naar het puur virologische, daar valt zeker iets voor te zeggen mijns inziens. Maar ik vind het niet meer dan logisch dat COVID het eerste punt is op de agenda. Hoe lang dat al duurt heeft daar eigenlijk niets mee te maken.

Of deze schone titel die inkopt als; "ik heb mijn spuitje, danku bol het nu maar af mensen."

Zij kregen al een prik, maar willen ze ook vaccinprivileges? “Tijdverlies om te wachten. We hebben genoeg afgezien”​

Ik heb het overlijden van mijn grootmoeder mogen doen met 15 personen, allemaal op 2m van elkaar, waar is het menselijke aspect in dat? Een koffietafel, mocht niet. Samenkomen met familie om overlijden te regelen, erfenis, notaris, mocht niet. Een laatste groet brengen, mocht niet. En ja mijn grootmoeder is aan covid gestorven. En weet je wat daar het ergste aan was? Niet dat ze gestorven is aan covid, maar dat ze het half jaar daarvoor geen kat meer mocht zien/doen en zat weg te kwijnen van eenzaamheid in haar kamertje. Maar niemand caret daarover, het enige wat telt is de +1 voor de covid statistieken om deze junta (zwaar woord, I know maar zo denk ik er stilaan over) in stand te houden.

Ik ben getuige voor het huwelijk van één van mijn beste maten, we zijn mogen op restaurant gaan in kleine kring: heel blij dat dat kon dat geef ik toe. Maar we hebben nog niet eens een echt huwelijksfeest kunnen geven. Hij heeft ondertussen ook een kleine. Kraambezoek mag niet, thuisbezoek ook niet.

Dus hoezo mag je stilaan bij je familie zijn? Ik mag 1 iemand zien in theorie en dat is mijn knuffelcontact: mijn moeder. En neen "je kan met 4 buiten afspreken", daar neem ik geen genoegen meer mee.

Reizen? Je mag niet reizen naar het buitenland in dit land. En als het mocht of weer zal mogen mag je twee weken in quarantaine gaan voor of na je reis. Dus hoezo mag je reizen?

Dat is allemaal héél heftig en terecht wat je zegt. Ik steigerde over uw "feesten". Dat is echt het laatste waar ik aan denk.

ivm de eenzaamheid van bejaarden. Dat is volledig terecht, dat had nooit mogen gebeuren.

Als een dichte familielid is gestorven aan corona, dan zou je toch meer respect moeten tonen aan de regels toch? Maar je geeft aan dat je je eigen "exitstrategie" plant, dat je dus de regels niet meer zal volgen? Zoiets kan ik echt niet goedkeuren.

Ik ga ook naar een huwelijk nu vrijdag. Het zal maar met 15 zijn. Echt een "feest" wordt het niet. Ik heb ook de kleine niet kunnen bezoeken van een maat. Dat is niet fijn, maar ik plan zeker niet m'n eigen "exitstrategie". Iedereen heeft hier last van, maar ik blijf de regels volgen. De huidige regels zijn mij voor een goede consensus tussen harde lockdown/sociaal aspect

Vanaf 19/04 mag reizen terug dacht ik, ja dat is met voorwaarden, maar dat is toch volledig legitiem met een virus?

Ik heb al in een eerder post gemerkt dat je het moeilijk hebt. Daarom ook raad ik u psychologische hulp aan. Je moet er voor open staan en het kan deugd doen. Ik ben een lange tijd zelf geweest naar een psycholoog. Ik zeg dat niet om u treiteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan