Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besmettelijkheid hoefde niet het probleem te zijn.
U mag het gerust jaarlijks optellen.

Nee. Dat is net wel het probleem. Voor je hier nu nog 1 bullshitstelling gaat uitkakken ga je ze nu eens één voor één verantwoorden en verduidelijken. Anders is het verhaaltje hier snel uit.

Dan vallen er op een jaar +- 23.000 doden. Das geen enkele reden om de rest, nl 11.000.000 lastig te vallen en de maatschappij om zeep te laten gaan.
Dat is met alle maatregelen
Zonder zou dat veelvoud zijn + ook andere doden omdat alle bedden volliggen (je zou maar blinde darmontsteking krijgen bv).
En andere zorg komt er helemaal niet meer (heupprothese steken ofzo want daar is geen plek voor)

Dan vallen er op een jaar +- 23.000 doden. Das geen enkele reden om de rest, nl 11.000.000 lastig te vallen en de maatschappij om zeep te laten gaan.
23000 met maatregelen. Maar again, lees het ganse topic eens door, al uw bedenkingen zijn al eens de revue gepasseerd.

Nee. Dat is net wel het probleem. Voor je hier nu nog 1 bullshitstelling gaat uitkakken ga je ze nu eens één voor één verantwoorden en verduidelijken. Anders is het verhaaltje hier snel uit.

Ik zei eerder al dat men door de eerste lockdown in maart ervoor gezorgd heeft dat er niet genoeg besmettingen waren voor een brede immuniteit op te wekken. Het gevaar zit er nu net in, vrees ik, dat er nu een variant is ontstaan die door noodzaak lethaler is geworden.
Besmettelijkheid hoeft niet "an sich" een probleem te zijn.

Dat is met alle maatregelen
Zonder zou dat veelvoud zijn + ook andere doden omdat alle bedden volliggen (je zou maar blinde darmontsteking krijgen bv).
En andere zorg komt er helemaal niet meer (heupprothese steken ofzo want daar is geen plek voor)
Ik heb eigenlijk nooit geweten waarom wij voorrang geven aan corona patiënten ipv aan iemand met blinde darmontsteking?

Het punt is dat de griep doden worden aanvaard. Corona doden niet.
Men neemt uw vrijheden niet weg omwille van de griep.
Aanvaarden is veel gezegd, maar griep is meestal beheersbaarder door de reeds bestaande vaccins en immuniteit.
Corona zou ook beheersbaar KUNNEN zijn, indien de maatregelen zo goed mogelijk gevolgd worden. We zijn nog niet op het punt van algemene vaccinatie (voor diegenen die willen natuurlijk) en immuniteit.
Tot die tijd zijn er maatregelen nodig, simpelweg omdat corona vele malen besmettelijker is dan de griep.

Of euthanaseren indien ze dat willen.
Jij moet er toch ook echt mee aan het lachen zijn. Zelfs de meest diehard 'viruswaanzin' mensen die ik ken zouden niet afkomen met geschifte voorstellen zoals sporthallen vol veldbedden zetten om mensen die we niet waardig vinden om zorg te krijgen wegens covid te laten sterven.
Ik heb eigenlijk nooit geweten waarom wij voorrang geven aan corona patiënten ipv aan iemand met blinde darmontsteking?
Het idee achter alle maatregelen (waarvan er, ik zeg het nog maar eens, mijns inziens een paar overdreven zijn, ik wil maar duiden da ik niet blind voor 'verstrengen verstrengen verstrengen' ben) is net om geen voorrang te moeten geven... Niet aan een COVID geval en ook niet aan een blindedarmontsteking. Idealiter worden die gewoon alletwee behandeld.

Ik zei eerder al dat men door de eerste lockdown in maart ervoor gezorgd heeft dat er niet genoeg besmettingen waren voor een brede immuniteit op te wekken. Het gevaar zit er nu net in, vrees ik, dat er nu een variant is ontstaan die door noodzaak lethaler is geworden.
Besmettelijkheid hoeft niet "an sich" een probleem te zijn.

Stelling 1: Niet genoeg besmettingen in de eerste lockdown? Waar haal je dit nu weer van. Waren er genoeg in de recordlanden in Israel, USA en VK ? Nee. Onzinstelling

2. Variant die lethaler ( :rofl: ) dodelijk is. Onzin, minder besmettelijk. NERGENS staat dat er procentueel meer doden door vallen.

3. Besmettelijkheid is wél een probleem als we de zorg niet willen overbelasten.

Ik ga alvast effe vragen of ik je hier niet uit kan houden. Je discussieert niet, haalt alles door elkaar en we moeten punten gaan ontkrachten die vorig jaar al ontkracht zijn.

Troll.

Aanvaarden is veel gezegd, maar griep is meestal beheersbaarder door de reeds bestaande vaccins en immuniteit.
Corona zou ook beheersbaar KUNNEN zijn, indien de maatregelen zo goed mogelijk gevolgd worden. We zijn nog niet op het punt van algemene vaccinatie (voor diegenen die willen natuurlijk) en immuniteit.
Tot die tijd zijn er maatregelen nodig, simpelweg omdat corona vele malen besmettelijker is dan de griep.

Nee, griepdoden worden gewoon aanvaard he, daarvoor sluit men u niet op.
Af en toe passeert er eens een krantenbericht dat het echt wel opvalt in dit of gene jaar.

Immuniteit is ons ontnomen juist door de maatregelen, moest men de jongere populatie immuniteit hebben laten opbouwen zaten we nu niet op dit punt.

Nee, griepdoden worden gewoon aanvaard he, daarvoor sluit men u niet op.
Af en toe passeert er eens een krantenbericht dat het echt wel opvalt in dit of gene jaar.

Immuniteit is ons ontnomen juist door de maatregelen, moest men de jongere populatie immuniteit hebben laten opbouwen zaten we nu niet op dit punt.
Alle, het is nu ook nog de schuld van de maatregelen dat we niet ziek zijn geworden. Anders moeten we morgen naast de ouderen te vaccineren de jongeren het virus injecteren. Kwestie va de boel eens rap op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan