Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben dommer geworden door dit te lezen.

Eigenlijk ja en nee. Hoe meer virus in omloop, hoe meer mutaties, zoveel is duidelijk. Maar hoe meer virus in omloop, hoe minder SELECTIE.

Evolutie verloopt door mutatie + selectie. Mutatie is de random generator, selectie de informatie bron.

Ik heb da idd wa kort door het getyp uitgelegd.

Zorg voor zieken is ook gewone zorg hoor. Het is een misleiding om te doen alsof men kan kiezen.
Je kan echt wel een sporthal vol veldbedden zetten en zeer zieke mensen laten sterven. Perfect mogelijk.
Tijdens oorlog maak je dat soort keuzes ook.

De kost van de keuzes die ze nu maken is ook gigantisch. Het is daarbovenop ook onzeker of vaccinatie binnen een half jaar nog zal volstaan.
Hoe we omgaan met de pandemie heeft waarschijnlijk een crisis zoals de grote depressie als gevolg. Dat gaat ook levens en unhappyness kosten.

Kijk, we hebben nu +- 23.500 doden en een maatschappij die op apengapen ligt. Het verwoeste aantal levensjaren is enorm door de maatregelen.
In de VS sterven jaarlijks 300.000 mensen aan obesitas om effe in absolute cijfers te spreken. De MacDo staat daar nog he.

De corona doden, ja het is een zeer nijdig virus voor de trefbaren, moeten we erbij nemen. Daar sluit ge geen 11.000.000 mensen voor op en neemt ge geen onmetelijke levenskwaliteit weg. Dat klinkt idd hard voor sommige maar dat is nu eenmaal zo.
Wat niet wil zeggen dat men de kwetsbaren niet in bescherming kan nemen.
Dat is appelen vergelijken met peren. Ik hoop dat je slim genoeg bent om dit in te zien, want echt verder energie steek ik niet in deze post.

Je kan echt wel een sporthal vol veldbedden zetten en zeer zieke mensen laten sterven. Perfect mogelijk.
Tijdens oorlog maak je dat soort keuzes ook.

De kost van de keuzes die ze nu maken is ook gigantisch. Het is daarbovenop ook onzeker of vaccinatie binnen een half jaar nog zal volstaan.
Hoe we omgaan met de pandemie heeft waarschijnlijk een crisis zoals de grote depressie als gevolg. Dat gaat ook levens en unhappyness kosten.
Weet je wat ook kan, we kunnen iedereen afknallen die niet kan leven met de gedachte van een goeie ouwe crisis. Survival of the fittest ofzo.

Dan zijn die maatregels nodig voor immuniteit of hoe moet ik dat dan zien. Of muteert het griepvirus anders omdat er geen maatregelen zijn.

Een virus muteert idd als het vrij kan waaien. Echter is er geen noodzaak om immuniteit te ontlopen (immuniteit in deze zijn de maatregelen, iedereen thuis)

Het is verkeerd om mutaties zonder selectie als problematisch te zien. Het is trouwens zo dat bij grote uitbraken niet echt veel nijdige mutaties naar voren komen, doodgewoon omdat ze allemaal willekeurig zijn, en concurrenten van elkaar. Het is ook daarom dat men lang DACHT dat corona traag evolueerde.

Het is wanneer er SELECTIE DRUK komt dat er doelgerichte evolutie optreedt om aan die selectie te voldoen.

Een virus muteert idd als het vrij kan waaien. Echter is er geen noodzaak om immuniteit te ontlopen (immuniteit in deze zijn de maatregelen, iedereen thuis)
En dat is een antwoord op mijn vraag? Wederom, griep kan elk jaar "vrij waaien" en nog altijd zet dat de zorg jaarlijks onder grote druk. Waarom hebben we daar dan nog altijd niet die immuniteit die gij hier zo zit te verkondigen?

En dat is een antwoord op mijn vraag? Wederom, griep kan elk jaar "vrij waaien" en nog altijd zet dat de zorg jaarlijks onder grote druk. Waarom hebben we daar dan nog altijd niet die immuniteit die gij hier zo zit te verkondigen?

Die hebben we wel, ttz die is aanvaard. Daarvoor doet men niet aan gemaatregel.
En ja, soms met een nijdige variant, zet dat de zorg onder druk.

Ik bedoel maar, men aanvaard x aantal doden voor griep.

Behalve dat obesitas niet besmettelijk is. Echt lees eerst de godganse thread eens door en ontkrachte uw eigen dikke onzin voor we hier alles opnieuw moeten herhalen!

Er is hier geen ENKEL punt dat jij aanhaalt dat ook maar enigsinds raakt met de waarheid. Enkel praat die je van horen zeggen hebt en nul wetenschappelijk raakvlak heeft.

Behalve dat obesitas niet besmettelijk is. Echt lees eerst de godganse thread eens door en ontkrachte uw eigen dikke onzin voor we hier alles opnieuw moeten herhalen!

Er is hier geen ENKEL punt dat jij aanhaalt dat ook maar enigsinds raakt met de waarheid. Enkel praat die je van horen zeggen hebt en nul wetenschappelijk raakvlak heeft.
Excuseer, van horen waaien.

Besmettelijkheid hoefde niet het probleem te zijn.
U mag het gerust jaarlijks optellen.

Mijn levenskwaliteit zakt meer door alle lamzakken die niet gaan werken, alle geld dat naar kinderen gaat, ...

Mag ik stoppen met belastingen daarvoor te betalen dan en daar zelf iets leuks mee doen?
De libertarier in mij zou ja zeggen hoor. Minimale overheid, meer vrijheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan