Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oprukken met zoveel agenten, waterkannonen en paarden is niet wat extreem voor jongeren die een pintje drinken ?

Blijkbaar voor velen hier niet, net zoals jullie een 4000 euro boete voor 5 mensen uit te nodigen thuis ook niet extreem vinden.

Dat laatste is trouwens in veel landen nog steeds extreem. Zelfs in Frankrijk hun lockdown mag je thuis mensen uitnodigen en zelfs feestjes geven (zolang ze binnen de 10km wonen nu). Belgie is extreem streng op dat vlak, wat voor een 25-jarige zonder gezin bijvoorbeeld een van de meest impacterende maatregels (hem maakt het niet echt veel uit of scholen open zijn bv).

Ik wist ook niet wat ik zag... jongeren die een pint drinken en inderdaad met (veel) te veel zijn met zo'n politiemacht verdrijven. Hoe ver is het gekomen. Die mensen zitten al een jaar binnen, in het Brusselse vaak in kleine appartementen zonder terras, de parken en pleinen zijn het enige wat ze hebben. Als het dan eens goed weer wordt, kan ik mij best inbeelden dat je buiten wil zijn met je vrienden. Is het verstandig gezien de cijfers, neen. Maar ik kan het begrijpen.

Maar om dan met zo'n politiemacht af te komen alsof het om voetbalrellen gaat... Het rijk der vrijheid is verder dan ooit als een pint drinken in een park met maten al niet meer mag. Het bewijst gewoon de onmacht van de politiek, ze hebben het niet meer in de hand. Of zoals in De Standaard door iemand gequote: het park is een openbaar domein, wij hebben het recht hier te zijn/komen.

En dan Verlinden met haar brokkel MB'en die even komt zeggen dat het een kaakslag is. :rofl:

Eigenlijk is het maar erg dat mensen het aanvallen, belagen, plegen van geweld toe naar politie afdoen als 'samenkomen en feesten'.

Er komt meer dan 2000 man samen, die quasi allemaal een boete verdienen. Hier blijft een kern van over van (een paar) 100 man, waarvan velen gedeldplegingen doen. Er worden hiervan 22 personen opgepakt.

En dan ga je beweren dat ze te hard zijn aangepakt? Heb je de filmpjes zelfs bekeken?
Ik had het dan ook niet over die 100-tal relschoppers, die heb je bij elke protest actie die de boel verzieken voor al de rest. Die mogen ze van mij levenslang wegstoppen als het ging.

Ik heb het over al die jongeren die in de filmpjes zitten te feesten alsof het een festival is, met muziek & zonder mondmasker. Daar komt (terecht) veel commentaar op, dat de gemiddelde Belg maatregelen krijgt opgelegd, en dat die jongeren daar met hopen gewoon zitten te feesten etc zonder acht van de maatregelen. Het is terecht dat deze jongeren ook "beboet/bestraft" moeten worden, maar ik haalde gewoon aan dat het best erg is dat we op een jaar zo een mindset hebben gekregen. De grote meerderheid van die mensen doet effectief niet meer dan 'samenkomen en feesten', en daar komt ook kritiek op (los van de relschoppers en aanvallen naar politie door enkele relschoppers).

Oprukken met zoveel agenten, waterkannonen en paarden is niet wat extreem voor jongeren die een pintje drinken ?

Blijkbaar voor velen hier niet, net zoals jullie een 4000 euro boete voor 5 mensen uit te nodigen thuis ook niet extreem vinden.

Dat laatste is trouwens in veel landen nog steeds extreem. Zelfs in Frankrijk hun lockdown mag je thuis mensen uitnodigen en zelfs feestjes geven (zolang ze binnen de 10km wonen en blijven slapen of terug zijn voor de avondklok). Belgie is extreem streng op dat vlak, wat voor een 25-jarige zonder gezin bijvoorbeeld een van de meest impacterende maatregels (hem maakt het niet echt veel uit of scholen open zijn bv).

De enige reden waarom dit werkt in Belgie is omdat veel mensen die regel niet volgen. Dus onder dat opzicht is het inderdaad minder streng hier dan in Frankrijk op het moment, al riskeer je in theorie wel grote boetes.
Minimaliseer het ander nog harder en doe alsof er 5 man was die een thee aan het nuttigen was. De beelden gemist precies?

Minimaliseer het ander nog harder en doe alsof er 5 man was die een thee aan het nuttigen was. De beelden gemist precies?
Er was een grote groep jongeren die pintjes aan het drinken waren en aan het dansen waren op muziek. Het leek op een gezellig festival, niet op een hooligan gevecht zoals sommige er hier van maken.

En later op de avond is het door de harde kern ontspoort inderdaad. Dat keur ik niet goed, maar dat is slechts een kleine groep van het geheel. Als de politie niet zo was komen oprukken was het ook niet ontspoort.

Het ding was allang ontspoord toen er 5000 man was aan het dansen met pintjes op muziek, niet pas vanaf het geweld begon. Dat moest je 1 jaar geleden ook niet doen hoor. Is bij mijn weten zelfs nooit gebeurd toen in België.

Op het nieuws zeiden ze nochtans dat de politie het op een discrete manier heeft willen oplossen, maar de mensen niet wouden luisteren. Of het waar is, weten we natuurlijk niet, maar het lijkt me sterk dat de politie uit het niets zo gaat uithalen. Die staan ook niet voor hun plezier tussen die marginale he.

Er was een grote groep jongeren die pintjes aan het drinken waren en aan het dansen waren op muziek. Het leek op een gezellig festival, niet op een hooligan gevecht zoals sommige er hier van maken.

En later op de avond is het door de harde kern ontspoort inderdaad. Dat keur ik niet goed, maar dat is slechts een kleine groep van het geheel. Als de politie niet zo was komen oprukken was het ook niet ontspoort.
Een gezellig festival is nu gewoon niet toegelaten, om duidelijke redenen. Het hoeft geen hooligangevecht te zijn om ten eerste niet slim te zijn en ten tweede niet toegelaten te zijn. Als dan de politie vraagt van uit elkaar te gaan en er wordt niet geluisterd, moeten ze dan zeggen: O ja, de regel is er wel, maar ze luisteren niet hè, dus laat maar?
Op het nieuws zeiden ze nochtans dat de politie het op een discrete manier heeft willen oplossen, maar de mensen niet wouden luisteren. Of het waar is, weten we natuurlijk niet, maar het lijkt me sterk dat de politie uit het niets zo gaat uithalen. Die staan ook niet voor hun plezier tussen die marginale he.

Ze hebben eerst met burgerpersoneel en daarna met geüniformeerde mensen en drones gevraagd om uit elkaar te gaan. En dat lukte maar matig tot niet. En dan gaat het escalerend.

Ik wist ook niet wat ik zag... jongeren die een pint drinken en inderdaad met (veel) te veel zijn met zo'n politiemacht verdrijven. Hoe ver is het gekomen. Die mensen zitten al een jaar binnen, in het Brusselse vaak in kleine appartementen zonder terras, de parken en pleinen zijn het enige wat ze hebben. Als het dan eens goed weer wordt, kan ik mij best inbeelden dat je buiten wil zijn met je vrienden. Is het verstandig gezien de cijfers, neen. Maar ik kan het begrijpen.

Maar om dan met zo'n politiemacht af te komen alsof het om voetbalrellen gaat... Het rijk der vrijheid is verder dan ooit als een pint drinken in een park met maten al niet meer mag. Het bewijst gewoon de onmacht van de politiek, ze hebben het niet meer in de hand. Of zoals in De Standaard door iemand gequote: het park is een openbaar domein, wij hebben het recht hier te zijn/komen.

En dan Verlinden met haar brokkel MB'en die even komt zeggen dat het een kaakslag is. :rofl:
Uw cherrypicken begint toch episch te worden hoor. Enkele jongeren die een pint drinken, ik zou een opzoeken wat een pint gaan drinken is. Ge zijt het precies vergeten.

Ja ik zie het op de beelden, erg gezellig. Even gezellig of vorig jaar in Blankenberge waar jongeren wat aan het chillen in de zon waren. Maar ja, nu kon je niet zo goed zien of er wel genoeg allochtonen bij waren om te zien of het problematisch was he.

Waanzin die beelden. En uiteraard quasi nul gevolgen, slechts vier (!!!) man gerechtelijk aangehouden. Ge zou voor minder het gokje wagen en eens goed gaan feesten.

De vergoelijkende reacties hier zijn wel lachen. Als dezelfde taferelen zich afspelen op straat in Brussel wordt er gevraagd om met scherp te schieten, maar nu is het een "overdreven reactie" op "jongeren die pintjes drinken". :rofl:Te weinig usual suspects gespot tussen de jongeren om geloofwaardig van uw tak te kunnen maken, of hoe zit dat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt een beetje ook het punt. De ratten die overbleven waren resistent en waren dus in eerste instantie x aantal tijd "immuun" tegen dit gif.

Maar de stelling is dus eigenlijk dat je via massale replicatie de besmettelijkere deeltjes nog meer zou verspreiden. Hoe zit dit dan met bijvoorbeeld immuniteit tegen variant 1 en natuurlijke immuniteit tegen variant 2.

Aan vrt bronnnen over schrale figuren heb ik niet veel. Daar gaat het ook vooral over vaccinatie. Daar heb ik het niet over. Dat is een heel ander mechanisme van bescherming door activering van get immuunsysgee.
die ratten die immuun worden voor het minder sterke gif dat is ook door activering van hun immuunsysteem hé. Ik snap uw probleem/vraag niet zo goed.

Door massale replicatie vergroot ge de kans dat er een gemuteerde versie komt die besmettelijker is, niet dat besmettelijkere deeltjes zich meer zouden verspreiden (maar uiteraard als er een besmettelijkere variant is zal die zich dan meer verspreiden...).
ivm die immuniteit tegen verschillende varianten: dat zie je nu toch al met de braziliaanse of britse variant? 100% immuun zijn tegen 1 variant maar toch een beperktere kans hebben om ziek te worden van de andere variant. Het hangt er vanaf hoe gelijkend de varianten nog zijn voor uw immuunsysteem om het virus te herkennen als dreiging en geactiveerd te geraken.

n die pintjes aan het drinken waren en aan het dansen waren op muziek. Het leek op een gezellig festival, niet op een hooligan gevecht zoals sommige er hier van maken.

en als ze niet waren gegaan dan waren er nu al x pagina's geweest over hoe erg het toch was dat ze het dogen die flagrante overtreding door de stoute jeugd

Buiten dat ze niet zo zijn komen oprukken tot het uit de hand liep, zoals al verscheidene keren heel duidelijk aangegeven hier alsook in het artikel, stel je dan eigenlijk wetteloosheid voor? Laat ons maar niets doen bij overtredingen? Eens zien hoe snel het dan uit de hand loopt...

26 gewonde agenten, 7 gewonde paarden, maar laat de jongeren maar gewoon doen?

Waanzin die beelden. En uiteraard quasi nul gevolgen, slechts vier (!!!) man gerechtelijk aangehouden. Ge zou voor minder het gokje wagen en eens goed gaan feesten.

De vergoelijkende reacties hier zijn wel lachen. Als dezelfde taferelen zich afspelen op straat in Brussel wordt er gevraagd om met scherp te schieten, maar nu is het een "overdreven reactie" op "jongeren die pintjes drinken". :rofl:Te weinig usual suspects gespot tussen de jongeren om geloofwaardig van uw tak te kunnen maken, of hoe zit dat?

Wat is erger, de vergoelijkende reacties of mensen die vinden dat je om een feestje te bouwen in een park in de bak moet vliegen? Honest question.

En dan heb ik het niet over het krapuul dat het nodig vond om stenen naar de politie ge smijten en heel die boel.

Maar enfin, jij bent toch volledig het noorden kwijt?

En dat noemt gij “een jaar geleden zou dit niet zoveel reactie losgeweekt hebben, onze mentaliteit is veranderd”? De gazetten stonden daar vol van. Die mensen droegen toen wel mondmaskers en waren geen festival aan het houden, het was zelfs een goedgekeurde aangevraagde betoging.

wat hier nu gebeurt is, dit “festival” zet ik eerder in dezelfde categorie als de rellen met Brusselse jongeren op het strand in Blankenberge. Dat waren iets minder mensen, en iets meer rellen, maar het was wel idem op grote schaal georganiseerde collectieve ongehoorzaamheid.

Wat is erger, de vergoelijkende reacties of mensen die vinden dat je om een feestje te bouwen in een park in de bak moet vliegen? Honest question.

En dan heb ik het niet over het krapuul dat het nodig vond om stenen naar de politie ge smijten en heel die boel.

Zonder het feest waren geen vergoeilijkende reacties nodig. Iedereen is het beu, niet alleen die jongeren. Gisteren werd er gespuwd in de gezichten van de gezondheidszorg, de politiediensten, alle risicopatiënten, alle mensen die nog gevolgen dragen van de ziekte, alle mensen die de regels wel volgen én alle doden.

Door dergelijke acties maar als "normaal" te aanschouwen en zeggen dat "ze maar een pintje aan het drinken waren", komt er nooit een einde hieraan.

Iedereen maar ook iedereen die weigert de bevelen van een agent op te volgen mag voor mij vervolgd worden. Als ge samenkomt met 5 man in een park en men vraagt u om uit elkaar te gaan omdat dit tegen de wet is doe je dit, als je met 5000 man samen in een bos een feestje zit te bouwen en er komt 1 agent u vragen om uit elkaar te gaan dan doe je dit ook. Plus het feit dat iedereen al weet dat samenscholing niet toegestaan zijn en ik mij wel kan voorstellen dat het moeilijker uit te maken is of 5 man een samenscholing is of 5000man een samenscholing. Maar laten we gerust verder doen met proberen goed te praten, anders moet je het argument nog opgooien dat het mssh een grote vriendengroep was van 5000 man die elkaar al een heel jaar niet gezien had en ze eigenlijk 1 bubbel vormen.

De wet is de wet en iedere belg is verondersteld zich daar aan te houden, als je nu een brusselse jongere zijt of een west vlaamse boer. Iedereen gelijk voor de wet.

De personen die vragen om met scherp te schieten zijn er nochtans hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan