Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
ach, die zitten waarschijnlijk bij de groep die zeggen dat we de ouderen maar moeten laten creperen
bQyFxMI.png

maar als je na een jaar nog moet uitleggen waarom zulke maatregelen er zijn terwijl de ziekenhuiscijfers blijven stijgen dan is het gewoon oftewel uit dommigheid of onwil.
Dommigheid zelf kan je niet beboeten maar onwil wel.

Waanzin die beelden. En uiteraard quasi nul gevolgen, slechts vier (!!!) man gerechtelijk aangehouden. Ge zou voor minder het gokje wagen en eens goed gaan feesten.

De vergoelijkende reacties hier zijn wel lachen. Als dezelfde taferelen zich afspelen op straat in Brussel wordt er gevraagd om met scherp te schieten, maar nu is het een "overdreven reactie" op "jongeren die pintjes drinken". :rofl:Te weinig usual suspects gespot tussen de jongeren om geloofwaardig van uw tak te kunnen maken, of hoe zit dat?

De personen die vragen om met scherp te schieten zijn er nochtans hoor.

Los van de discussie of we mensen daarvoor moeten oppakken. Maar over wie hebben jullie het? Want dit soort loze reacties in het wild lijkt toch eerder te gaan over een niet-bestaande dwarsdoorsnede die én voor het schieten met scherp is in andere gevallen, én dit hier vergoeilijken. Allee, is het niet gewoon dat je hypocrisie ziet in standpunten, maar dat er weinig mensen voor beide standpunten zijn?

Los van de discussie of we mensen daarvoor moeten oppakken. Maar over wie hebben jullie het? Want dit soort loze reacties in het wild lijkt toch eerder te gaan over een niet-bestaande dwarsdoorsnede die én voor het schieten met scherp is in andere gevallen, én dit hier vergoeilijken. Allee, is het niet gewoon dat je hypocrisie ziet in standpunten, maar dat er weinig mensen voor beide standpunten zijn?
Ik zou niet willen dat je mij verdenkt van op de man te spelen, Loser, dus ik ga geen namen noemen. Wie het schoentje past trekke het aan!
Ik denk dat sharpshot een grapje maakte, maar blijkbaar is humor hier een zeldzaam goed dus wie weet zie ik dat verkeerd en denk ik dat enkel vanuit een soort wanhopig onvervuld verlangen om toch maar een greintje gevoel voor humor te ontdekken in deze thread.

Zonder het feest waren geen vergoeilijkende reacties nodig. Iedereen is het beu, niet alleen die jongeren. Gisteren werd er gespuwd in de gezichten van de gezondheidszorg, de politiediensten, alle risicopatiënten, alle mensen die nog gevolgen dragen van de ziekte, alle mensen die de regels wel volgen én alle doden.

Door dergelijke acties maar als "normaal" te aanschouwen en zeggen dat "ze maar een pintje aan het drinken waren", komt er nooit een einde hieraan.

Ach ja, er worden zovele ondernemers en burgers in het gezicht gespuugd door de politiek in gans deze crisis. Er is op den duur ook niemand meer die aan hun denkt, toch zeker de politiek niet.

Ik herhaal dat ik vind dat het zeker niet verstandig was wat die jongeren deden, maar ik kan het ergens wel begrijpen. Na een jaar staan de signalen zeker niet op groen, de kans is niet eens onrealistisch dat ook deze zomer er één wordt zonder festivals, reizen, normaal sociaal contact etc. Ik begrijp dat je na een quasi jaar binnenzitten in je Brussels appartement en een lange winter snakt naar normaliteit en het niet ziet zitten om nog eens een zomer te zien in het water vallen.

Maar om dan met groot vertoon te ontruimen alsof daar het grootste crimineel gedoe ooit bezig was...

Heel dubbel gevoel bij dit alles.

Ach ja, er worden zovele ondernemers en burgers in het gezicht gespuugd door de politiek in gans deze crisis. Er is op den duur ook niemand meer die aan hun denkt, toch zeker de politiek niet.

Ik herhaal dat ik vind dat het zeker niet verstandig was wat die jongeren deden, maar ik kan het ergens wel begrijpen. Na een jaar staan de signalen zeker niet op groen, de kans is niet eens onrealistisch dat ook deze zomer er één wordt zonder festivals, reizen, normaal sociaal contact etc. Ik begrijp dat je na een quasi jaar binnenzitten in je Brussels appartement en een lange winter snakt naar normaliteit en het niet ziet zitten om nog eens een zomer te zien in het water vallen.

Maar om dan met groot vertoon te ontruimen alsof daar het grootste crimineel gedoe ooit bezig was...

Heb je uberhaupt iets gelezen hier of ben je gewoon je frustraties aan het spuien? Want de frustatie die begrijp ik, daar niet van, maar het is toch al meermaals ontkracht deze stelling.

Het is eerst met de zachte hand aangepakt. Dit werkte niet, en is men gradueel strenger en kordater beginnen optreden. Stop met leugens te verspreiden, dit is al meermaals hier vermeld en is ook vermeld in de artikels die ik er omtrent gelezen heb. Men is er niet met een legermacht komen aanzetten omdat er veel jongeren aan het feesten waren. Men heeft uiteindelijk het waterkannon ingezet omdat alle andere middelen uitgeput waren.

Het begrijpen of niet begrijpen staat er los van. Als er iemand eten steelt omdat die honger heeft, heb ik daar ook begrip voor, maar wilt niet zeggen dat politie dan gaat zeggen : Pak maar alles mee. Daarnaast zijn er ook duizenden jongeren geweest die wel gewoon vertrokken zijn met de zachtere aanpak.

Laatst bewerkt:

Want ondernemers zijn natuurlijk echt blij met dit soort beelden.

Ik zou niet willen dat je mij verdenkt van op de man te spelen, Loser, dus ik ga geen namen noemen. Wie het schoentje past trekke het aan!
Ik denk dat sharpshot een grapje maakte, maar blijkbaar is humor hier een zeldzaam goed dus wie weet zie ik dat verkeerd en denk ik dat enkel vanuit een soort wanhopig onvervuld verlangen om toch maar een greintje gevoel voor humor te ontdekken in deze thread.
Ja, dat het een grapje was, zover was ik ook al :D
Maar je gaat geen namen noemen, maar gaat het toch maar even aanhalen. Wel, ik durf te betwijfelen dat hier veel volk zit dat én wil dat de jongeren in Blankenberge keihard worden aangepakt, én vindt dat hier "gewoon een pintje werd gedronken". Dat noem ik de discussie toch wel erg kleuren, eerlijk gezegd.

Terecht dat de politie tussenkomt, maar het doet pijn om geconfronteerd te worden met de realiteit dat feesten vandaag verboden is. Dat de oproerpolitie moet opdraven voor studenten die een avondje willen doorzakken, en dat die zich dan keren.

Wat de studenten doen is crimineel, maar het is ook pijnlijk om te zien dat dit tegenwoordig crimineel is.

en hoe meer zulke toestanden hoe groter de kans.
Maar dat lijken ze ook niet te beseffen.
Verschillende virologen zeiden al dat bv reizen deze zomer mogelijk zou kunnen zijn maar als die besmettingen zo hoog zouden zijn dat andere landen ons gaan verbieden hun grondgebied te betreden welja.
En 5000 mensen met een paar superverspreiders is meer dan genoeg om een hele nieuwe golf in te zetten.

Iedereen maar ook iedereen die weigert de bevelen van een agent op te volgen mag voor mij vervolgd worden. Als ge samenkomt met 5 man in een park en men vraagt u om uit elkaar te gaan omdat dit tegen de wet is doe je dit, als je met 5000 man samen in een bos een feestje zit te bouwen en er komt 1 agent u vragen om uit elkaar te gaan dan doe je dit ook. Plus het feit dat iedereen al weet dat samenscholing niet toegestaan zijn en ik mij wel kan voorstellen dat het moeilijker uit te maken is of 5 man een samenscholing is of 5000man een samenscholing. Maar laten we gerust verder doen met proberen goed te praten, anders moet je het argument nog opgooien dat het mssh een grote vriendengroep was van 5000 man die elkaar al een heel jaar niet gezien had en ze eigenlijk 1 bubbel vormen.

De wet is de wet en iedere belg is verondersteld zich daar aan te houden, als je nu een brusselse jongere zijt of een west vlaamse boer. Iedereen gelijk voor de wet.

Het probleem met dat 'wet' argument is dat je op de ene dag van de andere ineens nieuwe strenge wetten kan hebben.
Als ze morgen vrije pers verbieden met een wet maakt dat het ook niet plots 'juist'.

Zeker als je kijkt naar hoe de wetten gemaakt worden (of eerder hoe bestaande wetten uitgebreid en geïnterpreteerd worden). Met aankondiging slechts een paar dagen op voorhand, zonder parlementaire stemming, en volgens vele grondwettelijke experten zonder de grondwet te volgen.

En dat dan goed praten als een 'tijdelijke, uitzonderlijke situatie', terwijl we al een jaar ver zijn met geen einde in zicht :)

Maar je gaat geen namen noemen, maar gaat het toch maar even aanhalen. Wel, ik durf te betwijfelen dat hier veel volk zit dat én wil dat de jongeren in Blankenberge keihard worden aangepakt, én vindt dat hier "gewoon een pintje werd gedronken". Dat noem ik de discussie toch wel erg kleuren, eerlijk gezegd.
Als kleuren nu ook al niet meer mag, zeg dat dan gewoon he, pretbederver die je bent. Met je Pleasantville-toestanden hier. :eviltongue:

Dit slaat al nergens op.

Dit valt niet te begrijpen. Dat je het met 10 man in uw kot doet, tot daar nog aan toe. Dit zijn bovendien ook geen 5000 man die binnen zitten in een Brussels appartement, daar heb ik genoeg Ralph Lauren-polo's voor gezien.

Dat vertoon was niet nodig als er in eerste instantie geluisterd werd naar de politie. 't is omdat ze weigerden en tumult begonnen maken dat het groot vertoon nodig was.. Het verontrust me eigenlijk dat je denkt dat er meteen het waterkanon werd ingezet en dat je de volledige berichtgeving niet bekijkt.

Laatst bewerkt:

Zijn mijn inziens ook 2 totaal andere zaken hé.

In corona tijden met 5000 man bijeenkomen om te feesten is verwerpelijk.
Maar van een andere categorie dan de politie aanvallen, wat een deel deed. Dat vind ik dan meer in dezelfde categorie met wat er in Blankenberge gebeurde.
Maar zoals ik al vaker zei: zolang we elke fout van de politie in de media gaan gooien en oordelen zonder alle feiten gaan we een vijandelijke sfeer tegen de politie blijven creëren en gaat dat geweld tegen de politie blijven toenemen.
Dat anti-politie gevoel zag je deze week oa hier, lees er de comments maar op na. Voor veel jongeren is dit al een uitgemaakte zaak omdat BV's, politici,... het eenzijdige verhaal van het "slachtoffer" in beeld brachten (kleur zal er ook wel mee te maken hebben).

Eerder op de week ook een stuk over politiegeweld in, godbetert, Mexico op TV waar een vrouw bij stierf. De media, bepaalde politici en groepen zijn echte een bepaalde narrative aan het opbouwen tégen de politie. En de gevolgen daarvan gaan we in onze maatschappij blijven zien, dat baart me eerlijk gezegd enorm zorgen. Want dat is wel onze laatste lijn als brave burgers.

Dit slaat al nergens op.

Dit valt niet te begrijpen. Dat je het met 10 man in uw kot doet, tot daar nog aan toe. Dit zijn bovendien ook geen 5000 man die binnen zitten in een Brussels appartement, daar heb ik genoeg Ralph Lauren-polo's voor gezien.

Dat vertoon was niet nodig als er in eerste instantie geluisterd werd naar de politie. 't is omdat ze weigerden en tumult begonnen maken dat het groot vertoon nodig was.. Het verontrust me eigenlijk dat je denkt dat er meteen het waterkanon werd ingezet en dat je de volledige berichtgeving niet bekijkt.

Je bedoelt zoals we al een jaar luisteren naar de politici en politie die onze vrijheden beknot? Het is niet meer dan logisch dat de bom vroeg of laat ontploft. Wat nog altijd niet betekent dat ik het goedkeur.

Maar zoals iemand het perfect omschreef een paar posts eerder: je kunt het crimineel noemen wat de jongeren deden, maar het is even erg dat we een feestje bouwen in een park tegenwoordig al crimineel moeten noemen.

Het rijk der vrijheid, ik geloof er niks meer van. Ongeacht de good news show die alle politici en virologen sinds enkele dagen opbrengen om ons wat hoop te geven... Ik zie het in alle eerlijkheid heel somber in voor deze zomer of zelfs dit jaar. Ik hoop dat ik er compleet naast zit, maar de barometer bij mij staat op serieus onweer.

Als je ziet hoe datzelfde grasveld er na elke zomerse dag er als een vuilnisbelt bijligt, kan je ook besluiten dat het respect in het algemeen tov alles en iedereen vrij laag is hier in Brussel.
Het egoisme en gebrek aan empathie getoond door die jongeren ligt daar helemaal mee in lijn.

Als je ziet hoe datzelfde grasveld er na elke zomerse dag er als een vuilnisbelt bijligt, kan je ook besluiten dat het respect in het algemeen tov alles en iedereen vrij laag is hier in Brussel.
Het egoisme en gebrek aan empathie getoond door die jongeren ligt daar helemaal mee in lijn.
Helaas is dat overal zo, ook hier ligt massa rommel door jongeren achtergelaten
Maar we moeten wel de planeet redden voor 'andere hun kinderen'

Aan de kust, in Gent of in Antwerpen heb je dezelfde beelden, dus het is niet alleen in Brussel zo.

Aan de kust, in Gent of in Antwerpen heb je dezelfde beelden, dus het is niet alleen in Brussel zo.

Dat heeft ook zelf niets met jeugd te maken of locatie. Overal waar er ne hoop volk feestviert wordt dat helaas zo achtergelaten. Zelfs op Rimpelrock.

Je bedoelt zoals we al een jaar luisteren naar de politici en politie die onze vrijheden beknot? Het is niet meer dan logisch dat de bom vroeg of laat ontploft. Wat nog altijd niet betekent dat ik het goedkeur.

Maar zoals iemand het perfect omschreef een paar posts eerder: je kunt het crimineel noemen wat de jongeren deden, maar het is even erg dat we een feestje bouwen in een park tegenwoordig al crimineel moeten noemen.

Het rijk der vrijheid, ik geloof er niks meer van. Ongeacht de good news show die alle politici en virologen sinds enkele dagen opbrengen om ons wat hoop te geven... Ik zie het in alle eerlijkheid heel somber in voor deze zomer of zelfs dit jaar. Ik hoop dat ik er compleet naast zit, maar de barometer bij mij staat op serieus onweer.

De politie beknot onze vrijheden niet, zij voeren uit wat de regelgevende macht oplegt. We leven niet in een politiestaat.

Als jij een oplossing hebt voor dit alles mag je ze gerust aanreiken. Want je lijkt er van uit te gaan dat de politici voor dit virus hebben gekozen en dat ze niets liever doen dan vrijheden afnemen. Het is gemakkelijk om op beleidsmakers te schieten. Normaal is het de taak van de oppositie, maar die zijn ook maar stil als het over de maatregelen gaat.

Helaas is dat overal zo, ook hier ligt massa rommel door jongeren achtergelaten
Maar we moeten wel de planeet redden voor 'andere hun kinderen'

Dat heeft ook zelf niets met jeugd te maken of locatie. Overal waar er ne hoop volk feestviert wordt dat helaas zo achtergelaten. Zelfs op Rimpelrock.
In deze thread houden we het corona-gerelateerd. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan