Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we het dan houden op de vergelijking met zwartwerk: dat zorgt niet voor rechtstreekse slachtoffers, maar hoe meer de regels omtrent zwartwerk overtreden worden, hoe meer dat invloed gaat hebben op de maatschappij. Alhoewel zwartwerk dus terecht verboden is en er op gecontroleerd wordt, zijn er nog steeds veel Belgen die zich daar niks van aantrekken én het geluk hebben niet betrapt en beboet te worden.

Imo dus wel een goede vergelijking met coronamaatregelen. Zullen we zwartwerk vanaf nu dan maar goedkeuren omdat het niet voldoende afgedwongen kan worden?

Flauwe vergelijking opnieuw, want ik ben gerust voor meer controle tegen zwartwerk. Voor mijn part mag daar wel strenger op gecontroleerd worden, en mogen meer beperkingen op cash geld ingevoerd worden.

Het ging over de sociale contacten buiten: die zijn controleerbaar, daar moet je dus geen regels opleggen als je ze niet wilt afdwingen, cfr Brussel.

Idem bij telewerk bij bedrijven, daar is een arbeidsinspectie voor.

Uit Spanje hoor ik van mensen waarvan hun window vaccinatie tussen februari en juni 2022 is. Ten vroegste november / december 2021 is. Ja, sorry maar aan dat tempo... als iedereen nog een jaar zich aan die lockdown moet houden en met al die zomerdagen in het verschiet, zal de boel nog wel ontploffen...

Maar wat jij zegt, klopt wel... echt niet wachten tot 70-80% gevaccineerd is, want dat is niet te doen. Gewoon maatregelen opheffen voor iedereen inderdaad wanneer 45+ en risico's zijn gedaan, maar zelfs dat zal wellicht pas na de zomer zijn. Misschien nog op tijd voor het nieuwe schooljaar, want veel leerlingen zullen een serieuze achterstand hebben door dat scholen constant openen, sluiten, openen, sluiten, paar dagen in de week. Is geen manier natuurlijk voor veel lln die veel opvolging nodig hebben.

Ik vind dat we keihard gefaald hebben, en de jongeren laten zitten hebben en compleet aan hun lot overgelaten hebben zonder enige vorm van toekomstperspectief, en dat vergeef ik de politiek nooit.
Ik verwacht nog veel meer protest en rellen als het zo blijft aanmodderen met de vaccinaties.
Als ge ziet waar ze nu staan met de vaccinaties in België/Europa dan is het gewoon bedroevend, vergeleken met Israel of de UK of zelfs de US. Er is al veel valse hoop gegeven en op den duur zijn mensen het beu.
Dat er jongeren zijn die beginnen te rebelleren is wel enerzijds te begrijpen, het is ook maar gemakkelijk om met de vinger te wijzen.
2022 is gewoon niet aanvaardbaar, tegen de zomer en later zullen ze wel moeten alles open gooien, economisch en mentaal is dat anders niet vol te houden.

Ik verwacht nog veel meer protest en rellen als het zo blijft aanmodderen met de vaccinaties.
Als ge ziet waar ze nu staan met de vaccinaties in België/Europa dan is het gewoon bedroevend, vergeleken met Israel of de UK of zelfs de US. Er is al veel valse hoop gegeven en op den duur zijn mensen het beu.
Dat er jongeren zijn die beginnen te rebelleren is wel enerzijds te begrijpen, het is ook maar gemakkelijk om met de vinger te wijzen.
2022 is gewoon niet aanvaardbaar, tegen de zomer en later zullen ze wel moeten alles open gooien, economisch en mentaal is dat anders niet vol te houden.
Als je materiële en/of lichamelijke schade aanbrengt heeft dat niets met rebelleren te maken maar is gewoon vandalisme

Trouwens de jongeren (tot bepaalde leeftijd) hebben lange tijd veel meer gemogen dan vokwassenen

Een zoveelste bewijs van slechte regels die ongelijkheid onderstrepen. Assertieve lepe mensen zoeken en vinden achterpoortjes.
Een kaakslag voor alle mensen die zich wel aan de regels houden.
is dat het nieuwe hippe woord in regeringskringen , "een kaakslag" :p als dat uit de mond van minister Verlinden komt , tja weetniet , daarmee ga je de bevolking niet overhalen .

Als er tegen de zomer geen grote versoepelingen zijn , dan zou er wel eens een volksopstand kunnen uitbreken in verschillende Europese landen . Je merkt toch wel dat mensen steeds minder de regels "strikt" volgen

Uit Spanje hoor ik van mensen waarvan hun window vaccinatie tussen februari en juni 2022 is. Ten vroegste november / december 2021 is. Ja, sorry maar aan dat tempo... als iedereen nog een jaar zich aan die lockdown moet houden en met al die zomerdagen in het verschiet, zal de boel nog wel ontploffen...

Maar wat jij zegt, klopt wel... echt niet wachten tot 70-80% gevaccineerd is, want dat is niet te doen. Gewoon maatregelen opheffen voor iedereen inderdaad wanneer 45+ en risico's zijn gedaan, maar zelfs dat zal wellicht pas na de zomer zijn. Misschien nog op tijd voor het nieuwe schooljaar, want veel leerlingen zullen een serieuze achterstand hebben door dat scholen constant openen, sluiten, openen, sluiten, paar dagen in de week. Is geen manier natuurlijk voor veel lln die veel opvolging nodig hebben.

Ik vind dat we keihard gefaald hebben, en de jongeren laten zitten hebben en compleet aan hun lot overgelaten hebben zonder enige vorm van toekomstperspectief, en dat vergeef ik de politiek nooit.
Toekomstperspectief boo fucking hoo. Wat hatelijk dat woord. Precies of de politiek zelf weet wanneer ze eindelijk alle maatregelen kunnen opheffen. Ze zijn ook maar afhankelijk van 1001 variabelen, ze kunnen niks garanderen. En stel nu dat je je "toekomstperspectief" krijgt op datum van 1 maart 2022, ga je je dan veel beter voelen? Oh please zeg!

Of gewoon dieptriest dat je alles opkoopt ook al heb je het niet nodig?
Trouwens was de financiële crisis ook niet daar begonnen? Amerika not really to the rescue toen he

En de opwarming van de aarde lopen ze ook niet echt vooraan in de rij, idem met OA healthcare voor gewone mensen
Ik ga enkel op jouw ontopic-uitspraken reageren. (ook al is de rest imho evengoed quatsch.)

Kapitalisme hé, eerst zorgen voor uzelf. Toch een mooi principe?
Momenteel zijn onze leiders aan het bedelen bij Amerika en Rusland voor vaccins.

Als we de coronacrisis als stresstest beschouwen:
Bleek het gezondheidssysteem in Amerika nu zoveel slechter dan het onze, rekening houdend dat het onze gigantisch veel meer kost?

VS heeft niet alles 'opgekocht'. Ze produceren gewoon zelf aan een serieus tempo en vaccineren eerst hun eigen volk. Zelf hebben ze deze maand de eerste 4 miljoen dosissen uitgevoerd naar Canada en Mexico. Bron: https://www.dw.com/en/coronavirus-d...t-vaccine-exports-to-mexico-canada/a-56908883.

Ca. 43 miljoen dosissen zijn uitgevoerd uit de EU. Bron: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/nl/ip_21_1352. VS staan niet bij de bestemmelingen of toch niet bij de grootste (dus minder als 1 miljoen).

Laatst bewerkt:
Ik ga enkel op jouw ontopic-uitspraken reageren. (ook al is de rest imho evengoed quatsch.)

Kapitalisme hé, eerst zorgen voor uzelf. Toch een mooi principe?
Momenteel zijn onze leiders aan het bedelen bij Amerika en Rusland voor vaccins.

Als we de coronacrisis als stresstest beschouwen:
Bleek het gezondheidssysteem in Amerika nu zoveel slechter dan het onze, rekening houdend dat het onze gigantisch veel meer kost?
Het zou me niet verbazen dat er veel mensen zijn gestorven gewoon zonder naar ziekenhuis te gaan omdat ze het niet kunnen betalen

Waarom doet de kust niet zoals de ardennen deze winter? Verboden voor bezoekers, dan is het gedaan met die onzin.
De ardennen is nooit verboden geweest voor bezoekers, wel de Hoge Venen. Een gebied met euhm... misschien enkele duizenden inwoners. De kust heeft hoeveel honderdduizenden inwoners + mensen met een tweede verblijf?

Mag je dan ook rellen in Hong Kong niet verdedigen? Die mensen komen toch ook in opstand en zijn ongehoorzaam aan regels die niet gedragen worden door de bevolking? Ik zie het verschil niet.
Niemand weet wat het draagvlak is voor het huidig beleid. Er worden enorme vrijheden afgenomen zonder dat er daar een toetsing is naar de bevolking.
Mij lijkt het logisch dat je dan rellen hebt, net zoals het logisch is dat er rellen in Hong Kong zijn. Beiden hebben een totalitair karakter.
Dus jij ziet niet het verschil tussen protesteren tegen een wet die Hongkong in staat stelt om critici en activisten uit te leveren aan de CCP en rellen omdat je niet naar een fuif kan gaan om ervoor te zorgen dat heel uw zorgstelsel niet in elkaar stuikt?

Dus jij ziet niet het verschil tussen protesteren tegen een wet die Hongkong in staat stelt om critici en activisten uit te leveren aan de CCP en rellen omdat je niet naar een fuif kan gaan om ervoor te zorgen dat heel uw zorgstelsel niet in elkaar stuikt?
Nee dat zie ik niet. In beide gevallen worden basisrechten zonder debat of toetsing met de voeten getreden. De avondklok is even ongrondwettelijk dan censuur.
De grondwet die kan je niet een beetje overtreden.
Zonder aantoonbaar draagvlak en volksraadpleging creeert de overheid zelf deze rellen.

Het begint altijd klein en het is altijd voor the greater good.

Nee dat zie ik niet. In beide gevallen worden basisrechten zonder debat of toetsing met de voeten getreden. De avondklok is even ongrondwettelijk dan censuur.
De grondwet die kan je niet een beetje overtreden.
Zonder aantoonbaar draagvlak en volksraadpleging creeert de overheid zelf deze rellen.
Is dat eigen aan voorstanders van het libertaire om zaken altijd ongelofelijk te overdrijven. Ik mis enkel nog wat overdreven uitspraken in de trant van maatregelvlaming, navelstarende coronapolitici of iets in die aard.

Is dat eigen aan voorstanders van het libertaire om zaken altijd ongelofelijk te overdrijven. Ik mis enkel nog wat overdreven uitspraken in de trant van maatregelvlaming, navelstarende coronapolitici of iets in die aard.
Ik vind dat niet overdreven. Overheden die basisvrijheden afnemen is een slippery slope.
Ze overtreden hun eigen regels.

Ik vind dat niet overdreven. Overheden die basisvrijheden afnemen is een slippery slope.
Ze overtreden hun eigen regels.
Om zelf te pleiten om mensen toegang tot de zorg te ontzeggen. Maar wssh zijn feestjes en cafebezoek een essentieler basisrecht dan zorg he.

Ps, niet vergeten om nu en dan eens op te gooien dat je libertariër bent.

Ik heb helemaal niet gepleit mensen de toegang tot zorg te ontzeggen.
Het is een mogelijkheid andere keuzes te maken dan diegene die nu gemaakt worden. De schaarse middelen in de zorg anders verdelen. Mensen helpen op basis van hoogste noodzaak en beste prognose. Mensen die een hart nodig hebben maar te oud zijn laat je ook sterven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan