MiniJeffrey
Well-known member
Oprukken met zoveel agenten, waterkannonen en paarden is niet wat extreem voor jongeren die een pintje drinken ?
Blijkbaar voor velen hier niet, net zoals jullie een 4000 euro boete voor 5 mensen uit te nodigen thuis ook niet extreem vinden.
Dat laatste is trouwens in veel landen nog steeds extreem. Zelfs in Frankrijk hun lockdown mag je thuis mensen uitnodigen en zelfs feestjes geven (zolang ze binnen de 10km wonen nu). Belgie is extreem streng op dat vlak, wat voor een 25-jarige zonder gezin bijvoorbeeld een van de meest impacterende maatregels (hem maakt het niet echt veel uit of scholen open zijn bv).
Ik wist ook niet wat ik zag... jongeren die een pint drinken en inderdaad met (veel) te veel zijn met zo'n politiemacht verdrijven. Hoe ver is het gekomen. Die mensen zitten al een jaar binnen, in het Brusselse vaak in kleine appartementen zonder terras, de parken en pleinen zijn het enige wat ze hebben. Als het dan eens goed weer wordt, kan ik mij best inbeelden dat je buiten wil zijn met je vrienden. Is het verstandig gezien de cijfers, neen. Maar ik kan het begrijpen.
Maar om dan met zo'n politiemacht af te komen alsof het om voetbalrellen gaat... Het rijk der vrijheid is verder dan ooit als een pint drinken in een park met maten al niet meer mag. Het bewijst gewoon de onmacht van de politiek, ze hebben het niet meer in de hand. Of zoals in De Standaard door iemand gequote: het park is een openbaar domein, wij hebben het recht hier te zijn/komen.
En dan Verlinden met haar brokkel MB'en die even komt zeggen dat het een kaakslag is.