Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier aan zee toch weer groot verschil: gisteren rustig en doenbaar op de dijk ( nieuwpoort ) vandaag over de koppen lopen. Totaal niet plezant ( en vele rijen die staan aanschuiven )

eens het weer terug beter wordt mag van mij toch het stramien van vorige zomer terug gevolgd worden. in de zomer waren er amper besmettingen en ik heb mij toch niet ingehouden kwa uitgaan op cafe en gaan eten. alles kon toen perfect.
en als de vaccinaties een beetje blijven gaan moet er zelf meer kunnen deze zomer imo.
eens de risicogroepen zijn ingeent mag alles terug vollenbak voor mij...

Iedereen die nu met Covid-19 in de kliniek terecht komt is er eentje te veel. Ze hebben de vaccins, en ze werken dus gas geven 24/24 7/7. Ik zeg niet dat ze niks doen, maar er beginnen toch meer en meer 'onregelmatigheden' zich voor te doen. Feestjes op de trein, park etc. Geweld tegen de politie, lastig doen tegen het NMBS-personeel etc dat zijn toch allemaal uitspattingen tja het begint toch frequenter te worden.
Je bedoelt: er zijn regels en ze werken dus houdt u eraan en je krijgt het niet?
Is er al 1 expert besmet geraakt bv?

eens het weer terug beter wordt mag van mij toch het stramien van vorige zomer terug gevolgd worden. in de zomer waren er amper besmettingen en ik heb mij toch niet ingehouden kwa uitgaan op cafe en gaan eten. alles kon toen perfect.
en als de vaccinaties een beetje blijven gaan moet er zelf meer kunnen deze zomer imo.
eens de risicogroepen zijn ingeent mag alles terug vollenbak voor mij...
Nee de besmettingen moeten eerst naar beneden. Wat ben je met risico-groepen ingeënt als er zoveel besmette in ziekenhuis belanden die allemaal een bed inpalmen tot die ook op zijn. Wat ga je dan doen?

Sure zever anders nog wat verder.

Eens wat minder zuur door het leven gaan mss? 't Is niet omdat je besmet bent met Covid-19 dat je het aan de grote klok hangt. Veel van mijn oversten hebben het ook opgelopen, en politici ook. Het komt niet altijd in het nieuws hoor ...

Eens wat minder zuur door het leven gaan mss? 't Is niet omdat je besmet bent met Covid-19 dat je het aan de grote klok hangt. Veel van mijn oversten hebben het ook opgelopen, en politici ook. Het komt niet altijd in het nieuws hoor ...
Als ze het hadden moesten ze minstens 14d in quarantaine.
Kan me geen 14d voor de geest halen dat we van Ranst/de Gucht in het nieuws gezien hebben

Buiten 1 nonkel ken ik niemand die het heeft gehad. Dus zo moeilijk is het niet om het niet op te lopen lijkt me als je u aan de regels houdt

Regels zijn er nu eenmaal om gevolgd te worden

Motivatie barometer staat nu op 31%.
Zoals we hier al gehoord hebben van een zeer vocale kustburgemeester maar waar onze goede vriend (BdW):
Ik zou die overige 69% ook liever kalmpjes op ne stoel bediend door den horeca met enkele stewards rondom zich zien dan der elke week mijn waterkanon op te moeten smijten.

Wat kan je nu eenmaal doen als de groep die niet volgt immens groot aan het worden is.

Als ze het hadden moesten ze minstens 14d in quarantaine.
Kan me geen 14d voor de geest halen dat we van Ranst/de Gucht in het nieuws gezien hebben

Buiten 1 nonkel ken ik niemand die het heeft gehad. Dus zo moeilijk is het niet om het niet op te lopen lijkt me als je u aan de regels houdt

Belachelijk. Een van de voorzichtigste mensen die ik ken heeft het opgelopen. Een persoon met onderliggende aandoeningen, dus heel bewust van de gevaren, staat op randje van van hospitalisatie. Dus niet zeveren e

Als je non-stop thuis blijft is de kans om het op te lopen quasi nihil. Sommige mensen moeten
Nog gaan werken ook.

n
Motivatie barometer staat nu op 31%.

Ik zou die overige 69% ook liever kalmpjes op ne stoel bediend door den horeca met enkele stewards rondom zich zien dan der elke week mijn waterkanon op te moeten smijten.

Wat kan je nu eenmaal doen als de groep die niet volgt immens groot aan het worden is.
Dus uit de motivatiebarometer leid jij af dat 69 procent van de bevolking de maatregelen niet meer volgt.
Anders moet je eens een motivatiebarometer gebruiken om te vragen of we nog belastingen willen betalen.

Belachelijk. Een van de voorzichtigste mensen die ik ken heeft het opgelopen. Een persoon met onderliggende aandoeningen, dus heel bewust van de gevaren, staat op randje van van hospitalisatie. Dus niet zeveren e

Als je non-stop thuis blijft is de kans om het op te lopen quasi nihil. Sommige mensen moeten
Nog gaan werken ook.
Hier zijn nochtans veel mensen die altijd zeggen dat de experts zelf overal te pas en onpas komen dus die zouden het dan al lang moeten gehad hebben?

Hier zijn nochtans veel mensen die altijd zeggen dat de experts zelf overal te pas en onpas komen dus die zouden het dan al lang moeten gehad hebben?

Geen idee. 'k Vraag ik mij ook af hoor wie het allemaal oploopt. We naderen de kaap van de 900 000 infecties, en uit onze omgeving ken ik weinig mensen die het hebben opgelopen.

Geen idee. 'k Vraag ik mij ook af hoor wie het allemaal oploopt. We naderen de kaap van de 900 000 infecties, en uit onze omgeving ken ik weinig mensen die het hebben opgelopen.
:unsure:

Ik bedoel vrienden ..
Zo beter dan? :unsure:

Al merk ik nu meer privacy op de werkvloer over Covid-19. Toen iemand tijdens de eerste of tweede golf besmet raakte wist iedereen het (je kwam er veelal zelf voor uit). Nu toch niet meer. De bedrijfsartsen bepalen het hoge risico contact.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan