Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
vroeger zei men gewoon kick ban +1 bij zo'n zaken. Dat je daar echt nog energie wilt insteken.
Ik had mijn post al getypt toen de nog gekkere berichten kwamen dus ik wilde m'n tijd niet helemaal verdoen. Voorts vind ik het niet erg om in discussie te gaan met mensen die fatsoenlijk 'debatteren' (toch niet als ik tijd heb, en ik heb tegenwoordig 's avonds veel tijd) maar als je gewoon zaken begint te verzinnen dan hoeft het inderdaad voor mij niet.

Een gans land/stad opsluiten voor 1 besmetting? Ik vind dit waanzin.

tenor.gif

Een gans land/stad opsluiten voor 1 besmetting? Ik vind dit waanzin.
Hier vind je gelijkgestemden
Ik had mijn post al getypt toen de nog gekkere berichten kwamen dus ik wilde m'n tijd niet helemaal verdoen. Voorts vind ik het niet erg om in discussie te gaan met mensen die fatsoenlijk 'debatteren' (toch niet als ik tijd heb, en ik heb tegenwoordig 's avonds veel tijd) maar als je gewoon zaken begint te verzinnen dan hoeft het inderdaad voor mij niet.
Sommige mensen zijn zo ver heen dat het hopeloos geworden is om nog te discussieren.

De echte oplossing, namelijk mensen verzorgen en het voor de rest laten waaien, is niet het bewandelde pad en dus gaat dit heel heel heel lang duren....
Die 'echte' oplossing is toch net datgene wat ze geprobeerd hebben in Zweden, UK en in mindere mate in NL?
Tot op het moment dat het ethisch niet meer verantwoord was, want het 'zomaar laten waaien' zorgde voor teveel doden op korte tijd, overbezette ziekenhuizen enz...

Het gaat niet enkel om de doden. Als je dit virus vrije loop laat gaan dan komt ook de gewone zorg in het gedrang. Anekdotisch, maar zo ken ik iemand wiens knie operatie is uitgesteld omdat de zorg overbelast was, en die gaat daar nu waarschijnlijk nog heel lang last van hebben.
Dit is pertinent onwaar. De gewone zorg uitstellen is een keuze. Het virus of de besmettingen zijn niet verantwoordelijk voor die keuze.
De ziekste mensen laten sterven en de beperkte intensive bedden geven aan mensen waarbij je de meeste levensjaren kan redden is ook een keuze.
De propaganda waarbij alles liniair volgt uit besmettingen is een grote misleiding. Mijn grootste wens in dit alles is dat politici eens verantwoordelijkheid nemen voor hun keuzes en we dan een echt debat kunnen hebben over hoe je de pandemie wil aanpakken.
Al dat we "kunnen", we "moeten", het virus "bepaald" is allemaal retoriek om keuzes te ontwijken.

Dit is pertinent onwaar. De gewone zorg uitstellen is een keuze. Het virus of de besmettingen zijn niet verantwoordelijk voor die keuze.
De ziekste mensen laten sterven en de beperkte intensive bedden geven aan mensen waarbij je de meeste levensjaren kan redden is ook een keuze.
De propaganda waarbij alles liniair volgt uit besmettingen is een grote misleiding. Mijn grootste wens in dit alles is dat politici eens verantwoordelijkheid nemen voor hun keuzes en we dan een echt debat kunnen hebben over hoe je de pandemie wil aanpakken.
Al dat we "kunnen", we "moeten", het virus "bepaald" is allemaal retoriek om keuzes te ontwijken.
Dan stel je de zorg uit voor mensen met corona he. Sowieso stel je voor iemand de zorg uit.

Het gaat niet enkel om de doden. Als je dit virus vrije loop laat gaan dan komt ook de gewone zorg in het gedrang. Anekdotisch, maar zo ken ik iemand wiens knie operatie is uitgesteld omdat de zorg overbelast was, en die gaat daar nu waarschijnlijk nog heel lang last van hebben.

Dit is een gevolg van het gemaatregel he. Die zorg is uitgesteld.

Dat weet jij niet. Dat weet ik ook niet. Onzin dus.

We zijn al een jaar bezig en geen stap vooruit, integendeel.

Dit 'argument' raakt kant noch wal omdat het gewoon een ingebeeld scenario is waar absoluut geen waarheid in zit op dit moment. En als nu blijkt dat dit virus net muteerde omdat het wereldwijd zijn gang heeft kunnen gaan? Of wat als binnen vijf jaar blijkt dat mensen die COVID hebben gehad levenslang last gaan hebben van hun longen of veel vatbaarder zijn voor longkanker?

Waarom zou een virus muteren wanneer het gewoon zijn gang kan gaan en iedereen besmetten?

Dan stel je de zorg uit voor mensen met corona he. Sowieso stel je voor iemand de zorg uit.

Het is niet het eerste jaar dat ziekenhuizen overbelast zijn. Dit is eigenlijk bijna elkaar jaar het geval.

Ter illustratie, artikel uit 2018:

Quote uit het artikel:
Het is zelfs niet uitgesloten dat er in de komende dagen een aantal geplande opnamen zullen moeten worden uitgesteld. We denken dan bijvoorbeeld aan mensen die al een tijdje wachten voor een knieprothese bijvoorbeeld. Dat kan gerust nog een paar dagen worden uitgesteld”, zegt Willems.

Spoedartsen zien ook opvallend veel grieppatiënten die toch gevaccineerd werden met een anti-griepvaccin.

Viroloog en griepcommissaris Marc Van Ranst spreekt van een piekperiode, maar hij ziet de artsen momenteel al “bijzonder verantwoord” te werk gaan.

De griepepidemie nadert stilaan haar hoogtepunt, wat elk jaar weer tot overbezetting in de ziekenhuizen dreigt te leiden.
De overbezetting in ziekenhuizen is een jaarlijks terugkerend fenomeen in deze periode”, zo bevestigt ook griepcommissaris Marc Van Ranst. “Dat heeft ook te maken met de besparingsrondes, waardoor er minder ziekenhuisbedden zijn.”

Omdat dat nu eenmaal is wat virussen doen...

Ja, dat is zeker waar.

Maar,
Het verschil is wel dat als je natuurlijke immuniteit laat doen, die mee "evolueert" met de varianten, de varianten minder gevaarlijk zijn.De mensen die nu ziek worden in Brazilie, hebben reeds immuniteit tegen de versies van nu, een deel heeft immuniteit tegen de oudere versies, en uiteindelijk krijg je een heterogene bevolking met verschillende vormen van immuniteit. Daar zullen dus gewoon seizoensgebonden covid epidemieen uitbreken maar met de tijd zal dat minder en minder "totaal" zijn. Dat is toch waar we heen moeten he. Covid gaat niet meer weg natuurlijk, en aangezien het niet meer weg gaat, komt er dus immuunontwijking.

Wat men moet vermijden is een bevolking te hebben met een monocultuur immuniteit want als daar een variant doorbreekt, is het voor iedereen.
En dat is nu net wat al dit gemaatregel doet, men gaat hier zo niet uitkomen.

Uiteraard. Keuzes he.
Jij stelde dat de gewone zorg sowieso in het gedrang komt en dat is fout.
Euh...dus de gewone zorg niet uitstellen, dus geen afdelingen leegmaken om spoed uit te breiden en de mensen die letterlijk aan het verdrinken zijn in hun eigen longen, op de parking van spoed of elders, aan hun lot overlaten? Wat dan, ze beademen/behandelen in een ziekenwagen voor de ingang van spoed (zie UK) of gewoon de andere kant opkijken, want....corona (staat synoniem voor toch reeds halfdode oude mensen, pestmaatregelen, #nietmijnregering, ....)?

Het is niet het eerste jaar dat ziekenhuizen overbelast zijn. Dit is eigenlijk bijna elkaar jaar het geval.
Mensen uit de zorg zeggen dat ze op hun tandvlees zitten, dat ze niet de nodige materiaal hebben(in het begin van de pandemie), ze zeggen nu nog altijd dat ze vermoeid doorwerken, dat dit niet zo verder kan duren. Ditt allemaal moeten we negeren want "goh ja overbelast, gebeurt elk jaar wel hoor"

Doe aub eens normaal.

Ja, dat is zeker waar.

Maar,
Het verschil is wel dat als je natuurlijke immuniteit laat doen, die mee "evolueert" met de varianten, de varianten minder gevaarlijk zijn.De mensen die nu ziek worden in Brazilie, hebben reeds immuniteit tegen de versies van nu, een deel heeft immuniteit tegen de oudere versies, en uiteindelijk krijg je een heterogene bevolking met verschillende vormen van immuniteit. Daar zullen dus gewoon seizoensgebonden covid epidemieen uitbreken maar met de tijd zal dat minder en minder "totaal" zijn. Dat is toch waar we heen moeten he. Covid gaat niet meer weg natuurlijk, en aangezien het niet meer weg gaat, komt er dus immuunontwijking.

Wat men moet vermijden is een bevolking te hebben met een monocultuur immuniteit want als daar een variant doorbreekt, is het voor iedereen.
En dat is nu net wat al dit gemaatregel doet, men gaat hier zo niet uitkomen.
Daarom dat we elk jaar zoveel griepdoden hebben he, als je dan toch wil gaan vergelijken.

Euh...dus de gewone zorg niet uitstellen, dus geen afdelingen leegmaken om spoed uit te breiden en de mensen die letterlijk aan het verdrinken zijn in hun eigen longen, op de parking van spoed of elders, aan hun lot overlaten? Wat dan, ze beademen/behandelen in een ziekenwagen voor de ingang van spoed (zie UK) of gewoon de andere kant opkijken, want....corona (staat synoniem voor toch reeds halfdode oude mensen, pestmaatregelen, #nietmijnregering, ....)?

Kijk, we hebben nu +- 23.500 doden en een maatschappij die op apengapen ligt. Het verwoeste aantal levensjaren is enorm door de maatregelen.
In de VS sterven jaarlijks 300.000 mensen aan obesitas om effe in absolute cijfers te spreken. De MacDo staat daar nog he.

De corona doden, ja het is een zeer nijdig virus voor de trefbaren, moeten we erbij nemen. Daar sluit ge geen 11.000.000 mensen voor op en neemt ge geen onmetelijke levenskwaliteit weg. Dat klinkt idd hard voor sommige maar dat is nu eenmaal zo.
Wat niet wil zeggen dat men de kwetsbaren niet in bescherming kan nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan